Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze + Amnesia Haze auto (PowerStrains)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Knipdag 2... Weer enkele mooi verkleurde toppen eraf gehaald. Netje begint vol te raken. Wil eigenlijk alles omhalen zodat ik de lamp voor de nieuwe ronde kan gebruiken en ik de kast kan afbreken maar de nog aanwezige toppen tonen nog niet echt klaar. Dus nog heel ff geduld opbrengen en vooral niet stressen. Zometeen even een keukenweegschaal halen want mijn huidige weegschaal gaat maar tot 100 gram en dat wordt me teveel rekenwerk. Pure gok... tot op heden 600 gram heel nat.

    IMG_3095.jpeg Dit er net afgehaald

    IMG_3098.jpeg restant linkerplant

    IMG_3097.jpeg restant geheel
    IMG_3099.jpeg restant rechterplant

    IMG_3096.jpeg Zo heb ik de toppen voor nu geknipt. Ik wil eigenlijk niet teveel blad met van die mooie kristallen verwijderen dus zodra het droog is knip ik nog een keer om het laatste blad te verwijderen als knipafval. Heb natuurlijk niets aan knipafval zonder of met heel weinig kristalletjes.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      ziet er lekker uit mmmmmmmmmmm !!

    PS het lijkt erop dat de plant geen water meer opneemt. Kan dit komen doordat hij al deels geoogst is? Luchtvochtigheid is ook van circa 60 naar 38 gedaald.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat is op zich nog logisch, er zit vrijwel geen blad meer aan. Maar dan nemen ze dus ook niets meer op? In dat geval kan ik net zo goed alsnog de rest omhalen

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Trichomen vriend , daar moet je naar zien ,

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      De trichomen zijn nu ongeveer 10% helder 80% Milky en 10 % amber. Maar de gloeihaartjes blijven spierwit op de topes die nu nog op de plant zitten. Dit zijn uiteraard lager gelegen topjes die aanzienlijk minder licht hebben gehad. Nu de grotere toppen weg zijn staan deze nu nog zo'n 35cm onder de lamp i.p.v. ruim een meter zoals voor de start van de oogst. Ik heb niet de verwachting dat ze nog dikker zullen worden, wel de hoop dat ze nog iets verkleuren (deze toppen zijn ook niet paars maar gewoon groen)

    402eefa8e29696bdf620ebb0b07b3c15.jpg Trichomes-720x694.png
    Attached Files
    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      I know.. daarom haal ik de planten in delen om

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      heel goed gezien !!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Mwah... zonder dit forum waren ze waarschijnlijk tijdens de voorbloei al geoogst

    Mijn inschattingsvermogen blijkt wel redelijk 631 gram met nog ongeveer een kwart te gaan. De twee grootste toppen zijn respectievelijk (de allergrootste zit nog aan de plant) zijn 40 en 50 gram. Daarom schat ik de top aan de plant op zo'n 70 gram. Met het popcorn en nog wat topjes van 3-4 gram per stuk komt er dus nog wel zo'n 150 gram bij denk ik. Let wel, nat gewicht! Maar evengoed zeer tevreden over deze twee plantjes. PS is het normaal dat de takjes allemaal hol zijn? En dan bedoel ik ook echt hol als een rietje. Is me bij de af-jes niet opgevallen.

    Ben ook erg benieuwd naar de wortels. gevoelsmatig werd de groei aardig geremd door de potten van 18 liter. Dat baseer ik op het feit dat de wortels zowel aan de bovenkant als de onderkant uit de pot komen.

    IMG_3101.jpeg IMG_3102.jpeg IMG_3103.jpeg IMG_3104.jpeg
    Last edited by Voor het eerst; 2 January 2020, 13:27.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je houd ongeveer 20% droog over!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En ja, is normaal van de takjes.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik denk nog wel iets minder. Morgen of overmorgen ga ik olie maken. Ik heb begrepen dat dat prima kan met verse ongedroogde wiet

    IMG_3106.jpeg IMG_3109.jpeg IMG_3107.jpeg IMG_3108.jpeg IMG_3105.jpeg Onderstaand de topjes die nog aan de pant zitten. Kleur van trichomen is goed maar er blijven maar witte gloeihaartjes aan zitten. Mijn vraag... omhalen of laten staan? Volgens dit verslag staan ze nu 62 dagen in de echte bloei.
    Last edited by Voor het eerst; 2 January 2020, 15:11. Reden: foto's vergeten
    Lopend Verslag

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Als de trichomen goed zijn , zou ik oogsten !!

