Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bubba's Gift (Humboldt Seeds) in scrOG onder LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Goeden dag Jack S .

    Iets wat in niet terug vind , boven welke node heb jij getopt den 26 sep. ??
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


      #32
      Hey Remco .
      Ik heb getopt tussen de 4e & 5e node. De 2 onderste scheuten zijn ook verwijderd. Toen zaten ze nog in 2 liter potten en bij het verpotten heb ik dan de stam tot de 3e node onder de grond gestopt.

      topping.jpg

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        bedankt , Mag je toppen en direct daarna overpotten naar hun definitieve pot , zodat de stress factor verminderd wordt ?? 1 keer stress or 2 keer stress in de zelfde week ?

      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Als je gaat toppen en direct wil overpotten, dan zou ik eerst overpotten en ze toppen als ze in hun definitieve pot staan. Zou wel een weekje wachten tussen overpotten en toppen.
        Ik heb nog 2,5 weken gewacht na het toppen om te verpotten. Maar of je nu eerst topt en dan verpot, of eerst verpot en dan topt...maakt niet uit denk ik. Geef ze gewoon wat tijd om van de stress te bekomen.

      • smoker2002
        smoker2002 commented
        Editing a comment
        ik zet ze meestal eerst in hun grote pot en na 1 a 2 weken top ik ze dan
        omda ze zeer traag groeien in het begin onder de t neon voordeel is dat ze niet strekken onder t neon in de kleine potjes

      #33
      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Ik laat tussen stressmomenten een week tussen omdat ik denk dat te veel stress ineens meer kans geeft op herma's. Dat is mijn gedacht he Ik zeg niet dat je zeker en vast herma's gaat hebben als je alles tegelijk doet, maar teveel stress ineens lijkt me niet aan te raden.

      #34
      Leuk verslag om te lezen! ik volg deze zeker, veel succes nog met de dames!

      Comment


      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Thx en welkom!

      #35
      Je bent weer goed bezig @jackspliff
      Ik heb veel aan je topics Bedankt
      Dit zijn mijn handleidingen die je hier post
      Ben benieuwd naar het eindresultaat

      Comment


      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Thx! Heb ze sinds vandaag omgeschakeld naar 12/12. Binnen enkele dagen volgt er een update.

      #36
      Ja ik ben niets anders gewend van deze man hier..altijd topverslagjes.. ik volg deze.. leuk soortje ook, ik wil ook eens iets van humboldt zetten..vanwaar heb je je zaadjes?

      Comment


      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Thx! De zaadjes heb ik gewonnen op een andere site (growdiaries) met een kweekverslag.

      #37
      Ontkiemen: 4 dagen
      Groeien: 75 dagen
      Voorbloeien: 1 dag
      Totaal: 80 dagen001_26-09-18.jpg

      002_26-09-18.jpg

      003_26-09-18.jpg

      004_26-09-18.jpg

      005_26-09-18.jpg

      Dat was het weer voor deze update. Binnen een weekje volgt er een nieuwe

      Greetz,
      Jack

      Comment


        #38
        Last edited by Remco; 26 September 2018, 22:54.
        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


        • Jack Spliff
          Jack Spliff commented
          Editing a comment
          Thx! Ik doe m'n best

          De 20L growbags zijn wel degelijk gevuld met 20L. Ik heb een zak van 60L + de helft van een zak van 40L gebruikt.
          Aarde gaat na een tijdje wat inzakken en zo'n growbag rekt ook ietsje mee waardoor alles wat naar beneden zakt.

          Deze zakken zijn niet waterdicht, dus een teveel aan water loopt er gewoon uit. Ze zijn gemaakt uit een luchtdoorlatende stof.
          Ze zorgen ook voor het snoeien van de wortels. Als de wortels de rand van de zak bereiken, worden ze gesnoeid omdat ze in aanraking komen met zuurstof.
          Dan stopt die wortel met groeien. In pvc potten gaan de wortels blijven groeien en ronddraaien in de pot, wat eigenlijk niet zo goed is.
          Doordat de wortels worden gesnoeid, gaat de plant nieuwe wortels aanmaken wat dan weer resulteert in een betere groei van de plant.

          Ik kan ook maar aan 1 kant binnen. Ik heb geen tent, maar een omgebouwde kleerkast.

          De oogstdatum dat zaadleveranciers opgeven is een indicatie. Als je ziet dat een soort 8 weken nodig heeft om klaar te zijn, dan gaan velen ervan uit dat je moet beginnen tellen vanaf dat je omschakelt. Echter gaat dan de bloei nog niet in. Bloeidagen tel je pas als je ziet dat vele witte haartjes een pruikje zijn gaan vormen, het begin van de bud. Meestal is dat na 2-3 weken na de omschakeling. De ene soort gaat vlugger en sneller bloeien als de andere. Daar heb je eigenlijk weinig controle over.
          Vanaf dat je omschakelt gaat het zo'n beetje z'n gangetje.
          Maar je hebt wel controle over het klimaat en als dat ideaal is, dan gaat het bloeien ook vlotter gaan.
          Er zijn wel technieken om het bloeien sneller te laten verlopen, maar of die werken...dunno en geen ervaring mee.

