Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze + Amnesia Haze auto (PowerStrains)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gebruik je voor het kijken naar de trichomen wel een loep oid..? Met het blote oog ga je dat niet zien namelijk!
    hoeveel weken bloeien ze nu en hoeveel weken staan er voor?

    grtzz

    Comment


      newhobby De meeste info staat wel in het verslag maar ja ik gebruik een microscoop. Hoeveel weken ze bloeien is afhankelijk van welke top je bekijkt. Extreem onregelmatige afjes met een hele slechte start. Qua tijd hadden ze al lang klaar moeten zijn (4 augustus geplant) staan nu zo'n 55 dagen in bloei als ik goed teruggeteld heb.
      Lopend Verslag

      Comment


      jd.jpg
      Lopend Verslag

      Comment


        jd3.jpg jd2.jpg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Het zijn echt mooie planten... vandaag eens met kleurfilter gespeeld

        IMG_2599.jpg wat closupjes van de trichomen... wat denken jullie, nog wel ff wachten tot woensdag toch?
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nee, ik ben wel bewust op zoek gegaan naar een variant voor consumptie. Echter waardeer ik je advies. Je kan niet vaak genoeg gewaarschuwd worden

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Allrite, als je maar niet zwanger bent eh, want dan krijg je domme kinderen als je pyrethrum ingeademd hebt.
          Het probleem is inderdaad dat dit soort middelen bedoeld is voor sier- of vruchtgewassen dus met consumptie bedoelen ze eten/drinken.
          Ik ben weleens op zoek gegaan naar gedegen onderzoeken bij gewas dat gerookt gaat worden maar ik kon niets vinden, alleen wat websites die elkaar nablaten zonder bron of onderzoek te publiceren.
          Het is ongetwijfeld weleens onderzocht, maar dat hebben ze goed verstopt.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Misschien heeft lr2 nog een rapport liggen!?

        IMG_2603.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


          echtbewaren.jpg

          Schermafbeelding 2019-11-17 om 23.10.14.png
          Attached Files
          Last edited by Voor het eerst; 17 November 2019, 22:13.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Er zijn geen zaken aan de foto toegevoegd. alleen de kleuren zijn op meerdere manieren wat overdreven voor het effect. Het is wel degelijk een echte foto waar je naar kijkt.

          Korte update. Zojuist de AF-jes omgehaald. Geen idee van de natte opbrengst, was alweer te snel met het in het droognet leggen. Ik gok droog zo’n 25 gram, niet echt bevredigend maar meer dan ik er oorspronkelijk van gehoopt had. De Purple Hazen heb ik nu dus ook de ruimte kunnen geven en deze heb ik dan ook lekker ruim onder de lamp gezet. Staan nu als ik het goed heb bijna 3 weken op 12/12 en de eerste kristallen worden zichtbaar. Topjes zijn natuurlijk nog wel heel klein maar dat komt vast goed. Heb tevens de dosering en het type voeding gewijzigd. Ben gisteren overgestapt van BAC organic bloom naar HY-PRO HYDRO A&B (10ml op 2 liter water). Dus deze week even kijken of dit geen tekorten gaat opleveren.
          Lopend Verslag

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Denk dat de pH meer te maken heeft met het medium dan met de soort voeding.
            Op hydro zit je wat lager dan op aarde.
            Je moet dus gewoon de pH voor aarde aanhouden als je op aarde kweekt, ongeacht of je met aarde of hydrovoeding zit.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Mjoa, kan me in jouw uitgangspunt vinden, QnQ!

            We zullen zien hoe het uitpakt.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            De ph van de aarde schommelt hier steeds tussen 5.8 en 6.3. Ik gebruik niets om aan te zuren. Het water uit de kraan heb ik enkele malen gemeten met teststrips en zat steeds tussen de 7 en de 8 (nauwkeuriger is het helaas niet te meten met strips). Het voedingwater heb ik nog nooit gemeten, de aarde op na 2 dagen hy-pro is 6.7 dus wel iets minder zuur. Planten lijken ook wat donkerder groen te worden

          Algemene vraag: afjes zijn klaar en ligt te drogen. Purple Hazen gaan nu met zijn 2-en verder. Nieuw verslag aanmaken of gewoon doorgaan in dit verslag?
          Lopend Verslag

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Gewoon doorgaan.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Duidelijk

          • newhobby
            newhobby commented
            Editing a comment
            Je kweek is nog niet klaar toch..? Dus je verslag ook niet lekker bezig hoor!!!

          Vervolgverslag: Van de week was met het bijbuigen 1 van de twee hoofdtoppen compleet omgeknakt (oeps). Deze heb ik met tape weer vastgezet en nu enkele dagen later lijkt het allemaal goed te komen. Planten beginnen iets voller te worden en ook beginnen er meer en meer echte topjes in de plant te komen. Wat al enorm scheelt is dat ik nu al een keer gezien heb hoe de bloei verloopt (weliswaar van autoflowers maar toch). Ik weet dus nu ook in tegenstelling tot de vorige keer dat we echt in het begin van de bloei zitten en er dus nog veel bij zou moeten komen. Ik weet niet of ik nu nog training kan toepassen, dus vandaar dat ik enkele takken voorzichtig wat naar buiten heb gezet met binddraad om ook "in" de plant wat licht te krijgen. Tenslotte staan er nu nog maar twee planten dus hoef me om ruimte niet druk te maken. De bladeren beginnen tevens weer een normale groene kleur te krijgen waar ik blij mee ben, ik vond dat vale groen maar niets.
          Staan volgens dit verslag overigens nu precies 3 weken op 12/12 (als ik het goed heb begrepen dus nu nog 9-10 weken)IMG_2693.jpeg IMG_2694.jpeg IMG_2690.jpeg IMG_2692.jpeg IMG_2691.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


