Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Back to the future Haze run

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik haat georganiseerd

    Nou....nog maar effe een rondje door de tuin dan

    Comment


      #17
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Waarom wilde je niet direct in de lightmix zaaien als ik vragen mag? (Dit ben ik namelijk wel van plan)


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Omdat er in de light-mix voeding zit die voor de zaadjes en het pas ontkiemde plantje te zwaar zijn. Om een overdosis aan voeding te voorkomen dus.
        Ik heb eerst research gedaan en nadien nog voor de zekerheid bij Plagron gecheckt of het verstandig is om te zaaien in Light-Mix. Het antwoord was dat sommigen dat wel doen, maar Plagron het niet aanbeveelt. Stek en zaaigrond is arm van voeding, waardoor de plantjes op hun eigen energie zijn aangewezen (wat ze in de lobblaadjes vinden) en dus niet overvoed kunnen geraken. Het risico bestaat dus dat je planten slecht reageren op teveel voeding, al van bij de start. Dat risico wilde ik niet lopen dus.

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ah helder! Bedankt voor het antwoord!


      #18
      Goed zo, , 2 duimpjes...kan ik nog effe een rondje doen............

      Comment


        #19
        Heyyyy Hollander

        Misschien een paar Foto's meer posten , als da kan natuurlijk !!


        Unknown-1.jpeg



        Remco.
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Zou ik graag doen Remco maar er is niet zoveel te posten... Er zijn nog steeds maar 2 plantjes boven gekomen, valt niet veel aan te zien... De kweek is nog niet echt begonnen,.. beetje saai wel. Maar eens alles boven de grond is en in hun potten zit, wordt het interessant en zullen er foto's volgen natuurlijk

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Ik begrijp het wel ik ben wel echt nen foto maniak !!
          Klinkt misschien raar , maar ik zie graag wat ik lees , dus ik moet nog effe geduld hebben !!

          Als ik dat zo na lees wat ik hier heb neer geschreven , klopt de zinsbouw ni echt heb ik het gevoel ,
          ben tenslotte aan mijn 3de jointje bezig !! We zullen het daar maar op steken !
          Maar er zullen wel ziel verwanten zijn die mij snappen

        #20
        Om bovenstaande werkwijze even te illustreren, dan toch even een update met foto's

        Dus nadat de dames gekiemd waren, heb ik ze in elk hun eigen zaaipotje gezet. Een potje met stek en zaaigrond omdat ik niet rechtstreeks in de Light-Mix wilde planten. Stek & zaaigrond bevat heel weinig voedingsstoffen en daardoor bestaat er dus weinig risico dat de plantjes al van dag 1 overvoed/verbrand zouden geraken. (Daar dient stek & zaaigrond dan ook voor)
        Mooi hun labeltje erop en de grond bevochtigd:

        Gepland.jpg



        Een dag of twee later heb ik hun toekomstige pot klaargemaakt. Die heb ik gevuld met Plagron Light-Mix en bevochtigd om het bodemleven op te starten.
        Ik heb hetzelfde potje, als waar ze nu in zitten, in de grote 18L potten ingegraven. Op die manier hoef ik straks alleen maar het lege potje eruit te trekken en het volle zaaipotje (waar de plant in zit) erin te zetten bij het verpotten. Geen gedoe en netjes voorzien van hetzelfde label (sorry voor de disco-foto's, de lampen staan nu even op 24/0)

        Pot-voorbereid.jpg


        Dus momenteel zitten de plantjes in hun eigen zaai & stekgrond potje en zo in de grote pot. Ze kunnen nog niet aan de Light-Mix tot ik hun uit hun kleine potje haal. (ik wilde ook eens een close-up maken zoals Remco

        CLOSUP-22-9-2019.jpg

        Echt veel is er dus nog niet te zien...
        Wachten tot er wat actie is... Ik vind het nu wel al wat lang duren voor die andere 2 plantjes om boven te komen

        Overzicht-22-9-2019.jpg


        En met de robotcamera hou ik vanop afstand de boel een beetje in de gaten. De camera is zo ingesteld dat ik naar alle 4 de potten kan kijken, of naar de temp/hygro meter...
        De camera had last van het felle licht van de LED lampen en om dat op te lossen heb ik van een kapotte zonnebril een stuk van het glas op de cameralens geplakt.
        Ik deed dat nu wat te slordig en haastig, waardoor het beeld niet scherp genoeg is (teveel tape erover) dus dat moet ik nog eens opnieuw doen. In ieder geval kan ik het al in de gaten houden

        IMG_2151.jpg

        IMG_2152.jpg


        Zo, veel meer valt er niet te vertellen op dit moment

        Groentjes!
        Last edited by OudHollander; 22 September 2019, 18:55.
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Hahaha kweek0r

        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Haha gaaf hoor!


