Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Back to the future Haze run

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    UPDATE: De fotomodellen voelen zicht lekker in hun vel

    Vandaag heb ik eens een poging gedaan om wat betere foto's te nemen. Ik weet het, ik ben geen goede fotograaf, maar 't is toch al beter als voorheen.
    Het wordt tijd dat ik eens mijn camera vanonder het stof haal i.p.v. te blijven knoeien met mijn mobieltje

    Verder is er eigenlijk niet zoveel bijzonders te melden. We kennen het allemaal: wachten

    Miss Amnesia Haze, ondertussen aan het bekomen van haar natte voeten. De blaadjes worden al wat mooier opgericht
    IMG_2300.jpg

    D'r zus Amnesia Haze staat ook goed op de foto
    IMG_2303.jpg

    Mevrouw Royal Domina reikt naar boven en wil duidelijk groeien
    IMG_2304.jpg

    En Lady Critical XXL is aan een inhaalbeweging bezig, dat belooft!
    IMG_2306.jpg

    Voorlopig krijgen ze nog niets te drinken, misschien morgen of overmorgen, als ze braaf zijn.



    En dat allemaal terwijl hun verre nichten in de tuin mooi buds aan het vormen zijn

    IMG_2285.jpg
    IMG_2286.jpg
    IMG_2287.jpg
    IMG_2288.jpg
    Groentjes!
    Last edited by OudHollander; 1 October 2019, 19:24. Reden: Foto's van buiten toegevoegd
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


      #32
      Seg uw peuters gaan lekker zo !!

      En uw buiten planten staan er ook mooi bij , welke soortjes zijn dat als ik vragen mag ??
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Zeg maar die foto's van de buiten planten zijn toch allemaal sativa's ni ??

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Gek eh! Dat zei ik ook al in een andere topic. Die Royal Domina is een Indica dominante soort en toch heeft ze bladeren zoals een Sativa.
        Daarom dat ik me begin af te vragen of die breeders eigenlijk nog wel weten wat ze aan het doen zijn
        Het is wel het enige wat ze van een Sativa hebben, verder groeien ze zoals je van een Indica kan verwachten en ook de bloeitijd lijkt een Indica te zijn. Ze zeggen 7 a 8 weken maar het zal eerder 8 a 9 weken zijn, maar dat is nog altijd geen Sativa gedrag.

      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Ha interessant! Ik heb iets gelijkaardigs in mijn buitenverslag gepost.

        Ik vind eigenlijk dat die vingers dan nog redelijk breed zijn als jullie ze Sativa-achtig vinden. Bij mij in de tuin zijn ze veel smaller zo op het zicht.

        Naar wat kijken jullie nog om er de verschillen tussen Sativa/Indica te zien?

      #33
      Sativa_Vs_Indica_Flowering_time.png
      Azarius-infographic-sativa-vs-indica-NL kopie.png
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


        #34
        colori Wat Remco hier heeft gepost, klopt natuurlijk wel. Maar voor mij persoonlijk is het natuurlijk eerst het blad dat me opvalt, ook de structuur van de groei (Sativa heeft normaal langere internodes) en de vorming van de buds, maar daar kan het al heel erg verschillen en is daarom minder betrouwbaar. Ook zo met de kleur, ik heb al heel wat donkerkleurige pure Sativa's gehad... Maar ja, met die hybrides weet je 't echt niet meer.


        Dit zijn 2 foto's van een vroegere binnenkweek van Afghan, duidelijke Sativa bladeren maar zo donker als wat...

        PIC00645.JPG
        PIC00650.JPG

        Ik denk dat die Sativa/Indica vergelijkingen al lang niet meer opgaan. Ooit was het wel zo, maar daar is geen sprake meer van in de laatste paar decennia denk ik...

        Ook in het effect vind ik de verschillen niet meer zo uitgesproken. Ik heb al heel wat Sativa gerookt die me hetzelfde effect geven als wat aan de Indica wordt toegeschreven, body relax, lockdown, etc

        Ah ja, terugkeren naar pure strains lukt niet meer
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Maar die zijn waarschijnlijk te groot voor in mijn kast 100% Sativa !!

