Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze + Amnesia Haze auto (PowerStrains)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Gewoon omdat het leuk is. Volgende zal ik met 15 minuten interval doen i.p.v. 1 minuut. Om te kijken het wachtwoord 3dagengroei invoeren (niets raars, gewoon vimeo)
    Lopend Verslag

    Comment


      #47
      Beetje vreemd, een plantje (het achterblijvertje) is veel groener dan de rest. Is dat dan te veel voeding? Ik geef dagelijks 250ml water met BAC organic Grow (2ml op1 liter water). kleur.gif kleur2.gif
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Donkergroen wijst meestal op veel stikstof, dit is geen overvoeding want dan had je wel verbrande punten.
        Later in de bloei zal dit plantje minder gebrek hebben aan stikstof omdat er meer in de grond zit.
        Dit komt omdat ze dezelfde voedingwater kreeg als de rest, maar dit nog niet nodig had.
        Als je deze minder voedingwater had
        gegeven, hadden de wortels meer gezocht en was het plantje meer gegroeid.

        Werkt op hydro net zo, maar daar heb je geen grond die het teveel bufferd en later vrijgeeft.
        Bij hydro krijg je dus wel verbrande punten bij de een, maar niet bij een andere grotere plant.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Kijk, dat is een helder antwoord. Dank je

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Khad net m'n bril opgepoetst

      #48
      Mag ik nu de weken gaan tellen voor de bloeifase? circa 3 cm
      bloei.jpg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


        #49
        Volgens mij heb ik last van echte meeldauw. Vreemd genoeg op slechts 1 plant maar wat ik er zo van heb gelezen zal dat snel overslaan als ik er niets aan doe. Kunnen jullie aan de hand van de foto bevestigen of dit idd meeldauw is en zo ja hoe ik dit het meest eenvoudig (voordelig) kan bestrijden?IMG_2300.jpg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam Wat is LR2?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Iemand op dit forum waar je iedere post van zou moeten lezen.
          Nouja 90%

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Lr2 is zelfs bezig met een boek, genaamd 50 kleuren groen en geel!

        #50
        Overigens begint de rest nu ook aardig te bloeien. Aangezien bovenstaand plantje een echte achterblijver is in maat kan ik hem er ook gewoon uittrekken als dat een effectieve methode is.
        IMG_2299.jpg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          PS ze hangen er nu even wat slapjes bij maar dat komt vermoedelijk doordat ik ze een uurtje geleden weer even allemaal op gelijke hoogte heb gezet met behulp van touw

        #51
        Ik heb trouwens 3 stuks Purple Haze feminised van huismerk erbij geplaatst. Deze kan ik gewoon onder 20-4 laten staan zolang de autoblowers bloeien en dan na de oogst van de autoflowers op 12/12 zetten? Of geld er een maximale groeiperiode? Deze kreeg ik als vervanger voor 3 niet ontkiemde zaden en zijn op 20 augustus rechtstreeks in de 19 liter potten gegaan.
        Lopend Verslag

        Comment


          #52
          Ik zou voor max 4 weken voorgroeien gaan, anders groeit die haze je je tent uit.

          Comment


            #53
            Hobbyenmedical mmm... dat wordt tricky. Tel je dan vier weken vanaf zaad of vanaf het moment dat hij zijn kopje boven heeft? Zijn namelijk al best wel plantjes aan het worden (ca 40cm) en hoopte nog een week of twee te kunnen wachten i.v.m. de lichtomschakeling (laatste week 12/12 voor autoflowers moet geen probleem zijn lijkt mij). Weet wel 1 ding heel zeker. Die autoflowers zijn niet mijn ding. Volgende kweek gewoon feminised zaden. Hoeveel groei in de hoogte kan ik verwachten na omschakeling op 12/12 voor de purple haze? 30%? 50%? Heb namelijk gelukkig wel een vrij hoge kast (220cm binnenmaats) en de mogelijkheid om wat extra tl-balken op de wanden te schroeven zodat de planten ook vanaf de zijkant belicht worden. (Net interessant stukje over verlichting gelezen hier op het forum met betrekking tot tl en spaarlampen)
            Lopend Verslag

            Comment


              #54
              Gelukkig. De witte aanslag is vrijwel zeker geen meeldauw. Ik heb eergisteren de bladeren allemaal ingesprayd met bladvoeding. Het lijkt erop dat dit blad net wat extra heeft gehad wat dan dus niet geheel opgenomen is maar opgedroogd op het blad. Onderstaande foto is van de purple haze net voor het opbinden (staat bij een autoblower in de pot omdat ik aanvankelijk had verwacht dat een autoflower eenvoudiger zou zijn dan een feminised zaadje en zeker niet had verwacht dat deze na 4 weken groter zou zijn dan de 9 weken oude autoflower. Ik post zo nog even een foto van na het opbinden en hoor dan graag of ik dat op een correcte manier heb gedaan.
              IMG_2304.jpg
              Lopend Verslag

