Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Amnesia feminised scrog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag Amnesia feminised scrog

    Korting op 420shop

    #2
    De eerste bouwfoto's let niet op de details want ik heb niet veel geduld met hout daar ik metaal geleerd heb op school maar het is de werking die telt en heb ook weinig tijd om alles perfect te doen, ik heb de setup dus ik maak later wel eens een topkastje
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Zors; 17 April 2019, 18:16.

    Comment


      #3
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Dank U! Ik ga de kast nog bekleden met radiatorfolie, en op de onderste plank komt nog een isolatieplaat, ik zal waarschijnlijk ook een soort lekbak voorzien waar de pot in staat.

        De plank heb ik niet te hoog willen doen aangezien ik hier al veel gelezen heb over hoogteproblemen (lamp), met sgrog zou dit geen probleem mogen zijn maar ik neem liever geen risico die 2 planten spreekt me wel aan natuurlijk maar het is pas mijn eerste degelijke kweek . Mss moet ik dit toch wel overwegen al vraag ik mij af als ik dit wel de baas zal kunnen?
        Het zijn geen autoflowers, is mijn eerste fotoperiodieke plant


        Comment


          #5
          Bij deze heel veel succs.
          Het gaat je zeker vast goed uitkomen.

          Ik ga je volgen.

          De groetjes.

          Comment


            #6
            Dankuwel! groeten!

            Comment


              #7
              Flip Hasjkip indien ik er 2 in zet, welke pot inhoud raad je dan aan?

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                2 van 20 liter ? Hoe meer aarde, hoe meer marge je hebt om fouten te maken. Denk er wel aan dat hoe groter de potten zijn des te meer water en voeding je moet geven. Het kost je ook meer in de aanschaf en je moet de aarde ook ergens kwijt kunnen na de kweek.

                Die HPS van 250 w hang je op ca. 30 cm hoogte boven de plantjes gok ik ? Of... ? Dan heb je nog 1,50 m over voor potten met plant, dat red je makkelijk. Ik heb ook ca. 1,80 ter beschikking. Planten staan ca. 10 cm van de grond af, potten zijn 30 cm hoog, net hangt op 60 cm hoogte. Dan houd ik 1,30 over voor de lamp en apparatuur, dat is zeker voldoende. Zal eens een fotootje plaatsen..

              #8
              98F43A84-CB1C-489C-8EDB-C404E6A2869F.jpeg
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Ziet er goed uit

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Dank u De lampen hingen in het begin op 70 cm, nu op 50 en gaan gedurende de kweek alleen nog maar verder naar beneden, tot zo’n 20 cm de laatste weken van de bloei. Ruimte zat dus, zou er zelfs 2 verdiepingen van kunnen maken

              #9
              Ok, dan ga ik voor 2 potten van 20 liter, aarde kwijt geraken is geen probleem

              De hoogte binnen (boven dubbel bodem) is, net gemeten, is 1,59 cm...

              Dus potten van 30cm, net op 60cm, heb je nog 1m over, ik heb een nogal grote filter en afzuiger dus ben ik daar ook zo'n 25 cm kwijt want de lamp mag er niet tegen hangen, wat dus nog 75 cm aan plantruimte betekent, is dit voldoende? Ik heb hier op het forum iets gezien van een nogal uit de hand gelopen sgrog en die persoon had op het einde een ruimte probleem

              Comment


                #10
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Oh ja, de afzuiger buiten het hok plaatsen scheelt natuurlijk ook Zou zelfs de filter buiten het hok kunnen plaatsen als je blaast in plaats van zuigt door je filter. Moet je wel een nieuwe filter hebben, de kooldeeltjes gaan in de richting van de lichtstroom liggen dus of zuigen of blazen, kan niet allebij, dan krijg je geurlekken.
                  Last edited by Flip Hasjkip; 17 April 2019, 20:42.

                #11
                De afzuiger kan ik niet buiten de kast zetten daar alles nogal onopvallend moet zijn (kinderen, buren...enz) dus een "gewone" kleerkast die daar zomaar wat staat in het kot . Door de filter blazen heb ik ook reeds veel over gelezen en dit lijkt me geen goed idee.

                Ik ga dus zoals je zei, sgroggen tot de groei eruit is, bedankt voor de tips, succes met je kweek

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Thanks. Zal hier een abbo nemen kan ik je bouwprojekt volgen. Altijd leuk, een DIY hok. Succes ! Trouwens, je zult wel lucht aan en af moeten voeren, daarvoor heb je slangen nodig. Hoe ga je die verbergen ?

                #12
                Dank U! Aanzuig zal zonder slangen gebeuren, achteraan de kast zijn 3 dezelfde gaten en mijn kast staat in mijn kot in de tuis en er is tocht genoeg binnen dus dat komt wel goed, de afzuigingsslang zal ik achteraan de kast hangen dus zal de kast zo'n 25 cm van de muur staan
                Last edited by Zors; 18 April 2019, 07:22.

                Comment


                  #13
                  De hoogte is geen probleem.
                  Mijn kelder is krap 1.80 hoog, ik kweek ook met 250W hps en scrog.
                  Succes!

                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • Zors
                    Zors commented
                    Editing a comment
                    Ok, bedankt!

                  #14
                  Hier zijn we dan eindelijk terug, nogal drukke dagen ...

                  Vandaag radiator folie aangebracht, plakstrips om de kast dicht te maken geplakt.

                  ​​​​​bevestiging voor de lamp en de afzuiger is ook al in orde. Heb zelfs reeds 2 Jack herer auto's bij wijze van test tot hun 4 de week grootgebracht

                  Nu nog de inlaatbuizen bevestigen en de afzuigbuis deftig afwerken.

                  Bij deze nog enkele foto's
                  • Grtn!
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 5 photos.

                  Comment


                    #15
                    Dit zijn de 2 autos, staan in de veranda aangezien ik weer aan de kast veder werk.
                    Zijn nu aan hun 4 de week bezig en staan van bij het ontkiemen (direct in de pot) onder een 250 w hps, ik geef nu plagron groeivoeding sinds een week of 2, voorzichtig begonnen met 1/4 van de max dosis (5ml/1l water) en voorzichtig opgedreven naar max.
                    temperatuur en luchtvochtigheid waren over het algemeen tussen de aanvaardbare waardes.

                    Maar...zien deze bladeren er gezond uit? Ik denk het niet eingelijk, ik geef nu ong elk een halve liter water per dag, zou dit te weinig zijn of zou het eerder overvoeding zijn? Ik zal ook dringend een PH meter aanschaffen.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 3 photos.

                    Comment

                    Bezig...
                    X