          WT? Geen flauw idee. Van welke leverancier kwamen de zaadjes?

        #39
        Goeden morgen't jack !!

        Hier zijn we weer !

        Hoe hoog is dan zo een 20 liter zak dan wel , en loopt er dan niet iedere keer water of
        voeding uit zo een zak ?
        En loopt de LV dan niet sneller op , als er dan water naast de zak op de bodem loopt
        ( verdamping ? ) of zie ik dat verkeerd ? Waar geef je dan water , niet aan den buiten kant dan !

        Ik dacht dat de meisjes , juist zuurstof nodig hadden aan hun wortel gestel ?
        Heeft dat niet met licht te maken ? Maar je zult wel gelijk hebben , klinkt logisch !

        Dat met die PVC potten begrijp ik , ik zag bij het over potten naar hun 18 liter pot ,
        dat in de 3,5 liter de wortels niet echt wisten waar te kruipen omdat ze allemaal tegen elkaar groeiden , spijtig dat ik daar geen foto van genomen heb , was eigenlijk wel mooi om te zien !!

        En de potten of zak bijvullen met grond heeft dat enige betekenis of is dat niet aan te raden ?

        Hoelang duurt dat dan wel bij de overschakeling naar 12/12 voor dat er pruikjes te zien zijn ?
        Dat is waarschijnlijk ook soort gebonden , de ene al wat sneller dan de andere !
        En jij doet dat overschakelen naar 12/12 in verschillende stappen zie ik , das waarschijnlijk wel
        een heel goe idee , je bootst de natuur een beetje na , en dat is weeral een stress factor minder ,
        En dat in stappen van dag na dag , mooi mooi ! Moet ik noteren !

        Hoe lang duurt een teelt dan wel , dus de voorgroei 3 weken waar tel die dan bij bij de groei of bij den bloei ?

        Dus jij hebt een hele kast kast omgebouwd en da werkt goed , kwestie van werken aan de planten ,
        hoe geraak je dan aan de achterste planten , je scrog net hangt wel heel laag , hoeveel cm zit daar dan tussen de boven kant van de pot allee ja de zak en het scrog net ?

        En kun je uw kast mooi op temperatuur houden nu , en ook met dat tropisch weer dat we hebben gehad ! Nee dus dat tropisch klimaatje is voor iedereen dan een probleem !!

        Zijn er geen soortjes die wel tegen deze hitte kunnen , ik heb in den algarve een paar jaar gewoond
        en daar is het in de zomer periode wel echt warm , maar dan wel echt warm , en daar groeide de
        wietplanten als kool , zaadje in de grond alle dagen nen emmer water en gaan met die banaan !!

        Ik heb bij de overkoop van de kast alles mee gekregen van A - Z , behalve de tensio meters die heb ik
        zelf nog aangeschaft en dat nieuwe scrog net dat ik gisteren heb gemonteerd , en er zaten een 40 tal
        zaadjes bij waarvan meer dan de helft niet in de originele verpakking zitten ,
        alleen de afkorting staat er op .
        Dus ik heb nu de WT staan , ze zijn wel allemaal vrouwelijke zaadjes is er mij gezegd ?
        Of dat waar is ga ik waarschijnlijk binnen een paar weken wel zien ?

        Remco.
        Last edited by Remco; 27 September 2018, 10:47.
        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


        #40
        Perfect zo een antwoorden heb ik graag , een mooie duidelijke uitleg
        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


