Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green Mamba's eerste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Green Mamba's eerste

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Mijn eerste tentje met toebehoren besteld. Keuze gemaakt met oog op prijs/kwaliteit voor mijn eerste start.
    Alle tips en commentaren zijn welkom!
    Het gaat hier om een klein tentje dat in de berging zal worden geplaatst.

    Mijn aankoop:

    LED Grow light 2x Optic Cree COB lamp 200W
    Garden HighPro Clipfan 15cm ventilator
    Green-Qube 80 tentje
    RAM Carbon filter set 277m3
    Garden Prohygro medium thermo/hygrometer
    Biogreen Thermo 2 Digitale thermostaat
    Tube heater 80w
    4x kweekpot 14L

    Zaden besteld maar ik hoor graag eerst jullie mening over de setup...
    Last edited by Green Mamba; 23 December 2018, 11:52.

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    #2
    ziet er goed uit, welke voeding ga je nemen ? welke soortjes ga je zetten ?

    Comment


      #3
      Kwa voeding wil ik me nog niet te veel zorgen maken. Ik dacht gewoon tomaten voeding van een degelijk merk als DCM te gebruiken voor mijn eerste start en me meer te concentreren op de andere factoren zoals water, temperatuur en luchtvochtigheid. Als ik de aangegeven dosis tomatenvoeding toedien hoop ik op vlak van meststoffen niets verkeerd te geven.
      Als ik zie in de kweekverslagen wat de meer ervaren kwekers allemaal gebruiken begin ik serrieus te zweten
      Ik ga voor gezonde plantjes en opbrengst komt later wel.

      Zaadjes zijn besteld. Ik zou graag beginnen met de feminized Black Domina huismerk.
      Deze zouden gemakkelijker op te kweken zijn en met een korte bloeitijd en hoog THC gehalte leek dit mij ideaal om te beginnen.


      UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        goede grond e/o voeding is best wel belangrijk.

      • renoir68
        renoir68 commented
        Editing a comment
        Ik heb ook een kweek gedaan met tomaten voeding, Planten blijven wel mooi gezond,,maar in topvorming blijven ze achter,
        Mag aannemen dat deze planten geen sierplanten zijn,,maar en doel hebben voor waar jij ze gebruiken wil,
        Maar ervaring opdoen,,en zien wat er gebeurd,,is nix mis mee.

      • Green Mamba
        Green Mamba commented
        Editing a comment
        Bedankt allemaal. Heb nog een paar weken tijd en zal me eerst nog wat beter informeren over de meststoffen. Na al die moeite wil ik nu ook geen schrale knopjes na zoveel maanden. We zien wel, ik hou jullie op de hoogte.

      #4
      Subbed. Succes man!
      Ad usum proprium!

      Comment


        #5
        Zonder de juiste voeding zullen je plantjes vaak ondervoedingsverschijnselen tonen.. best toch een goeie groei en bloei middel kopen.. veel suces.

        Comment


          #6
          Tentje bezorgd na een week ongeduldig wachten. Feestdagen...
          Zaad nog niet ontvangen maar komt nog wel hoop ik

          Alles al klaar gemaakt en aan het proefdraaien om de temperatuur zonder verwarming te meten. Alles is nu een 3 uurtjes aan het draaien en de Thermo 2 thermostaat geeft 20 graden aan. De veel goedkopere Highpro hygrometer en een simpele alcohol thermometer geven echter 18,5 graden aan. Ik zal maar van de degelijke Thermo uitgaan zeker? Alle metingen zijn onderin de tent gedaan met de sensoren max een 30 cm van elkaar verspreid.

          Vandaag brachten ze de filter en afzuiger. Ik verschoot me een bult toen ik de doos open maakte. Zo groot maar had op zeker gespeeld en een filtercombinatie voor een grotere tent besteld om zeker te zijn geen geurhinder te ondervinden en zuigen doet dat spel echt goed!

          Attached Files
          Last edited by Green Mamba; 29 December 2018, 20:10.

          UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

          Comment


          • Green Mamba
            Green Mamba commented
            Editing a comment
            Got it ganja!
            Die filterinstallatie is echt overdreven. Voor een 120 tent en de mijn is 80 maar zoveel scheelt het niet en wil echt geen hinder

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            direct in je face als je de tent open doet Wel een goede filter dat wel men is zeer positief erover.
            Anders zet je de afzuiging buiten de tent, maar zit een thermo aan vast gekoppeld niet? Een voor een 120cm tent ja dat neemt veel teveel ruimte in beslag maar aan de andere kant als je er toch niks meer bij hangt dan maakt het niet veel uit..
            Let er op dat je tent niet te strak trekt door vacuum, dan is je tent binnen de kortste keren kapot als die naden los laten.

