Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scrog in Homelab 80L

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Das tenminste een mooi tentje vol !!!

    Mooi werk man , dit gaat snel !?!

    ​​​​​​​Hoe geef jij aan de achterste planten voeding & water ?? Langst boven dan denk ik of....??

    Dien grond van de lidl staat niet online , verkopen ze die zakken heel het jaar in de winkel dan bij jullie ??
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


      #62
      Die tent is maar 80 cm breed he. Ik neem vanvoor 1 pot uit de tent en dan kan ik heel gemakkelijk aan de achterste twee. En dan schuif ik die eerste rij door en zet die ene pot terug aan de andere kant. Super simpel. Geen 120 op 120 tent meer voor mij. Zou men oude is in de verkoop moeten zwieren...

      Die grond is te verkrijgen in het moestuin seizoen. In het voorjaar komt die in promo, 2 euro voor een zak. Heb mij toen een zak of 20 gekocht. Volgende ronde wsl toch nog naar de aveve voor zo'n goedkope zak potgrond. Gebruik ze niet alleen voor wiet te kweken Doet er mij aan denken dat ik nog zo'n 500 tulpen/narcissen in de grond moet pleuren...

      Comment


        #63
        De grastrimmer uit Duitsland ziet er me toch nog iets anders uit dan een Tumbletrimmer.
        Ik heb hier hetzelfde probleem met m'n buitenwiet. Binnenwiet knip ik steeds met de hand, da's een avondje doorbijten.
        Maar hier ligt een hele hoop buitenwiet die dringend geknipt moet worden maar waar ik absoluut geen zin in heb.

        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Weg gooien die handel !!!!

          Weetje wat , geef een adres ik kom het wel halen !!!

          Dien grastrimmer uit Duitsland is al niet meer verkrijgbaar bij den aliexpress !!
          Ale ja ik vind hem toch niet meer op de site !!

        #64
        4 weken bloei. Helaas weer het slachtoffer geworden van mijn eigen luiheid. Tijdens het weekend laat thuis gekomen en niet meer naar men planten geweest. EC wsl wat gestegen door de droogte, volgende dag hier en daar geel plekken twee dagen later. Het nadeel van zoveel verschillende soorten is ook dat ze echt een apart voedingsregime zouden moeten hebben, de indica's hebben nergens last van Soit. Niks meer aan te doen, volgende keer enkel indica dominante soorten meer. Onderaan ook wat problemen, daar lossen bladeren door ze zelfs licht maar aan te raken, nog niet eerder gezien. Maar daar komt ook nog amper licht en heeft mogelijk ook met de droogte te maken. Goh ja, we zien wel. Het ruikt in ieder geval al super in de tent.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


          #65
          dat gaat haaaaard :o jammer van de kleine terugval, maar krijg je wel onder controle.
          Denk ook wel dat het handig is om een ondiepe maar wel brede tent te hebben, alles is veel bereikbaarder... ben benieuwd naar de volgende update!

          Comment


            #66
            jij gaat idd heel hard later dan mij begonnen en je zit al voor mij dammmm zal eens les komen nemen bij jouw
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
            KEEP ON GROWING AND SMOKING

            Comment


              #67
              Het ging nu wel vlotjes tijdens de groeiperiode ja. En veel meer dan water hebben ze niet gehad Nu, ze krijgen nog altijd niet veel meer dan 300 ml per dag per plant. Geen idee waarover iedereen het heeft als ze hun planten weer is een liter water geven Blijf dat vreemd vinden en heb er ondertussen al wel wat rondes op zitten. Heb ze maar 1 keer zoveel moeten geven en toen stonden ze in 40 en 60 liter. Wsl staan ze hier nu wel een beetje te droog en er komt natuurlijk niks licht en warmte rechtstreeks tot bij de potten. Daar zit een serieus bladerdek tussen

              Comment


              • smoker2002
                smoker2002 commented
                Editing a comment
                wel dat is iets dat ik ook niet begrijp ik geef mijn planten 2 x per week 300 ml water en soms loopt het er lang onder terug een deel uit zo meer hebben ze echt niet nodig
                met de hps lamp was het wel over andere dag dat ze water nodig hebben maar een liter water per plant heb ik in geen enkel kweekje moeten geven

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Overbewatering is een veelgemaakte fout, vind het zelf ook lastig om de juiste hoeveelheid te bepalen. Geef nu ca. een halve liter om de 2 dagen op 40 l Root Pouches en heb het idee dat ze daar genoeg aan hebben.

              #68
              5 weken bloei. Veel vergeling jammer maar helaas, die groeivoeding van de aveve is toch steviger dan ik dacht. Al hebben ze dus ook veel last gehad van die ene dag droogte en heb ik veel last van varenrouwmuggen. In ieder geval, ik ga nog steeds niet mee in LR2 zijn bloeivoeding verhaal. Ze hebben nog geen druppel bloeivoeding gekregen nl. Het zijn de kush soorten die er voornamelijk last van hebben. BIj andere zie ik duidelijk verbranding en dan nog een aantal die er perfect bij staan. Volgende keer toch maar die dosis groeivoeding halveren of op zen minst afmeten. En we gaan ons proberen inhouden en 10 of 12 planten zetten in 18 liters, dan heb je wat meer buffer. De neemolie is ook besteld, die mugjes gaan toch ook wel wat schade aanrichten. Op de bodem kruipt er precies ook vanalles rond. Maja, zit niks op de planten zelf en dat is nu wat telt.

