Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bubba's Gift (Humboldt Seeds) in scrOG onder LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ontkiemen: 4 dagen
    Groeien: 50 dagen
    Totaal: 54 dagenWeek nummer 8 en de Bubba's blijven nog even in de vegetatieve fase. De 4-way-LST gaat vlot en het centrum van de plantjes komt goed omhoog.
    De lampen zijn vervangen door een armatuur met 3 cobs (CXB3590) en trekt 200 watt uit de muur. Deze is ook dimbaar.
    Ze hangt nu op 58cm op 100% en ik houd in het oog hoe de plantjes op het nieuwe licht reageren. Het heeft toch een ander spectrum, dus dat wordt even wennen voor de Bubba's.
    Dacht er eerst nog een Viparspectra bij te hangen, maar ik ga zien hoe ze het gaan doen onder enkel deze lamp.
    Ik ben wel blij dat ik van dat roze/paarse discolicht vanaf ben. Roze is niet echt m'n favoriete kleur

    Qua voeding kregen ze elk 500ml brandnetelgieroplossing (200ml gier/2000ml water) Ec:0.7 - ph 6
    Vervolgens 2 dagen niks, dan terug elk 500ml enkel water. Ec:0.4 - pH 6.2 (pH iets verhoogd. Ik ga 6.2 aanhouden tot de bloei begint, dan naar 6.3-6.4)
    Dan terug een dagje niks en vandaag stonden ze terug al droog dus nog eens elk 600ml gevoed water. Dit gevoed water bevatte Remo Grow, Micro, Velokelp & Magnifical.
    1,5 ml van elk in 2400ml water en dat gaf een Ec van 0.8 - pH 6.2.
    Ik heb geen idee hoe lang ik nog ga laten veggen. Deze strain blijft klein en gaat niet erg strekken na de switch, dus ik kan wel nog ff doorgaan.

    001_31-08-18.jpg








































    002_31-08-18.jpg




































    004_31-08-18.jpg




































    005_31-08-18.jpg




































    006_31-08-18.jpg










































































    Tot de volgende update

    Greetz,
    Jack

    Comment


      #17
      Hey JS ben hier ook terug en zal je ook terug volgen
      heb al een abonnement genomen op je topic
      je plantjes zien er goed uit
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Welkom smoker!

      #18
      Ontkiemen: 4 dagen
      Groeien: 56 dagen
      Totaal: 60 dagenDe negende week van de groeifase en de 4 Bubba's genieten van het nieuwe zonnetje
      Nog eventjes laten groeien en dan wordt het tijd voor de switch. Deze strain schijnt redelijk vlug in bloei te gaan na de switch, daarom groei ik ook wat langer voor.
      Vandaag spotte ik de eerste pre-flowers in een heel prille fase. Morgen of overmorgen zullen deze duidelijk zichtbaar zijn.

      Ik ga de overgang geleidelijk doen met de eerste dag 17/7 (1 uurtje minder licht), tweede dag 15/9 (2 uurtjes minder licht) om dan uit te komen op 12/12. Dit om de stress van de switch wat te verzachten (baadt het niet, schaadt het niet).

      Ze krijgen om de drie dagen water. 1 x was dat gevoed met Remo Micro, Grow, Velokelp & Magnifical (1,5ml van elk/2400ml) Daarvan heb ik ze 600ml elk gegeven. Ec:0.8 - pH 6.2
      Dan 2 dagen niks, dan 500ml enkel water. Ec:0.3 - pH 6.2. Vervolgens terug 2 dagen droog en vandaag dan elk 500ml brandnetelgieroplossing + Velokelp & Magnifical.(250ml gier + 1,5 ml Velokelp + 1,ml Magnifical/2200ml) Ec:0.8 - pH 6.2
      Ik zag wel dat enkele bladeren heel lichte vertoningen van verbrande puntjes hadden, dus die voeding ga ik wat terugschroeven.

      001_06-09-18.jpg

      002_06-09-18.jpg

      003_06-09-18.jpg

      004_06-09-18.jpg

      005_06-09-18.jpg

      006_06-09-18.jpg
      EDIT 07-09-18: Vier dagen geleden had ik een tweede identieke armatuur besteld. Deze werd vandaag geleverd en hangt nu samen met de andere op 57 cm en beiden zijn gedimd op 60%. Dus er schijnt nu 240watt, verdeeld over 6 Cree CXB3590 cobs, over de Bubba's.

      Greetz,
      Jack
      Last edited by Jack Spliff; 7 September 2018, 18:11. Reden: Toevoeging info

      Comment


      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Ik ga nog niet onmiddellijk omschakelen. Zoals je zegt ga ik ze eerst door het net laten komen. Geen haast

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hele diepe zucht hier niet eens mijn plantjes maar ik raakte een pietsje in paniek.
        Ehm, misschien een gaashekje? werkt zoveel makkelijker.

      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Wees gerust, ze mogen nog wel wat groeien. Wat bedoel je met een gaashekje? Ben ik ff niet mee...

      #19
      Ik bedoelde een metalen hekwerk, werkt veel beter vind ik.
      Met dat plant/takopz'nplaatshouddingetje erbij of een broodzakclip.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Ah ok. Ja, ieder z'n ding. Ik vind dat je een net beter kan manipuleren en handiger is bij het oogsten. Het touw losmaken en dan haal je het er zo tussendoor.
        Of gewoon doorknippen en bij de volgende kweek een nieuwe spannen.