        • nnick93
          nnick93 commented
          Editing a comment
          Super idee van die camera ! Komt op mijn verlanglijstje !

        #21
        Hmmm

        Ik heb geen vertrouwen in die 2 zaadjes die nog niet zijn boven gekomen. Uit ervaring weet ik dat het soms wel even kan duren, maar na bijna 7 dagen begin ik me toch zorgen te maken. Ik ga er vanuit dat die niet meer zullen boven komen ...

        Ik moet toegeven dat het al oude zaden zijn en ik ze niet optimaal heb bewaard. Dit merkte ik al bij het zaaien voor m'n buitenkweek dit jaar. Ik had 5 Golden Haze zaadjes en ik had er vier voor buiten maar daar is er maar eentje van uitgekomen (staat nu nog buiten) Het vijfde zaadje had ik bewaard voor een volgende kweek en dacht bij de start van deze binnenkweek het gelijk te gebruiken. Het lijkt er dus op dat ook dit zaadje niet zal boven komen Het gaat hier om de Golden Haze van Devil's Harvest. (score: 1/5)

        De Amnesia Haze zaden komen van RQS. Ik heb ze nooit eerder gebruikt dus ik wist niet wat ik ervan kon verwachten. Ik had er drie, waarvan er dus tot nog toe maar 2 zijn boven gekomen.

        Omdat ik niet wil riskeren dat ik maar met 2 planten verder moet in m'n 120x120 tent, ga ik voor alle zekerheid nog enkele zaden erbij ontkiemen. Als er dan uiteindelijk niets meer boven komt van de Amnesia of de Golden Haze, dan heb ik alvast nog 2 kandidaten om het tentje te vullen. Mochten die Haze plantjes er alsnog doorkomen, heb ik 6 planten in de binnentuin, niets ernstig


        Uit noodzaak ben ik dus terug in m'n voorraad gaan duiken en jammer genoeg heb ik geen Haze zaden meer (ik kan de topic titel niet veranderen, dus dat zal wat misleidend worden)
        Wat ik wel nog heb zijn Royal Domina zaden van RQS, een BCN Critical XXL en twijfel gevalletje waarvan ik niet zeker ben of het ook nog een Royal Domina is of een White Widow
        In ieder geval ga ik voor de twee eerstgenoemden, de Royal Domina en de BCN Critical XXLSeed Stockers, 77 dagen (11 weken) zeggen ze bij Seedfinder ... Zucht

        IMG_2157.jpg
        IMG_2160.jpgIMG_2158.jpg

        Dit heeft wel als gevolg dat ik nu tot 3 (en misschien 4) verschillende strains zal hebben in de tent ... Met de Haze run wilde ik dat net voorkomen...
        Het voordeel is dan weer dat er hopelijk een vroege bloeier zal tussen zitten, de Royal Domina die vooral Indica is.

        Toch wel effe een wending in de tuin ... we zien wel wat er van komt


        Groentjes!
        Last edited by OudHollander; 22 September 2019, 22:07.
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


          #22
          Ik ken da zaad aan't ontkiemen zetten , en waar van er maar de helft van uitkomt , dat dan heel de planning in't honderd laat lopen !!
          Heb het zelfde voor !!
          🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

          👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Dan is het nog steeds balen
            Hopen dat het met de nieuwe zaadjes wel goed mag gaan!

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            T'ja het kan dikwijls raar lopen !!

            Ik had zaad in den uitverkoop gekocht voor de helft van de prijs , met het gedacht 3a4 euro is wel een koopje , met als gevolg dat daar niet veel meer leven in zat , waarschijnlijk oud zaad , dan met mijn nieuwe lading zaad er maar een paar meer aan't ontkiemen gezet , en daar wel een 100% ontkieming , met als gevolg dat ik er 10 heb waarvan er maar 6 mogen blijven !!

