Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SCROG 4x Cherry Bombs onder 4 x COB LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    SCROG 4x Cherry Bombs onder 4 x COB LED

    Korting op 420shop
    Hop hop, gas erop ! De volgende ronde draait alweer.

    Deze keer heb ik gekozen voor een soortje wat een zoete kersensmaak zou moeten voortbrengen. Het is Cherry Bombs van Bomb Seeds geworden.image_301652.jpg
    De setup is weer hetzelfde, 11 liter potten, Plagron Light Mix en de Plagron Bio voeding, enige verschil is dat ik deze keer ook Purezym van Plagron meegeef om de voedselopname te stimuleren. Licht wordt weer verzorgd door een TGL 220 met CXB 3095 COB's, 4 stuks op een rij. Verbruik rond de 205 watt.

    Ook wil ik de gehele kweek van onder water geven. Tot nu toe merkte ik tijdens het ompoten een betere wortelontwikkeling. Kan geluk zijn of toch het gevolg van van onderen water geven. Als je niets probeert kom je ook nergens achter zullen we maar zeggen

    Rond 10 Dec gekiemd en in de aarde gegaan. Ik heb ze een tijdje in kleine potjes in kiem & stekgrond laten groeien tot het bloeihok vrijkwam. Ze hebben 1 x droog gestaan, werd toen warmer als verwacht en toen lagen ze alle 4 plat. Na een keertje wateren stonden ze weer fier overeind, helaas met enkele gele bladeren als gevolg. Nu, een paar weekjes later, zijn ze daarvan wel hersteld, als er dadelijk nog gele bladeren onder het net zitten dan haal ik die wel weg. Tot nu toe kan ik niet anders zeggen dat het lekker loopt, plantjes zien er gezond uit mijns inziens en ze zijn alle 4 getopt en hebben ondertussen het net bereikt. 1 Nog net niet maar die is wat later gezaaid als de rest.


    Dag of 10 geleden, voordat ze het grote hok in gingen, stonden ze er zo bij, eigenlijk al te groot voor in het kleine voorgroei tentje.



    IMG_3724.jpg


    Zoals je ziet wat gele bladeren. Deze zijn inmiddels zo goed als weggetrokken.

    De wortelaanmaak van 1 van de kleintjes ;

    IMG_3730.jpg




    Vandaag staan ze er zo bij, getopt en al tot aan het net, ben al langzaam aan het binden om ze in goede banen te leiden op weg naar een vol bladerdek ;

    IMG_3742.jpg

    IMG_3743.jpg
    Attached Files
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    #2

    Huppa! Front row seat!

    succes!

    2018, Bubblegum, Kera Seeds
    2019, Jack Herer, Kera Seeds

    Comment


      #3
      Geestige omschrijvingen van hun soorten. Nog ervaringen met die zaadbank? Ik zoek eens iets anders voor volgend jaar en die lijn staat mij precies wel aan. Fruitige indica's, daar ben ik wel fan van.

      Comment


        #4
        Ik kijk het rondje mee, leuke opzet
        1e kweek - Mohan Ram (Done)
        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

        Comment


          #5
          Wat me vooral niet aanstaat van die zaadbank is dat de foto's zo erg gefotoshopt zijn.
          Sommige zijn echte kunstwerkjes.
          Dat zou niet nodig moeten zijn.

          Maarre...plantjes staan er goed bij Flip.
          Da's weer eens een andere opstelling van de potten.
          Het lijkt inderdaad handiger dan in een vierkant als je gaat binden.
          Succes!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Ik kom lekker meekijken hier, ben stiekum wel een beetje jaloers aan het worden al die mooie cob setjes Ga je nu de gehele ronde van onderen blijven wateren? Succes weer!
            Ad usum proprium!

            Comment


              #7
              Kate Upton haar sports illustrated swimsuit edities zijn wsl ook gefotoshopped, daar kruip ik toch ook op ze.
              Doorgaans zeggen die foto's van zaadbanken mij eigenlijk niks, als ze maar geen ballen krijgen en lekker smaken. Die ene pheno uit de 1000 krijg je toch niet. Van de rest maak ik zelf wel iets

              Comment


                #8
                En we zijn er terug bij
                Ik had ze wel iets eerder verpot. But no worries, ze staan er mooi bij Succes!