      #20
      Ik knip de plant onder het gaas vandaan,
      de toppen blijven dan hangen.

      Comment


        #21
        hey JS je dames staan er mooi bij en je bent terug super bezig zoals we gewend zijn van jouw
        als je ze toch nog even laat veggen zoud je ze dan nog geen 2de keer knippen om extra toppen te hebben
        heb het nu ook zo gedaan met mijn critical die buiten staat met dat deze zo lang in groei stond voor ze begon te bloeien is nu al paar dagen in bloei geschoten heb ze ze zodanig geknipt
        dat ik nu 8 hoofdtoppen ga krijgen ( meer toppen is meer weed )

        is maar een idee als je ze zo lang in groei laat staan kan je ze serieus meer toppen laten krijgen dan planten dat je maar 1 maand in groei zet en dan over zet in bloei
        de critical is voor te testen denk met het nieuwe kweekje dak nu ook bezig ben ze ook meer te toppen om meer hoofdtoppen te krijgen tijdens de srog
        en hopelijk nog grotere cola's te krijgen dan de vorige kweek
        nu tijd om 1 tje te
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

        Comment


        • Jack Spliff
          Jack Spliff commented
          Editing a comment
          Thx smoker!
          Ik top steeds maar 1 keer. Als ik nu 1 of 2 planten zou hebben, dan zou ik wel 2 of 3 keer gaan toppen.
          Normaal laat ik niet zo lang groeien, maar heb al verslagen gezien waar deze soort bijna niet gaat strekken na de omschakeling. Had ik nu sativa dominante soorten staan, dan was de omschakeling al gebeurd.

        #22
        Ziet er goed uit, de lampen zijn binnen zo te zien, geniet ervan haha

        Comment


          #23
          Ontkiemen: 4 dagen
          Groeien: 64 dagen
          Totaal: 68 dagen001_14-09-18.jpg
          002_14-09-18.jpg
          003_14-09-18.jpg
          004_14-09-18.jpg






















































          Greetz,
          Jack
          Last edited by Jack Spliff; 14 September 2018, 17:47.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Als er geen water onderuit komt, hebben ze niet teveel.

          #24
          Nice Jack ! Zit ook altijd te kutten met watergeven, heb wel Blumats erin steken maar die gaven netjes de gewenste 80 mbar door, dag erna stonden ze op meer dan 400 mbar. Had een liter gegeven op 30 l rootpuches, lijkt mij dat de meting niet correct was..

          Het ziet er weer strak uit bij je, gaat weer de goede kant op !
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Thx Flip! Ik doe het eigenlijk op gevoel. Heb wel zo'n onding waar je gradaties ziet opstaan van dry+ tot wet+. Totaal onbetrouwbaar en heb ik ooit 2 x gebruikt en zag dat het totaal niet klopte. "Normal" was eigenlijk zeiknat...
            Blumats ken ik van naam en hoorde dat die wel te betrouwen zijn... Edit: Heb me er net eentje besteld. Ik denk als ik het weet voor 1 growbag dat wel voldoende is. Ze drinken ongeveer evenveel.
            Last edited by Jack Spliff; 14 September 2018, 19:47.

          #25
          ziet er teryg goed uit JS je zal terug een mooi vol netje krijgen
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

          Comment


            #26
            ziet er goed uit veel succes nog!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

            Comment


              #27
              Ontkiemen: 4 dagen
              Groeien: 70 dagen
              Totaal: 74 dagen001_20-09-18.jpg


















































              002_20-09-18.jpg
              003_20-09-18.jpg
              004_20-09-18.jpg
              005_20-09-18.jpg

              Thx voor de comments & tot de volgende update!

              Greetz,
              Jack

              Comment


                #28
                Mooi Mooi heel mooi zelfs dit ga ik zeker mee volgen ​!!

                Perfecte leerschool om te scroggen !
                Last edited by Remco; 20 September 2018, 21:05.
                πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                ​
                πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                ​

                Comment


                • Jack Spliff
                  Jack Spliff commented
                  Editing a comment
                  Welkom Remco & thx!

                #29
                Je neemt de tijd

                Comment


                • Jack Spliff
                  Jack Spliff commented
                  Editing a comment
                  Tja, de ene strain vraagt wat meer groeitijd dan de andere. Maar zoals ik al vermelde hebben ze wat groeistilstand gehad door het weinige water.

                #30
                Hoeveel keer heb je nu al getopt , 1 keer als ik goed kan volgen en met hoeveel koppen per plant
                ga je uw net dan kunnen vullen ?? Kun je ook als ze boven het net staan ook nog toppen ?
                πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                ​
                πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                ​

                Comment


                • Jack Spliff
                  Jack Spliff commented
                  Editing a comment
                  Ik heb inderdaad maar eenmaal getopt. Ik zou nu nog eens kunnen toppen, maar dat ga ik niet doen. Je kan het wel, als je dat wil.
                  Zolang je aan het veggen bent, kan je zowat alles doen qua toppen,lst,... Eenmaal de echte bloei van start gaat, dan blijf ik van de planten af.
                  Ik denk dat ik nu een 8-tal toppen in spe per plant tel. M'n net hoeft niet helemaal vol te zitten hoor
              Bezig...
              X