Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meglow in need of stash... Northern Lights, Crimea Blue, 4 x 55W COB LED's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Stash is on its way ! Ziet er goed uit.

    Da's een knappe radijs.
    Hier zijn ze niet zo groot geworden dit jaar.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Meglow
      Meglow commented
      Editing a comment
      Ik meen me te herinneren dat er op het zakje zaad 'reuzenradijs' stond. Ondanks de grootte toch vrij pittig.

    #32
    P1000551.JPG P1000555.JPG

    Comment


      #33
      Dag 71 (12/12 dag 40)

      Hmm.... hmmm.... weet het niet...

      Vind het lastig met de watergift deze weken. Geef elke plant dagelijks water rond de 3/4 liter, soms is meer nodig. Run-off heb ik meestal niet, dus heb niet het idee dat ze overwaterd raken. Elk watertje is voorzien van de helft van de aanbevolen hoeveelheid voeding. Als ik water geef zijn de potten topzwaar, maar met een dag zijn ze weer vederlicht dus ze hebben het klaarblijkelijk nodig. Onderin zie ik de laatste 2 weken veel blad afvallen dat nog niet goed leeggezogen is qua voedingsstoffen en vocht. Het valt nog wel mee bij de NL's (achterin), maar bij de CB's zie ik ook veel verpaarsde steeltjes verschijnen en valt mij op dat de bladeren er wat minder florisant bij staan qua kleur.
      Ik heb het vermoeden dat ik twee problemen heb:
      1) te weinig luchtverplaatsing onder de canopy waardoor de bladeren aldaar niet goed kunnen transpireren. Dit kan mogelijk verklaren dat de blaadjes onderin te vroeg loslaten. Ik heb echter weinig mogelijkheden om er een fan te plaatsen.
      2) behoorlijk ingeklonken grond, niveau ligt ca.3cm lager dan toen ik begon. Mogelijk 1 of 2 keer te ver in laten drogen (?).
      Denk dat ik het wel red tot aan de oogst, maar 100% tevreden ben ik niet. Dit kan beter... en da's ook mooi want anders is er weinig aan.
      Tips zijn welkom!

      P1000557.JPG

      Comment


        #34
        Dag 78 (12/12 dag 47)

        Recht zo die gaat. Weinig te melden eigenlijk. Ik zie wel wat probleempjes, maar niets waar ik me zorgen over maak in deze fase. Denk nog 2 tot 3 weken te moeten en dan kunnen ze om... (vorige kweek NL duurde ca. 100 dagen). Nu die toppen lekker laten zwellen, dames. Maak je niet druk om je figuur, want daar is jullie leven te kort voor

        P1000558.JPG

        P1000560.JPG P1000561.JPG P1000559.JPG P1000562.JPG

        Comment


          #35
          Om te watertanden, lekkere vette dames !
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Meglow
            Meglow commented
            Editing a comment
            jaja, geniet nog maar ff voordat ik ze een kopje kleiner maak... en kijken doe je met je ogen, niet met je handen!

          #36
          Dag 85 (12/12 Dag 54)

          Zwelt lekker door zo, dit kan niet lang meer duren. Gok op 2 weken, maar ga vanaf nu de trichomen in de gaten houden en wellicht zelfs in delen oogsten als ik grote verschillen zie.
          Herfstkleuren zijn op sommige stukken steeds duidelijker waarneembaar en verschilt per plant.
          Ik vermoed trouwens dat ik 3x NL heb staan en 1x CB, omdat er eentje (linksvoor) duidelijk andervormige toppen aanmaakt dan de rest (wist van 1 zaadje niet meer of het NL of CB was, vandaar).

          till next week

          P1000563.JPG

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Idd de toppen ogen linksvoor anders, andere structuur. Ziet er goed uit hier! Keep it going en je zal genoeg stash hebben dadelijk COB doet zijn werk nice.

          • Meglow
            Meglow commented
            Editing a comment
            Thanks...
            discoled & autoflower ----> cobleds & feminized = goed besluit geweest
            it ain't over till the FAT LADIES sing, maar gaat goedkomen!

          #37
          Update buitengebeuren: SPINT!!!

          Ik heb zoals eerder gemeld twee AF'jes buiten in mijn kasje met tomatenplanten staan. Helaas heb ik bij deze dames vandaag een spintinvasie ontdekt. Ik vermoed dat het warme, droge weer de oorzaak is. Bovendien staat de kas vnl. open deze dagen, waardoor ze gemakkelijk binnen kunnen komen. Nog geen webjes gezien, maar wel veel witte vlekjes op diverse bladeren.