              Tweede foto is een cheese, die lijkt al bijna afgebloeid... En dan zijn er bij die precies maar 2 weken in bloei staan. Ik denk van deze week nog de nieuwe zaden in de grond te steken, dus die gaan hun mogen haasten.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 3 photos.

              Comment


                #69
                Da's een mooie volle boel! Ziet er erg goed uit Beo!


                Hopelijk gaat het net zo lekker door tot het eind!

                Comment


                  #70
                  De volgende ronde is in potten gegaan. Litertje of 20 uitgedroogde grond en 3 liter water er bij, alles goed mengen en de grond in het potje lichtjes aanduwen. Zaadje erin en klaar. Ben aan het twijfelen om morgen al het licht aan te doen in de voorgroeitent, al is het gedimd tot het minimum. Ze komen toch een dag of twee sneller boven tegenover in het donker. En die ronde gaan we deftig proberen van ze groen te houden tot op het einde, voeding afmeten deze keer. En we hebben neem besteld tegen die klote mugjes. Heb 20 zaden, 15 gewone en de 5 laatste sweet seeds autoflowers die in de voorgroei tent mogen blijven.
                  Ik doe dat nu elk jaar, de lamp staat toch aan in de tent en nadien vullen ze de gaten op die de geoogste planten achter laten. Als die terug vol komt te staan mogen ze nog afbloeien in de kleinte tent. Uiteindelijk bloei je zo nog een aantal autoflowers af op een week of 4-5 extra licht. Maakt het toch de moeite.

                  Comment


                    #71
                    T'moet precies snel gaan bij jou ,, lossen en laden !!!

                    Mooi om te horen dat je zo gepassioneerd bezig bent !!??ii

                    Hoeveel teeltjes kun jij op dit tempo op 1 jaar doen ???
                    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                    ​
                    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                    ​

                    Comment


                      #72
                      Ik doe er zo twee snel achter elkaar en dat is het. Hoe sneller die twee rondes afgewerkt zijn, des te beter. En echt gepassioneerd is het ook lang niet altijd, anders had ik nu die vergeling niet gehad. Ook al duurt het maar een kwartier, je moet er elke dag mee bezig zijn en daar heb ik niet altijd zin in. Maar de volgende ronde gaan we echt eens deftig aanpakken.

                      Comment


                      • smoker2002
                        smoker2002 commented
                        Editing a comment
                        alle dagen is ook niet waar ik vroeger ging ik alle dagen zeker 4 a 5x per dag naar min planten kijken nu om de 2 a 3 dagen eens dan geef ik ze water check ik ze eens
                        veel meer tijd vragen ze niet ...en als je maar om de 2a 3 dagen gaat kijken zie je dat ze groeien als je 5x per dag gaat kijken zie je het niet echt

                      • beowulf
                        beowulf commented
                        Editing a comment
                        Als je grond na 24 uur geen nieuw water vraagt dan staan ze te nat om goed te zijn. Vandaar dat ik elke dag er mee bezig moet zijn. Zeker om de drie dagen, dan staan ze gewoon te nat en krijg je 3 op 4 bol blad en klauw.

                      • smoker2002
                        smoker2002 commented
                        Editing a comment
                        als ik ze na 3 dagen soms 200 ml bij geef lopen er soms de helft nog uit onderaan en als ik mijn vinger diep in de pot steel voelt ze droog aan en ik heb grote handen zo geraak redelijk diep in mijn potten is al in al mijn kweekje zo geweest dat mijn planten weinig drinken zelfs met de hps vroeger moest ik ook maar om de 2 dagen water geven nu met de cob's soms 3a 4 dagen wachten om 200 a 300 ml water bij te geven en dan loopt het er soms nog uit onderaan

                      #73
                      En daar zijn de eerste kopjes al. Heb het licht een paar uur per dag aangestoken, nu blijven de cobs branden tot alles boven is, daarna op 18/6. Voorkiemen doen we niet meer aan mee en kan het enkel aanraden. Er komen geen zaden meer boven met de helm op en ze zijn er ook sneller. Gewoon afdekken met vershoudfolie en wachten tot ze boven komen. De oudste zaden zijn nu toch al een jaar of drie, nooit bewaard in de koelkast en ze zijn binnen de 4 dagen boven. Hopelijk komt de rest ook snel piepen.

                      Comment


                        #74
                        vraagje, waar kan je die neem bestellen? thx!

                        Comment


                        #75
                        https://www.amazon.de/Jean-P%C3%BCtz...ds=neem%C3%B6l

                        Daar oa. Geen 9 euro betalen voor 100 ml...

                        Comment


                        • Rreppellsteeltjam
                          Rreppellsteeltjam commented
                          Editing a comment
                          Onlinezeepwinkel 32E voor een liter inclusief bezorgkosten.

                        • Flip Hasjkip
                          Flip Hasjkip commented
                          Editing a comment
                          @Rreppellsteeltjam ; met emulgator ?

                        • Rreppellsteeltjam
                          Rreppellsteeltjam commented
                          Editing a comment
                          Nee Flip Hasjkip, maar ik gebruik een druppel vloeibare groene zeep, dat schijnt voldoende te zijn.
                      Bezig...
                      X