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Precies wat Remco zegt, je moet kijken naar de trichomen, de haartjes zeggen niks. Ziet er smakelijk uit !

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dan gaan we morgen de rest omhalen. Kan ik gelijk mijn lamp en filter verhangen . PS Ik vind ze er ook erg goed uitzien. Over een paar weekjes zal ik vertellen of ze net zo lekker smaakt als dat ze ruikt. (doet me nu aan van die framboos/bramen snoepjes denken met een flinke vleug wiet).

    Inmiddels ligt alles te drogen. Ik heb er gisteren nog ruim 100 gram nat afgehaald en deze gelijk in de blender gestopt met een litertje navimer. Kwartiertje laten staan en vervolgens olie van getrokken voor mijn vader. Ik haalde er 7ml af. Hier heb ik 60ml olie mee gemaakt. Geen idee of dat veel of weinig is. Zodra de wiet droog is doe ik het nog een keer met 50 gram droge wiet om te kijken of er verschil in effect en smaak is. Mijn vader vind deze olie in ieder geval prima en slaapt er goed op (3 druppels).

    IMG_3113.jpeg IMG_3114.jpeg IMG_3111.jpeg

    Tevens heb ik even de wortels bekeken, hadden prima in grotere potten gekund als je het mij vraagt. Maar volgens mij wel een mooi wortelstelsel. Op de foto kijk je naar de onderkant, hier zat circa 10 cm hydrokorrels. Wellicht iets meer of minder maar dan moet ik terugzoeken in het verslag.
    IMG_3121.jpeg
    Last edited by Voor het eerst; 4 January 2020, 10:41. Reden: foto's toegevoegd
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja en dat schijnt dus in de praktijk niet te werken. Water schijnt juist lastig in die korrels over te gaan

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik bedoel dus, als je daar aarde hebt neemt die het vocht op! en kan dus zeiknat worden, waardoor je wortels verrotten!!
      Als je daar korrels hebt, kan er geen aarde zijn, en tussen de korrels zit lucht met een beetje aarde waar nauwelijks vocht in zit!!
      Maar wel zuurstof.

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Ik ga het ook doen !! lijkt me een goede redenering !!

    Steenwol met kleikorrels! IMG_20200104_163036.jpg de meeste korrels zijn al verwijderd.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Doe je dan de hele kweek op steenwol? Zo ja, waarom? Controle behouden? Dat is dan precies het tegenovergestelde van wat ik met mijn nieuwe kweek probeer. Rijkbe,este aarde met voedingstabletten en blumats. Ofwel, afwachten en hopen dat het goed gaat

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Als ik alleen kleikorrels neem, moet ik op eb/vloed systeem, en daar heb ik geen ruimte voor.

      En met hydro hoef ik me geen zorgen te maken over teveel water.

    nog lang niet droog... liggen nu 4 dagen op 16,5˚C bij 55% RH. Kunnen nu denk ik onderhand wel verder geknipt worden denk ik?

    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      om na het knippen verder te drogen natuurlijk

    Je olie is nu ca 1:8. Zelf verdun ik 5x. Dus 1:5 oftewel 20%.

    Ik droog de wiet altijd gortdroog. Dus echt alle vocht eruit. Mengt het water ook niet met de alcohol (mocht je die terug winnen).

    Ik wist dus niet dat je natte wiet ook kunt gebruiken voor olie. Nooit gedaan, omdat ik dus bang was om water door je alcohol te krijgen.
    Als mijn wiet gedroogt is (blad en bloemen), wrijf ik het fijn over een zeef, zodat het bijna poeder is. Daar giet ik de alcohol overheen. (Cannolator methode van St Mediwiet).

    Je bent lekker bezig, mooi!!

    Comment


    Nu 5 dagen aan het drogen, ik denk dat hij nog een dag of 4 moet voordat ze in deze potten mogen...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Lopend Verslag

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Dat ziet er strak uit!