        • Jack Spliff
          Jack Spliff commented
          Editing a comment
          Kijk, ik maak kweekverslagen. Als ik geen vragen zou willen beantwoorden, dan moet ik ook geen kweekverslagen maken.
          Uit sommige vragen leer ik ook iets. Zo ben ik net zoals jij 'n beetje op zoek naar de goede werking van de tensiometer.
          Gisteren heb ik 'm eens opnieuw ingesteld want ik denk dat ik wat mis heb gedaan. Zelfs na een liter water geven veranderde de waarden niet, ook niet na een uur.
          Zo kwam ik steeds uit op 290mBar. Nu had ik de tensiometer in de droge grond gestopt en daarna gewoon water gegeven.
          Dat water zal niet diep genoeg gegaan zijn zodat het keramische gedeelte eigenlijk steeds te droog stond. Gisteren heb ik 'm er eens uitgenomen, dan goed water gegeven (1200ml) opnieuw ingestoken en rond de tensiometer nog wat extra water. Na een uur stond er 20 mBar. Ja, dan ben ik ze aan het verzuipen...Straks om 19u terug eens checken. Je ziet dus dat ik er zelf nog wat moet mee leren omgaan.
          Het is ook de eerste keer voor mij met deze 20L growbags, terwijl ik vroeger 11L potten gebruikte. Dat is toch iets anders water geven want een growbag droogt vlugger dan een pot. Maar dat is iets wat ervaring zal oplossen
          Trouwens voor het slapen gaan kan het ook gaan molen in m'n hoofd, zeker als er iets misgaat. Maar dat moet je eigenlijk loslaten. Het is maar een kweek, die je natuurlijk zo goed mogelijk wil laten verlopen, maar soms gebeuren er zaken zoals een herma en zaad in de planten of toprot of te hoge temperaturen in de zomer...soms heb je gewoon pech. s' Avonds maak je best je hoofd leeg, morgen is er andere dag.
          En lachen is voor sommigen blijkbaar verboden, maar dat is weed kweken ook en dat doe ik heel graag

        #41
        je planten staan er terug mooi bij mooi nu eindelijk om geschakeld naar 12/12
        is idd een klein soortje en denk ook dat ik zo lang ging hebben gewacht om ze om te schakelen als ze zo klein bleven
        alle nu zit je op 12/12 en kan je ze laten gaan hopelijk terug een mooie opbrengst
        ik ben bezig op week 4 groei en heb ze 2 dagen geleden getopt zo terug ff gestopt met groeien nog paar weken en smijt ze ook op 12/12
        maar ze eerst nog wat laten groeien dak ze ook kan beginnen scroggen
        succes JS we zullen verder in je verslag zien hoe het uit gaat draaien hoewel je meestal mooi gewicht van je plantjes haalt
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

        Comment


        • smoker2002
          smoker2002 commented
          Editing a comment
          Remco hey zal ff antw op je vraag een paar weken zijn idd meestal 2 weken maar dat kan zeker ook iets langer zijn dat hangt van de planten af hoe snel ze verder groeien
          met planten kan je weinig met zekerheid zeggen je kan enkel wachten tot je denkt nu is het de juiste tijd om de volgende handeling te doen
          .... en ja hoor ik hou hier ook al jaren mijn verslagjes bij de kweek waar ik nu mee bezig ben vind je hier ook zal u ff de link geven
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...55watt-cob-led

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Smoker ik ga het direct is in zien , ben wel benieuwd !!
          zie u daar wel , waarschijnlijk weeral met nen hoop vragen ik ben nu toch op dreef !!

          Als je het niet erg vind i?!

        • smoker2002
          smoker2002 commented
          Editing a comment
          Remco nee ik vind het niet erg om vragen te beantwoorden zo ben ik ook begonnen 8j geleden nu ook blij andere eens te kunnen helpen
          jullie kunnen het dan ook terug door geven aan de volgende generatie hobby kwekers ..... daarom is het forum er om elkaar te helpen

        #42
        The Max gij moogt blijven !!

        Ik heb net ook nog eens gecheckt , en dan toch ook maar nen hele Liter er nog bij gepleurd om te zien of dat de meter's nu gaan reageren , Ik vindt in ieder geval dat de wortel kluit van 3,5 liter die nu in de grote pot staat te droog is , dus in mijn geval gaat dat niet echt kwaad kunnen doen , anders moeten er wel een andere oplossing voor te vinden zijn om die dingen goed te laten werken , komt wel in orde , met vallen en opstaan leert men inderdaad , t'is tenslotte maar een hobby ook al ben ik nog maar net gestart .Ik ga morgen eens met W-Drip contact opnemen om eens wat meer info los te krijgen hoe dat het juist zit met dat speelgoed ??

        Ik heb eens gekeken kwestie van potmaat 18 liter komt dat overeen met jouw growbag's , dus als ik het goed voor heb gaan er bij mij in men kast ook 6 stuks in , dit is de overweging waard vind ik , ik volg u teelt toch dus ik zie later wel wat jouw ervaring gaat zijn , Pot tegen growbag , vindt het wel een mooi idee om te gebruiken , hoe ben jij daar opgekomen om van pot over te gaan naar zo een zak ??






        Rijdt een Belg met een hele oude auto door het rode licht .
        Zegt de politieagent "Da's dan 50 euro " verkocht ", zegt de Belg .
        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


        • Jack Spliff
          Jack Spliff commented
          Editing a comment
          Bij m'n eerste kweek wou ik eigenlijk al in growbags kweken. Ik had me er besteld, maar die waren te groot voor m'n kweekkast. Dus heb ik maar vlug 12 liter potten gekocht destijds. Voor deze kweek heb ik dan terug growbags besteld, iets kleinere zodat er 4 in m'n kast kunnen. De reden heb ik al verteld. De luchtdoorlatendheid en het feit dat de wortels op een natuurlijke wijze worden gesnoeid lijken me wel voordelen die je weinig moeite of geld kosten. Op AliExpress vind je ze heel goedkoop.

