Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9x Lemon haze onder 450W Cob

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    9x Lemon haze onder 450W Cob

    Korting op 420shop
    Welkom JD' ers!

    Na het lezen van vele kweekverslagen op JD vond ik het wel eens tijd er zelf ook eentje te maken!

    Ik heb sinds kort mijn DIY build met 9x cxb3590 (450W) af, deze lamp ga ik nu testen voor een nieuwe ronde.
    Enkele foto's van het armatuur:

    Attached Files

    #2
    Ziet er goed uit, mooi framepje ook. Zet m'n stoeltje neer .

    Mag ik vragen waar je de kabel gehaald hebt? Zelf niet kunnen vinden bij de bouwmarkten iig. 0.5mm2 hebben ze al nauwelijks, al helemaal niet als er 112V@2.1A over heen moet en als het ook nog wat hitte moet kunnen verdragen (ivm kabel door koelblok naar boven) weet je zeker dat je daar niks kan vinden.

    Koelblokjes ogen wel klein voor me. Degene die ik van KingBrite heb lijken niet erg efficient tho' (alhoewel ik nog steeds niet helder heb kunnen krijgen bij ze of ze met 105W bedoelen dat het blok 105W aan hitte kan afvoeren of dat de COB op 105W mag draaien - dat is een aanzienlijk verschil). Bij Rubol geven ze hogere wattages af voor kleinere blokken ook, wellicht is het wel prima.

    Nu koelt het fannetje wat de planten in bewegen moet houden ook enigszins de blokken, dus heb geen problemen, maar wel nieuwsgierig . Als het blok heet loopt zijn de COBs minder efficient.

    Draai zelf met 4 Citizens. Kunnen iets van 330W per COB aan, maar zal ze nooit hoger dan ~120W per COB draaien (voeding doet niet meer, efficientie loopt wat terug dan en de koeling moet geheel anders dan (semi passief nu)).

    Heel benieuwd naar je resultaten .

    Comment


    • Stonerr
      Stonerr commented
      Editing a comment

    #3
    Super! Ziet er goed uit Stonerr
    Ik schuif me lekker aan hier Lemon haze is een heerlijk wietje, succes met deze ronde.
    Ad usum proprium!

    Comment


      #4
      Dat ziet er hier heel netjes uit! Hou er wel rekening mee dat het een Sativa dominante strain is, dus wss gaat die heel wat de hoogte in schieten de eerste weken op 12/12.
      Maar dat is nog eventjes Succes!

      Comment


      • Stonerr
        Stonerr commented
        Editing a comment
        Bedankt! Ik ben benieuwd hoeveel het effectief gaat zijn, het kunnen 2 pheno's zijn een ervan kan nogal goed strekken heb ik gelezen maar nog een hele weg te gaan

      #5
      netjes mooie setup en soortje
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #6
        Voila hier zijn we weer, even de tijd gevonden voor een kleine update

        Kiemen: 2dagen
        Groeien: 12dagen
        Temp: 20 - 28graden
        RLV: 25 - 50%

        Intussen hangt het COB armatuur er een 5 dagen in op een 200W en krijgen ze gemiddeld om de dag een 20ml regenwater.
        De dames zijn nu 12 dagen oud en zien er mooi groen en gelukkig uit, ook zitten ze ongeveer op dezelfde hoogte
        Ik denk dat dit komt door de goede lichtverdeling van het armatuur, al zal dit in de toekomst waarschijnlijk wel gaan veranderen.

        Bij deze, foto's zeggen meer dan duizend woorden
        Voor de rest zou ik zeggen geniet van het zonnetje en tot de volgende!
        Attached Files
        Last edited by Stonerr; 21 May 2018, 22:46.

        Comment


          #7
          meer build foto's?

          looks nice , ik volg hier ook , de zomer gewoon door?

          Comment


          • Stonerr
            Stonerr commented
            Editing a comment
            Eigenlijk is het ook maar schroeven, boren, zagen en het in serie aansluiten van Cobs

          • roller
            roller commented
            Editing a comment
            pictures or it didnt happen hehehehe :d

          • Stonerr
            Stonerr commented
            Editing a comment
            Zal ze erbij plaatsen als ik tijd heb om ze te resizen op de pc!

          #8
          Ik had het al gezegd, ziet er strak en solide uit. Daar moet je toch veel plezier van gaan krijgen. Succes!

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


          • Stonerr
            Stonerr commented
            Editing a comment
            Thx, Bedankt voor de tips!

          #9
          Het budget is wel even op ben ik bang, bovendien waren ze vrij goedkoop bij kingbrite, maar 85$ aan verzendkosten tikt ook aan en van de week een brief met import belasting ontvangen die ik nog moet schokken. Ben een kleine 1000 euro verder. Wel Inc. zaad, substraat, voeding en electriciteit van deze en de vorige kweek.

