Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek: Kera Critical auto onder MARS II 400

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek: Kera Critical auto onder MARS II 400

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Een verslag van mijn eerste kweek. Hier heb ik mij voorgesteld :https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-voorstellen

    INLEIDINGeen tentje van 70x70x180 cm.
    De lamp is de MARS II 400 geworden.
    Ik had de zaadjes al dus dar ben ik mee begonnen.
    de Materialen:verlichting
    Zoals gezegd heb ik de MARS II 400. Deze heeft twee schakelaars voor groei en bloei.
    Ik heb vanaf het begin de groeilamp gebruikt op een schema van 18 uur aan en 6 uur uit.
    2356.jpg
    Als je geinteresseerd bent is hier een review :

    Voeding
    Ik heb een starterspakket van Pro-garden. In eerste instantie heb ik alleen wat Root voeding gegeven.
    Na ongeveer twee weken heb ik ook wat terra basic toegevoegd.
    Ik heb hierbij de geadviseerde dosering gebruikt maar dan op een dubbele hoeveelheid water.
    De zuurtegraad heb ik aangepast met natuurlijk witte azin. Eerst naar 6 maar ik denk dat 5,5 toch beter is.
    Als iemnd me wil bevestigen of tegenspreken,...graag.
    Ook kreeg ik af en toe gele puntjes op de bladeren. wat denk ik op te veel voeding wijst.
    Kan de zuurtegraad hier ook de oorzaak van zin?

    verwarming:
    Ik heb een klein blowertje van 500 watt aangeschaft en een thermostaat. Hiermee heb ik de temperatuur met licht aan, 25 graden en s'nachts draai ik hem naar 20 graden.
    Ik vraag mij echter wel af wat de beste locatie is voor deze kachel en in welke richting hij moet blazen.
    Ik heb hem nu op de grond en blaast richting de potten.
    Mijn ventilator is gericht op de planten, in die zin, dat de planten niet de volle lading krijgen.

    De Kweek
    Ik ben half maart begonnen. De zaadjes in een bekertje met een paar druppels waterstofperoxide.
    De volgende dag waren de zaadje net open. Toen in wcpapier in een zak opgehangen.
    Na twee dagen waren er twee uitgeschoten en de volgende dag de andere.
    Ik heb ze toen direct in de grote potten geplant. De lamp volgens advies van de fabrikant op de juiste hoogte gehangen.
    Elke dag een paar druppels water bij de zaadjes gedaan om uitdroging te voorkomen.
    Na 4 dagen, zagen ze er zo uit: 20180323_173550.jpg 20180323_173509.jpg

    Alles ging naar wens
    8 dagen
    20180327_152536.jpg 20180327_152528.jpg
    12 dagen
    20180330_153036.jpg20180330_153053.jpg
    Op de dertiende dag vond ik ze genoeg gegroeid om de lamp iets te laten zakken, ook weer volgens aanwijzingen van de fabrikant.
    Ik heb tot nu toe een bewaterings schema van elke 3 dagen 2 ltr totaal gebruikt.om en om een klein beetje voeding toegevoegd. Halve dosering van het schema van Pro-garden
    Dag 14
    20180401_141105.jpg
    Hier ben ik ook begonnen wat Zym mee te geven. Om de afvalstoffen te verwerken.

    Dag 17
    20180404_163343.jpg 20180404_163509.jpg20180404_163517.jpg
    Ik ben geen kenner, maar ik denk zo dat t best goed gaat tot nu toe.
    De internodes zijn kort en er komen regelmatig nieuwe nodes bij.

    Dag20
    20180407_154932.jpg 20180407_154834.jpg

    Dag 24
    20180411_144940.jpg 20180411_145225.jpg 20180411_145242.jpg

    Voor nu stop ik even.
    Verder in een volgende post
    Last edited by Fybro; 19 April 2018, 12:57.

    #2
    Ziet er hoopvol uit hoor!!
    Over 14 dagen lekker naar buiten toch?

    Succes!!

    Comment


      #3
      Dat was niet het plan. Ik zit trouwens al op dag 31.
      Ik was nog niet klaar met het verslag tot nu toe. Ik was een beetje moe geworden.

      Comment


        #4
        ziet er goed uit
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Vervolg eerste post.

          Dag 27
          In de laatste week zijn ze 4 cm gegroeid.
          image_305632.jpg

          Ik heb wat gele bladpunten. Maar even stoppen met voeding.
          image_305634.jpg
          dag 29
          Zie ik daar preflower?
          20180416_130536.jpgimage_305636.jpg20180416_130415.jpg

          Vandaag heb ik de bloeilamp er bij aangezet.
          Ik ga niet meer geen roots-voeding geven.

          dag 32
          Vandaag is dag 32 wat betekent dat ik van nu af aan elke paar dagen verslag doe.
          Ik heb gisteren de plant met de gele punten doorgespoeld met een liter of 4 kraanwater, en de laatste keer met het water afgezuurd naar 5,ph.
          Ik heb deze geen voeding gegeven. De andere twee planten een halve dosering terra basic en halve dosering boost.
          Vandaag staan ze er zo bij.
          20180419_134213.jpg 20180419_134323.jpg 20180419_134132.jpg


          De kleinste blijft erg laag bij de bodem. De grootste is 5cm groter. En die lijkt ook wat meer te stretchen (al vanaf het begin trouwens)
          20180419_134238.jpg
          Attached Files
          Last edited by Fybro; 19 April 2018, 14:31.