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ach mocht een van jullie een keer in de buurt zijn, stuur maar pb. Dan maak ik wel ff paar labeltjes

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment

    Raar, de eerste toppen liggen nu 10 dagen te drogen, de rest 9 en 8 dagen. Ondanks dat knappen de steeltjes nog steeds niet (buigen ook niet, ze knikken). Dit verbaasd mij enigszins want de luchtvochtigheid blijft in het drooghok rond de 62% hangen. Wiet voelt wel droog echter (niet meer dat sponsige). Wat ik absoluut wil voorkomen is dat het zometeen TE droog is, daar hou ik niet van. Is het raadzaam om de kleine topjes vast in de potten te doen met Boveda packs 62% zodat deze vast verder kunnen afrijpen of toch nog even in het net laten liggen? Ten slotte zullen ze er ook niet vochtiger van worden en mijn ervaring is dat wiet die op 62% gehouden word erg lekker rookt. Ik vind zelf wel dat deze wiet er veel mooier uit ziet dan de amnesia af-jes van de laatste ronde. Compacter en dus ook veel zwaarder. IMG_3180.jpeg IMG_3176.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Compactere toppen duren ook iets langer om te drogen Je kan altijd eens een beetje verkruimelen (en roken) als je denkt dat het droog genoeg is. Dan kom je er ook snel genoeg achter..

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Daar zat ik ook aan te denken echter was de laatste keer de wiet net na het roken erg hooiachtig van smaak, en die smaak proef ik dan toch iedere keer weer terug op de een of andere manier

    Als het niet droog is kun je het beter nog niet in potten doen.
    8-10 dagen drogen lijkt me nog niet erg lang.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      Heb laatst 3,5 week gedroogd op zolder. RH Was ca. 50 %, temp rond de 17 graden. Heb alles in een afgesloten plastic bak waarin het 62 % is en ook rond de 17 graden.

      Hoe langer het drogen duurt hoe beter het straks smaakt.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        type bij google maar eens in hoe lang wiet drogen... Maar neemt niet weg dat de vorige oogst (wel veel meer fluffy topjes dus) met een dag op 8 droog was. Toen was het buiten wel iets warmer waardoor de luchtvochtigheid wat lager was in de droogkast. Zijn jullie het er dan wel mee eens dat het moet drogen tot er een duidelijke knak hoorbaar is? Heb net een klein topje gepakt (0,4gr) en deze in de bong gedaan. Dat werkte prima, is enkele minuten geleden, voel wel wat effect opkomen maar niet vergelijkbaar met de amnees. Die beukt er echt in. Over de smaak.. lastig, ik was nooit een bong roker maar kwam er onlangs achter dat als je een wat scherpere wiet hebt deze heel veel verbloemt. Om deze reden stopte ik het ook hierin want verwacht van een 10 dagen gedroogde, niet gecurerde wiet niet echt een lekkere smaak. EDIT: ik vind hem zeker niet vies hoor... bedoelde eigenlijk meer aan te geven dat ik dit preventief deed.
        Last edited by Voor het eerst; 10 January 2020, 19:18. Reden: uitleg

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ze schrijven veel op Google, ijswater, klieven, een week in het donker, in de blote kont bidden naar Mekka zou allemaal monsteroogsten moeten opleveren. Wat ik gevonden heb is 8 tot 20 dagen. Ik streef naar 20 dagen maar meestal kom ik maar tot 10. Dat merk je aan de smaak. Als ze te nat in de pot gaan komt er nog vocht uit het midden van de toppen naar buiten en kan de boel gaan schimmelen.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat schimmelen ben ik niet zozeer bang voor. Ik heb begrepen dat die integra boost (boveda) dat gedeelte prima moet kunnen afvangen.

      Gisteren even de rooktest gedaan omdat ik toch de indruk heb dat de wiet wel redelijk droog was en het in de bong eigenlijk prima ging. 0,5 gram verkruimeld in een vloeitje, klein plukje shag achterin als filter en aangestoken. Lekker zacht van smaak, effect komt er niet zo in als bij de amnees maar is wel meer actief. Ik word er wel enigszins nerveus van maar goed, had daarvoor ook al een halve gram in mijn bong gedaan. Kan nog niet zeggen dat er echt een uitgesproken smaak aan zit. Ben wel heel blij dat hij ondanks de korte droogtijd absoluut niet scherp is en ook (nog???) niet naar hooi smaakt. Of dat komt door het feit dat ik ze onbedoeld iets langer heb gespoeld dan gepland? Geen idee maar ben tot nog toe tevreden. Opbrengst slinkt inderdaad wel erg hard. Daar waar ik zes netjes lekker vol had liggen met goed gevulde toppen is het nu al minder dan de helft in volume. Ik gok zo dat dat voor et gewicht niet anders is. Anderzijds, als je een topje op de tafel gooit hoor je een lekkere...pok. Lekker compact, ik krijg bijna 3,5 gram in een zakje van 60x80mm zonder te proppen. (En dat is fijn omdat ik dan meer mee kan nemen als bij bij vrienden ga zitten zonder dat ze denken...jezus waarom zo veel).
      Lopend Verslag

