Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Back to the future Haze run

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Hmm, alweer een vraagstuk


    24u Nadat ik de reservoir heb aangevuld, ben ik de pH en de EC gaan meten van wat er nog in zit. En wat ik daar zag heeft me niet blij gemaakt ...

    Het is de eerste keer dat ik een binnenkweek met de exmember47012 Terra voedingslijn doe dus het is nog wat aftasten en leren... Dus ik hoop dat exmember47012 meeleest en me samen met jullie over het volgende kan adviseren:

    Toen ik gisteren het voedingswater geprepareerd heb, kwam ik op EC 1.15 uit en de pH gecorrigeerd naar 6.5
    Als ik vandaag, 24u later het voedingswater meet, kom ik op een EC van 1.03 uit en een pH van 7.2
    (De reservoir staat afgedekt in het donker)

    Bij de Pure Zym staat het op de fles dat het binnen de 24u moet worden verbruikt nadat het in water is opgelost. Maar dat zou niet het verschil van die EC mogen geven.
    Het corrigeren van de pH doe ik met exmember47012 Lemon Kick, wat eigenlijk gewoon geconcentreerd citroenzuur is. Blijkbaar verliest dat ook z'n kracht al vrij snel in een reservoir...
    Om nu nog meer Lemon Kick in de reservoir te gaan doen om die opnieuw te corrigeren, werkt tegen mijn gezond verstand in. Dat kan ook niet de bedoeling zijn...

    Toen ik vroeger op hydro kweekte, had ik dit probleem niet dus ik weet niet zo goed hoe jullie hiermee omgaan. Ik ben vast niet de eerste of de enige die dit tegenkomt.. alleen kon ik niets vinden op het forum daarover.

    Optimaal is dat ik de reservoir elke 24u moet bijvullen met nieuw water, maar de plantjes zitten nog lang niet op dat tempo. Ze drinken allemaal samen nog niet eens een liter per dag...
    Het zo laten is geen optie want pH 7.5 is toch wel net iets te hoog naar m'n zin ...

    Dus hoe doen jullie dat?
    En welk alternatief kunnen jullie me aanbevelen voor het corrigeren van de pH, iets wat een stuk langduriger werkt dan de Lemon Kick van Plagron?
    (Ik gebruik dus Plagron Light mix met de Plagron Terra lijn + additieven)

    Alle input in welkom, alvast bedankt!

    Groentjes!
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Gasten

    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      kweek0r de EC is de elektrische geleiding in water (Electrical Conductivity) Nu vraag je je waarschijnlijk af wat dit met kweken te maken heeft, maar daarmee wordt de hoeveelheid voeding gemeten die in je water zit. Door het toevoegen van voeding (zouten) aan het water, verhogen we de conductiviteit van het water en dus de EC waarde.
      Zo kan je aan de hand van de EC te meten je hoeveelheid voeding precies doseren in relatie tot jouw leidingwater.
      (dit is de korte uitleg)

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Aha interessant. Bedankt!


    #47
    UPDATE: mag het ietsje meer zijn?

    Toen ik vanmorgen wakker werd, begon ik aan mijn routine door het checken van de camera's. Eerst alle alarmen afzetten en dan de beelden checken. Ik zag niets speciaals tot ik de beelden van de voedingswaterreservoir (22 letters) erbij haalde, die was bijna leeg. Iemand was dus dorstig geweest

    Bij nadere controle kon ik zien dat nu ook Miss Amnesia, onze grootste dame, ook is beginnen tappen van de Blumat. De andere twee dames houden het voorlopig nog bij wat nog in hun pot zit. Niet verwonderlijk want ze zijn er tenslotte een weekje later bij gekomen.

    De reservoir dan maar meteen aangevuld met meer van dat lekkers:

    - 2 Liter water
    - 5ml Terra Grow
    - 2ml Pure Zym
    - 2ml Power Roots
    - pH 6.5
    - EC 1.32 (water EC is .75)

    Vanavond ga ik de pH opnieuw checken want ik heb ondertussen geleerd dat ie met deze producten relatief veel stijgt over 24u. Indien nodig zal ik hem dus bijsturen.

    Verder zagen de getopte dames er nog goed uit. Geen zichtbare reactie op hun nieuwe kapsel. In tegendeel, de groei gaat gestaag verder.

    Hier zijn ze dan nog eens een keertje alle vier op een rijtje:

    Miss Amnesia Haze, de hevigste van de vier:
    IMG_2429.jpg

    De zus, madame Amnesia Haze:
    IMG_2428.jpg

    Mevrouw Royal Domina is ook al aan haar 4de node toe:
    IMG_2433.jpgIMG_2431.jpg

    En voorlopig nog de kleinste, Lady Critical XXL:
    IMG_2432.jpgIMG_2430.jpg


    Hoogte lampen: 45cm (wordt dagelijks bijgesteld vanwege hun groei)
    Gemiddelde temperatuur:Relatieve vochtigheid: 45% (begint te stijgen)

    Zo, dat was het voor deze keer. En nu naar de buitenplanten!

