Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bubba's Gift (Humboldt Seeds) in scrOG onder LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    smoker2002, deze hoogtes vond ik voor de cob's.

    Hoogtes tgl 220.jpg

    Comment


      #47
      uw tabel is idd iets anders dan de mijne laatste 2 zijn zelfde als jouw tabel
      ik heb de tgl star 60

      staan nu op 26a30 cm van de planten en doen het goed gezien het zware medium beginnen hun er door te spartelen
      1 ding sta vast in 100% batt mix kweek ik nooit meer

      bedankt voor deze tabel zal ik ff opschrijven voor deze zomer of iets dat ze er ook verder vanaf kunnen staan
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


        #48
        Leuk log, ik volg!

        Comment


          #49
          Ontkiemen: 4 dagen
          Groeien: 75 dagen
          Voorbloeien: 13 dagen
          Totaal: 92 dagenDe tweede week op 12/12 is bijna een feit. Op dag 8 zag ik al de eerste pruikjes ontstaan op de Bubba rechtsboven. Langzaamaan volgt de rest.
          Zoals voorspeld zijn ze niet hard gaan strekken, bijna niets. Misschien dat ze de komende week nog iets zullen strekken, maar denk het niet.
          Ik heb de indruk dat sommige bladeren licht van kleur blijven. Iets te weinig voeding? Of toch wat te nat?

          Dag 9 hebben ze elk 1,2 liter gekregen en dit was gevoed. Op 5 liter heb ik 4ml Remo Micro, Velokelp & Magnifical en 5 ml Grow toegevoegd aan het water. EC was 1,1/pH 6,3.
          Dag 10 kregen ze niks en op dag 11 terug 1 liter voor elk. Ditmaal was daar brandnetelgier bij. Bij 3600ml water deed ik 400ml gier. EC was 0,6/pH 6,3.
          Dag 12 kregen ze nog eens 700ml elk dat niet gevoed was. EC 0,3/pH6,3
          Vandaag ga ik ze een dagje droog laten en morgen krijgen ze dan +/- 1 liter dat gevoed en nog steeds enkel groeivoeding.zal zijn.

          De lampen hangen nu op 44-43cm en branden op 100%(400watt totaal).

          001_08-10-18.jpg
          002_08-10-18.jpg
          003_08-10-18.jpg
          004_08-10-18.jpg
          Zo, bij deze zijn jullie terug mee
          Tot de volgende

          Greetz,
          Jack

          Comment


            #50
            blijkbaar komen meetse kopjes allemaal boven het net meer moet dat niet zijn
            zo lang ze allemaal beetje op zelfde hoogte blijven en 100% licht krijgen zit je goed
            zal terug een mooi kweekje worden
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
            KEEP ON GROWING AND SMOKING

            Comment


            • Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              Te hard strekken is idd nergens goed voor. Hopen op een mooie bloei

            #51
            Gaat langzaam aan beginnen he.

            Weet je zeker dat je niet teveel water geeft?
            Ze lijken een beetje hangbladeren te hebben.
            Te nat effect. Ik kan het mishebben.

            Comment


            • Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              Ja, ik denk het ook. Ik ga wat minderen want ik ging af op de tensiometer. Ik ga terug op gevoel water geven...lijkt me beter

            #52
            fullsizeoutput_f26.jpeg fullsizeoutput_f27.jpeg
            🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

            👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Puur op gevoel en zicht, slap blad gelijk tillen, maar moest wel weer aan aardekweek wennen, want vroeger veel op steenwol gedaan.

            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              en waarom gene steenwol meer ?

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Andere woonplek, alleen micro mogelijk met aarde.@remco

            #53
            Hey jack, idd wat minderen met watergift zo te zien, blad hangt en word geel.
            Ik zie trouwens bij heel veel mensen dat die tensio dingen rotzooi zijn wn niet goed werken.
            Gewoon potten optillen zodat je het zeker weet.
            Verder zie ik een mooi egaal tapijtje.
            mooi gescroggt jack!

            ben benieuwd hoe de dames zich gaan herstellen.

