Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenspeeltuin voor de koude dagen van 2019.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ondertussen bijna 3 weken op 12/12 en de bloei komt eraan!

    Ze bloeien wel niet zo gelijk. De Black Jack is als eerste begonnen, met daarna de Sweet Cheese en op de derde plaats Cream 47.
    De dames hebben de laatste 3 dagen (na de behandeling) nog een serieuze groeischeut gekregen.
    Momenteel krijgen ze nog steeds 30 cl per gift, met nu zo'n 4 ml groei per liter.

    Ik denk dat binnen dit en een week wel eens mag beginnen met de bloeivoeding, niet?

    Ze drinken allemaal uit hetzelfde potje water, dus ik kan het niet per plant gaan afstemmen.

    mini_IMG_20190519_223009.jpg mini_IMG_20190519_223017.jpg mini_IMG_20190519_223044.jpg

    Wel ook wat slechter nieuws...
    Ik heb zowel binnen als buiten herma-signalen gespot!
    Het balletje dat ik probeerde te fotograferen (zie vorige post met foto's) heb ik eraf geknepen en hier bleken mini banaantjes in te zitten.
    Buiten, bij 1 van de AF's die ik als eerste zaaide vond ik ook 2 balletjes terug met banaantjes in.
    Deze heb ik eraf geknepen, maar heb ergens nog een pistelzakje gevonden waar ook banaantjes in groeien bij de AF.

    Nu ben ik nog aan het twijfelen om hem/zij/het volledig weg te doen (heb nog zaden genoeg) of het erop te riskeren met de gedachte dat tegen dat de rest in bloei staat de eventuele banaantjes al lang open en leeg zijn.

    image_333903.jpg image_333904.jpg
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #17
      Week 6 ondertussen waarvan 3 weken op 12/12 en vandaag krijgen ze de eerste keer bloeivoeding!
      Terug opbouwend, tot ik aan de Green Sensation begin, dan reduceer ik de bloeivoeding terug tot een week of 4 voor het einde.
      mini_IMG_20190523_200018.jpg mini_IMG_20190523_200011.jpg mini_IMG_20190523_200030.jpg
      mini_IMG_20190523_204451.jpg mini_IMG_20190523_204508.jpg mini_IMG_20190523_204545.jpg
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #18
        Mooi groen en lekker vol aan het worden!

        Comment


          #19
          Ongeveer 7,5 weken oud, en ondertussen anderhalve week volledig in bloei.

          Geen spannende verhalen te vertellen, maar ik doe m'n best...
          De dames krijgen momenteel nog steeds dezelfde hoeveelheid water. Momenteel nog met 4 ml/L bloei erbij, en vanaf eind deze week beginnen we met Green Sensations.
          Dan reduceer ik de bloeivoeding even, om deze na een week of 2 terug naar dezelfde waarde te brengen (4 ml/L). Even zien hoe de dames daarop gaan reageren.

          Zelf groeien ze goed door. Ik merk dat ze de laatste week van de groei (en eigenlijk eerste week van de bloei) toch nog een stuk de hoogte zijn ingegaan.
          Hiermee is de scrog eigenlijk iets te hoog, maar buiten de Sweet Cheese was geen enkele plant echt een goede scrog kandidaat. Al bij al hebben zo goed als alle toppen voldoende licht, dus qua opzet is het wel geslaagd.

          Enige probleempje bevindt zich linksboven bij de Sweet Cheese. Deze is nogal gevoelig voor natte voetjes (onderaan te zien), maar als de bladeren op elkaar liggen blijft hun verdamping ook 'hangen' in de bladeren. Daarmee dat deze 3 grote, maar vergeelde bladeren heeft.
          mini_IMG_20190602_195921.jpg mini_IMG_20190603_220132.jpg mini_IMG_20190602_200432.jpg mini_IMG_20190602_200059.jpg mini_IMG_20190602_200456.jpg

          De Cream 47 en z'n pheno's.
          mini_IMG_20190602_200507.jpg mini_IMG_20190603_220147.jpg mini_IMG_20190603_220214.jpg

