Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze + Amnesia Haze auto (PowerStrains)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Van de week had ik wat foto's geplaatst en toen kwam de vraag of ik niet wat last had van verbrande bladpunten. Ik dacht zelf van niet maar was niet helemaal zeker. Nu heb ik vanmorgen weer een foto gemaakt van dezelfde top en denk nu toch vrij zeker te weten dat het niet om verbrande bladpunten gaat. PS, foto is gewoon met telefoon genomen dus van een iet andere kwaliteit maar goed genoeg voor het doel. Tevens heb ik nog twee foto's toegevoegd van de trichomen. Het viel me namelijk op dat sommigen al amber kleuren terwijl er vrijwel geen melkwitte aanwezig zijn. Dus alsof ze een fase overgeslagen hebben. Maak me er niet al te druk om zolang het in deze aantallen blijft. Pfff... IMG_2832.jpeg IMG_2831.jpeg IMG_2815.jpeg IMG_2816.jpeg nog 3 weken

    Schermafbeelding 2019-12-10 om 10.07.00.png
    Lopend Verslag

    Comment


      Schermafbeelding 2019-12-11 om 00.47.54.pngdeze vond ik gewoon mooi om wat je ziet..
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


        Hoe voeg ik wat toe aan de titel? Ik wil er graag purple haze achter hebben.
        Lopend Verslag

        Comment


        HELLUP.... ok ik heb dus bij 2 toppen een banaantje waargenomen. Deze zijn nog dicht. Ik weet dat ik deze moet verwijderen maar verwijder ik dan alleen de banaan met een pincetje of moet ik de hele top er af halen?? Ik durf nog wel een uurtje te wachten maar ook niet langer, geen idee hoe snel zo'n banaan openspringt. Wist niet dat herma's ook bij fotoperiode planten voorkomen

        banaan.jpg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Tekentang.. Die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Erg creatief!

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Daar was ik achteraf al bang voor, vandaar de ventilator maar standje hoger gezet. Gelukkig niet doordrenkt dus zal wel niet gelijk gaan rotten

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ja maar zag eerlijk gezegd niet helemaal hoe ik met mijn vingers netjes in de top kon komen zonder deze te beschadigen

        Heej, ik volg dit verslag al een tijdje vanaf de stille tribune.

        Ik zie dat je de lamp op 30 cm hebt.

        En dat dit volgens jou de aangeraden fabrieks afstand is. Dat klopt, een beetje ja..

        Op de website staat inderdaad "Flower: 12''-18 Inch'' Dus ergens tussen de 30/45 Centimeter.
        Veg 24-30 inch. dus 60 tot 76 cm.

        Nou volg ik al een tijdje wat verslagen, en ik denk dat de sweetspot op ongeveer 40 cm zit. (16 inch)

        Op die hoogte heb je namelijk in het midden van je oppervlakte ongeveer 1100 ppfd.

        Als je nog lager dan dat gaat, denk ik dat het inderdaad erg waarschijnlijk is dat je bleach krijgt.

        Denk dus dat 30cm inderdaad een beetje veel van het goeie is. Tenzei je de boel wat dimt. Dat kan natuurlijk een mooie manier zijn om wat extra stroom te besparen.

        Aan de andere kant denk ik dat 60cm tijdens veg wel weer prima is. Alleen ff voorzichtig als ze nog echt jong zijn natuurlijk.



        Last edited by Nederhigh; 12 December 2019, 14:19.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Tsja.. groeien heb ik nog niet gedaan onder deze lamp. Met mijn eerste led had ik last van strek, denk dat ik deze de eerste dagen terugdraai naar 25%. 30cm gaat net goed, soms iets verbleking op de allerhoogst gelegen toppen, maar deze zitten dan ook rond de 28cm. Het gros zit tussen 30-35 centimeter

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Geen idee of ik met mijn telefoon ppfd kan meten maar als ik met de app lightmeter meet kom ik op rond de 7500 lux of 470 FC op 30cm onder de lamp

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Ik gebruikte van de zomer ook zo'n appje (lux light meter). Kwam er toen na enkele dagen achter dat ik 'm niet juist gebruikte
          Je kon namelijk nog wisselen tussen de sensor aan de voorkant/achterkant, en tussen outdoor/indoor.
          Ik dacht ik zeg het toch even, 7500 lux lijkt me namelijk niet heel veel. Maar goed, het is ook geen professionele meetapparatuur natuurlijk. Maar het kan voor jezelf een leuke indicatie geven over de verschillen tussen 2 lampen.

