Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze + Amnesia Haze auto (PowerStrains)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    567B98AC-07F8-430B-8C50-EE5487944AC9.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


      Vreemd... ik heb sinds de blumats erin staan niet meer handmatig water gegeven. Planten lijken niets te kort te komen dus dat is positief. Echter lijkt het wel of ze 1,5 tot 2 keer zoveel water lusten. Nu vraag ik mij af of dat komt doordat ze nu druppelsgewijs water krijgen naar behoefte of dat ik hiervoor ze echt op het randje van te droog water heb gegeven. Nu is het niet zo dat de potten zwaarder zijn dan normaal en ook mijn tensiometer geeft continu aan dat er voldoende (dus niet te veel) water aanwezig is. Is het dan zo dat als de plant meer water opneemt deze ook meer energie in de toppen kan steken of verdampt hij het gewoon wat harder wat de hogere luchtvochtigheid zou verklaren? Of een beetje van beiden? Feit is in ieder geval dat dit een stuk gemakkelijker water geven is. Gewoon een paar liter bijgieten in het vat en de rest gaat helemaal vanzelf. Omdat ik het zonde vind om de Hy-Pro weg te gooien heb ik deze maar in het voedingsvat gekieperd (te weinig voor het aantal liters water maar zie nog geen tekorten) Heb dan ook maar de PH afgezuurd tot 6.3 (zit inmiddels al weer op 7) en een circulatiepomp erin gezet om de boel in beweging te houden en tevens wat extra zuurstof aan het water toe te voegen (heb in mijn aquariumtijd ooit eens gelezen dat als je water ergens overheen laat stromen er meer zuurstof in het water zit). Dat laatste een beetje onder het mom van, baat het niet, schaadt het niet.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Helaas, het zijn maar 2 planten. Maar inderdaad dat is het totaal

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ik heb dezelfde ervaring met Blumats. Blijkt dat ze meer zuipen dan dat eerder handmatig aan water werd gegeven.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou dan noteren we dat maar als een gegeven. Of het dan wel of niet een voordeel bied zien we vanzelf wel

      IMG_2884.jpeg IMG_2885.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


        Nog twee weken te gaan... Nu stoppen met voeding of nog een weekje doorgaan?
        IMG_2894.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          In de laatste twee weken is het tijd om te spoelen. Dit kan bij langer bloeiende wietsoorten zoals sativa’s natuurlijk ook bijvoorbeeld week 11 en 12 zijn, maar geef in de laatste weken alleen nog schoon water.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nou dat zal dan wel goed komen. Neem aan dat het niet zo spannend is als ze onverhoopt toch een weekje langer moeten staan? Want dan gooi ik vanavond mijn vat leeg en vul deze met vers water

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          En nog mooie foto's van de Trichomen ??

        Speciaal voor Remco IMG_2943.PNG
        Lopend Verslag

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Mooi , die moeten nog wel effe !!!!

        Ik mocht vandaag een mooie banner ontwerpen. Eindelijk eens een onderwerp waar ik me in kan vinden

        Schermafbeelding 2019-12-20 om 19.32.30.png
        Lopend Verslag

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Uiteraard☺️ Is de purple haze. Foto vanmiddag speciaal genomen.

        Toch handig zo'n verslag. Ik las net dat ik 1 november omgeschakeld ben naar 12/12. Dat is as vrijdag 8 weken. Met een geschatte bloei van 60 dagen komt dat ongeveer overeen met mijn geplande oogstdatum van 3 januari. Ik zie nu zo'n 3% amberkleurige trichomen 70% melkwit en nog zo'n 20% helder. Ach het is in ieder geval duidelijk dat ze nog ff moeten want de meeste bloeiharen zijn ook nog maagdelijk wit. Kan ik eventueel het blad alvast verwijderen? Levert dat voor- of nadelen op? Het voordeel wat ik denk te behalen is dat de onderste topjes op deze manier ook nog van dat weekje licht kunnen profiteren, het nadeel lijkt me de wondjes die wellicht het aandikken van de toppen kan vertragen/stoppen. Zit overigens al niet heel veel blad meer aan, ben ruim een week geleden gestopt met de voeding en je ziet de bladeren om en om geel worden.

        Maar mocht iemand met een beetje ervaring wat over de trichomen te melden hebben heel graag, ik hou persoonlijk meer van een actieve high dan een dikke couchlock dus oogst liever iets te vroeg dan iets te laat.


        Toevoeging: Op de site van wietzaadjes hebben ze het over 60 dagen bloei. Op de site van seedstockers geven ze de bloeitijd ook aan maar ik begreep van de klantenservice daar dat hun een 12/12 periode opgeven. Dus 67 dagen bloei volgens seedstockers is 67 dagen 12/12 lichtschema. Nu zit er in mijn geval maar een week verschil tussen 12/12 en de eerste echte bloei maar we hebben het dan nog steeds over een verschil van ruim een week. Nu verwacht ik dat ik na een kweekje of twee/drie ook zelf wel weet of ze oogstklaar zijn of niet maar op dit moment dus nog niet.

        Ik zal mijn vermoedens daarom hieronder even toelichten, ik hoor wel of het klopt.