          Ohja, en nog een kleine tip. Zit hier dit jaar met enorm veel bladluizen in de tuin. Vorig jaar waren het slakken, dit jaar bladluizen en mieren.
          Grootvaders tip: emmer vol verse netels proppen, vullen met regenwater en 24 uur laten staan. Eventueel steen erop zodat alles goed onder blijft.
          Dag erna 2 lepels dreft erbij, goed roeren en zeven in een neteldoek. Dan verstuiven over de planten, van boven tot onder, links naar rechts, voor naar achter en nog eens goed onder de bladeren ook.
          mini_IMG_20190531_162458.jpg
          Op het eerste zicht werkt het wel degelijk...
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #20
            Die staan er gezond bij Modest. Zou het eindelijk gaan lukken ?
            Ik ga voor je duimen dat ze na de Green Sensation ook nog zo mooi staan.
            (soms denk ik dat ze het beter Yellow Sensation hadden kunnen noemen wegens het effect op de bladeren)

            Het is inderdaad dit jaar een mega-luizen-en mieren-festijn buiten.
            Te danken aan iedereen die in januari al voor de zomer aan het bidden was.
            De lieverheersbeestjes-larven zijn net pas verschenen, dus die zijn eigenlijk te laat om de luizen in toom te houden.
            Hopelijk komt dat nog goed, dan krijgen we dit jaar ook een flinke uitbraak van de gestippelde kevertjes
            Brandnetelsap kan werken, maar daar moet je altijd wat mee experimenteren, iedereen doet het anders.
            Ik heb al 3 weken een 120L kuip vol brandnetels/water staan. Af en toe sproei ik dat, of gooi ik een liter bij het water in de gieter.
            Tis ook prima voeding. En het ruikt heerlijk daar in dat hoekje van m'n tuin, ghehe....not

            Tegen mieren meng ik 2-3 eetlepels honing of stroop met een theelepel bakpoeder.
            Daar maak ik diy mierenlokdoosjes mee (zodat bijen er niet bij kunnen) of ik smeer het op een plank en leg die ondersteboven boven een nest.
            Je doet wat je kan eh, maar dit jaar is de natuur goed gewapend.



            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Modest
              Modest commented
              Editing a comment
              Hehe, vorige ronde was de schakelklok kapot, de ronde daarvoor de EVSA, ... Benieuwd wat het deze keer gaat zijn...
              En heb je zo'n slechte ervaringen dan met Green Sensations? De enige herinnering die ik eraan heb enkele jaren terug was toch redelijk positief.
              Er staat wel duidelijk op de verpakking van de bloeivoeding te reduceren. En het schema zegt de eerste weken reduceren, en daarna terug naar de normale hoeveelheid (welke ik zowiezo al verlaag).

              En jup, de lieveheersbeesjes komen hier nu ook pas te voorschijn. Vroeg me al af waar ze bleven.
              En het brandnetelsap werkt hier op het eerste zicht toch goed. Er zijn beduindend minder beestjes te zien (buiten varenrouwmuggen, die zijn er dit jaar precies ook volop). De Dreft werkte dan weer prima om het water over het blad te 'egaliseren' (kom even niet op de naam).

              De tip tegen de mieren zal ik ook eens proberen, bedankt

            #21
            Jawel, ondertussen zijn we ongeveer 9,5 weken verder!

            De dames hebben op het eerste zicht weinig last van de warmere temperaturen van de laatste dagen.
            Wel is het hier een vreemde herma zomer. De AF's in de tuin hadden er al last van, en zowel de Black Jack als de Sweet Cheese binnen vertoonden elk 2 balletjes. Bij de Black Jack heb ik het op tijd opgemerkt, maar bij de Sweet Cheese niet.

            De dames vertonen op zich weinig problemen. Drinken iets meer dan ervoor (nu zo'n 35 cl. om de dag).
            De Green Sensations hebben we vorige week opgebouwd, en de bloeivoeding lichtjes verlaagd, en deze week verhoog ik 'm stilaan terug zodat ik terug aan de normale waarde kom.
            Zo geef ik tot 2 weken op het einde dan nog 4 - 4,5 ml Bloei en 1 ml Green Sensation mee (per liter, uiteraard...)