        Nederhigh Voor jou deze 2 foto's. Hier zie je een beetje hoe het licht doordringt tot aan de pot. Nu heb ik wel redelijk kale planten en dat scheelt natuurlijk ook al iets maar de afstand tussen lamp en bovenzijde pot is precies 133 cm. Op de tweede foto zie je ook het verschil in licht onder en niet onder het blad.
        IMG_2850.jpeg IMG_2851.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Ja, je moet je toch echt niet al teveel focussen op de topjes onderin je plant.
          De truc is juist om zoveel mogelijk toppen bovenin je plant te krijgen op somewhat dezelfde hoogte.
          SOG een goeie manier om zoiets te doen. Veel kwekers knippen alles onder de SOG dan weg. Maar dat lijkt me ook weer niet nodig.
          Deze gast (met dezelfde lamp) heeft een soort SOG https://growdiaries.com/diaries/3726...l-with-tsl2000.
          Bijna al zijn toppen zitten bovenin. En daar kun je dan dus je licht op afstellen.
          De truc zit hem hoofdzakelijk in je plant zo horizontaal mogelijk te laten groeien tijdens de veg.
          Op die manier ga je ook een betere oogsten krijgen! Hij heeft z'n lamp trouwens ook op 30 cm. Maar 2 weekjes terug nog niet.
          Denk dat hij dus langzaam opbouwt in lichtsterkte.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Die popcorntopjes gooi ik gewoon tussen het knipafval en maak er dan heerlijke boter van. Ik zal hieronder een foto plaatsen van de verdeling van mijn toppen. Ik ben best tevreden.

        Zo staat het geheel er nu bij. Beetje kaal maar wel overal licht. Valt me nu op dat het wel duidelijk is wat de 2 hoofdtoppen zijn. Extra reden om volgende keer toch te gaan proberen te scroggenIMG_2856.jpeg
        Last edited by Voor het eerst; 13 December 2019, 12:19. Reden: toevoeging
        Lopend Verslag

        Comment


          3 fotootjes van de mooiste topjes (niet de grootste). Waarom ik deze het mooiste vind... het is purple haze, dan zie ik het liefst dus ook paarse accenten.


          IMG_0272jd.jpg IMG_0258jd.jpg IMG_0247jd.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            ha... dank je. Ik heb het geluk een fijne camera te hebben en dat scheelt al meer dan de helft

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Zou er zelf haast een camera voor aanschaffen. Maar moet eigenlijk ook een nieuwe telefoon Misschien de focus maar eens leggen op een telefoon met goede camera..

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Als je alleen plantjes wil fotograferen kan je prima en wat oudere dslr kopen (heb ik ook), dan is de snelheid van de camera niet zo heel belangrijk. 90% van de foto staat of valt met de lens. Dus mocht je de hobby later toch leuker vinden dan gedacht is het een kwestie van een nieuwere camerabody kopen en je kan je lenzen bijven gebruiken. Hierdoor vind ik het een leuke hobby die redelijk betaalbaar is (in ieder geval een stuk goedkoper dan kweken). Foto's van een telefoon, welke dan ook, zullen in de regel niet zoveel detail bevatten als een dslr. Voor alledaagse kiekjes is een telefoon echter vaak wel veel gemakkelijker en een beginnend fotograaf maakt met een moderne telefoon aanvankelijk mooiere foto's dan met een echte camera. Maar als je de camera eenmaal begint te begrijpen wordt dat snel anders. Ik plaats hieronder nog wel even een paar foto's. Tis jammer dat de resolutie op het forum zo beperkt is maar ik denk dat je wel een aardig idee krijgt.