        Schermafbeelding 2019-12-23 om 16.48.31.png Hoofdzakelijk wit... bijna klaar

        image_349587.png vrijwel helemaal wit en beetje oranje...klaar

        Schermafbeelding 2019-12-23 om 16.48.49.png vrijwel geheel helder...nog lang niet klaar

        image_349589.png slechts een overzicht

        Schermafbeelding 2019-12-23 om 16.50.29.png vrijwel geheel wit... bijna klaar


        image_349591.png hoofdtop... nog witte bloeiharen dus nog niet klaar ondanks witte trichomen??

        image_349592.png mijn idee over het verschil tussen heldere en witte trichomen. Kleine rondje helder.. Grote rondje wit.

        Schermafbeelding 2019-12-23 om 16.48.31.png hoofdzakelijk wit dus

        Overige afbeeldingen voor eigen info ter herinnering. Zijn de onderste topjes (popcorn onderin) en ik begreep dat het vrij normaal is dat deze wat later komen
        Attached Files
        Last edited by Voor het eerst; 23 December 2019, 16:09. Reden: Toevoeging
        Lopend Verslag

        Comment


          Van een autoflower ga je echt geen couchlock krijgen hoor, daar zijn ze te zwak voor.
          Gewoon netjes afbloeien
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment

          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            In dat 0.5 l potje ben ik nu ook aan het doen.Klein projectje.
            Van ontkieming direct 12 12 en enkel water geen voeding momenteel is nu 3 4 weken in bloei en 35 40 cm hoog,ik verwacht geen superoogst maar is leuk probeersel

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Omdat iedereen groter en meer wil ?
            Je kunt ook groenten kweken zonder bemesting, maar dan is het resultaat ook beduidend minder.
            Als de pot groot genoeg is in verhouding met de plant, dan is voeding vaak niet nodig voor resultaat.
            Over grondsoorten lopen de meningen en ervaringen uiteen.
            Handigst is dat je het probeert met iets dat goed verkrijgbaar is in je omgeving.

          Ik denk zelf nu dat 1 plant volgende week omgehaald kan worden en eentje nog even mag blijven staan. Eerste serie foto's van plant 1, 2e serie van plant 2 dus. Uw mening stel ik op prijs

          Serie 1: IMG_3007.jpeg IMG_3011.jpeg IMG_3010.jpeg IMG_3009.jpeg



          IMG_3008.jpeg

          Serie 2:

          IMG_3014.jpeg IMG_3016.jpeg IMG_3017.jpeg IMG_3018.jpeg IMG_3015.jpeg
          Bovenstaande foto's zijn steeds genomen van boven naar onder t.o.v. de plant. Dus bovenste foto top bovenin, onderste foto top onderin.
          Last edited by Voor het eerst; 27 December 2019, 13:38.
          Lopend Verslag

          Comment


            Plantjes staan nu 56 dagen op 12/12 en 49 dagen daadwerkelijke bloei volgens dit verslag. Uitgaande van 9-10 weken zou ik dus vanaf 3 januari kunnen oogsten met een uitloop tot 10 januari, wellicht dat ik in die week in delen oogst? Ga in ieder geval wel alvast de droogruimte inrichten zodat ik daar in ieder geval niet mee loop te klooien op het laatste moment.
            Lopend Verslag

            Comment


              Op de rechterplant is nu vrijwel alles melkwit en ok al aardig wat oranje (ik gok ergens tussen de 5 en 10%). Als je er schuin overheen kijkt zie je ook een behoorlijk oranje gloed. Wellicht dat deze morgen nog om gaat i.p.v. 3 januari. Ik geef in ieder geval deze plant nu geen water meer (vanmorgen nog een litertje gekregen) en heb alle fanleaves er al vast afgehaald. Blijft toch iedere keer een zielige vertoning na dat gehak. Maar ja, de groene container moet morgen aan de weg en dan heb ik het liefst niet een halve container vol met wietbladeren dus kan mooi nog eenmaal mijn gras maaien en dat eroverheen gooien.
              Lopend Verslag

              Comment


                Ziet er mooi uit allemaal!

                Gras maaien in december?

                Comment


                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  tja, niet echt normaal maar gezien de hoeveelheid bladafval wel beter dat ik het doe. Trekt van het voorjaar wel weer bij

                ziet er best zielig uit zo. Maar goed, we zullen morgen of overmorgen zien wat het gevolg is van het blad wegknippen terwijl de plant nog in de aarde staat. Zou het resterende blad door alle wonden nu maximaal vergelen? Of zijn morgen alle wondjes al weer dicht? Of heb ik morgen een mega toprot probleem? Of zie ik morgen gewoon geen verschil met vandaag? De hoeveelheid paars blad is in ieder geval geinig, viel me op dat een hoop bladeren die aan de bovenzijde nog redelijk groen waren aan de onderzijde toch wel een hele paarse gloed hadden.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                Lopend Verslag

                Comment


                  Nogmaals de beste wensen allemaal. Mijn jaar is goed begonnen, heb een deel geoogst, de rest een beetje uit elkaar getrokken voor wat meer licht het laatste weekje.
                  Attached Files
                  Lopend Verslag

                  Comment

                  Bezig...
                  X