Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze + Amnesia Haze auto (PowerStrains)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Zijn de wortels wel door dat kartonnen potje gekomen ?
    Eigenlijk gebruiken we die nooit omdat ze erg vaak problemen geven.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #32
      QnQ Ja, maar pas sinds een paar dagen. Potjes beginnen nu ook te scheuren. Ik zie ook dat ze nu pas echt beginnen te groeien dus voortaan niet meer van die potjes. 1 plantje is gesneuveld door wat onvoorzichtigheid
      +1%mdffASU2Svzn7bRGotA.jpg aD7KECZhSCeseyKHBcgfUg.jpg Ow1G8J8iRL6pjqC+7agEZw.jpg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


        #33
        tussentijdse update.... Ik zie wat vliegende insecten in het hok. Lijken op fruitvliegjes. Ik ga proberen hier deze week een foto van te maken. Voor nu heb ik gele lijmplaten aangeschaft en deze in het hok gehangen. Plantjes lijken verder prima.
        23-09.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


          #34
          Fruitvliegjes zitten bij fruit.
          Wat rond je potten vliegt is de varenrouwmug, of rouwmug.
          Er is een heel topic over in de helpdesk : Varenrouwmug met allerlei handige tips en trucs en zelfs een test.

          Hoe lang geef je ze nu licht ?
          Ze groeit erg compact, misschien kun je ze een uurtje extra licht geven ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #35
            Dank voor de tip over die mug... Gaan we vanmiddag gelijk mee aan de slag. Plantjes staan op 18 uur licht, 6 uur duister. Lampen hangen er zo'n 10-12 cm boven (afhankelijk van plant). Temperatuur is wel wat aan de lage kant (, hier ben ik momenteel een oplossing voor aan het zoeken. Luchtvochtigheid schommelt tussen 48 en 67% en is afhankelijk van de verlichting lijkt het. Ik ben nu dan ook bezig om de kast van cnnbs na te bouwen (exact 1 m2, volledig luchtdicht op de aanvoeropeningen na en geplaatst in een verwarmde ruimte. Tevens heb ik een extra setje verlichting besteld (nu totaal 300w, straks 450). Het zal deze kweek wel niet meer redden maar betekend wel dat ik straks alles in 1 keer strak heb. Daarnaast heb ik een infrarood verwarmingsunit ingebouwd (temperatuur geschakeld) en een luchtkoeler (tevens temperatuurgeschakeld). Ik hoop hiermee de temperatuur constanter te houden en vooral in de winter wat hoger.
            Lopend Verslag

            Comment


              #36
              Misschien gelijk neemoil aanschaffen? En dan in je volgende ronde alvast preventief spuiten.
              sigpic

              Comment


                #37
                Zo, het lijkt erop dat een deel van het forum verloren is gegaan (backup teruggezet??). Maar goed, ik vermoed dat de bloeiperiode is begonnen en dus zo langzaamaan moet gaan overstappen qua voeding. Kunnen jullie dit aan de hand van onderstaande foto's bevestigen/ontkrachten?CHYoLL8BQcS4cQwzdf4Khg.jpg ydcVbBiZRKuj44nG6592Gg.jpg
                Attached Files
                Lopend Verslag

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Men noemt dit nog voorbloei.
                  Als de topjes zo groot zijn als je vingertop spreekt men pas over echte bloei. Dan kan je de weken gaan tellen.

                #38
                Dat is goed nieuws, plantjes zijn nog erg klein
                Lopend Verslag

                Comment


                  #39
                  De eerste 2 weken van de bloei blijft ze groeien dus is er behoefte aan groeivoeding.
                  De bloei-voedingstoffen in de aarde zijn nog voldoende want die gaan nu pas een beetje gebruikt worden.
                  Nog even geduld met de bloeivoeding
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #40
                    Te lui om even zelf een foto te maken dus even screenshot vanaf de camera, kan er nu toch even niets aan doen. Lijken aardig bij te trekken fullsizeoutput_590.jpeg
                    Lopend Verslag

                    Comment


                    • kweek0r
                      kweek0r commented
                      Editing a comment
                      Voor zover ik dat als newb kan beoordelen staan ze er mooi bij!


                    #41
                    Ziet r goed uit.
                    Liever lui dan moe chef
                    sigpic

                    Comment


                      #42
                      Tussentijdse vraag: mijn bladeren ogen enigszins mat (zie foto). Is dit normaal of missen ze nog iets. Ps foto is een bijna perfecte weergave van kleur en glans. B29E8CBB-6178-4EEE-92E8-0A0FC630FA78.jpeg
                      Lopend Verslag

                      Comment


                        #43
                        Ik blijf me tijdens mijn eerste kweek maar inlezen en inlezen (nare eigenschap...weet ik). Nu kreeg ik de tip om te scroggen. Maar ik lees op diverse fora dat scroggen zinloos is bij een autoflower. Daarnaast hebben de planten in het begin veel stress gehad en waren alle bladeren 3-vingerig. Nu lijkt alles enigszins te stabiliseren (nieuwe bladeren na laatste verhuizing hebben allen 5 vingers) en de kleur lijkt me prima (misschien wat licht van kleur). Nu vraag ik me onderhand wel af, is het zinvol om de 3-vingerige bladeren er af te knippen of kan ik ze beter gewoon laten zitten. Ze zien er verder niet raar uit qua vorm. Dan de verlichting... Ik heb er dus nog steeds 300W tl boven hangen (iets met budget en geen keuze kunnen maken) en een 60W chinameuk ledlamp ter ondersteuning. Qua temperatuur is dit ideaal (ik blijf rond de 25˚ C zitten in de kast en 20˚ C bij uitgeschakelde verlichting). Ik heb het idee dat mijn planten er misschien toch iets te kort onder staan. De reden is dat ze totaal de hoogte niet in gaan (nu circa 25cm hoog maar al op 4 augustus gezaaid). Is het zinvol om deze wat te verhogen om iets meer lengte te krijgen of is lengte niet relevant? Ik zal zo nog even wat foto's maken en deze vanmiddag plaatsen.
                        Lopend Verslag

                        Comment


                        • Rreppellsteeltjam
                          Rreppellsteeltjam commented
                          Editing a comment
                          Als afjes niet meer willen groeien, doe je er weinig aan, daarom nemen de meesten geen af.
                          Wat je wel kan doen is....ze meer licht geven, 20/4 of 22/2.

                        #44
                        Zoals beloofd... wat foto's. Was eerder klaar met werken dan gedacht. Zag ook dat dat ene blad toch een beetje vreemd is. Is wel een van de eerste bladeren die aan de plant groeide. Foto 3 geeft een onjuiste kleurweergave i.v.m. afwijkende hoek van fotograferen.
                        IMG_0669.jpg IMG_0671.jpg IMG_0674.jpg IMG_0675.jpg IMG_0688.jpg
                        PS. de bloeihaartjes komen vreemd genoeg alleen voor op die delen van de plant waar rechtstreeks lesverlichting op schijnt.
                        Attached Files
                        Last edited by Voor het eerst; 30 September 2019, 11:38. Reden: toegevoegde informatie foto 3
                        Lopend Verslag

                        Comment


                          #45
                          Gaat prima, niks aan doen.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          Bezig...
                          X