        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Met SCRoG is niets te groot Remco

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Sensi seeds.

        #35
        Hmm


        Die LV zit me niet lekker ... Ik heb al 2 grote kommen met water in de tent staan, waarvan eentje onder de lampen op planthoogte en nog haal ik maar 39% LV

        Screen Shot 2019-10-02 at 20.30.48.png

        Ik zuig maar om het uur voor 3 minuten af, dus daaraan ligt het ook niet.
        Er is dringend nood aan bladerdek om wat vocht in de droge lucht te pompen...
        Zou ik nu nog wat kommen neerzetten? Ik heb niet 't idee dat 't helpt

        Groentjes
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Je hebt volkomen gelijk QnQ

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment

        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Klopt QnQ Als ik bijvoorbeeld een thermometer ga kopen, leg ik er ook altijd een heleboel naast elkaar en ik koop dan die dat het meeste overeenkomt met de rest
          Maar ja, met online spullen kan dat weer niet. Maar ik heb mijn 2 hygrometers naast elkaar gelegd en ze geven beide dzelfde waardes aan. Zowel de LV als de temperatuur. Gelukkig maar.

          Nu heb ik ondertussen in de garage ook gemeten en daar heb ik een LV van 68%. Dat is ook wat ik had verwacht want de deur van de garage komt meteen in de tuin uit. Ik had niet verwacht dat de garage ook zo droog zou zijn als in de tent en dat klopt ook. Er wordt dus geen droge lucht aangevoerd, e droogte zit dus alleen in de tent...

        #36
        Lekkere tuinplanten heb je OudHollander , hoe lang moeten ze nog?

        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Dankje kweek0r

        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Nog 11 of 12 weken? Wow. Is dat niet een beetje erg lang voor een buitenplant? Of is het niet erg als deze begin december nog buiten staat?


        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Dat is inderdaad nog lang kweek0r
          Maar ik zet regelmatig wel eens een Sativa buiten hoor en meestal zijn ze eind november altijd allemaal binnen. Bij deze Golden Haze zal het ongeveer ook zoiets zijn verwacht ik. Ze is nu in haar 2de week en volgens de info moet ze 10 weken hebben (ik tel er altijd een weekje of soms 2 weekjes bij).
          Met het weer moet je geluk hebben... Bovendien zet ik 's nachts de planten allemaal in hun serre waar ik het vocht onder controle probeer te houden. Na verloop van tijd komen ze uiteindelijk die serre niet meer uit tot ze geknipt worden... Sativa's buiten is altijd een beetje gokken maar gelukkig woon ik niet meer in NL

        #37
        Hmm, ik denk dat ik wel wat advies kan gebruiken


        Miss Amnesia Haze heeft echt geen zin om haar bladeren op te richten zoals haar zus het doet die je in op de achtergrond ziet.

        IMG_2350.jpg

        Bovenaanzicht is ook maar zus en zo ...

        IMG_2348.jpg

        Ik schrok me een hoedje toen ik de camerabeelden zag:
        Screen Shot 2019-10-03 at 15.26.49.png


        En ik weet wat jullie denken: water te kort. Maar ik twijfel of dat wel het geval is en als ik ga water bijgeven, vererger ik misschien het probleem. Let me explain:

        Ik ben beetje verward want ik kan 2 kanten op:

        1) + Om te beginnen weegt de pot nog voldoende om aan te geven dat er nog vocht in zit.
        2) - Het water zit misschien te diep voor de plant om er nu al aan te kunnen met beperkt ontwikkelde wortels.


        1) + Nog geen enkele van de Blumats heeft een druppel gelost, dus ook zij geven aan dat er nog vocht genoeg in zit.
        2) - De sensor zit weliswaar diep in de pot. Dus daar zit misschien nog water, maar niet hogerop waar de wortels zitten nu.