          • OudHollander
            OudHollander commented
            Editing a comment
            Zo zie je maar, waar je zaad vandaan komt is heel belangrijk! En in mijn geval is het bewaren ook belangrijk
            Het vreemde is dat ze allemaal ontkiemd waren, maar er komen er maar 2 boven de grond... (Bij de Golden Haze buiten in de tuin was het net hetzelfde, ontkiemd maar niet boven komen) Vroeger deed ik het op rockwool blokjes, ging toch stuk sneller en beter... ofwel gebruikte ik toen wel goed zaad
            Het is inderdaad balen kroket maar ah, we zien het wel, in het allerslechtste geval gaat alles de vuilbak in en koop ik vers zaad van een betrouwbare bron. Ik heb geen haast en van stress krijg ik alleen maar stress
            In ieder geval succes nog met jouw kweek Remco, ik volg je op de voet

          #23
          Zo, even in afwachting van de nieuwe ontkiemde zaadjes de tijd genomen om een nieuwe en betere robocamera te plaatsen

          Screen Shot 2019-09-24 at 16.29.52.png
          Screen Shot 2019-09-24 at 16.31.29.png

          Deze had geen last van het LED licht en hoefde ook geen zonnebril op, hij past z'n kleuren en lichtsterkte automatisch aan
          > Back to the future Haze run <

          < Kweek Down Memory Lane >

          Comment


            #24
            Succes met je ronde man!

            Comment


            • OudHollander
              OudHollander commented
              Editing a comment
              Dankje Hobbyenmedical
              Het was alvast een valse start, maar goed, we zien wel waar we komen

            #25
            UPDATE: We zijn officieel vertrokken!
            (ik had deze update al gedaan, maar die is verloren gegaan tijdens down-time forum)Screen Shot 2019-09-26 at 15.34.45.png

            Hoewel het de bedoeling was om een Haze run te doen, is het nu dus even anders geworden. Dit zal sowieso voor een andere dynamiek zorgen in de tent, maar dan is dat maar zo


            Ik zet ze nog even op een rijtje:

            2x Amnesia Haze (RQS)
            • Bloeitijd:Genetische achtergrond: Origineel Amnesia Haze
            • Type: Sativa dominant
            1x Royal Domina (RQS)
            • Bloeitijd:Genetische achtergrond: Black Domina x Kalijah
            • Type: Indica dominant
            1x CBN Critical XXL (Seedstockers)
            • Bloeitijd: 60 dagen (8,5 weken)
            • Genetische achtergrond: {Kritikal Bilbo x Critical+} x Critical Mass
            • Type: Indica Sative Hybride


            Zo, dat was het voor deze update. De volgende volgt snel want deze was dus van 26/9

            Groentjes!
            > Back to the future Haze run <

            < Kweek Down Memory Lane >

            Comment


              #26
              Mooi mooi het spel kan beginnen !!
              🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

              👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

              Comment


                #27
                Yeah, let the games begin !!

                Comment


                  #28
                  Lekker hoor! En nu gaan met die banaan!

                  Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
                  Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

                  Comment


                    #29
                    UPDATE: De dames hun nieuwe verblijf is ingericht!

                    Eens de plantje bovengronds waren gekomen, was het wachten geblazen.. het lastigste van een kweek vind ik persoonlijk. Dus om de tijd te doden, heb ik hun 18L pot klaargemaakt door hem alvast voldoende te bevochtigen. Die zou ik dan een dag laten staan omdat de vochtigheidsgraad als benchmark zou gaan dienen voor de Blumats. Ik laat de pot dus een dagje uitdrogen en dat zal dan als startpunt dienen.
                    Zo gezegd, zo gedaan en 2,5 uur later waren alle potten voldoende vochtig gemaakt, ik heb er mijn tijd voor genomen om het zo goed en rustig mogelijk te doen.

                    De dag nadien, gisteren, ben ik aan de slag gegaan met de Blumats …

                    Het is de eerste keer dat ik dit systeem gebruik, dus ik heb de handleiding eerst goed doorgenomen. Die zou niet van mijn zijde wijken eens ik eraan zal beginnen

                    Ik maar gebruik van de Maxi versie van Blumat sensors. Deze zijn gemaakt voor potten die dieper zijn en een grotere omtrek hebben dan 25cm. Omdat mijn potten van 18L 30x30x30 zijn, vond ik deze Maxi versies een betere keuze. Zo’n ‘gewone’ sensor gaat niet diep genoeg in de pot.

                    IMG_2220.jpg

                    De sensors moeten eerst in het water liggen voor minimum een kwartier. En daarbij dient de dop eraf gedraaid te worden. Dus hoppa:

                    IMG_2223.jpgIMG_2222.jpgIMG_2226.jpg

                    Ik heb de dames moeten vragen hun kop te houden, want in dat kwartiertje wilde ik gaan nadenken over hoe ik de aanvoerleidingen zou gaan plaatsen. Even de handleiding erbij en met alle onderdelen aan het puzzelen!

                    IMG_2227.jpgIMG_2229.jpg

                    Groentjes
                    > Back to the future Haze run <

                    < Kweek Down Memory Lane >

                    Comment


                    • kweek0r
                      kweek0r commented
                      Editing a comment
                      Wat een ambitie! Ik blijf je volgen.