            Vandaag wat vreemds waargenomen... Denk er net ineens aan. Normaal geef ik de planten om 09.00u water (1 uur nadat licht aan gaat). Gisteren kon ik dat helaas pas om 15.00u doen. Vanmorgen waren de potten aanzienlijk zwaarder dan anders en ook mijn tensiometer gaf aan dat er nog ruim voldoende water in de potten zit. Om deze reden heb ik besloten vandaag het wateren over te slaan. Was dat een verstandige keuze of beter alsnog water bij geven (maar dan gewoon wat minder)?
            Lopend Verslag

            Comment


              Een keer overslaan kan geen kwaad.
              Als je water geeft als ze de blaadjes wat gaat laten hangen ben je zelfs nog op tijd.

              Hoe staat de tensio?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Dan laten we het gewoon even voor wat het is. Tis ook niet zo dat ze er andere problemen zijn die reden geven tot zorgen (hoewel wellicht een stikstofblokkade want blaadjes onderaan worden wel erg geel)

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Ps tensio stond op 460

              Een dagje geen water heeft ze niet geschaad, de blaadjes hingen zelfs nog niet slap waardoor ik me het volgende afvraag.. Moet ik minder water geven? Water is 's morgens altijd op maar als ik dus een dag oversla met water geven dan komen ze nog steeds niet zichtbaar te kort. Om een idee te geven, ik geef nu dagelijks een liter water per plant met 5ml Hydro A en B, planten zijn zo'n 80cm hoog en nemen per plant ongeveer 0,5 m2 in beslag. Volgens de handleiding van mijn tensiometer moet de waarde tussen de 600-900 zitten voor een enigszins vochtige grond. 400 is de onderwaarde dat de grond echt droog aanvoelt en de potten erg licht zijn. Onder de 400 zou ik direct water moeten geven. Vreemd genoeg stond de tensio vanmorgen nog op 390, wat wel droog is maar niet direct zorgwekkend. Raadzaam om eens te proberen om de watergift te halveren? Dus wel gewoon dagelijks maar dan slechts 0,5L ip. 1 L? Als het te weinig is gaan de blaadjes vanzelf hangen toch? Of adviseren jullie om de watergift zo te laten onder het mom, ze zuipen ook dan alles op dus ze zullen het wel nodig hebben?
              Lopend Verslag

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Flip Hasjkip Sorry, ik keek verkeerd.. Maar neemt niet weg dat ik nog steeds voordeliger uit ben met 8 grote kegels. Of vergeet ik iets te bestellen afgezien van de vatdoorvoer?

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Ik heb er een kraantje bij besteld, makkelijk als je het vat schoon gaat maken. De slang heb je ook ?

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Slang heb ik hier letterlijk tientallen meters van liggen, kraantje zit al op mijn vat hoewel ik niet echt problemen zie om een 60 liter vat leeg te kieperen

              Zo, net 25 gram topjes uit het droognet gehaald, vermalen en in 170 gram boter gedaan met een beetje water. Nu nog even tijdje laten koken en dan hopelijk morgen een lekkere speculaascake bakken.
              48E4B341-51EC-45A1-96B9-AE46426B4205.jpeg
              Lopend Verslag

              Comment


              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                Ohh lekker hoor! Heb je al een topje gerookt?


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Ja maar smaakt nog erg naar hooi. Had ook redelijk wat shag nodig omdat het nog niet helemaal droog is. Effect wel erg sterk aanwezig

              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                Ahh dat is lekker en het belangrijkste!

              Speculaascake bakken ging goed. Smaak valt me ook mee, tong tintelt bij eten, geen idee waar dat van komt, speculaaskruiden of wiet?
              Maar goed, ik heb dus het volgende gedaan:
              Ik had 18 gram knipafval, 25 gram niet zo hele droge topjes en die gingen in de blender. Vervolgens heb ik dit door 170 gram boter gezeefd. Aangevuld met circa 2 liter water en 2 uur latten pruttelen. Het geheel in de theedoek en goed uitgeknepen. Dit leverde een grijze substantie in de theedoek op en een groene in mijn pannetje.
              Daarna alles in de vriezer, lekker sporten. Eenmaal thuisgekomen het geheel in de magnetron om iets zachter te worden. Boter van het ijs afgehaald en ik had nog 118 gram boter over. Dit aangevuld met 42 gram roomboter, in de mixer en vervolgens speculaasmix, eieren en een beetje water erbij. Kwartiertje mixen. Alles in de oven en zie hieronder het resultaat.

              IMG_2703.jpeg IMG_2705.jpeg IMG_2706.jpeg IMG_2707.jpeg IMG_2708.jpeg IMG_2704.jpeg
              Lopend Verslag

              Comment


              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Ik moet zeggen dat dit wel een hele lekkere cake is. Speculaas is natuurlijk wel een vrij krachtige smaak, je proeft de wiet wel maar niet storend

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Kan inmiddels ook stellen dat het effect er ook is. Erg lekkere high tot nog toe
            Bezig...
            X