            Enige wat er wel bijkomt is wat geel blad. Maar om eerlijk te zijn heb ik het gissen naar wat de oorzaak hiervan is. De Sweet Cheese had er al even last van (te nat gestaan?), en daarna kwam ook een Cream 47 dame in de aanmerking om wat geel te worden. Mss kregen de bladeren ook niet echt voldoende zon...
            De Black Jacks daarentegen zijn zeer robuuste dames die eigenlijk weinig verzorging vragen en mooi uniform groeien.
            mini_1.jpg mini_2.jpg mini_3.jpg mini_4.jpg mini_5.jpg mini_6.jpg

            Nu, er is wel 1 top die er wat verdacht uitziet. Ik kreeg er niet echt een goede foto van, maar het lijkt alsof het bovenste puntje van de top lijkt op een bevruchte top, terwijl de onderkant volledig normaal lijkt. Het is een Sweet Cheese trouwens.
            mini_Sweet Cheese Herma.jpg

            Ohja, en de Cream 47 hebben (al van in het begin) ook opvallend droge en schurende bladeren. Iemand nog al gezien?
            Zou ik er Nivea op smeren of..?
            mini_7.jpg

            Ohja, afsluiten met het mooiste uiteraard...
            mini_9.jpg mini_10.jpg mini_11.jpg mini_12.jpg
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #22
              Wegens het prachtige weer van de afgelopen dagen was er niet echt veel aandacht voor de dames. Net gerookt, dus m'n excuses voor de slechte opbouw.
              Ik heb de lamp even gedimt tot 400w tijdens enkele warme nachten, maar nu staan ze terug mooi te blinken onder 600w.

              Hoe ver zitten we nu? Volgens m'n papiertje zijn we ongeveer 11 weken onderweg, waarvan 5 bloeiweken. Volgens schema moeten ze dus nog 3 weken.

              Al bij al bloeien ze mooi, vooral de Cream 47 en Black Jack hebben al serieuze toppen. De Cream 47 is wel heel instabiel, zeker degene met sativa trekjes gaat wel wat langer mogen. Deze heeft (net zoals elke soort) wel wat herma trekjes. Op elk soortje heb ik al 1-2 banaantjes gevonden (zeer beperkt), maar op de Cream 47 groeit nog een extra mini-blad bij... Iemand dit nog gezien?

              Voor de rest zien we vooral wat geel blad. Dit was al bezig sinds begin van de bloei onder het scherm, maar dit was voornamelijk door het gebrek aan licht.
              Maar nu komt het ook wel boven het net piepen. Ik laat de bladen hangen zo lang ze er niet (bijna) vanzelf afkomen. En daarna mooi opruimen...

              De 3 dingen waar ik aan kan denken zijn:

              1. Waterprobleem. Ik geef nog steeds om de dag 30-35 cl water, maar eventueel dat dat frequenter moet, maar dan met kleinere hoeveelheden. Maar dan moet ik al aan een automatische oplossing gaan denken...

              2. PH. Maar die wordt steeds mooi afgemeten. Dusja...

              3. Stikstofblokkade door de Plagron Terra Bloom. Dit bevat nog steeds een (kleine) hoeveelheid stikstof die je in andere bloeivoedingen niet vindt...

              Of QnQ heeft gelijk, en Green Sensation moet Yellow Sensation gaan heten...

              mini_IMG_20190628_211939.jpg
              Attached Files
              Last edited by Modest; 8 July 2019, 01:00.
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                #23
                Zoals beloofd nog wat foto's van het eerste wat de tuin te bieden heeft!

                Eerste AF van deze zomer is een feit. Elke jaar start ik m'n eerste dames iets te vroeg, waardoor hun grootte en gewicht wat minder is.
                Maar op deze manier heb ik toch terug wat te roken voor het eerste festival van het jaar .

