Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strawberry Daquiri F2 & xxxx COB LED 200W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Strawberry Daquiri F2 & xxxx COB LED 200W

    Korting op 420shop
    Strawberry Daquiri F2 BYP seeds
    SD.jpg
    Yow beste leden. Wees welkom en schuif er gezellig bij. Daar gaat ie weer..

    Ik ben begonnen met het ontkiemen van 5 zaden zo een week of vier terug, daar zijn er 4 van over gebleven, heb er een op de vensterbank staan nu (voor de lol)
    Van de vier die in de tent staan is er maar 1 dame gespot. Althans daar ga ik vanuit. Zal vanavond, anders morgen wat foto's plaatsen zodat andere mee kunnen kijken. Kan wel wat hulp gebruiken daarmee.
    Het verpotten naar de 11L potten moet nog gedaan worden en meteen erna top ik de plant, in de tussen tijd kan deze rustig bijkomen terwijl ik weer wat zaden ga ontkiemen. Welke dat gaan worden weet ik nog niet Zolang ze dezelfde bloeitijd hebben want zoals sommige weten oogst ik in een keer en droog in dezelfde tent als waar ik ze in laat groeien en bloeien en snoeien dus ja. Let's go..


    De Kweek Setup

    Tent: Secret Jardin DR60 Rev 2.5 (60x60x170)

    Lichtbron: Afzuiging:Inlaat: Filter: Prima Klima Eco K2600 mini 125mm + koppelstuk 125mm/100mm

    Luchtslang: Combiconnect 102mm / Combiconnect 127mm voor de inlaat

    Hygrometer: Garden HighPro

    Ventilator: Garden HighPro clip ventilator 2 standen

    Potten: 700ml voor- groei potjes --> 6/hL kweek potten --> 11L kweek potten


    Digitale Tijdschakelaar: van EGT


    Voltage Regelaar: Variac 500W.

    Rook melder + Automatische sproeischuimblusser 1Kg + Blusdeken



    Substraat: Atami bcuzz Janeco lightmix HERGEBRUIK i.c.m Universele Potgrond vd supermarkt (bagger grond)
    atami.jpgPOTGROND (1) - kopie.JPG

    Voeding: B.A.C

    Schimmels
    Schimmels.jpg

    Wortel en bloei stimulator
    WS.jpgBS.jpg

    Organische groei, bloei voeding en PK booster

    groei.jpgbloei.jpgpkb.jpg
    Pro-Active
    ?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.3Yq1YV8jtAlqOKoYhge2dgHaHa%26pid%3D15.1&f=1.jpg
    Final Solution.
    image_302582.jpg


    Hy-Pro Bladvoeding
    836a11d193311877fa11cf73ba61739478e52728.jpg


    GHE FloraKleen (als ik last krijg van zoutophoping/stikstof overschot)
    FK.jpg

    Water: Kraan water, Afzuren -> ph5,9 - ph6 - ph6,5

    Een week voor oogst stop ik geheel met voeden.


    En dan nu de foto's van hoe de plantjes het deden de afgelopen weken.
    Collage.jpg


    Zoals je misschien kan zien had ik al vrij snel last van gele blaadjes en wat roestplekken onderaan. Doordat ik hier eerder mee te kampen heb gehad en toevallig ook in gebruikte grond wist ik dit keer op tijd te handelen. De grond opgemeten en gaf een ph waarde aan van 7,5 en dat is veel te hoog. Dus ben het water gaan afzuren en na een week zag je al duidelijk resultaten. Nadat de plantjes waren verpot in de 6/h L pot heb ik te gretig gewaterd waardoor een groei achterstand is ontstaan door natte voetjes en daarnaast doordat ik ook groei met de cob ledjes (3500k) is de scheut ontwikkeling ook zeer tegenvallend. De groei onder de Mars Hydro gaat een stuk vlotter.
    Zal proberen regelmatig te update.Tot laters
    Last edited by ganjagast; 28 February 2019, 01:00.
    Ad usum proprium!

    #2
    Ben er weer bij

    Mag ik vragen waarom je naast de volledige lijn van Bac, evengoed nog een Hy-pro product gebruikt ?

    Succes deze ronde !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Wees welkom Flip!
      Ze hadden geen bac bladvoeding meer bij de gardenshop en om dan te gaan bestellen, betaal je nog eens 7,50 verzendkosten is me te duur. Ben eigenlijk wel tevreden met die van hy-pro deze is makkelijker doseren en daarnaast goedkoper als die van B.A.C dus maak deze eerst op -en wie weet koop ik nog eens die andere nog s.
      Thanks en hopelijk kan ik deze wel afronden! No more stash
      Last edited by ganjagast; 3 December 2018, 14:40.