            Comment


            • Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              Vanavond zwier ik 'm eruit Ik twijfel nogal vlug aan mezelf en ga dan af op technische hulpmiddelen zoals die tensiometer.
              Maar blijkbaar gaf ik genoeg water, toch gaf die tensiometer heel hoge waarden. Terug op gevoel en zicht water geven dus.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              O, de tensionmeter.......ik dacht al...zwier 'm d'r uit

            • Thajoejoe
              Thajoejoe commented
              Editing a comment
              Ik gooi ze er vnvd ook uit, ze geven me enkel meer stress xD

            #54
            succes met je kweek; ik vind ook wel dat je bladeren een wat gele kleur beginnen te krijgen. . . kan niet direct een oorzaak bedenken, maar wees hier wel waakzaam zodat je dames energiek blijven voor de bloei die net begonnen is. wat betreft die potten/zakken waarin je kweekt.
            Ik weet niet waar dat verhaal van 'wortelsnoei' vandaan komt; lijkt me zo'n typisch ccnbs verhaal; Ik denk dat het een broodje-lul-verhaal is... het slaat nergens op...
            Het enige waar die rootbags goed voor zijn, is dat er langs alle kanten lucht in het medium kan dringen, wat wel gunstig is. Maar ook niet meer dan dat...
            Ik kan mis zijn, dus spreek me gerust tegen

            Comment


            • GanjaMan1
              GanjaMan1 commented
              Editing a comment
              Wil niet de wijsneus uithange ofzo maar hier moet ik je toch tegenspreken.. als die wortels hun weg door de zak vinden en de lucht voelen dan sterven ze af waardoor je dus degelijk spreekt van wortelsnoei en daardoor krijg je zogezegd meer kleindere wortels

            • philly
              philly commented
              Editing a comment
              jah ik snap wel dat wortels die er doorkomen en aan de lucht bloot gesteld worden, verdrogen, daar ben ik het mee eens. En oke dat je dat dan 'snoei' wilt noemen.
              Maar er wordt gezegd dat de wortels niet in het rond gaan groeien, en daar ben ik het niet mee eens, er zal wel eens een worteltje doorpiepen en dan vervolgens opdrogen, maar de meeste wortels volgen gewoon de zak, of pot of doos of vuilzak of whatever, en gaan lekker in het rond. Ik denk dus wel dat die rootbags gunstig zijn om in te kweken, vanwege de goeie 'luchthuishouding' ; maar niet omdat er 'wortelsnoel' plaatsvindt :p Ik ben wel eens benieuwd wat de Pro's hier op het forum hun mening hierover is...

            • GanjaMan1
              GanjaMan1 commented
              Editing a comment
              Oh oke dan moet ik je toch gelijk geve..tis niet dat je de snoei perfect kunt controlere zo das waar..de zak doet het werk dus zal niet perfect zijn..