        • smoker2002
          smoker2002 commented
          Editing a comment
          Jack Spliff ik heb ook nog vroeger een rondje afgewerkt in grow bags van 15 liter geloof ik maar ben toch terug over gestapt op potten vind potten iets gemakelijker om mee te werken heb ze hier nog altijd een 5 of 6 tal grow bags liggen maar of ik ze nog ga gebruiken ????

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Ik denk ook dat die grow bags een beetje onhandig gaan zijn in men kast , ik weet niet of dat je mijn kast al gezien hebt , maar nu met die PVC 18 liter potten kan ik nu nog gemakkelijk er uit halen langs boven om er aan te werken tot dat het scrog net er in hangt , ik ga eerst zien hoe dat het eind resultaat gaat zijn bij mij voordat ik ze zou bestellen !! we zien wel als zo ver is !! Hier in den briko verkopen ze die ook !!

        #43
        Ga wel is kijken bij den Ali , bedankt !!
        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


          #44
          Ik ben eens benieuwd of ze nog hard gaan strekken, heb is ergens gelezen dat dees soortje niet hard strekt als je de lamp op 12 u zet maar komt wel goed hier denk ik! En als het toch gekregen zaad is waarom niet proberen.. ziet er mooi uit!

          Comment


            #45
            Ontkiemen: 4 dagen
            Groeien: 75 dagen
            Voorbloeien: 7 dag
            Totaal: 86 dagenDe eerste week onder 12/12 is achter de rug voor de 4 Bubba's. De voorbloei komt op gang en ik denk dat ik binnen een weekje de echte bloeidagen ga beginnen tellen.
            Deze week is er nog wat verder gescroged en het net is aardig vol aan het raken. Het scroggen zit er nu wel op.
            Echt heel hard zijn ze nog niet gaan strekken. Hier en daar heb ik onder het net nog wat bladeren verwijderd die geen of amper licht ontvingen. Een paar bladeren per plant, diegene die al wat bleker werden, niet erg veel.

            Om de dag geef ik ze elk rond 1 liter water.
            Op dag 3 (vd 12/12 fase) kregen ze nog eens brandnetelgier(400ml gier/4l water) met een EC van 0,7 / pH 6,3.
            Dag 4 zag ik dat de tensiometer 89 mBar aangaf, dus een dagje niks gegeven.
            Dag 5 gaf de meter 240 mBar aan, dus terug 1100ml voor elk. Dit was gevoed met 4ml Remo Micro, Grow, Velokelp & Magnifical op 4400ml water. Dit gaf een EC waarde van 0,9 / pH 6,3.
            Dag 6 zag ik terug 90 mBar, dus terug een dagje niks.
            Vandaag stond er 270 mBar, dus 1100ml voor elk dat niet gevoed was. Ec 0,3 / pH 6,3.
            Na een kwartiertje zag ik 180 mBar. Een uurtje later was dat 66 mBar.
            Dus is eigenlijk 1100ml wat teveel. Maar morgen staan ze terug rond de 90 mBar.

            De cob's heb ik verlaagd tot 50cm en zijn nog steeds gedimd op 75% (300watt totaal).

            001_02-10-18.jpg

            002_02-10-18.jpg

            003_02-10-18.jpg

            004_02-10-18.jpg

            005_02-10-18.jpg

            006_02-10-18.jpg

            Tot de volgende folks!

            Greetz,
            Jack
            Last edited by Jack Spliff; 2 October 2018, 20:58. Reden: Toevoegen tensiometer gegevens

            Comment


            • smoker2002
              smoker2002 commented
              Editing a comment
              mooi aan het vol geraken het netje
              waarom staan je cobs zo veraf van je planten mijne staan op 30 cm en nu in bloei zouw je ze niet op max wattage zetten denk dat je meer gewicht er zal uitkrijgen dan ....
              is maar een gedacht .

            • Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              @smoker2002
              Ik zag ergens dat deze lampen op 50cm tijdens de voorbloei moeten hangen. Ik zit nog steeds in die fase.
              De bedoeling is dat ik inderdaad op 100% en een 30cm afstand ga uitkomen als de bloei start. Ik ga de wattage langzaam opdrijven en de lampen stapsgewijs laten zakken.

            • smoker2002
              smoker2002 commented
              Editing a comment
              ah mijn cobs tgl star 60 mogen in de groei op 35a 30 cm staan staan nu bij sommige planten op 35 bij de grootste op 26 cm
              zal de kleine plantjes die achter komen door het zware medium eens bij elkaar moeten zetten zodat ik dan de lamp juiste kan zetten
          Bezig...
          X