    #3
    Ik volg ook, ziet er goed uit! Succes alvast!
    Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Welkom schuif gezellig aan!

    #4
    Ik volg je mee, leuk soortje! succes!

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Ben benieuwd hoe het zal wezen nog nooit eerder van gesnoept. Welkom terug

    #5

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      hehe ja das waar

      Mooi zo!
      Ja die groei kan wel door de kleine pot worden tegengehouden inderdaad!

      Zonde dat dat wat minder goed ging.. Hopelijk trekt ze bij zonder al te veel stress

      hahaha spannend dus! Misschien wel een beetje van beide, da's uiteindelijk ook de bedoeling

      Netjes bezig!

    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Ik dacht al dat BYP voor BackYardPlant stond. Ik heb ook goede ervaringen met zaadjes van BYP, dus ik volg

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      dat is goed om te horen, afkomstig van dezelfde zaadboer hahaha goed bezig BYP! Waren dat ook strawberry daq's of een ander lekkernijtje?

    #6
    mooie plantjes onder die led van je ken je ook gewoon goed groeien maar heb gemerkt dat ze in het begin ook warmte nodig hebben,en die krijgen ze wel met de lamp er 20 cm bovenop ,maar dat vonden mijn stekken weer te veel licht in het beginvoorgroeien onder led is gewoon lastig,maar wel te doen als je de temperatuur rond de 25 ken krijgen.in de zomer groeien ze er als kool onder ,heb ook de 5000 k led en zie geen verschil met 3500
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Wees welkom! Aan de temperaturen lag het niet gemiddeld 26 graden dus dat was het niet, denk eerder teveel water na het verpotten en de grond zelf is ook niet echt goed. Daarnaast hoor ik wel vaker dat de kleurencode niet echt geschikt zou wezen voor de groei meer voor bloei. Echt vergelijken kan ik niet aangezien het allemaal nieuw is. Heb ook niet eerder een volle ronde gedraaid met de cobjes (helaas) In de zomer moet 25 wel lukken hoor easypeasy

    #7
    Wat denken jullie?
    020 - kopie.JPG021 - kopie.JPG
    Dit is toch overduidelijk een mannetje? Zo ja, dan heb ik idd twee dames en twee heren in de tent.
    Ad usum proprium!

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Ja ik las altijd dat je na 3 a 5 weken echt wel zou moeten zien wat het geslacht is dus de timing klopte wel

    #8
    Zou even afwachten of je ook afwijkingen op andere plekken ziet.
    Het is precies waar je getopt hebt dus dat levert altijd veel stress op die plek.
    Feit is natuurlijk wel alvast dat deze wat gevoeliger is als de anderen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #9
      Feit is natuurlijk wel alvast dat deze wat gevoeliger is als de anderen
      De soort of echt dat ene plantje En hoe zie je dat?
      Ad usum proprium!

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Goed nieuws dat er al minder kans is op herma. Dus kan deze gewoon laten staan, bij het omschakelen zullen we het echt gaan zien. tnx voor je input byp.

      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        7 comments al op 1 post, dan zie je de eerste niet meer, haha, nah, dan kan er nog wel eentje bij.
        Yeah, ik weet dat jij niks fout hebt gedaan BYP, jij hebt een man en vrouw gebruikt, mijn vraagtekens zitten wat verder terug in de genetica.
        Er zitten heel wat soorten en "unknowns" in de lijn.
        Ik baseer m'n mening erop dat er twee duidelijk vrouwelijke planten zijn, en eentje die afwijkt.
        In huize Q is dat vrij simpel. Die afwijkt gaat eruit of je laat ze staan en blijft ze elke dag checken.

      #10
      Subbed en top dat je weer begonnen bent. Mooie start zo!

      Groot

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Hey Groot, leuk dat je er weer bij bent Wees welkom!
        Dankjewel hopelijk lukt het me met deze grond, heb eerder hergebruikt aarde gebruikt en dat ging niet zo best. We gaan het zien!

      #11
      Wat close uppies zoals beloofd. Wat denken jullie?
      CLOSEUP (1).jpgCLOSEUP (2).jpg
      CLOSEUP (3).JPGCLOSEUP (4).jpg
      CLOSEUP (5).JPGCLOSEUP (6).jpg

      Je kan de afbeeldingen vergroten door erop te klikken.
      Ad usum proprium!

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        stel dat er al een bal is open geweest ben ik dan al te laat?