            #55
            Ontkiemen: 4 dagen
            Groeien: 75 dagen
            Voorbloeien: 14 dagen
            Bloeien: 5 dagen
            Totaal: 98 dagenNa 14 dagen voorbloei ben ik de bloeidagen beginnen tellen en vandaag zitten de Bubba's op dag 5 vd echte bloei. De plant rechtsboven loopt wel iets voor.
            Het was duidelijk dat ik een tijdje te veel water heb gegeven doordat ik me wat blindelings heb laten leiden door de tensiometer. Ik denk dat je deze 't beste van in het begin in de pot stopt waar de grond de juiste vochtigheidsgraad heeft. Voor mij werkt de pot wegen met de hand & de planten bekijken het beste, zonder technische hulpmiddelen.
            Door het te veel aan water zijn de bladeren gaan vergelen, wss door een stikstofblokkage.
            Nu geef ik minder water per gietbeurt, zo'n 700ml de ene dag en als ze wat droog staan de dag erna dan geef ik ze 350ml, de volgende dag dan terug 700ml, enz...
            Ze beginnen nu wel wat meer te lusten.
            De EC waarde ligt tussen de 1.2 - 1.3 als ik 700ml geef, pH 6.3. De voeding bestaat deze week uit Remo Micro(3ml)Grow(3ml)Bloom(2ml)Velokelp(3ml)Magnific al(3ml) op 3L water.
            De 350ml is steeds ongevoed met een EC van 0.2-0.3. pH blijft 6.3
            Door het minder water geven per gietbeurt en het verhogen van de EC zijn de topbladeren wel terug een stukje groener.
            De bloei zit er nu wel goed in en de topjes dikken mooi aan. Hopelijk kan ik de vergeling van de bladeren wat verder tegengaan.
            De lampen zijn terug wat verhoogd, want 44cm leek me wat te dicht. Er lijkt meer leven in te planten te zitten nu de cob's wat hoger hangen.

            001_14-10-18.jpg
            002_14-10-18.jpg
            003_14-10-18.jpg

            004_14-10-18.jpg
            005_14-10-18.jpg

            Till next time, folks!

            Greetz,
            Jack


            Comment


              #56

              Comment


                #57
                Ontkiemen: 4 dagen
                Groeien: 75 dagen
                Voorbloeien: 14 dagen
                Bloeien: 11 dagen
                Totaal: 104 dagen001_20-10-18.jpg
                002_20-10-18.jpg
                003_20-10-18.jpg
                004_20-10-18.jpg
                005_20-10-18.jpg
                006_20-10-18.jpg
                007_20-10-18.jpg

                Hoe deze kweek nog zal verlopen? Dunno...fingers crossed & hoping for the best

                Greetz,
                Jack

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Penny123 kijk effe bij deze foto's!

                • Penny123
                  Penny123 commented
                  Editing a comment
                  @Rreppellsteeltjam dankje maar hier lijkt t paars bij mij is het echt bruin geworden, vieze poepkleur

                #58
                Hey JS ik volg nu al tijdje aantal kweekjes van je vanaf liberty haze heb je na omschakeling enkele weken in bloei altijd die problemen heb ik al gemerkt
                weet ook niet wat...... maar er moet iets zijn dat iedere keer mis loopt in begin van je bloei dat je iedere keer zo snel herfst hebt

                succes en hoop dat je ze kan afkweken is ook gelukt in uw vorige kweekjes.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                KEEP ON GROWING AND SMOKING

                Comment


                • smoker2002
                  smoker2002 commented
                  Editing a comment
                  ph van 6 of 6.2 is hoog ze ze raden aan rond de 5.6 a 5.8 ik meet nooit ph omdat ik met regen water werk en dat loopt meestal goed nu met het zware medium heb ik maar een halve kweek weet ik ook voor volgende week geen full battmix meer

                • Jack Spliff
                  Jack Spliff commented
                  Editing a comment
                  pH 5.6 - 5.8 geldt dat niet meer voor hydro?

                • Thajoejoe
                  Thajoejoe commented
                  Editing a comment
                  Ik doe ook tussen 6,1 - 6,3 op aanraden van QnQ op lightmix

                #59
                Ikdenk dat het vooral tekorten zijn.
                Dat paarse blad ook, das niet van de kou of genetica denk ik, dan zou het meer verspreid zijn.
                Mja die voedingslijn is zo specifiek, ik heb geen tijd om uit te zoeken wat er precies in zit dus ik kan ook niet aanraden iets te verhogen en wat dan.

                Te nat kweken helpt natuurlijk ook niet.
                Plus dat je vrij vroeg met de bloeivoeding begonnen bent.