        1) + De bladeren voelen niet echt slap aan. Doorgaans is een plant die te weinig water heeft slap en voelen de bladeren droog en dun aan. Als ik de bladeren omhoog hou bij mijn plant voel ik weerstand.
        2) - Alleen de tweede helft naar het uiteinde van het blad toe, lijkt iets slapper en dunner maar niets uitzonderlijk naar mijn gevoel.

        1) - De bovenste laag van de grond (tot zover ik kan porren met een vinger) is droog.
        2) + Ik heb geprobeerd een scheutje water te geven (200ml) om de reactie te zien, en er gebeurde niets. Een uur later en alles bleef hetzelfde.


        Bij water tekort zou dit geen 2 dagen duren voordat de plant helemaal slap hangt. Hier is het al enkele dagen zo.

        Zou het kunnen dat ze nog steeds aan het bekomen is van haar natte voeten? (van toen ik de pot heb verzadigd voor de Blumats) Da's ondertussen ook wel al 5 dagen geleden...

        De plant heeft wel enorme grote bladeren voor haar gestalte maar je ziet dat haar zus, op de achtergrond, daar geen probleem mee lijkt te hebben.
        Nu moet ze bijna getopt worden en ik wil ze niet extra stress geven.

        Wat is jullie indruk/gevoel?
        Last edited by OudHollander; 3 October 2019, 15:49.
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


          #38
          Als je een zaadje in 11L potten zaait zit die binnen 5 dagen op de bodem met z’n penwortel.
          Een blumat meet niet op het uiterste puntje maar ruim om de sensor heen.

          Pak een flink glas, vul met water en kieper het bij 1 plant.
          Komen de bladeren binnen een half uur overeind dan stonden ze te droog.
          Gebeurt er niks staan ze te nat.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #39
            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Als je een zaadje in 11L potten zaait zit die binnen 5 dagen op de bodem met z’n penwortel.
            Een blumat meet niet op het uiterste puntje maar ruim om de sensor heen.
            Dat is ook mijn ervaring, dus daarom dat ik niet zomaar spring naar de conclusie van te droog. De pot had echt wel voldoende water voor een tijdje. Het zijn tenslotte 18L potten waar een zaailing in terechtkwam.

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Pak een flink glas, vul met water en kieper het bij 1 plant.
            Komen de bladeren binnen een half uur overeind dan stonden ze te droog.
            Gebeurt er niks staan ze te nat.
            Dat is wat ik deed, ik heb haar vannacht 200ml water gegeven en een uur later was er nog geen reactie.

            Bedankt voor het meedenken QnQ Kan jij een andere reden dan droogte bedenken waarom de bladeren zo zijn?
            De manier waarop het bij deze plant is, wijst er volgens mij zelfs op dat ze teveel aan water heeft. De bladeren zijn klauwend en niet echt hangend zoals bij water tekort.
            Maar tegelijk denk ik dat het nu toch wel al lang is om al meer dan 5 dagen last te hebben van die grote waterbeurt toen... (zeker omdat de pot duidelijk goed aan 't uitdrogen is)
            > Back to the future Haze run <

            < Kweek Down Memory Lane >

            Comment


              #40
              UPDATE: Het begint allemaal wat op gang te komen!

              Gisteren was een vrije dag, er stond niets op de agenda naast het dagelijkse bezoekje. En tijdens dat bezoekje heb ik Miss Amnesia Haze even haar bovenste vertakkingen wat open getrokken en de top wat gespreid. Want vandaag zou ze naar de kapper gaan.

              Dus yep, met mijn schaar in de aanslag telde ik de nodes zowel bij haar als bij haar zus. Haar zus was net begonnen aan de 5de node en zijzelf was al begonnen aan de 7de node. Omdat haar zus een klein beetje achterstand heeft, en omdat ik gepland had naar node 4 te toppen, heb ik dus zo lang gewacht om Miss Amnesia Haze te gaan toppen. Morgen of overmorgen is ook haar zus klaar om te toppen en zo zouden ze gelijk komen in de groei, beide op de 4de node.

