Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meglow in need of stash... Northern Lights, Crimea Blue, 4 x 55W COB LED's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Misschien op een regenachtige dag QnQ, moet zo naar m'n werk

    We gaan het gewoon afwachten, met de tijd zal waarschijnlijk meer duidelijk worden.

    Ik heb vogelmuur in mijn moestuinbak, daar is het (hardnekkig!) onkruid.
    De vogelmuur op mijn erf gooi ik af en toe in mijn sla, daar is het wel-kruid

    Comment


      #17
      Dag 29

      Weer tijd voor een update. Het toppen is aardig goed gelukt, wordt langzamerhand ook tijd om naar 12/12 te gaan en de takken met wat volkerndraad in vorm te dwingen. Foto's zijn van net na het watergeven, ca. 0,5 ltr. per 2 dagen per plant is waar ik nu ongeveer op zit; om en om afgezuurd met pH- of voorzien van halve aanbevolen dosis Terra Grow.

      Verdere noemenswaardige dingetjes:
      - Zwenkfan iets te laag gehangen, waardoor de plantjes/blaadjes wat lichte tekenen van droefheid/oververdamping vertoonden. Lijkt beter nu deze wat hoger hangt. Ook een extra fan geplaatst zodat elk paar COB's door een aparte fan gekoeld wordt, scheelt toch weer een half graadje in de tent nu er wat minder stralingswarmte van de heatsinks komt. Nog steeds iets te warm in de tent naar mijn smaak, maar heb weinig mogelijkheden verder.

      - Aarde is flink ingeklonken, zeker een cm of 2 a 3. Als ik potten vul dan druk ik de aarde niet aan, laat ze hoogstens een paar keer op de grond stuiteren. Heeft waarschijnlijk ook te maken met dat ik een paar keer wat weinig water heb gegeven.

      - Kleur lijkt goed. Vorige keer iets te vroeg begonnen met bloeivoeding, zal dit keer wachten totdat ik topvorming zie.

      En dan nog twee pica's waaronder eentje van de verstekeling die buiten staat...

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


        #18
        Welke boom is dit??

        De verstekeling lijkt wel een nazaat van een boom die in de tuin groeit, alleen weet ik niet wat voor boom het is. Ik kom er niet uit met de determinatie-sites op internet. Wie o wie weet wat dit is?
        -boom is zeker enkele decennia oud
        -hoogte ca. 5-6meter
        -zeer lange houten doornen op de stam (tot 5 cm)
        -ruwe bast, dunne stam
        -in mei witte bloesems, daarna rode bessen
        -blad zie bijgevoegde foto

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ik dacht Sleedoorn, maar de bessen zijn meer blauwig
          Vogelkers zaait ook als een malle, maar die hebben niet van die grote doorns dacht ik.

        • Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          Nope, geen sleedoorn of vogelkers...
          Dit is een lastige, wederom een half uur op internet gezocht, maar ik kom er niet uit...

        #19
        Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat er honderden varieteiten van de Meidoorn bestaan, het geslacht waartoe deze boom met hoge waarschijnlijk behoort. Elke varieteit heeft net weer een andere bladvorm, bloesemkleur en bessenkleur en joost mag weten welke variant dit precies is. In ieder geval een pracht gezicht als hij in bloei staat en er honderden bijen en hommels op afkomen.

        Comment


          #20
          Dag 31 (12/12 dag 0)

          De dames met volkerndraad bewerkt waardoor de groeitoppen nu allemaal licht krijgen. Is ff een klusje maar het scheelt me een pijnlijke rug. Met een scrognet is het lastig om bij de achterste dames te komen, watergeven is wat lastiger en de pot optillen om te voelen hoe droog/nat ze staan is ook geen optie.
          Wel bijna een van de hoofdtoppen afgeknakt, maar heb goede hoop dat de plant dit gaat repareren en zich er verder weinig van aantrekt.
          De CB's staan nu achterin, de NL's staan vooraan.
          De kleur van de planten staat me wel aan, mooi donker en mat, maar niet te. Hier en daar een licht klauwtje, maar ze stonden dan ook redelijk droog gisteren en vandaag. Moet qua watergift nu echt richting de 0,5liter per dag, zeker met dit warme weer. (voor mijn eigen administratie: potten droog ca. 2,8-3,0kg)
          Klok vandaag op 12/12 gezet. Ik ga nog een tijdje groeivoeding geven en ga pas over op bloeivoeding als de groei er uit is en de eerste bloeiverschijnselen zich tonen.
          Recht zo die gaat!!