      Comment


        Goed, alles zit in potten. Gisteren een lekkere pannenkoek gemaakt. Drooggewicht is 317 gram en nog zo'n 73 gram fluffy topjes die ik niet meeneem in het totaalgewicht. Al met al niet ontevreden over het resultaat. De nieuwe ronde heb ik 4 i.p.v. 2 planten. Ik ben erg benieuwd of ik de "average yield" van 1.5 gram per watt met deze lamp dan wel ga halen (nu 1,057 gram per watt) wat op zich ook best redelijk te noemen is. Zouden ze er bij mars wel van uitgaan dat je de fluffy topjes meeweegt dan kom ik al redelijk in de buurt... 1,3 gram per watt. Dan gaat de volgende oogst qua gewicht hoe dan ook tegenvallen. Ik hoop eigenlijk wel de 450 gram droog te halen m.b.v. scrog maar wellicht ben ik te optimistisch ingesteld. Ben overigens wel heel blij met deze wiet. Lekker zacht van smaak, een subtiel zuurtje qua geur waarvan ik nog niet weet of ik dat lekker vind ruiken of niet en een sterk overheersende haze geur (althans zoals ik gewend ben van g13 haze en amnesia haze van de bunker). De wiet voelt ook een stuk beter aan, de bruine haartjes zijn niet zo scherp als bij de vorige ronde (wellicht dat het spoelen hieraan heeft bijgedragen) en de toppen zijn veel compacter, vrijwel geen blad. Takjes breken met een duidelijke knak direct af. De blaadjes die nog aanwezig waren kon ik er zo afvegen. De droogste toppen zaten vanmorgen op 53% (oeps) en de natste op 67%. Nu alles in potten met integra boost packs van 62%, dan trekt dat wel weer recht. Het idee was aanvankelijk om de toppen te sorteren en per vochtigheid te curen maar achteraf heb ik juist geprobeerd om de vochtige toppen onderin de pot te leggen met de drogere toppen daar boven op. Het idee erachter is dat het vocht uit de onderste toppen door de bovenste heen trekt richting de integra packs in de deksels. Of het werkt... als ik de marketingafdeling van diverse sites mag geloven wel. De packs zouden moeten zorgen voor een gelijkmatige vochtverdeling.
        Last edited by Voor het eerst; 13 January 2020, 14:10.
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          ben er nog niet over uit wat ik ga doen. Kopen of maken (extractor) Dus zou ook graag de link zien
          Last edited by Voor het eerst; 14 January 2020, 10:11.

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Het is niet zo moeilijk, je hebt een afsluitbare buis nodig met 1 gaatje aan de onderkant (inlaat) en verschillende gaatjes in de dop (uitlaat).

          Ik heb een bellenblaas genomen, het binnenwerk (dat rondje waar je door blaast) verwijderd en het eventuele speeltje in de dop (meestal zo’n labyrint met een kogeltje) ook eruit gesloopt.

          In de onderkant heb ik een gaatje geboord net groot genoeg om de gasbus in leeg te spuiten. In de dop heb ik meerdere kleine gaatjes geboord en een filtertje gemaakt door een koffiefilter op maat te knippen. Dit heb ik in de dop geplaatst.

          Je vult de bellenblaas met je favoriete kruid, schroeft deze en jaagt het gas erdoor en wat er uitstroomt vang je op in een vuurvaste schaal. Verwarm deze aux bain marie op een elektrisch kooktoestel en als al het gas verdampt is houd je olie over.

          Doe dit alles op een goed geventileerde plek, liefst buiten. Gebruik nooit open vuur en rook er niet bij ivm explosiegevaar.

          Meer is het niet

          Dan ben je klaar.

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Tsjara Vanaf hier wordt het uitgelegd
      Bezig...
      X