Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek - 250W HPS - Tent - Aarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Vraagje aan de kenners,

    Vandaag heb ik de dames een conservatieve knipbeurt gegeven. Kleine toppen en fanleaves onderaan de planten verwijderd. Deze zitten ondertussen zo ver onder het net dat er nog amper licht valt.

    Nu merkte ik bij de helemaal onderste bladeren volgend bladprobleem (zie fotos).
    De rest van de bladeren zijn allemaal nog donker groen en zien er gezond uit.

    Mijn vraag: is dit een beginnend bladprobleem om me zorgen over te maken? Of stoot de plant deze bladeren af omdat deze geen licht meer krijgen? Ook lagen deze bladeren vaak op het substraat, kan dit ook mede de oorzaak zijn?

    Morgen volgen er meer foto's van het tentje, en vermoedelijk schakelen we dit weekend over op 12/12.

    Alvast bedankt! Holy C.
    ​​​​
    Attached Files

    Comment


    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je je niet onmiddellijk zorgen hoeft te maken. Bladeren die amper licht(belangrijkste voedingsbron)ontvangen gaan na verloop van tijd als eerste bleker worden en uiteindelijk vanzelf afvallen. De plant weet ook dat deze bladeren "nutteloos" geworden zijn en gaat de laatste energie uit het blad halen.
      Zie je deze symptomen ook op de bovenste bladeren, dan is er meer aan de hand.

    • Holy Cannelloni
      Holy Cannelloni commented
      Editing a comment
      Thx Jack! Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik ga het zeker opvolgen, maar voorlopig is de rest van de bladeren nog mooi donkergroen!

    #77
    Attached Files

    Comment


      #78
      ziet er mooi uit
      blijf je volgen
      succes

      Comment


        #79
        Goed bezig, succes met de bloei!

        Comment


          #80
          Zo, we zijn weer een weekje verder!
          Wat is er ondertussen allemaal gebeurd?

          De klok staat nu sinds een dikke week op 12/12.
          De eerste duidelijke bloeiverschijnselen zijn nu aanwezig bij alle planten
          Tot zover nog nergens ballen kunnen ontdekken...

          De dames groeien rustig verder en moeten niet te gek meer gaan doen. Ons netje begint aardig vol te geraken!

          Toch deze week gemerkt dat er wat mis was.
          De groei leek iets of wat te stagneren en meerdere bladeren leken toch lichter te worden. En weer een grote fanleef onderaan met een duidelijk bladprobleem, toch tekorten dus!!!
          ​​​​​​
          Besloten om toch voor deze laatste weken nog Alga Grow te geven. Zodat ze sterk de bloeifase in kunnen gaan!
          ​​​​​​
          Ze hebben ondertussen 2 maal 2L kraanwater met 6ml voeding gekregen. Dit geven we om de dag.
          En het lijkt erop dat de groeisnelheid terug toegenomen is.

          Nu is het nog een weekje verder scroggen en op het einde van de week nog eens dieven. Dan zou alles mooi vol moeten zijn en klaar om de bloeiperiode in te luiden.

          Dan nu tijd voor de foto's

          Later! Holy C.
          ​​​
          Attached Files

          Comment


            #81
            Snelle update, deze zijn nu officieel in volle bloei!

            Wel vind ik de bladeren die vol in het licht vallen een beetje licht van kleur. Waar de onderste grote oudere bladeren mooi donker groen zijn.
            Is dit normaal in deze fase?
            Nu is het wel zo dat ze even te weinig voeding hadden. Omdat de Batmix vermoedelijk uitgeput was. En het is bio dus lopen we beetje achter de feiten aan? Wel reeds twee weken groeivoeding aan het geven...
            Het betert niet echt, maar het wordt ook zeker niet slechter

            Kan momenteel geen duidelijke foto trekken vanwege de hps...

            Een overzicht foto wil ik jullie niet onthouden!

            Wel even ventilator terug opgehangen, die was even in het veldje gevallen
            Thank God voor die behuizing! Anders waren er al een paar toppen gemixt
            Attached Files

            Comment


              #82
              Mooi veldje

              Comment


                #83
                ziet er prima uit
                volgende kweek ga ik me zeker ook es aan scrog wagen
                succes

                Comment


                  #84
                  Gisteren voor de eerste keer bloeivoeding gegeven, daarvoor geven we ze Plagron Alga Bloom!

                  ​​​​​Ze zijn nu mooi in bloei en daarom dus ook besloten ze niet meer verder te scroggen. De toppen mogen nu omhoog groeien door het net.

                  ​​​​​​Zoals beloofd nog een paar foto's zonder Hps !

                  Attached Files

                  Comment


                    #85
                    mooi groen voetbalveldje
                    zal zeker mooie oogst geven
                    blijf je volgen want kweek ook in aarde onder HPS
                    succes

                    Comment


                      #86
                      Looks good, Nice and Green!!
                      Laat maar lekker bloeien!!
                      Als je de bloeiperiode goed doorkomt zijn je wekpotten straks lekker gevuld.
                      Ga zo door!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                      Comment


                        #87
                        Hallo iedereen,

                        Graag had ik nog even jullie kennis aangesproken.
                        De eerste week echte bloei is achter de rug en de toppen zwellen lekker aan.
                        Maar er is toch iets mis. De bladeren worden her en der toch steeds geler. Ook verschijnen er plekjes op de bladeren. Bijgevoegde foto's zeggen waarschijnlijk meer!

                        Persoonlijk denk ik dat ze al een tijdje teveel water krijgen (2L elke 2 dagen pot van 40-45L).
                        Telkens met 8ml Alga Bloom nu.
                        Kan dit zulke bladproblemen veroorzaken?

                        ​​​​​​Ook hangen sommige bladeren en slap bij. Dit versterkt het gevoel van teveel water. Ze kregen gisteren water, vandaar de hangende bladeren waarschijnlijk.

                        Alvast bedankt!
                        Attached Files

                        Comment


                          #88
                          Niemand een idee?

                          Deze ochtend hingen de bladeren allemaal slap naar beneden en de kluit was zeker droog. Deze kwam duidelijk los van de pot.
                          Nu gewoon een litertje water gegeven zonder voeding.

                          Er is duidelijk een tekort, maar we geven al de maximum aageraden hoeveelheid voeding...

                          Even kijken of ze misschien een beetje opknappen van gewoon kraanwater.

                          Als jullie andere suggesties hebben hoor ik het graag!

                          Comment


                            #89

                            Comment


                              #90
                              Situatie zoals ze nu is...
                              Geven gewoon bloeivoeding zoals aangegeven door Plagron en minder water.
                              Geeft niet echt verbetering.

                              Misschien is er toch nog iemand die een idee heeft of kan zeggen of dit normaal is?
                              Lijkt me niet...

                              Het is wel een fast flowering soort van 7 weken. Maar de snelheid waarmee ze vergelen is toch zorgwekkend.
                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X