Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meglow in need of stash... Northern Lights, Crimea Blue, 4 x 55W COB LED's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
    - Monkeyfan wil nog wel eens uit zichzelf naar beneden glijden --> ducttape randjes aanbrengen op buis om glijden tegen te gaan
    Had ik ook last van, tie-rap onder de bevestiging van de fan heeft dit opgelost voor mij

    Comment


    • Meglow
      Meglow commented
      Editing a comment
      thanks voor de tip!

    #47
    Die bleach,komt dat doordat je cobs te laag hangen? of te weinig luchtverplaatsing ? of is het te warm geweest ?
    Just curious..

    Geen ervaring met binnenkweek,maar post 36 ziet alles er nog wel fris en fruitig uit?

    Schitterende toppen laten we dat voorop stellen.

    Succes met knippen Meglow.

    Comment


      #48
      thanks Franco,
      De niet goed rijpende toppen is denk ik een combinatie van zaken. Tijdje COB's te laag gehad, met bleaching (witte topjes) als gevolg. Fans bliezen niet altijd goed tegen de lampen waardoor er veel meer stralingswarmte vanaf kwam dan de bedoeling. Ook was het afgelopen weken natuurlijk dik boven de 30 graden in de tent. En daar tussendoor nog een paar watergift fuckups. Al met al genoeg ingredienten voor een niet ideale eindbloei.

      Comment


        #49
        Deeloogst is binnen!!

        Paar plukjes moeten weggoogien die op toprot lijken (<1%), maar over het algemeen was ik er net op tijd bij. Mijn grootste top is 52 gram nat aan de haak, en dat is niet eens alles want de rest van die top zit nog aan de plant... pfffff.... hele huis ruikt naar de wiet nu, kanonnuh! . Aan de droogdoos kun je weinig zien omdat je diepte mist, maar als je bedenkt dat de zwaarste top die je ziet hangen een half ons weegt en dat er ook nog wat losse toppen op de bodem liggen, dan is het geen gekke oogst dacht ik zo... and still more to come!!

        pica's!!!

        P1000600.JPG P1000604.JPG
        P1000602.JPG P1000606.JPG

        laterzzzz....

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          looking good looking good

        #50
        lekkere toppen Opletten met dat knippen in huis hoor, mss toch een klein droogtentje aanschaffen met filtertje; doet wonderen ?

        Comment


        • Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          Thanx. Drogen gebeurt in dezelfde ruimte als waar het tentje staat. Die ruimte staat op onderdruk vanwege mijn afzuiging, maar is helaas te klein om in te knippen.

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment

        #51
        Ff wat tuinfoto's, ook wel eens leuk...

        De aronskelk waar ik in het begin over postte is aan het rijpen...

        P1000610.JPG

        Aardperen inmiddels manshoog, of mansbreed (krijg die @#$ foto niet gedraaid) ...

        P1000611.JPG

        en last but not least de grootste knoepert die ik heb hangen in mijn tomatenkasje... grootste deel vlees i.p.v. water!!

        P1000609.JPG

        fijn weekend mensen, later!

        Comment


          #52
          Veel geel blad, dikke toppen, en mooie tomaten.
          Ik ben weer bij.
          Very nice.

          Hittegolf?
          Pfuh..hebben we in Nederland niet gewoon teveel Aronskelken staan?
          Ik lees net dat die ongelofelijk veel warmte produceren .
          Tijdens de bloei kan de temperatuur wel 15 graden hoger zijn dan de omgeving
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Meglow
            Meglow commented
            Editing a comment
            Mooie samenvatting

            Zou inderdaad verboden moeten worden... maar is zo bijzonder dat ik hem nog ff z'n gang laat gaan

          #53
          voor de administratie...

          0e knip (de ongeduld-knip want m'n stash is op): 17gr NL
          1e knip : 33gr NL
          2e knip : 87gr NL, 35gr CB (ja is al droog, met deze warmte gaat het erg snel. De top van 52gr weegt nu 14gr, wat volgens de verwachting is)

          voorlopig resultaat, met nog plenty in de tenty: 172gr.

          wordt vervolgd... schat dat er nog zeker een gram of 50 in de tent staat te rijpen, wat mij voor het eerst in mijn carriere op 1 gram per watt gaat brengen (for what it's worth).

          Comment


            #54
            Goed bezig! En lekker genieten van je eigen stash, kan niks tegenop!
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


            • Meglow
              Meglow commented
              Editing a comment
              thanks. Komt ook een stukje cognitieve dissonantie bij kijken; zelfs als ie niet zo lekker blijkt te zijn, maakt je hoofd het lekker omdat je er zo lang naar toegewerkt hebt.

            #55
            Ad usum proprium!

            Comment


              #56
              Laatste takken zijn geknipt en opgehangen. Die doos van een paar posts terug hangt wederom vol, alhoewel de toppen iets minder compact zijn uiteraard. Ben zwaar verbaasd over de opbrengst, dit is me nog nooit eerder gelukt.