                Comment


                  #9
                  ik zet ook mijn stoeltke bij ben bezig met het zelfde soortje zit wel nog stuk achter zijn nog maar een dan of 30 oud andere een dag of 16 ook voor scrog
                  gaat sneller dan ik dacht is dat nu al 1 maand hmmmm gaat snel lol

                  mooi opstelling ben aan het sparen voor de zelfde lampen kan juist in mijn kast van 80X80

                  succes ik blijf volgen
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                  KEEP ON GROWING AND SMOKING

                  Comment


                    #10
                    Benieuwd wat je er van gaat maken Flip. Kom er gezellig bij leren
                    Last edited by groot; 30 January 2018, 18:05. Reden: Zpellvouten

                    Comment


                      #11
                      Welkom welkom mensen, grab a seat & enjoy !

                      Was eigenlijk van plan om pas over een weekje of zo te reageren maar bij het zien van alle (warme) reacties moest ik even een traantje wegpinken en het heeft mij doen besluiten om alvast enkele reacties te geven. Om het makkelijk te houden doe ik dit in deze post ;

                      beowulf Ik heb geen ervaring met deze zaadbank, was op zoek naar een soortje met kersensmaak en vond deze via Google. Heb wat reviews gelezen en die zagen er goed uit. Tot nu toe valt het niet tegen, kiemde goed en groeien fijn.

                      QnQ Heb je gelijk in, maar aangezien alles tegenwoordig gephotoshopt wordt kijk ik erlangs. Mijn opstelling is eigenlijk noodgedwongen, de lamp beschijnt 60 x 120 cm, zo lang ik nog moet sparen voor een 2de lamp laat ik e zo staan. Straks wil ik 4 x 40 liter rootpouches gaan neerzetten met 2 van deze lampen.

                      ganjagast De bedoeling is inderdaad om de gehele kweek van onder water te geven. Wil het verschil eens zien en ook wil ik kijken of ik nauwkeuriger de watergift kan bepalen. Giet nu het water in een schotel en ga na een tijdje kijken of alles is opgenomen. Is dit niet het geval dan maak ik het schoteltje leeg (wat nog niet is voorgekomen, de zuiperds)

                      Jack Spliff Was ook van plan om wat eerder om te poten, helaas ging het afbloeien van de vorige kweek niet zo snel als gedacht. Ze stonden nu wel bijna tot aan het net dus daar hoef ik niet zo lang op te wachten.


                      Iedereen bedankt voor de reacties, tot de volgende x
                      Last edited by Flip Hasjkip; 30 January 2018, 19:12.
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #12
                        Deze volg ik ook mee!
                        Ze staan er mooi bij!


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Jow ! Daar ben ik weer met een kleine update tussendoor. De reden is een wijziging in het hok. De dames stonden


                          er vandaag zo bij ;

                          IMG_3746.jpg



                          Volgens mij voelt deze zich wel heel lekker, ze zit goed in haar vel zo te zien getuige het 9 vingerige blad. Op naar de 11


                          IMG_3747.jpg


                          En als aanpassing, de touwtjes zijn vervangen voor degelijk gaas dat ik in de vorm heb gebogen van een halfpipe. Zo kan ik het kweekoppervlak wat vergroten en het licht dat zijdelings schijnt wordt beter opgevangen door de planten ;


                          IMG_3748.jpg


                          Ik denk niet al te lang meer voordat de lamp om kan naar 12/12, geen idee hoeveel deze nog doorgroeien maar ga uit van nog eens de helft erbij. Ze krijgen nog altijd water met een beetje enzymen, af en toe wat wortelstimulator. Meer hebben ze niet nodig op dit moment.

                          Dat was het weer, even snel tussendoor, tot de volgende x
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            de dames zien er mooi uit ...
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                            KEEP ON GROWING AND SMOKING

                            Comment


                              #15
                              Staan er echt mooi bij, doe zo verder!


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X