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            #21
            Dag 36 (12/12 dag 5)

            Blijft toch mooi om te zien hoe dat zich ontwikkelt na een ingreep. Ben redelijk tevreden, nu afwachten wanneer de groei stopt en de eerste haartjes zich aandienen.
            Watergift stijgt, ca, 0,6-0,7liter per dag momenteel.
            Eigenlijk geen problemen momenteel, ook wel eens lekker . Wellicht nog een paar takjes begeleiden voor een betere dekking, maar het meeste werk zit er wel op verwacht ik zo. En misschien die half geknakte tak ondersteunen, maar ben een tikkie bang dat ik iets doms doe en de breuk juist erger maak; de blaadjes vertonen in ieder geval geen problemen nu.

            hieronder nog wat pica's... enjoy
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.

            Comment


              #22
              Dat ziet er mooi groen uit!

              Comment


                #23
                Dag 43 (12/12 dag 12)

                Het gaat nog steeds goed in mijn tentje. De dames zuipen er op los, grofweg 3/4 liter per dag, maar in ruil zie ik eigenlijk geen problemen en... de eerste bloeitekenen! Tijd om over te gaan op bloeivoeding.

                filedata/fetch?id=1331176&d=1556527079&type=thumb filedata/fetch?id=1331177&d=1556527079&type=thumb

                Buiten ben ik ook aan het rommelen. Ik vond nog een zakje zaadjes die ik ooit heb gevonden in een auto-kweekje auto-Mazar en Think Different. Het is uiteraard herma-gevoelige meuk, maar het is eigenlijk meer voor de leuk (en dat rijmt). Heb er twee in mijn kasje gezet bij de tomaten, dus verre van ideaal. Kortom, we zien wel wat het brengt.

                filedata/fetch?id=1331178&d=1556527079&type=thumb

                De verstekeling groeit gestaag verder, begin alweer te twijfelen wat het is, want lijkt steeds minder op de meidoorn in mijn tuin.

                filedata/fetch?id=1331179&d=1555030600&type=thumb

                Overigens kun je letterlijk van de straat eten hier. Vorig jaar rucola gezet en laten bloeien wegens overvloed, nu vind ik her en der grote bossen. En kan nu al niet wachten tot de teunisbloemen gaan bloeien, blijft een van mijn favoriete bloemen (oh shit, gedraaide foto, nou, voor een keertje dan...).

                filedata/fetch?id=1331180&d=1555030970&type=thumb

                Als laatste ben ik bezig met het stekken van de kamerlinde van mijn buurman. Na een maand eindelijk voldoende worteltjes om te kunnen planten in aarde. Sta elk jaar weer versteld van hoe hard die groeit.

                filedata/fetch?id=1331181&d=1555030599&type=thumb

                dat was 'm voor deze keer, enjoy your weekend!
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 6 photos.

                Comment


                  #24
                  Ad usum proprium!

                  Comment


                  • ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment

                  • Meglow
                    Meglow commented
                    Editing a comment
                    Ik heb ook het idee dat mijn updates leuker om te lezen zijn als ik er eentje gestookt heb

                  • ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment
                    Dat idee heb ik dus ook
                    Word je wat creatiever natuurlijk, ik lees ook geconcentreerd als ik stoned ben en droom helemaal weg op de foto''s. Schrijven gaat bij mij echter minder goed als ik stoned ben -ben dan te creatief dat je niks meer gaat doen behalve filosoferen/overdenken.lol

                  #25
                  wikipedia, is de moeite waard.

                  dat was 'm voor deze week
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 5 photos.
                  Last edited by Meglow; 26 May 2018, 22:03.