    Groentjes
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


      #48
      Plantjes zien er mooi uit

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        DAnkje

        Straks zal je daar waarschijnlijk anders over denken als ik mijn update gepost heb

      #49
      UPDATE: Whaaaaa stress!


      De vaart zit er goed in. De Amnesia Haze dames lijken het niet gemerkt te hebben dat ik ze getopt heb, ze blijven doorgroeien en groter worden. Hun bladeren zijn potverdikke al zo groot als mijn hand (en ik heb geen kleine pollekes) en dat zijn nog maar hun eerste fan leaves

      (de pot die je er eronder ziet is 30cm x 30cm!)

      IMG_2504.jpgIMG_2497.jpg

      Deze soort, Amnesia Haze, lijkt zich niet graag te laten temmen. Haar takken zijn vrij stevig en stug om te buigen. Hoewel ze nog zo jong zijn, moet ik nu al opletten dat ik niets breek
      Voorzichtigheid en zachtaardigheid is dus geboden bij mijn stressoefeningen

      Beide dames beginnen nu ook met grotere teugen te drinken. Ik moet de reservoir om de 48u bijvullen met 2L water.
      De andere twee dames willen voorlopig nog geen extra water. Zij teren nog steeds op het water dat in de pot zat bij het afstellen van de Blumats, ondertussen al bijna 2 weken geleden. Maar goed, mij hoor je niet klagen als dames zuinig zijn

      Het water dat ze krijgen is volgens het Plagron schema:

      Per liter:
      2.5ml Plagron Grow
      1ml Power Roots
      1ml Pure Zym
      EC: 1.25 (leidingswater is 0.75)
      pH: 6.5


      De andere dames zijn beide gisteren ook bij de kapper geweest. Hun heb ik terug getopt naar de 5de node. Eens zien of ze er ook zo weinig last van hebben als hun Sativa zussen…

      Hoewel ze een stuk kleiner zijn, staan ze er stralend bij

      Mevrouw Royal Domina is in haar nopjes na getopt te zijn:
      IMG_2499.jpg

      Lady Critical XXL die haar achterstand ruimschoots heeft ingehaald:
      IMG_2500.jpgstilte weggegaan uit de tent vandaag, op m’n tenen en zo stil mogelijk ….

      Groentjes!
      Last edited by OudHollander; 9 October 2019, 17:37.
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Goede tip! Bedankt

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Ja, het blijft ook door mijn hoofd spoken Daarom dat ik het nauwgezet in de gaten aan het houden ben. Nou ja, vandaag kon ik nog niet in de tuin, maar ik ga vanavond laat (lees: vannacht) nog uitgebreid bezoekje brengen en controleren hoe het zit met de vochtigheid daar bovenin.
        Ik denk eraan een 2de fan te plaatsen, zoals jij ook zie: bovenin om alle vochtige lucht naar beneden te blazen.

      #50
      Ah, kijk eens aan, ik ben bij!

      Nogmaal hallo


      Leuk verslag, leest lekker, duidelijk...
      Netjes!

      Grote Groeten
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment


        Bedankt om mee te lezen en nogmaals welkom
        Stel gerust vragen, trek dingen in twijfel of geef maar advies. Ik leer graag bij

      #51
      Hey OudHollander ,

      Door de stijging van je pH kunnen stoffen met elkaar reageren. Deze zijn dan niet meer oplosbaar in het water, ze slaan neer. Dit verlaagt de EC. EC meet namelijk de hoeveelheid in het water opgenomen stoffen, om het even kort door de bocht uit te leggen. Als ze neerslaan, zijn ze niet meer opgelost in het water. (Dit is een redelijk omslachtige uitleg.. maar geen idee hoe ik het anders moet doen..)
      Dat jouw pH zo snel stijgt komt door de Lemon Kick, deze werkt inderdaad maar voor een bepaalde tijd en is voor een biologische kweek bedoelt. Waarom heb je geen pH- gekozen? Deze werkt veel stabieler en past beter bij een minerale kweek.

      Je planten zien er verder wel goed uit! lekker bezig.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ik denk dat een goeie hydro-voeding (hy-pro bijvoorbeeld) veel beter geschikt is om in een vat te houden

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dutchpro is ook prima.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat heb ik mij ook wel eens bedacht, maar kom je dan niet in de problemen met voedingopname door afwijkende pH? Lijkt mij wel.
        Jullie hebben vast die pH schema's gezien, grond vs hydro

      #52
      Maakt geen groot verschil hoor.. Fosfor is sowieso nodig voor de ATP, en het is niet waanzinnig veel. Salpeter tijdens de bloei is een stikstofvorm, kan wat vervelend uitkomen..maar zal ook niet dodelijk zijn.