      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        Voor die oksels? ja, dus als die echt bevrucht zijn heb je straks 6 zaadjes of zo..
        enkel voor dat wat al bevrucht is

        eventueel keertje met een plantenspuit goed door je hoken gaan 1 of 2 dagen voor de omschakeling (als alle mannen al weg zijn) zodat eventueel aanwezig stuifmeel kapot gaat voor de dames in de echte bloei gaan. Wel voorzichtig zijn, electrisch apparatatuur houdt niet zo van vocht, beperk het dus tot de dames en niet een hele plantenspuit leegspuiten

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Heb er nu nog drie staan heb dat twijfel geval maar weggegooid. Omschakelen doe ik zondag maar of ik nog keer de tent ga schoonmaken moet ik even zien. Heb dat toevallig vd week gedaan en een stofzuiger erdoorheen, dit doe ik altijd voordat ik omschakel. En als er nou stuifmeel in dat elektrische apparaat zit? Just to be sure, spuit ik er gewoon even overheen..

      #12

      hey ganjagast ook al terug begonnen zie ik
      direct subje op gezet
      terug ook al wat probleempjes zie ik de planten zelf zien er goed uit
      hoop voor jouw dat het een vrouwtje is met mannetjes kunnen we niet veel doen

      vind dat geslacht altijd zo moeilijk daarom werk ik altijd met fem zaden
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Welkom! Ja ik eerlijk gezegd ook wel, kan je ook beter plannen kwa groei tijd etc. Heb er nu 3 staan hopelijk zijn het ook vrouwtjes en zondag gaat de klok om.

      #13
      YOW
      Nieuwe ronde nieuwe kansen! Al een flink eind gezet, ik twijfel over het geslacht van je plantje hoor, voor mij is het nog niet helemaal duidelijk.. time will tell

      SUB !!!

      en succes !

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Yow welkom! Was idd al een poosje bezig dit keer met reguliere zaden en heb als het goed is nu 3 dames staan een mannetje eruit geflikkerd. Laat ik het hopen dat die met twee boobies ook echt een vrouwtje is, geen herma svp

      #14
      laat je ze gewoon als kerstboom groeien of worden ze ook srog gedaan ??

      pm gestuurd
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        lol Flip living on the edge Was ook al verbaast Philly, maar hij s wel groen bezig, letterlijk. Wellicht was die medewerker ook niet vies van onze geliefde plantas

      • smoker2002
        smoker2002 commented
        Editing a comment
        knipafval breng ik ook niet naar het container park enkel de aarde van het knip afval maak ik eerst olie boter en cake en de rest uw ik in een bloempot buiten dak zet achter mijn tuinhuis uit het zicht van iedereen door regen en alles gaat het kapot en dan als het onherkenbaar is op mijn composthoop want de buren die dak terras hebben kunnen zo mijn compost hoop zien is juist onder hun dak terras

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ach, beetje risico moet je nemen Was niet alleen ganja, ook van de heg, gras enz. Woon in een kleine gemeente, hier kijken ze niet zo nauw anders had ik het niet gedaan... Meestal gaat het bij mij ook in het compostvat maar dat was op dat moment vol. Maatje dumpt alles in het bos, dat vind ik aso dus dat doe ik niet.

      #15
      Update # laten we zeggen 2

      Ontkiemen: 2 dagen
      Voor groei: 6
      dagen
      Groei:
      36 dagen

      Voor bloei: dag 1, week 1022 - kopie.JPG023 - kopie.JPG024 - kopie.JPG

      Gele bladeren onderaan door dorst, niet door voeding tekorten of zure grond.

      Ik denk dat ik het plantje rechts ook weg ga doen aangezien ze na het verpotten gewoon niet goed doet. Teveel stress denk ik nadat het uit mijn handen gleed. De andere twee kon ik gister wateren maar de pot van deze woog net zo zwaar als de dagen ervoor dus neemt niks meer op lijkt het.

      Watergiften:

      *16-12-2018

      #1 350ml water + wortel stimulator + Co2 tabs
      #2 300ml water + wortel stimulator + Co2 tabs
      #3 GEEN



      Afstand van lamp = 40cm

      Wattage COB = 1
      3

      Variac voor inlaat en afzuiging = 125V


      TEMP;
      MIN 2
      0.9c
      MAX
      28.3c

      LV%;
      MIN
      32%
      MAX
      39%

      Last edited by ganjagast; 18 December 2018, 01:22.
      Ad usum proprium!

      Comment


      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Kan dat gele blad onderaan niet zijn ontstaan door gebrek aan licht?

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Lijkt me stug. Als er echt een dikke bladerdek zat boven die het licht blokkeert dan kan het wel ja maar zelfs dan is het nog vroeg. Dit had met te weinig water en zure grond te maken 100% Voeding zat er nog (net voldoende).
        Als ik dan nu naar de sympotmen kijk die ik nu heb verander ik mijn standpunt.. denk niet zozeer aan voeding tekorten maar magnesium problemen zie mijn recente foto.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        denk dat je toch nog gelijk had Stemma
    Bezig...
    X