                Dutch Blue van Spliff Seeds. Ze waren ook op de vorige pagina te zien (of toch het balletje dat eraan groeide).
                Begonnen met 3 zaden. Eentje heeft het niet gehaald, eentje werd een complete herma en eentje werd best een mooie dame. Jammer genoeg hebben ze allemaal wel wat popcorn in zich.
                Dus ofwel voorzichtig schoonmaken, ofwel gaat deze bij in de zak met knipafval.

                Heb ze nu geoogst om wat plek te maken voor de reguliere dames. Hadden in principe nog enkele dagen gemogen, maar ik was erop beu gekeken, hehe.
                Gezaaid op 2 april en vandaag geoogst. Dat maakt van zaad tot oogst 88 dagen. 2 Weken langer dan de breeder voorschrijft, en ze hadden nog pakweg een weekje bij gemogen.

                De kleinste dame is de herma. Ik post nog wel wat betere foto's als alles droog is en het licht wat beter mee zit.

                mini_IMG_20190629_220451.jpg mini_IMG_20190629_223143.jpg mini_IMG_20190629_220629.jpg image_337379.jpg
                Last edited by Modest; 8 July 2019, 01:06.
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #24
                  Nice. Ze zijn in ieder geval niet groen
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #25
                    Mooie plantjes wel de AF die je had staan. Jammer dat er wat zaden zijn gespot zitten we niet op te wachten -maar dat zal de pret niet bederven . Geniet ervan modest
                    Ad usum proprium!

                    Comment


                      #26
                      https://extension.uga.edu/publicatio...e%20Greenhouse

                      Comment


                      • exmember47012
                        exmember47012 commented
                        Editing a comment
                        Stikstofblokkade is heel onwaarschijnlijk. Wat wel kan is zoals QNQ al zei dat de plant iets te veel water heeft gehad, waardoor je stikstof er uit kan gespoeld zijn. Green sensation heeft ook geen impact op stikstof.

                        Excuses voor het misverstand, ik dacht dat je met 'tuin' de binnentuin bedoelde.

                      • Modest
                        Modest commented
                        Editing a comment
                        Water management kan beter, dat geef ik toe... Is er eigenlijk een reden dat er bij jullie Terra Bloom stikstof zit en bij andere fabrikanten niet?

                      • exmember47012
                        exmember47012 commented
                        Editing a comment
                        Er zijn altijd wel wat verbeterpunten, bij elke kweek leer je wel iets nieuws. Dat is alleen maar leuk! Stikstof gebruikt de plant in zowel de groei als de bloei. In de groei wat meer dan in de bloei, maar ook in de bloei ontwikkelt de plant zich. Zo zit er ook stikstof in DNA en RNA. Voor zover ik weet zit er in elke bloeivoeding een bepaalde hoeveelheid stikstof..

                      #27
                      Ondertussen zijn we 12 weken onderweg, en hebben we er nog een kleine 3 te gaan!

                      Door de lagere nachttemperatuur kan ik de temperatuur in de tent nu ook laten zakken tot 24-25 graden, i.t.t. de 27 graden van vorige week.
                      De dames beginnen wel serieus geel te worden. Dan toch Yellow Sensation? Iemand nog aanbevelingen/tips hieromtrent?
                      Nu ja, ze zullen ook wel vergelen omdat ze op hun einde zijn, maar de laatste 3-4 weken zie ik de bladeren wel heel snel afsterven in vergelijking met de Dutch Pro die ik hiervoor gebruikte. Enige dat ik me nog kan bedenken is dat ik eventueel wat minder water zou moeten geven. Ik geef nog steeds 30 cl om de dag, maar ze hebben uiteraard wel een pak minder bladeren om dit te verdampen.

                      pH blijft ook mooi afgezuurd tot 6.1.

                      Nog steeds incest signalen te bespeuren bij elk soortje van Sweet Seeds, zowel binnen als buiten. Van de incest signalen van buiten post ik later wel een foto.
                      Tot zover is m'n ervaring qua uniformiteit toch niet zo goed.