          PICT0012.JPG PICT0011.JPG (spint omringd door eitjes)

          Ik heb gelijk mijn tomatenplanten bekeken, maar die lusten ze niet lijkt het wel. Wel vond ik een flink aantal motteneitjes op de bladeren, maar daar maak ik me minder druk om omdat ik die eventueel nog wel onder controle kan houden met de hand.

          PICT0003.JPG (motteneitje op tomatenblad... ook tomaten hebben trouwens trichomen, maar deze zijn nog 'clear' )

          Als iemand tips heeft hoor ik het graag. Vooralsnog doe ik niets, maar weet niet of dat verstandig is.




          Comment


            #38
            Dag 92 (12/12 dag 61)

            Het eerste oogstmoment komt eraan. Er zit duidelijk verschil in de rijpheid van de dames. De NL rechtsachter heeft veel milky en amber in de hoofdtoppen, maar de rest van de topjes is zeker nog niet rijp. De hoofdtoppen van de andere dames zijn ook nog niet zoals ik ze hebben wil, teveel clear in de trichomen. Dit doet mij besluiten om vanavond alleen de hoofdtoppen van die dame rechtsachter te oogsten. Hoop dat volgend weekend de andere NL dames ook oogstklaar zullen zijn.

            Voor de bloei staat voor de NL's 45-50 dagen en voor de CB 57-64 dagen. Aangezien ze na de 12/12 switch ca. 2 weken nodig hadden voor de eerste bloeiverschijnselen, klopt het aardig dat de eerste NL's nu ongeveer oogstrijp beginnen te worden. Naar alle waarschijnlijkheid is de CB het laatst aan de beurt, zitten ook iets meer sativa genen in dus lijkt logisch.

            foto's zijn voor de watergift, vandaar de droopy look. Ik wil bij een volgende kweek iets meer voeding gaan geven tijdens de kweek, dus niet de helft van de aanbevolen hoeveelheid, maar ca. 60 to 70%. Hopelijk zien ze er dan net wat gezonder uit aan het einde van de bloei.

            P1000574.JPG

            hier een pica van de dame die haar hoofdtoppen gaat kwijtraken, leuk dat witte gebleachte pruikje...

            P1000577.JPG

            de Crimea Blue... moet nog ff...

            P1000579.JPG

            dat was 'm weer voor nu...

            Attached Files

            Comment


              #39
              Dag 99 (12/12 dag 68, werkelijke bloei ca. 54 dagen)

              Hmmpffgrmmbl....wat een matig einde maak ik er weer van. Heb een paar keer de boel te droog laten staan met als gevolg een zeer hard intredende herfst. Vorig weekend 1 top eraf gehaald waarvan ik dacht dat die rijp was, omdat ik er veel milky en amber in zag zitten, bij nadere inspectie bleek bijna alles nog clear behalve helemaal bovenin... in de psychologie noemen ze dat selectieve waarneming, wat goed kan kloppen omdat ik niet kan wachten om te kunnen oogsten. Dit weekend zie ik hier en daar wat meer milky, maar het is nog steeds niet helemaal naar mijn zin... dus dat wordt op m'n handen zitten de komende week; zonde om uit ongeduld net te vroeg te oogsten.
              De CB linksvoor moet nog ff, hoop dat de plant het redt want er zit weinig groen meer in (schud m'n hoofd).

              goed, nog een pica voor de administratie... laterzzzz.....

              P1000582.JPG


              Comment


                #40
                Flinke knotsen zeg, mooi!
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                • Meglow
                  Meglow commented
                  Editing a comment
                  thanks grijze volvo

                #41
                DAG 113 (12/12 dag 82, werkelijke bloei dag 68)

                Heb vandaag de boel wat opgekuist in de tent. Veel dorre blaadjes verwijderd en enkele rijpe toppen van de NL's geoogst. Sommige toppen hadden droge stukken in zich; onder de micro zag ik fijne draadjes, maar kon niet hard maken of dit harsdraden of schimmeldraden betrof. In ieder geval voor de zekerheid deze plukjes verwijderd en weggeflikkerd. Een ander fenomeen is dat de stengels dit jaar serieus hol zijn en totaal niet stevig. Ik verwacht nog 1 week te moeten en heb besloten om de drie NL's als een soort boeketjes met touw bijeen te houden.

                P1000590.JPG P1000588.JPG


                Buiten in de tomatenkas staan nog 2 autootjes (zie verslag voor uitleg over herkomst). Eentje ziet er goed uit, maar de andere is serieus aan het herma'en. Allemaal voor de leuk dus ga er niets aan doen verder.