              Comment


                #55
                IMG_2313.jpgOpmerkelijke planten. Alles net laag gemaakt met touwtjes (uurtje geleden, gevolg blaadjes op de kop.) Nu al weer rechtop. Maar hier even een foto van hoe ik de enkele heb gebonden. Is dit een goede manier of kan ik het beter anders aanpakken? Doel is hier primair zorgen dat ze niet hoger worden dan de auto's omdat deze nu in de bloei staan en nog minstens een week of 3 zouden moeten. zit er ook aan te denken om er nog maar een extra plankje in te zetten en de purple haze apart te zetten, maar ja hoe krijg id deze enigszins ongeschonden uit de bestaande potten? Uitspoelen met water en dan in verse grond? Of andere manier?
                Lopend Verslag

                Comment


                  #56
                  Is dit overvoeding?
                  3D836158-97F1-4554-B507-5329DA29A14D.jpeg
                  Lopend Verslag

                  Comment


                  • philly
                    philly commented
                    Editing a comment
                    lijkt eerder op verbranding van tegen de lamp te komen, niets erg dus, dat blad moest er ook zeker niet af..

                  • SweetMango
                    SweetMango commented
                    Editing a comment

                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Ok niets om me druk over te maken dus.

                  #57
                  Overvoeding?
                  IMG_2328.jpeg

                  De rest:
                  591B4B19-4F57-4102-A36D-40A847B22EA7.jpeg
                  Lopend Verslag

                  Comment


                    #58
                    Nu is de rest inmiddels ook aan het bloeien, echter hoe lang duurt dat? Volgens de leverancier zouden ze volgende week klaar moeten zijn, nu meende ik al ergens gelezen te hebben dat je er bij autoflowers gerust een week of 2 bij op mag tellen t.o.v. de opgaaf leverancier. Wordt tijd dat mijn microscoop binnenkomt
                    IMG_2331.jpeg
                    IMG_2330.jpeg
                    Attached Files
                    Lopend Verslag

                    Comment


                      #59
                      Die mag nog wel meer dan een week ja denk nog wel een week of 4 a 5.

                      Gr cookies

                      Comment


                      • Voor het eerst
                        Voor het eerst commented
                        Editing a comment
                        Blij dat ik in ieder geval met mijn gevoel de goede richting op ga. Zit ik dus alleen nog met de hazen. Die worden ook al aardig fors en moeten dus al die tijd onder 20-4 staan. Hoop dat ze in die 2/3 weken niet al te hoog worden.

                      • Voor het eerst
                        Voor het eerst commented
                        Editing a comment
                        Aanvullende vraag: wanneer stop ik dan met voeding? Ongeveer nu of helemaal niet? Zie ook voorgaande vraag met betrekking overvoeding

                      #60
                      Beetje vreemde vraag wellicht. Maar is het normaal dat er 11-vingerige bladeren aan de plant komen? Dacht dat 5-7 normaal is.
                      Lopend Verslag

                      Comment


                      • kweek0r
                        kweek0r commented
                        Editing a comment
                        Lekker hoor! Is een goed teken! Ik ben ook erg blij met mijn 9 vingerige blad. Jij hebt er al 11. Netjes!

                      • Voor het eerst
                        Voor het eerst commented
                        Editing a comment
                        Kan ik dan veilig stellen hoe meer hoe beter? Want in dat geval gaat het erg goed met de purple haze. Meesten hebben 7-vingerig blad maar ook een hoop met 9 of 11. Was eerlijk gezegd bang voor overvoeding. Zijn nu zo'n 40-50cm hoog en staan in de derde week van de groei. Moeten nog wel een paar weekjes voordat ik ze naar 12/12 kan zetten maar dat is alleen maar om die autoflowers die er bij staan. Kan eerlijk gezegd niet wachten to ik die kan oogsten, dan kan ik daarna vol gas met de purple haze. Hoop dat ze qua hoogte een klein beetje binnen de perken blijven, de stammen zijn nu al zo'n 1,5cm dik net boven de aarde en beginnen er ook wat houtachtiger uit te zien (totaal niet te vergelijken met de autoflowers)

                      • kweek0r
                        kweek0r commented
                        Editing a comment
                        Ik heb gelezen dat als de plant erg tevreden is ze meer vingers aan gaat maken. Ik denk dat je dan inderdaad kunt stellen: Hoe meer vingers hoe beter. Maar ik ben nog maar een n00b. Het is volgens mij geen teken van overvoeding. Dan krijg je echt bladproblemen.
                    Bezig...
                    X