                Als je de makers van die voeding kan vinden zou ik die eens mailen of degene waar je de voeding vandaan hebt.
                Of je moet zelf overal van gaan uitzoeken wat erin zit en of je verhoudingsgewijs het schema volgt of dat er misschien nog meer flesjes nodig zijn.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Jack Spliff
                  Jack Spliff commented
                  Editing a comment
                  Ik geef inderdaad veel minder dan aanbevolen. In deze fase zou ik 2ml van elk van de flesjes (behalve Grow) op 1 liter moeten geven. Ik geef de helft.
                  Als ik de aanbevolen hoeveelheden zou gebruiken, dan zit ik zeker en vast met EC waarden van ruim over 2.
                  Ik dacht ook aan het leidingwater, maar ik gebruik 50-50 regen/leidingwater. Volgende kweek terug op 100% regenwater, terug in 15 liter potten (zo is er meer ruimte tussen de potten en verspreid de lucht zich beter) en dan denk ik wel dat het terug ok gaat zijn.
                  Ik ben nu trouwens bezig met de start van deze volgende kweek. Zonet 5 potjes gevuld met zaai/stekgrond en straks gaan de zaadjes in de grond. Kan de voorgroeikast terug bevolkt worden.

                • smoker2002
                  smoker2002 commented
                  Editing a comment
                  heb u gezegd dat ik al eens die grow bags had gebruikt en ook terug ben over geschakeld op gewone potten was er ook niet zo content van werkt maar potten vind ik ook beter

                #60
                Ontkiemen: 4 dagen
                Groeien: 75 dagen
                Voorbloeien: 14 dagen
                Bloeien: 19 dagen
                Totaal: 112 dagenDe 5e week op 12/12 en heel wat bladeren zijn verder blijven achteruit gaan. En die dat overblijven zijn bloedrood tot donkerpaars.
                En zo snel de bladeren achteruit gaan, zo snel bloeien de toppen. Wat een vaart! Door deze snelle bloei lijkt het me vooral een geschikte plant voor een buitenkweek.

                De geur is ook sterk aanwezig, een kruidige, zoete geur.
                Ik denk dat alles te herleiden valt naar die 1,5 week te veel water geven door met m'n stoned hoofd de tensiometer te volgen.
                In vergelijking, toen gaf ik 1 liter per dag...nu 500ml om de twee dagen. Enfin, ik weet nu wel hoeveel die zakken ongeveer moeten hebben. Maar het worden toch terug potten de volgende keer.
                Dag 26 (vd 12/12 fase) gaf ik ze dus 500ml. Op 2000ml regenwater voegde ik 3ml Remo Micro & 2ml Remo Nature's Candy toe. EC was 0,5 - pH 6,3
                Dag 27 een dagje droog en op dag 28 terug een volledige voedingsbeurt met op 2500ml regenwater 3ml Remo Micro, Velokelp, Magnifical, Bloom. Ook nog eens 2ml Nature's Candy & AstroFlower.
                EC was toen 1,4 - pH 6,3. Van deze oplossing kregen ze elk 600ml.
                Dag 29 terug droog en op dag 30 een magere beurt met enkel 2 ml Nature's Candy. EC 0,2 - pH 6,3
                Dag 31, inderdaad, een dagje droog om op dag 32 terug een volledige voedingsbeurt te krijgen. EC was dan 1,5 - pH 6,3 en bevatten dezelfde voedingsstoffen en additieven als op dag 28.
                Vandaag zijn we dan 33 dagen na de switch en wordt het terug een droog dagje.

                Hoe het er nu bijstaat...niet echt...euh...wel, ik had iets anders verwacht Het enige positieve zijn de mooie herfstkleuren, maar dan is zowat alles gezegd vrees ik.
                Als ik hier binnen een paar weken 100gr zal afhalen, dan zal ik blij mogen zijn.

                001_28-10-18.jpg

                002_28-10-18.jpg

                003_28-10-18.jpg

                004_28-10-18.jpg

                005_28-10-18.jpg

                Tot de volgende!

                Greetz,
                Jack

                Comment

                Bezig...
                X