          • Green Mamba
            Green Mamba commented
            Editing a comment
            Dat is waar QnQ! Goed opgemerkt. Ik leg in mijn vrije tijd wel eens zwemvijvers aan en elke bocht scheelt debiet voor pompen en filters. Maar ik moet zeggen dat alles goed trekt. De filter is voor een 120 tent en het mijne is maar 80 x 80. Ik zet alles open onderaan en dat is voorzien aan die Greencube. Goed tentje is mijn eerste indruk.

          #7
          Leuk, volg ik ook
          ​​​​​​Hoe houd je de temp optimaal?

          succes gewenst
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Green Mamba
            Green Mamba commented
            Editing a comment
            Als het moet met een 80W tube heater en een Biogreen Thermostaat. Staan op foto en bovenaan vermeld

          • WillyWally
            WillyWally commented
            Editing a comment
            Is dat wel veilig om die tube heater rechtstreeks op de tent te zetten ?

          #8
          ik had vroeger een 80x80 tent nu een 120x120 en gebruik nog altijd de zelfde fliter en werkt zeer goed
          was wel iets zwaarder want voor 80x80 hadden ze niet binnen weet zelf niet voor welken tent het was

          wel oppassen als je tent dicht is dat ze uw kastje niet samen zuigt moest ik ook mee opletten met mijn 80x80 tentje
          onderaan de gaten open laten dan heb je er geen last van

          mijn kweekje is klaar binnen 15 dagen en heb zelfs mijn filter nu nog niet aangelegd ruikt een klein beetje maar alles staat op zolder zo op de eerste verdieping ruik je niets
          enkel op de zolder een beetje maar mijn planten ruiken meestal niet zo veel veel slechter in de zomer met de autoflowers buiten deze ruikten serieus dit jaar gebuurs zullen het wel geroken hebben kan niet anders
          als ik terug was van vakantie en ging buiten kwam de geur al direct tegen lol

          succes ik volg je even
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

          Comment


          • Green Mamba
            Green Mamba commented
            Editing a comment
            Ja was een goede tip want de wanden trokken inderdaad wat naar binnen. Heb onderaan en klep meer open gemaakt.

          #9
          UPDATE
          Zaad was gisteren eindelijk aangekomen en direct in een glas water gelegd en gaan feesten

          Kwa bemesting heb ik ondertussen een GHE Flora Serie test pakketje besteld voor 1 kweek. Valt goed mee van prijs dus waarom niet.
          Ik heb momenteel enkel potgrond van de doehetzelfzaak staan en ga proberen komde dagen wat verbeteraars te vinden en toe te voegen zoals perliet e.d. want die is niet aanwezig.
          Iemand ervaring met de gewone potgrond in zak van het merk Bril? Mijn professionele tuinhandelaar verkoopt deze en daar doen de meeste terrasplanten het goed in. Heeft veel meer structuur en is luchtiger.
          Beter basis lijkt mij.

          Voor de rest mijn beste wensen aan iedereen voor het nieuwe jaar!


          Moge de planten groot en dik bloemen!


          UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Lets get it started, ha, lets get it started in here..

          • Green Mamba
            Green Mamba commented
            Editing a comment
            And runnin runnin, and runnin runnin...

          #10
          Succes met je kweek, ik ga deze zeker volgen.

          Hoe is het geluid wat van de filter afkomt ? De filterset ziet er zeer interessant uit. Voor mij is het belangrijk dat het stil is.

          Uiteraard ook de beste wensen ...
          Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

          Comment


          • Green Mamba
            Green Mamba commented
            Editing a comment
            Ik woon op een klein appartementje en de tent staat in de kleinste kamer. Die kamer heeft zo'n lichte "kartonnen" deur. Als de afzuiging werkt en ik sta aan de andere kant met de deur dicht en geen ander omgevingsgeluid hoor ik ze stilletjes blazen dus valt wel goed mee. Mijn dampkap op de laagste stand maakt meer lawaai.
            Zou eens moeten testen wat het buiten geeft met de raam op kiep stand voor de warme zomerdagen.

          #11
          UPDATE
          De feminized Black Domina huismerk zaadjes begonnen open te gaan en had deze middag beslist ze in de potjes te steken. Heb 6 stuks in glas water gedaan 31 dec en 5 ervan gingen gisteren open.
          Ze hebben nu elk hun potje
          De 6 Domina's staan rechts en de andere potjes zijn gevuld met zaadjes die ik gekregen had van iemand. Heb ze proberen te doen kiemen maar is maar bij eentje gelukt. Die staat appart in een potje en de andere 9 zaadjes heb ik verdeeld over de andere 3 potjes. We zien wel wat daarvan komt maar ik verwacht er niet te veel van en heb voorlopig toch genoeg plaats.

          Werkwijze:
          Stek-en zaaipotgrond met 10 procent perliet toegevoegd en goed water gegeven (aarde niet aangedrukt).
          Na uitlekken zaadje in het midden en zachtjes aangedrukt.
          Geperforeerde magnetronfolie over de potjes met een rekkertje en lekker de warme tent in.
          Lamp al aangedaan op 18u groei om te testen hoe warm het in de tent word.