              Mijn auto in de tomatenkas heb ik om moeten hakken (soort hermakruising van auto mazar en think different). Ik zag vanmiddag al een beslagen raampje en wist eigenlijk al hoe laat het was. Bij inspectie trof ik in de bovenste top een flinke pluis schimmel aan. Leerpunt, maar wist ik eigenlijk al: kweken in een tomatenkas gaat alleen goed als het droog weer is, zeker als het auto's betreft. Wel een leuke hoeveelheid wiet vanaf kunnen trekken. Ik verwacht echter wel wat zaadjes aan te treffen, omdat de buurvrouw besloten had om flink wat bananen te kweken. Die buurvrouw laat ik lekker staan, levert vast een hoop zaad op die ik volgend jaar ergens over een hek ga gooien.

              Als de droge eindopbrengst bekend is volgt een update, tot laterz...

              Comment


                #57
                Goed, de eindoptelling....

                Northern Lights (3 planten)
                1e deeloogst: 137gr
                2e deeloogst: 122gr
                Totaal: 259gr

                Crimea Blue (1 plant)
                1e deeloogst: 35gr
                2e deeloogst: 44gr
                Totaal: 79gr

                Dit brengt mij op het voor mij ongelooflijke totaalgewicht van 338 gram (ja, alles is echt droog). Met 220W aan verlichting kom ik uit op ruim 1,5gr/W....

                P1000613.JPG

                Ik ben er een beetje stil van eigenlijk... dit is 100% beter dan m'n vorige kweek. Ik was eerlijk gezegd al blij geweest met 1gr/W, maar dit slaat alles. De toppen zijn eerlijk gezegd niet allemaal even 'top', op de foto zie je ook hier en daar wat lichtbruine, verdorde stukken zitten. Nee, het is geen toprot, maar een gevolg van voortijdig afsterven/uitdrogen van bepaalde stukken door de warmte en waterfuckups. Kortom, het is geen shop-kwaliteit, maar ik ben er dik tevreden mee.

                Oja, uit de tomatenkas nog 20gr. gehaald. Da's 1 gram per dag een heel jaar lang... en ik rook veel minder per dag... brengt me gelijk op een probleem: ik heb zoveel dat ik een jaar lang niet meer hoef te kweken; ik verveel me nu al

                dat was 'm mensen, tot de volgende!!


                Comment


                • Spacende Hollander
                  Spacende Hollander commented
                  Editing a comment
                  Ik leef met je mee man, wat een ellende . Prachtig resultaat zeg, wauw! Hoe is de kwaliteit dan van die niet bruine toppen? Ik begin nu net met de Hans Panel 180w. Zit ook cree leds in, hopelijk werkt dat net zo goed .

                • Meglow
                  Meglow commented
                  Editing a comment
                  Ja k@kzooi
                  Je bedoelt de kwaliteit van die chlorofyl-arme stukken in bepaalde toppen? Ik heb er niet specifiek opgelet, zal vanavond de eerste er eens van draaien.
                  Succes met je paneeltje, zonder grote fuckups moet 1gr/W haalbaar zijn voor je imho.

                #58
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                • Meglow
                  Meglow commented
                  Editing a comment
                  die COB's doen het inderdaad prima... thanks Flip!

                #59
                https://nl.aliexpress.com/item/CREE-...4de64c4d5ut61G

                Comment


                • Meglow
                  Meglow commented
                  Editing a comment
                  Thanks Jack. Ik denk zelf dat ik met 3 cob units (165W) ook al flink kan oogsten op 0,64m2, dus ja, denk dat je voldoende hebt voor jouw oppervlak.

                #60
                Zeer mooie opbrengst!
                Jack Spliff dat is dezelfde lamp als die ik heb.
                ik kweek op 0.72m2
                Dat is te doen, voor jou zou het dus al helemaal goed kunnen.
                het enige nadeel aan de lamp vind ik dat je met een armatuur van 60 cm en 3 cobs en een tent van 120 breed bij 60 aan de zijkanten net wat meer zou kunnen gebruiken.
                jij kwijkt vgm wat kleiner dus zou het voor jou geen probleem moeten zijn.
                ik zit er wel aan te denken om een 4e cob bij te kopen en zelf een frampje te bouwen van 1 meter met om de 25 cm 1 cob.
                daar zou ook de efficientie van omhoog moeten gaan.
                wat resulteerd in meer lichtopbrengst met hetzelfde wattage.
                en een betere belichting naar de zijkanten.
                Maar resultaten behalen met deze lamp moet wel lukken.


                Comment


                • Meglow
                  Meglow commented
                  Editing a comment
                  thanks hobby
                  wat je misschien ook kunt doen is je lamp op creatieve wijze verlengen, waardoor er meer ruimte tussen de 3 cob's zit...(?)

                • Jack Spliff
                  Jack Spliff commented
                  Editing a comment
                  Mijn kast is 100cm x 60 cm. Dus in de lengte zou ik langs beide kanten 20cm speling hebben. Lijkt me wel ok.
              Bezig...
              X