Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek - 250W HPS - Tent - Aarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Potjes helemaal vullen dan strekken ze al minder, bij het ompoten tot aan de lobblaadjes ingraven.

    Als ze zo snel groeien moet je je afvragen of ze wel een week alleen blijven kunnen ? Dadelijk groeien ze tegen de lamp en verbranden ze.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #47
      Yup, goede vraag! Maar we zitten nog in de beginfase. Geen ervaring of de snelheid van het groeien nog afneemt na de eerste blaadjes? Het zal in ieder geval spannend worden! Of we moeten een oppas zoeken...

      Comment


        #48
        Dat ligt er helemaal aan of ze nu al strekken.
        Als dat eenmaal begonnen is, dan gaat dat vaak nog wel even door.

        Strekken in de eerste week wordt vaak onverschillig over gedaan, maar het is best belangrijk om te voorkomen.
        Ingraven is altijd een lapmiddel. Het is wel het enige wat je kunt doen, samen met meer licht en minder water.

        De pot zal wat minder snel volgeworteld raken na ingraven, want de wortels beginnen een stuk lager in de pot en moeten omhoog groeien, in plaats dat ze bovenin beginnen en naar beneden groeien.

        Nu kweken we niet voor de kost, dus een beetje vertraging maakt niet zoveel uit, maar we zijn altijd op zoek naar verbetering tijdens de hobby, toch ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #49
          Bedankt voor je uitleg QnQ!

          Achteraf gezien had de lamp inderdaad beter een beetje lager gehangen vanaf het begin.

          Sinds deze ochtend zijn ze allemaal tot dezelfde afstand van de lamp gegroeid. Hopelijk gaan ze nu meer de breedte in groeien!

          Comment


            #50
            Attached Files
            Last edited by Holy Cannelloni; 21 January 2018, 14:18. Reden: Typfout

            Comment


              #51
              Exact 1 week (7 dagen) na het planten van de ontkiemde zaadjes.
              Attached Files

              Comment


                #52
                Na ongeveer 2 weken boven de grond in zaai- en stekgrond. Enkel kraanwater uit Brita filter.

                De lobblaadjes beginnen te vergelen, maar ik las dat dit normaal is. Dat het plantje de resterende voeding eruit haalt en deze dan laat afsterven.

                De grotere blaadjes van het eerste setje hangen ook een beetje door de laatste dagen. Vermoed dat dit te maken heeft met het fameuze wieksysteem . Grond even wat laten drogen nu.

                Al doen ze het voor de rest wel goed. Groeien mooi door. Internote 3 is in aanmaak!

                Edit: Er is trouwens, sinds een dag of 3, een subtiele cannabisgeur aanwezig in het tentje.
                Attached Files

                Comment


                  #53
                  Denk dat ik al een paar keer verslagen ben tegengekomen waar zo'n gefilterd water gegeven werd en ik meen mij veel bladproblemen te herinneren. In deze fase zouden ze groen moeten zien. De onderste bladeren zijn aan het verkleuren alsof ze voeding tekort hebben.

                  Comment


                    #54
                    Dus ongefilterd water is beter? Alvast bedankt voor deze informatie!!

                    Comment


                      #55
                      Er staan hier wel een paar discussies ivm die britta. Ik herinner mij zoiets. In ieder geval zie ik een beginnend probleem. Zag dat bij mij ook, met gewoon kraanwater. Ben terug overgeschakeld op regenwater en probleem opgelost. Als dit zich verder zet heb je binnen een paar dagen van die bruine vlekken.

                      Comment


                        #56
                        Schakelen bij deze over op gewoon kraanwater! Bekijken dan of het beter wordt.

                        Bedankt om dit even te delen. Daar had ik zelf niet direct het probleem gezocht... Aangezien we al onze andere kamerplanten ook water uit de Brita geven.

                        Comment


                        • lightitup420
                          lightitup420 commented
                          Editing a comment
                          Wel 24 uur laten staan om t chloor enzo uit het water te laten

                        #57
                        Yes, was ik van plan! Maar toch bedankt om het even te laten weten!

                        Comment


                          #58
                          Dat kraanwater ga je wel moeten afzuren naar de juiste ph, of mengen met regenwater als je dat hebt. Wiet en kamerplanten, ligt ver uit elkaar Meeste kamerplanten zullen daar geen last van hebben, die hebben ook amper voeding nodig. Wiet heeft licht zure grond nodig om voeding te kunnen opnemen.

                          Comment


                            #59
                            1 week later... ( Na de fameuze reis)

                            Zoals jullie al konden lezen hadden wij een reis gepland van een week. Daarvoor hebben we het wieksysteem geprobeerd. Het resultaat?

                            De foto's spreken voor zich...

                            Leven de planten nog? Jazeker!
                            Zien ze er goed uit? Eum...

                            Het probleem dat zich stelde heeft zich inderdaad doorgezet. Duidelijk tekorten, hebben ze dan ook met een bang hart achtergelaten.

                            Maar bel ajb de plantenbescherming nog niet!!!!

                            Vanaf nu staan ze onder permanent toezicht en gaan we doen wat moet gebeuren!

                            Morgen verhuizen ze naar de tent met HPS.
                            Recht de batmix in! We hopen op spoedig herstel.

                            Holy C.
                            Attached Files

                            Comment


                              #60
                              Och cherm Zet ze maar vlug in nieuwe aarde, zal ze goed doen. En afentoe lieve woordjes fluisteren..
                              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                              Comment


                              • Holy Cannelloni
                                Holy Cannelloni commented
                                Editing a comment
                                Ja hoor die gaan na deze marteling niet weten wat hen overkomt!
                            Bezig...
                            X