                P1000594.JPG P1000595.JPG P1000596.JPG


                Tomaten gaan ook niet verkeerd dit jaar...

                P1000597.JPG


                Mijn Campanula Pyramidalis Alba staat sinds twee weken ook in bloei. Wil dit jaar het zaad verzamelen, wat vorig jaar mislukte vanwege een allesvernietigende storm (knak).

                P1000593.JPG

                Hopelijk volgend weekend een post met daarin een foto van een tafel vol toppen

                (ja, dat zij een hoop gedraaide foto's... ben een beetje klaar mee met dat draaien, opnieuw opslaan en vervolgens zien dat er nog steeds geen hout van klopt... )
                Attached Files

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Is gewoon een Herma(n) ondertussen
                  Mooi tuintje trouwens! Leuk die tomaten zien er gezond uit. Ik heb geen slakken gezien maar heb veel last gehad van bladluis alleen dat mag de pret niet bederven en gister heb ik zelf 4 paprika's mogen oogsten.

                • Meglow
                  Meglow commented
                  Editing a comment
                  Dank je, Ganja
                  Paar gaan op brood of de sla en van de rest ga ik tomatensaus maken die 10 x lekkerder is dan die van de supermarkt aangezien ik er geen kilo's suiker bij flikker.
                  Heb hier en daar beestjes, maar vooralsnog geen plagen.

                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Gelijk heb je! Eigen bio pastasaus is vele malen beter dan supermarkt pasta, ik doe er zelf wel wat suiker bij maar niet veel (ben gek op suiker) Laat de pasta smaken in ieder geval.

                  Helaas hier wel met een plaag te maken, er zijn zo te zien weinig natuurlijke vijanden voor de bladluis, zo nu en dan een wesp maar heb geen lieveheersbeestje gezien die wel korte mette met de luis zou maken, helaas, blijven sproeien met bio bestrijdingsmiddel dan maar

                #42
                Die tomaten doen het goed zeg! Mooi, ga zo door!
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                • Meglow
                  Meglow commented
                  Editing a comment
                  thanks... ze zijn bijna formaat tennisbal... wel twee of drie met neusrot, maar sindsdien geef ik goed water en geen nieuwe gevallen gezien.

                #43
                DAG 116 (12/12 dag 85, werkelijke bloei dag 71)

                Mijn plan is om vanavond van alle dames de grootste toppen af te halen.
                Reden? Ook al zijn de trichomen mwahmwah, de bovenste toppen zijn meer levend dan dood onderhand. De blaadjes zijn gortdroog en hier en daar gewoon dood. Zie nu ook stukjes top doodgaan en verkleuren (nee, geen toprot). Werd eigenlijk getriggered door deze site: https://www.growweedeasy.com/why-buds-not-ready-harvest en dan met name de subs 'buds are becoming brown or burnt' en 'plant has stopped living'. Ik zie ook wat zaken terug in bepaalde toppen die wijzen op heat stress. Kortom... omhakken en alleen laten staan wat groene blaadjes heeft.

                dat was 'm voor nu, mogelijk morgen een oogstfoto

                Comment


                  #44
                  Succes!
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                    #45
                    Thanks man, oogsten vind ik geen straf in ieder geval


                    note-to-self for toekomstige kweekjes:

                    - Afzuiging is onvoldoende om temperatuur onder controle te houden, Silent Air afzuiger is gewoonweg niet krachtig genoeg om enige weerstand te overwinnen --> geen zomerkweekjes meer en evt. terug naar een simpele afzuiger plus een variac om bromvrij te kunnen knijpen. Niet vergeten om altijd(!!) fans tegen de koellichamen van de lampen te laten blazen, zodat de stralingswarmte geminimaliseerd wordt.
                    - Lichte stank in huis door indoor uitlaat van de afzuiging, zelfs met een vers filter --> niet te voorkomen, nadenken over een uitlaat naar buiten, maar dat wordt erg ingewikkeld ben ik bang.
                    - Circulatie in kleine tent is lastig, een monkey fan blaast al snel te hard omdat deze zo dicht op de planten zit. Verder bereik ik de planten achterin nauwelijks. --> nadenken over oplossing, misschien kan ik de silent air inzetten als een soort actieve inlaat die tevens de plantjes in beweging kan brengen. Of iets met 120mm fans die ik rondom in de tent ophang?....
                    - Monkeyfan wil nog wel eens uit zichzelf naar beneden glijden --> ducttape randjes aanbrengen op buis om glijden tegen te gaan
                    - Grond erg ingeklonken --> potten tot aan de rand vullen!!!

                    zo, de volgende kweek kan niet meer mislukken nu...

                    Comment

                    Bezig...
                    X