                      Ik merk ook dat ik gaandeweg doorheen het topic de soortjes door elkaar ben gaan beginnen halen. Dus voor alle zekerheid:
                      Links is Sweet Cheese (9 weken), midden is Cream 47 (8 weken) en rechts is Black Jack (9 weken).

                      De Cream 47 ben ik sinds deze week beginnen spoelen, dus binnen 2 weken is deze klaar. Enkel de sativa-pheno hiervan laat ik eventueel nog iets langer staan.
                      De rest krijgt nog 2-3 keer voeding mee, en dan worden deze ook gespoeld.

                      2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg mini_IMG_20190707_215710.jpg mini_IMG_20190707_215737.jpg mini_IMG_20190707_215753.jpg mini_IMG_20190707_215728.jpg mini_IMG_20190707_215802.jpg image_338063.jpg
                      Last edited by Modest; 8 July 2019, 01:05.
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                        #28
                        PANIEK!!!

                        Zoals jullie weten is dit de eerste ronde in lange tijd waar er niet plotseling iets stuk gaat...

                        Was ik zo net eens naar de dames gaan kijken, en ineens floep, lamp uit!
                        Alles is aangesloten op 1 stopcontact. Afzuiging werkte nog en de Davin hoorde ik nog draaien, en had niets vreemds aan de fuse.
                        Enige reden kan dus weeral die Lumii EVSA zijn. Ik had hem net toevallig vandaag op 660w Boost functie gezet.
                        Na enkele minuten sprong die vanzelf terug aan en heb ik hem terug op 600w gezet. Maar ik heb geen flauw idee of dit er iets mee te maken zou kunnen hebben.

                        Nu, het probleem is dat ik totaal niet kan weten of dit nu de eerste en enige keer is, of dat dit al vaker is voorgevallen.
                        Hebben jullie hier al van gehoord? Geen idee wat te doen nu. Vorige keer heb ik de stekker er toen uit getrokken omdat ik enkele dagen weg moest, nu kan ik het wel een beetje in het oog houden.
                        Maar het is allesinds niet goed dat zoiets gebeurd vlak voor dat ik dacht te gaan slapen. Nu ben ik al helemaal niet meer gerust.
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment


                          #29
                          Klinkt alsof de evsa in zijn temperatuurbeveiliging schiet. Wordt hij erg warm? Kan hij zijn warmte fatsoenlijk kwijt?
                          Controleer ook even goed contacten van de bekabeling.
                          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                          Comment


                          • Modest
                            Modest commented
                            Editing a comment
                            EVSA staat op de plek waar die altijd staat, op een koele steen, in een hoekje. En hij was wel warm ja, maar geen idee of dit nu warmer of kouder was dan anders... Bekabeling is allemaal ok. Sprong na enkele minuten weer van zichzelf aan.

                          #30
                          Welke lamp heb je er precies in ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                          • Modest
                            Modest commented
                            Editing a comment
                            Lumii Sunblaster.
                            Als je de EVSA in pakket koopt komt deze er standaard bij. Ik gebruik dit type lamp nu al enkele jaren zonder enig probleem.
                            Ik ga ook eens een mailtje sturen naar de GS, ik heb gezien dat deze EVSA nog geen jaar oud is.

                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            De fitting, waar je de lamp in draait, daar zit van binnen een lipje, waar de lamp tegenaankomt alsie erin zit.
                            Dat lipje wil weleens iets verbuigen, zodat de lamp geen goed contact maakt, heb je daar al naar gekeken ?
                            -- niet aan zitten als de stekker erin zit eh ...

                          • Modest
                            Modest commented
                            Editing a comment
                            Dat lipje kijk ik zo snel mogelijk eens na.
                            Terug op 600w gezet, en tot dusver heb ik niets meer gezien. Maar wie weet is het in de tijd dat ik weg was al 10x uitgevallen. Ik vind niet direct iets waarmee ik dat kan controleren...
                            Ondertussen ook een mail naar de GS gestuurd, maar nog geen antwoord ontvangen.
                        Bezig...
                        X