          Ondertussen na een halve dag testen staat de tent half open vooraan met alleen de lamp en ventilator aan. Temp is nu 24 graden een 40cm onder de lamp tussen de potjes. Daarstraks 26 toen ik een uurtje weg was geweest met de tent dicht dus maar tent open gezet en ventilator aan. De kamertemp is 20 graden heel de dag. Die gaat wel zakken naar 17 als ik terug ga werken.
          Zou de temperatuur toch graag rond de 22 houden dus nog wat testen en testen.


          Opmerkingen altijd welkom!





          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

          Comment


            #12
            Je kan ook je tent dichtdoen en de luikjes opengooien....
            eventueel een doolhof maken met karton kan je de luikjes open laten zonder dat er licht doorheen komt en dus toch altijd koudere kamerlucht kan aanzuigen.
            send from out of space
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...nder-led-licht
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


            • Green Mamba
              Green Mamba commented
              Editing a comment
              Hehehe, Was ook al in die richting aan het denken.
              Heb nog wel wat buis en mijn maat heeft nog wel een ventje liggen...

            • Weske
              Weske commented
              Editing a comment
              Ja niet geschoten is zowizo miss...
              Gewoon een poging wagen je hebt niks te verliezen.
              kan er eventueel voordeel uit halen mocht het werken zou mooi zijn ben je makkenlijk en goedkoop klaar

            • Green Mamba
              Green Mamba commented
              Editing a comment
              Bovenaan een beetje zuigkracht met wat buis om het licht buiten te houden en opgelost
              Ik weet weer wat doen morgen

            #13
            UPDATE

            7 Plantjes zijn gisteren boven gekomen.
            Uiteindelijk heb ik de temperatuur toch goed gekregen en die is nu rond de 22 graden dag en nacht. Zo houden voor mijne jonge plantjes?

            De LV blijft tegen de 50% staan. Heb er wat bakjes met water in gezet in de hoop deze omhoog te krijgen maar dat baat niet. Daarvoor is het te koud denk ik.
            Is dat een probleem als deze op 50 blijft?

            Ik heb de plantjes nu nog in stek -en zaaigrond van Aveve staan. Nu staat er niet vermeld op de zak of daar al meststoffen in aanwezig zijn. Kan ik bij de eerste waterbeurt al de minerale voeding van GHE meegeven?

            Verder beginnen de plantjes te strekken en heb ik de lamp van 50 cm naar 35 cm gedaald tussen lamp en blad. Zou ik nog lager gaan? Wil ze zeker niet verbranden.

            IMG_2236.jpg


            UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

            Comment


              #14
              stekaarde zit er een 14 dagen max voeding in geen voeding toevoegen enkel beetje wortel voeding mag je toevoegen anders niets van voeding bij geven
              als ze strekken idd lamp naar beneden zetten omdat ze licht zoeken normaal een 35 cm zouw goed moeten zijn als ze nog strekken mag je ze naar benden zetten zouw zeker niet onder de 20a 25 cm gaan
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
              KEEP ON GROWING AND SMOKING

              Comment


                #15
                UPDATE

                Gisteren 1 omgevallen plantje door ventilator.


                Die helemaal rechts stond het dichtste bij de ventilator en is omgevallen.

                Nog wat aarde bijgevuld. Ik had dit voorzien omdat ik de afstand van de lamp nog moest zoeken en in het begin waren ze dus aan het strekken. Momenteel hangt de lamp op 30cm en ondervind geen strek meer.
                Voor de zekerheid nog een simpele ondersteuning gemaakt met genoeg ruimte zodat de zaailingen nog kunnen bewegen in een zacht briesje van de ventilator om de stengels wat sterker te maken.
                Het gevallen plantje staat ondertussen weer zo goed als helemaal recht.




                Ik vind dat ze er wat schraal bijstaan vooral kwa kleur. Ze hebben water nodig vandaag maar denk dat ik best al een halve dosis minerale meststoffen toedien. Wat denken jullie?


                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 4 photos.

                UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Voor hoelang is je stekgrond bemest? Ik zie nog dat de grond vochtig is, zie de donkere kleur van je grond en droge grond eromheen. Ik zou nog een dag wachten met wateren en voeding toedienen zou ik nog even uitstellen aangzeien ze nu weinig voeding nodig hebben. Vanaf node 4 moet je er goed op letten. Maar ik weet te weinig over je grond..

                • Green Mamba
                  Green Mamba commented
                  Editing a comment
                  Het is stek/zaaigrond van Aveve. staat niets vermeld op de zak van meststoffen en heb alleen maar perliet toegevoegd.
                  Die foto met de vochtige grond is na het water geven. Ze wogen echt licht en hadden sinds het zaaien nog geen water gekregen. Blaadjes hangen ook een beetje slap.
              Bezig...
              X