              Miss Amnesia Haze voor haar knipbeurt:

              IMG_2384.jpg

              En na haar knipbeurt:

              IMG_2389.jpg

              Ik heb dus wel een heel stuk weggeknipt, iets meer dan ik normaal doe bij het toppen:

              IMG_2388.jpg

              Zo, dat hebben dan ook weer gehad. De eerste top is eraf. Morgen of overmorgen gaat haar zus naar de kapper. Zou ik voor hetzelfde kapsel gaan?

              Toen ik kappertje aan het spelen was, viel m’n oog op de pot van de andere Amnesia plant, meerbepaald op de natte plekken. De eerste bevochtiging via de Blumats is een feit!

              IMG_2393.jpg

              Meteen de reservoir nagekeken en er was toch wel wat voedingswater weg.
              Tijd om het te verversen en aan te vullen dus en hun eerste echte voedingswater samen te stellen!

              IMG_2397.jpg

              Zoals gezegd is deze kweek op Plagron Light Mix met de exmember47012 100% Terra voedingslijn, inclusief de additieven.
              Het gebruikte schema haalde ik van de Plagron website en is gebaseerd op de hardheid van mijn water. Dat blijkt vrij hard te zijn met een EC van 0,75. Mijn EC van het voedingswater moet dus uiteindelijk lichtjes hoger liggen dan gebruikelijk.

              Ik volg het schema en ik geef dus:

              5ml Terra Grow
              2ml Power roots
              2ml Pure Zym.

              Bij het meten, kom ik op een EC van 1.15 terwijl het schema aangeeft dat EC 1.35 moet nastreven. Ik besluit om dat niet te doen omdat dit hun eerste voeding is. Daarna heb ik het brouwsel naar pH 6.5 gebracht (met Lemon Kick) en heb ik het in de reservoir gegoten.

              Ik heb dan maar besloten om ook op de reservoir een camera op te zetten zodat ik dat ook kan volgen. Momenteel de reservoir maar met 2L gevuld. Da’s te veel voor wat ze maar drinken maar beter dat dan te weinig en lucht in de leiding trekken.

              Screen Shot 2019-10-04 at 15.19.47.png

              Tijd om ze weer gerust te laten en Miss Amnesia Haze van haar knipbeurt te laten bekomen.

              IMG_2395.jpg

              Zo! Tijd om de trichomen bij de buitenplanten te gaan inspecteren!

              Groentjes!
              Last edited by OudHollander; 5 October 2019, 16:38.
              > Back to the future Haze run <

              < Kweek Down Memory Lane >

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Bloempottenkapsel misschien iets voor de volgende!?

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                De helft van die 2 liter blijft in de bak achter doordat de uitlaat niet in de bodem zit. Dat vindt ik beter trouwens, minder kans dat er vuil mee de leiding in gaat.
                Bij bijvullen ben je dus ook steeds aan het verdunnen als je iets niet elke voedingsbeurt toevoegd. Als ik een keertje extra N geef hou ik daar wel rekening mee. De pH verandert dan ook, dus ik meet altijd na mengen in het vat
                (Rechtsonder dus )

              • OudHollander
                OudHollander commented
                Editing a comment
                Da's inderdaad de reden waarom de uitlaat niet in de bodem zit.
                En ik vul de reservoir pas bij als hij leeg is (dat volg ik op camera). Of als hij bijna leeg is. De reservoir staat schuin waardoor alle inhoud naar dat punt loopt, zo verspil ik weinig als ik de restjes eruit doe voordat ik er een nieuwe lading in doe (ik keer de bak dan om in een emmer die de overschot opvangt) Die overschot is trouwens niet meer dan 100 of 200ml ofzo.
                Dus verdunnen doe ik niet, ik geef telkens nieuw en doe het oude weg als er al iets overschiet.