                  Comment


                    #26
                    nice ,
                    succes met de hitte , wij hebben er jammerlijk allemaal last van :d

                    Comment


                      #27
                      veel succes verder ziet er goed uit best nu buiten kweek doen met die warmte doe ik nu ook start na mijn vakantie terug met binnen kweek dan heb ik mss mijn cob's ook al want nu met een 400watt hps zouw ik heel veel problemen hebben met de hitte
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                      KEEP ON GROWING AND SMOKING

                      Comment


                        #28
                        geluk dat ik heb is dat ik langs de kust woon, scheelt toch gauw een graadje of vier met het binnenland.

                        Comment


                          #29
                          Dag 57 (12/12 dag 26)

                          Tijd voor de wekelijkse update.
                          Ik merk dat de dames nog steeds meer water vragen. 3/4liter per dag is net te weinig, wat ik de laatste 2 dagen terugzag aan de blaadjes die een beetje slap begonnen te hangen. Ook zie ik tekenen van lichtstress; de topblaadjes direct onder de COB's zijn lichter dan de rest van de plant. Het valt me nu pas op, maar mogelijk is er ook een verband met het lichte watertekort dat ze gehad hebben. Enfin, heb de lampen wat omhoog gegooid en hoop dat het stabiliseert of bijtrekt. Ook krijgt de meest aangedane plant de meeste wind te verduren, dus mogelijk moet ik deze dame iets meer water geven dan de anderen.



                          Verders ziet het er goed uit, de dames beginnen serieuze pruikjes te krijgen. Na LR2's betoog te hebben gelezen over de onzin van bloeivoeding, heb ik een compromis met mezelf gesloten door half growvoeding en half bloeivoeding te geven, nog steeds op ca. 50% van de aanbevolen hoeveelheid. Zolang ik geen tekorten zie voer ik dat ook niet op.



                          De dames die buiten staan, de herma-AF'jes (uit een kweekje automazar en thinkdifferent) groeien gestaag in mijn kasje. Het is er nog niet van gekomen om ze echt aan de volle zon te laten wennen, dus dat wordt mijn projectje de komende week. De tomaten zijn het ook nog niet echt gewend, wil er toch echt naar toe dat van de zomer de kas bijna altijd open staat. Mogelijk moet ik nog wat wit doek om de potten doen, want anders worden ze veel te warm.






                          Als laatste nog een eerste radijs die het gewonnen heeft van de slakken, m'n bek brandt nog na... pittig spul... Ook ontploffen de woekerende aardperen momenteel, heerlijk om straks een soepje van te kunnen maken.




                          there you go, cya next time...
                          Last edited by Meglow; 3 June 2018, 14:25.

                          Comment


                            #30
                            Dag 64 (12/12 dag 33)

                            De afgelopen dagen was het beduidend koeler in m'n tentje dan de afgelopen warme weken, scheelde 2 a 3 graden, wat zich uitte in dat ik langzaam aan iets teveel water op de automaat begon te geven. Nog steeds weinig echte problemen; lichte karteling hier en daar, onderin wat afvallende blaadjes, lichtroze verkleuring van sommige steeltjes en wat lichtstress omdat sommige cobs iets te laag hingen. Probeer nu rond de 15 tot 20cm aan te houden t.o.v. de hoogste toppen en de vochtigheid van m'n grondje goed in de gaten te houden. Verwacht nog een kleine maand nodig te hebben voordat ik eindelijk mag oogsten...

                            M'n buitenautootjes gaan ook aardig, eerste 3 weken zitten erop maar vind ze nog een beetje gelig erbij staan. Waarschijnlijk hebben ze ietsjepietsje te nat gestaan door inregenen.

                            image_308694.jpg
                            P1000546.JPG

                            Comment


                            • ganjagast
                              ganjagast commented
                              Editing a comment
                              Die zwellen goed aan zo onder de cobjes
                          Bezig...
                          X