          spiegel3.jpg spiegel2.jpg En deze voor de helft gespiegeld, gewoon omdat ik het leuk vind

          spiegel.jpg
          Last edited by Voor het eerst; 13 December 2019, 15:59.
          Lopend Verslag

          Comment


            πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
            ​
            πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
            ​

            Comment


              Gij werkt in de reclame fotograafie !!??!!
              πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
              ​
              πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
              ​

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Nope... doe wel iets met grafische vormgeving maar op een heel ander vlak. Het is meer dat ik gek ben op mooie plaatjes en dus graag ook zoiets wilde kunnen maken. Dus kocht ik een goede camera en goede fotosoftware en ben daar nu een beetje mee aan het experimenteren. Normaliter fotografeer ik meestal honden voor de hobby

              IMG_0128.jpg IMG_0141.jpg IMG_0184.jpg IMG_0175.jpg IMG_0176.jpg IMG_0186.jpg IMG_0174.jpg

              kroket Deze zijn absoluut niet nabewerkt maar komen zo van het kaartje
              Lopend Verslag

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Heerlijke foto's Zonnetje stond ook goed voor de perfecte belichting zo te zien. Want bij het zien ervan dacht ik toch echt dat je minimaal de belichting zou hebben bewerkt, niet dus, nice!

                Oh en bedankt voor de tip voor een dslr camera Het is alleen jammer dat ik daarmee het forum niet kan bezoeken, dat kan met de telefoon dan weer wel (en vind ik wel lekker makkelijk)

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Het was een hele koude droge zaterdagmorgen met een net opkomend zonnetje ja. Ideale setting voor. dit soort foto's. Als je de eerste 2 bekijkt kan je goed zien dat ik daar ook een wat hogere isowaarde heb moeten gebruiken waardoor er wat ruis ontstaat.

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Het internet ermee op lukt inderdaad niet en het neemt ook niet zo makkelijk mee als je telefoon. Maar ga je op pad met je camera zie je soms dingen die je met je telefoon dan weer niet ziet De wereld ziet er echt anders uit door een zoeker dan op je scherm van je telefoon

              STOP STOP ik wordt hier hellemaal zot !!!! Gij zij mijne kameraad !!
              Blijf maar veel oefenen met uw nieuw speelgoed want dit vind ik wel buitenaards !!!

              Wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is !!! WTF ik wil ook zo iets doen , beging bij het beging ik luister !!!!!
              πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
              ​
              πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
              ​

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Ik zou zeggen, koop eerst een dslr (ik heb een Canon Eos 750D) met twee lenzen... 18-55 voor zaken die je van dichtbij wil fotograferen (kwa bereik beetje vergelijkbaar met een iPhone XS) en daarnaast heb ik een 70-300 lens voor buiten. De foto's van de topjes heb ik overigens van circa 2 meter afstand geschoten met de 70-300 lens op maximale zoom (dan krijg je die lekker vage achtergronden en door het gebrek aan licht vooral donkere achtergrond). Ik was voor mijn set inclusief lenzen €350,00 kwijt op marktplaats

              Waarschijnlijk niet ieders smaak qua afbeelding maar dit is de eerste foto die ik met deze camera schoot. Gewoon een steel van een bats tegen de bbq maar heb hem op mijn slaapkamer als poster hangen. Deze foto maakte ik tijdens het doorlezen van het boekje. Maar goed, laten we nu weer verder gaan met de kweek


              5736939351114708628_IMG_1779.jpeg
              Lopend Verslag

              Comment


                A'Ja ik zat al op een andere planeet was effe afgedwaald met die mooie foto's !!


                Goe bezig !!!!

                πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                ​
                πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                ​

                Comment

                Bezig...
                X