          Comment


            #6
            Met 4 liter water doorspoelen is vragen om problemen, met een beetje pech verzuip je ze. Spoelen op aarde doe je door de laatste weken geen voeding meer toe te voegen aan het water.

            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              pH 5 gaan je plantjes ook helemaal niet fijn vinden.

            • Fybro
              Fybro commented
              Editing a comment
              Is een typefout, moet ph 5,5 zijn
              eerste meting van het spoelwaater was ph 7

            #7
            Ziet er zeker niet slecht uit, alleen die 4 liter water had je beter niet gedaan. Die plant zou ik nu een tijdje geen water meer geven anders verstik je de wortels.

            Comment


            • Fybro
              Fybro commented
              Editing a comment
              Ik heb die 4 liter wel laten uitlekken hoor. De gedachte was om de concentratie voeding te verdunnen.
              Inmiddels zondag schrok ik een klein beetje hoe doog hij alweer stond.
              No harm done, dus.

            #8
            Flip
            Dat wist ik niet. denk je voor deze info. Ik heb het iemand zien doen op youtube. Die kweekte dan zeker op kokos.

            Jack.
            Nee dat doe ik ook niet hoor. Ik kan het vochtgehalte meten en ik voer een extra controle uit met voelen hoe zwaar hij is. Hiermee heb ik wat ervaring omdat ik al heel lang aardbeien in emmers groei. Die moest ik op tijd wateren om ze niet uit te laten drogen.
            Ec waarde van het uitlek water was eerst 2500 micromol, bij de laatste keer 2000.
            Maar voor de rest doet deze plant het goed want het is de grootste.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              microsiemens bedoel je ?

            • Fybro
              Fybro commented
              Editing a comment

            #9
            Het vele water heeft de plant goed verwerkt. Het verbaasde me zelfs hoe snel hij weer droog stond.
            De planten ebben afgelopen eek juist een explosieve groei gehad en de hoge temperaturen van 29 graden in de tent zal ook wel geholpen hebben.
            Bijna 30 cm hoog (nog steeds de grootste).
            20180422_131235.jpg 20180422_131256.jpg
            En de kleinste.
            20180422_131911.jpg 20180422_132028.jpg
            Na een week alleen afgezuurd water weer halve dosis voeding gegeven deze keer ook de boost van pro-garden en de zym.
            Ze beginnen nu wel te strekken. Is dat normaal in deze periode.

            Ik heb de kleinste nu op een verhoging gezet om de toppen ongeveer even ver van de lamp te houden.
            Als de plant nog een inhaalslag maakt dan kan ik ze er weer onderuit halen.
            Last edited by Fybro; 23 April 2018, 11:58.

            Comment


              #10
              Ik vind dat strekken wel meevallen hoor!

              Zien er best gezond uit!!

              Comment


              • Fybro
                Fybro commented
                Editing a comment
                Ja, bij een eerste keer is er zo veel twijfel. Ik hou me vast aan het feit dat ze er gezond uit zien, op een plant met enkele gele puntjes.
                Even terzijde. Af en toe schrik ik een beetje want dan denk ik een heleboel vlekjes te zien.
                Maar dan heb ik weer in de gaten dat de lichtval van die kleuren uit de ledlamp ze maken.

              #11
              Geen zorgen maken, komt goed!
              Zo niet, dan toch hahaha!!

              Comment


              • Fybro
                Fybro commented
                Editing a comment
                Ja joh, na een eerste keer weet je natuurlijk veel beter te herkennen wat er aan de hand is. In welk stadium de plant is bijvoorbeeld. En vooral wanneer e nog niet in een bepaald stadium zijn zodat je niet te vroeg met het een of ander (voeding) kan beginnen.
                Erg leerzaam de eerste keer

              #12
              Leuk voor je joh!
              Gaat zeker goed komen......!!

              Comment


                #13
                Vandaag dag 38.
                Even wat foto's van bloemen.
                Ze drinken veel momenteel 0,6 ltr per dag per plant.
                De voedigsbuffer van de Plagron Royal mix moet zo ongeveer uitgewerkt zijn dus ik ben begonnen met volledige dosis voeding.
                Basic, boost, Pk 13/14 (van pro-garden) ph6,3 en ec 2000microsiemens.
                Alle commentaar is welkom.
                20180425_110941.jpg 20180425_110952.jpg 20180425_111119.jpg
                Het kan aan mij liggen maar ze lijken erg veel bloemen te maken.
                Het is moeilijk om te tellen doordat het van die korte bossige struiken zijn, maar ik denk steeds oh daar zitten er ook nog en daar en daar.
                De secundaire toppen zijn ook veelal net zo hoog bijna als de hoofd toppen waarbij er bij de kleinste het meeste hiervan sprake is.

                Even een vraagje. Is het beter om minder grote toppen te krijgen, of meerdere kleinere toppen. Of kan het ook zo zijn dat je meer en grote toppen kan krijgen.

                Comment


                  #14
                  Ik zie nog geen bloemen, wel het begin van pruikjes. In deze fase geef ik nog steeds groeivoeding. Bloeibooster en pk 13/14 lijken mij nog veel te vroeg.

                  Comment


                    #15
                    Het feestje is pas net begonnen, dat zijn de plekken waar de wiet zich gaat ontwikkelen!

                    Comment

                    Bezig...
                    X