              #41
              🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

              👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

              Comment


                #42
                Da's de bedoeling. Zelfs met die 2 bakjes water, krijg ik mijn LV nog maar tot 40% (zie post #35)
                Het is de bedoeling dat die bakjes water terug weg gaan eens er voldoende bladerdek is en de planten zelf voor vocht in de lucht zorgen.. Maar voorlopig moeten ze dus blijven staan om niet onder de 35% te zakken...

                Oorspronkelijk geplaatst door Remco View Post
                Ik zie dat je camera wel heel mooi beeld geeft tegenover die waze beelden van mijne chinese rommel ,
                ik heb die geplaatst om te zien dat mijn licht wel aan stond , er was eens iets voorgevallen dat door een
                defect ze zonder licht kwamen te staan , grote paniek hier !?i
                Yep, daarom dus
                Ik ben een controlefreak en zou anders heel de tijd die tent opendoen om te gaan kijken De camera's houden mij daarvan tegen
                De camera die ik daar gebruik is trouwens niet zo'n super ding hoor. Het is een D-Link DCS-5020L. Vooral gemakkelijk dat je kan sturen waar je naar wilt kijken en zo kan ik dus de 4 planten en andere elementen (LV/temp) bekijken vanaf die ene camera. Die zal later verplaatst worden want hij staat te dicht op de planten daar. Dat was goed voor de zaailingen, maar later niet meer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Remco View Post
                Een dag op voorhand de beentjes open leggen is een goed idee !!!

                My thoughts exactly
                > Back to the future Haze run <

                < Kweek Down Memory Lane >

                Comment


                  #43
                  UPDATE: Kappertje spelen is leuk!

                  De hele nacht en de hele voormiddag heb ik het moeten horen … Madame Amnesia Haze was jaloers van Miss Amnesia haar kapsel
                  Ik kon het niet langer aanhoren en heb haar dan ook maar meteen aangepakt met de schaar. Ik besloot haar dan toch maar ’t zelfde kapsel te geven (en dus geen bloempottenkapsel Rreppellsteeltjam) of ik zou ook daar nog veel gekwebbel voor moeten verduren…


                  IMG_2422.jpg

                  Fotootje na:
                  IMG_2423.jpg


                  Zeg nou zelf, een hele verbetering, toch?

                  Deze keer hoefde ik niet zoveel weg te knippen als bij haar zus. En zo komen ze op gelijke hoogte, ondanks het verschil dat er was.

                  IMG_2425.jpg
                  Last edited by OudHollander; 5 October 2019, 17:28.
                  > Back to the future Haze run <

                  < Kweek Down Memory Lane >

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Handschoenen, 50 voor 0,79, bij big Bazar.

                  • Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Wat een kapsones hebben ze soms he?

                  #44
                  🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

                  👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Tegen tmv o.a.!

                  • Remco
                    Remco commented
                    Editing a comment
                    schaartje ontsmetten da klinkt logisch , maar je komt toch niet met je handen aan de wonde ??

                  • OudHollander
                    OudHollander commented
                    Editing a comment
                    Zie mijn comment hieronder Remco Ik probeer zo weinig mogelijk te 'besmetten' omdat ik buiten ook planten verzorg en zo misschien dingen mee naar binnen neem (dingen die onder m'n nagels zouden zitten ofzo)

                  #45
                  Oorspronkelijk geplaatst door Remco View Post
                  Wel mooi dat je alles kunt sturen kwestie van temperatuur !! Ik doe dat
                  met de kamer verwarming !!
                  Oorspronkelijk geplaatst door Remco View Post
                  Laat die onderste takken maar groeien ------- wat bedoel je daar eigenlijk mee ??
                  Ik veronderstel de scheuten of zie ik dit verkeerd ?
                  Je snapt het Ik bedoel daarmee dat nu de top eraf is, de onderste takken/scheuten wat kunnen inhalen zodat ik een vlakker bladerdek krijg i.p.v. een kerstboomstructuur (voordat ik kan gaan scroggen).

                  Does it make sense?

                  Groentjes!
                  > Back to the future Haze run <

                  < Kweek Down Memory Lane >

                  Comment

                Bezig...
                X