          Eerst maar eens terug verdienen .

          Haal er in de toekomst wellicht nog wat bij. Ws wat lichtere dan, want dit zijn wel zware jongens.

          Met 1mm2 kan ik niet uit de voeten, die passen niet in de holders. 0.5mm2 is de max.

          Comment


          • Stonerr
            Stonerr commented
            Editing a comment
            Oei, dat is een mindere het is ook niet goedkoop.. Ik had eerst gespaard tot ik sowieso alles kon kopen, je bespaart vanaf het moment van ingebruikname of je hebt meer licht voor hetzelfde wattage..

            Die import belasting heb je die achteraf gekregen of is je pakketje onderschept door de duane en staat het daar?

            Ik dacht dat ook maar tegenwoordig kost een gram al snel 8 euro en veel kwaliteit is het niet..

            Ik heb de iDeal holders en die gaan tot 1mm2 alle ik kreeg de draad erin.. Bij een echte leverancier van elektrische componenten ga die kabel wel kunnen bestellen alleen is het dan 100m..

          #10
          Dus je hebt 4 cobs op de ene en 5 cobs op de andere.
          En dat gaat goed met dezelfde drivers, of zijn die verschillend ?

          Yeah, ziet er strak uit.
          Als er nu iets fout gaat is het kweker-gerelateerd
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Stonerr
            Stonerr commented
            Editing a comment
            Thx, ja 2 drivers en de leds zo symmetrisch mogelijk verdeelt zodat als er een cob of driver faalt er sowieso nog licht is over het gehele oppervlak (beide zijn apart te dimmen)

          #11
          Import achteraf. Pakketje is al een ruime maand binnen. TNT had me al gezegd dat het kon, soms zelfs pas na 1,5 jaar, maar vaak ook helemaal niet.

          Comment


          • Stonerr
            Stonerr commented
            Editing a comment
            Damn, dan kan ik mss nog een rekeningetje verwachten

          #12
          Attached Files

          Comment


          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            2 weken in zaai/stekgrond zou ik uitsluiten. Bij mij hebben ze er 15 dagen ingestaan en geen problemen gehad. Het lijken symptomen van te nat substraat.

          • Stonerr
            Stonerr commented
            Editing a comment
            Bedankt, daar lijkt het inderdaad op..
            De grond maar wat droger houden dan ze zullen ook wel blij zijn dat ze hun voetjes wat kunnen strekken

          #13
          roller
          Speciaal voor jou even de build fotootjes geresized van frame tot afwerking

          Attached Files

          Comment


          • roller
            roller commented
            Editing a comment
            dus die pummel bij digikey had et verkeerd?

          • Stonerr
            Stonerr commented
            Editing a comment

          • Stonerr
            Stonerr commented
            Editing a comment
            Hangt er natuurlijk ook weer aan of je serie op parallel schakelt..

            Serie: de stroom is overal gelijk, de spanning van de cobs tel je op..
            Nadeel: een cob stuk de hele serieschakeling ligt uit..

            Parallel: de stroom verdeelt zich over de cobs, de spanning is overal gelijk..

            Meestal wordt serie gebruikt..
            Indien je bij parallel een cob stuk hebt werkt alles nog maar wordt de totale stroom verdeeld over het aantal resterende cobs indien dit er te weinig zijn kan je de cobs opblazen door een te hoge voorwaartse stroom..
            Last edited by Stonerr; 29 May 2018, 07:01.

          #14
          10-25Ml per dag? Bedoel je ml (milli, als in 1/1000ste, M = mega (1.000.000) beetje overdreven denk). Enigszins muggenzitten, maar 10-25 ml lijkt me vrij krap, 10-20cl gaf ik ze toen ze rond dat formaat zaten. Stonden wel in 4l potten
          ​​​​​​
          Dat hangen, maar ben een noob, zou water tekort kunnen zijn.

          Comment


          • Stonerr
            Stonerr commented
            Editing a comment
            Je hebt gelijk kleine m ipv M, dat is het nadeel van stoned typen
            Ik bedoelde 10-25ml per plant per dag, de meeste zaten op 25ml, denk eerder wat te nat.. Ik woog de potjes dagelijks, het zijn maar 0.7liters, ik denk dat de potjes te klein waren aangezien alles toch al goed volgeworteld zat?

          #15
          ziet er erg droog uit bij je, is mijn indruk tenminste als ik die kluit zie...

          mooi frame trouwens, mijn complimenten!

          Comment


          • Stonerr
            Stonerr commented
            Editing a comment
            Bedankt!
            Dat de kluit droog is omdat ik een dag water overgeslagen heb voor ze gemakkelijk te kunnen verpotten, nu staan ze in voorgewaterde 18L potten hopelijk trekken ze mooi terug bij!
        Bezig...
        X