                    • Takketoelli
                      Takketoelli commented
                      Editing a comment
                      Hallo OudHollander!

                      Ik val een beetje laat binnen. Ik had het begin wel eens gelezen en volgens mij ook gesubd enzo, ik denk dat die reset van laatst daar iets mee te maken heeft gehad?? Of ik blow toch echt iets teveel...

                      Maar goed, ziet er strak uit!
                      Ik heb nog 2 pagina's te gaan dus het kan zijn dat je mijn vragen en opmerkingen elders al verwoord hebt... ik stel ze nu evengoed anders vergeet ik zeker wat

                      Blumats! Interessant met die extra druppelaars. En inderdaad met dat formaat pot zou ik ook meerdere druppelpunten gedaan hebben. Maar hoe heb je de leidingen lopen? Komt het rechtsonder binnen?

                    • OudHollander
                      OudHollander commented
                      Editing a comment
                      Welkom terug Takketoelli

                      De Blumats komen inderdaad rechtsonder, op de foto, binnen. Vanuit die hoek, want de leiding loopt in die hoek aan de binnenkant naar beneden. Die leiding komt de tent binnen via het 'verluchtingsgat' dat voorzien is bovenaan aan de zijkant van de tent (staat ergens een foto van in mijn verslag)

                      Komen dus rechtsonder binnen, lopen naar het midden van de twee potten vooraan en wordt daar gesplit. De ene leiding gaat verder langs de rechtse potten, de andere via een hoekstuk langs de linkse potten. Onderweg zit een t-stuk die vertakt naar de dunnere aanvoerlijnen voor de druppelaars.

                      De extra druppelaars zitten op +/- 20cm afstand van elkaar, waarbij de eerste op 8cm zit van de sensor, zoals de handleiding het voorschrijft. Ik heb geprobeerd de druppelaars zo te positioneren dat ze niet te dicht bij de sensor zitten en toch een degelijke spreiding geven. Zo voorkom ik (hopelijk) droge plekken in de pot.

                    #30
                    UPDATE: iedereen zit op z'n plek.

                    Er valt eigenlijk niet zo heel erg veel te melden. Alle vier de dames zitten nu in hun 18L pot, dus ook mevrouw Domina en lady Critical XXL kunnen nu hun worteltjes de vrije loop laten gaan.

                    Momenteel zit er best wel veel verschil op de onderlinge groottes, maar eens we enkele weken verder aan het scroggen gaan, zal je daar niets meer van merken. Hoop ik


                    Miss Amnesia Haze, de meest energieke van de vier:
                    Screen Shot 2019-09-30 at 10.45.16.png

                    D'r zus Amnesia Haze die aan een inhaalbeweging bezig is:
                    Screen Shot 2019-09-30 at 10.45.47.png

                    Mevrouw Royal Domina die haar aan het nestelen is in haar nieuwe verblijf:
                    Screen Shot 2019-09-30 at 10.46.10.png

                    En dan Lady Critical XXL die voorlopig nog de kleinste is...
                    Screen Shot 2019-09-30 at 10.46.38.png

                    En zie ze lachen op de groepsfoto:
                    IMG_2248.jpg
                    > Back to the future Haze run <

                    < Kweek Down Memory Lane >

                    Comment


                    • kweek0r
                      kweek0r commented
                      Editing a comment
                      Heeft Miss Amnesia Haze niet wat water nodig? Of horen de bladeren slap te hangen? Let me know als het een noob vraag is hehe


                    • OudHollander
                      OudHollander commented
                      Editing a comment
                      Rreppellsteeltjam ik ben daarnet even gaan controleren en er zijn geen verkleurde puntjes te zien hoor. Lichten uit, en met daglicht erop kon ik niets van verkleuring zien. Gelukkig maar Ik was wel beetje aan 't freaken
                      Wel hebben de steeltjes een wat rode kleur, ik ga even foto's opzoeken van Amnesia Haze planten om te vergelijken.

                      En Miss Amnesia heeft geen water nodig hoor kweek0r, haar blaadjes hangen net omdat ze wat teveel water heeft gehad. Dit heeft alles te maken met mijn slecht getimed moment om de Blumats te installeren. Ik had de plantjes de dag ervoor verpot en dus water gegeven. Maar om de Blumats af te stellen moet de pot verzadigd worden, dus kreeg ze nog meer water. Ze krijgt nu al sindsdien geen druppel meer en haar blaadjes komen stilaan omhoog

                    • kweek0r
                      kweek0r commented
                      Editing a comment
                      Ah vandaar! Weer wat geleerd. Fijn dat je plantjes geen problemen hebben met de puntjes!

                  Bezig...
                  X