      Let wel op: pH- is wat sterker, hanteer dus niet dezelfde dosering als Lemon Kick en blijf meten.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Weer wat geleerd qnq, nu wachten tot mijn fosforzuur op is.
        Paar jaartjes nog, en dan......

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Yep, doe ik QnQ Ik rol de takjes tussen m'n vingers als het ware (waardoor de blaadjes rondraaien zeg maar) en zo versoepel ik voorzichtig de takken. Maar je merkt een duidelijk verschil tussen de Hazes en de andere dames. De takken zijn nu al zo stug en dik ...
        Dus de dagen voordat ik LST ga toepassen, begin met het rollen van de takken, zo zijn ze wat soepeler op 't moment dat ik met mijn binddraad afkom :-p (ik duw ze ook allemaal zachtjes naar beneden telkens ik in de tent ben voor een taak.)

      • exmember47012
        exmember47012 commented
        Editing a comment
        QnQ, heb je helemaal gelijk in. Daarom hebben wij er mede voor gekozen om iets meer stikstof in onze bloom te doen. Wel een slimme zet van je!

      #53
      Takketoelli

      Een goed voorbeeld is Calcium. Bij een hoge pH, is er waarschijnlijk meer carbonaat aanwezig. Calcium en carbonaat reageren met elkaar. Hierdoor kan de plant het niet meer opnemen. Je krijgt dan 'limescaling'. Witte vlokken in het vat zeg maar.. dit gebeurd bij pH's hoger dan 7 soms, afhankelijk van je kraanwater.

      Interessant vraagstuk trouwens, waarom hydro pH en soil pH verschillen. We zijn daar nu uitgebreid onderzoek naar aan het doen.. Wie weet over een tijdje een leuk growtopic op plagron.com.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Grond heeft basis/natuurlijk pH en steenwol niet.

      • exmember47012
        exmember47012 commented
        Editing a comment
        @rreppellsteeltjam ,

        Steenwol heeft ook een natuurlijke pH. Maar zelfs dan, op DWC, coco, perliet, verschilt de pH ook van aarde. Er komen vele factoren bij, zoals de soil surface charge, opneembaarheid, oplosbaarheid, chelaten toevoegingen..

      #54
      OMG, OudHollander is ook al in een zwart gat verdwenen!

      Comment


      #55
      UPDATE: We maken water! Vrouwen en kinderen eerst!IMG_2553.jpg

      Niet dus! Want doordat ik het inlaatgat zo laag tegen de grond geplaatst heb, vernauw ik de doorgang voor de aangezogen verse lucht. Hiermee zet ik niet alleen de afzuiging onnodig onder druk (de tent klapt ook naar binnen toe als de afzuiging aanstaat) maar vernauw ik dusdanig de doorgang dat het vocht in die aangezogen verse lucht aanslaat in en om het inlaatgat

      En laat ik dit alles net nu, middenin de oogst van de buitenplanten, ontdekken.
      “Wat heeft dat er nu mee te maken?”IMG_2542.jpg
      Last edited by OudHollander; 15 October 2019, 16:24.
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Oke, dus door het verplaatsen van de inlaatslang zal het condensprobleem oplossen? Klinkt logisch, ik ben benieuwd. Hou wel de lv in de gaten, als die nu stijgt weet ik wat ik moet doen om die van mij te laten zakken....
        Fijn dat je erachter gekomen bent!
        Een eigen droogtentje is altijd wel beter natuurlijk.
        Het is ook gewoon K-weer!

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Ik hoop dat het de oplossing was Takketoelli .. De komende dagen zal dit duidelijk worden.
        De LV is al redelijk in de hoogte gegaan (zit rond de 65% nu) omdat ik m'n droogbox op de tent heb aangesloten. Dat helpt dus ook niet echt om het probleem op te lossen. Ik hoop snel verandering te merken zodra de droogbox weer is afgekoppeld. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte

      #56
      UPDATE: Een kijkje achter de schermenIMG_2556.JPGIMG_2571.JPGWater & voeding:
      Alle vier drinken ze nu met grote teugen van de Blumat-reservoir. Sinds 9 oktober moet ik de reservoir elke dag bijvullen met 2L voedingswater! Met de Blumats weet je ’t nooit maar dat komt op ongeveer 500ml per plant per dag. Best wel veel vind ik.
      Alleen is dat een illusie, maar daarover meer in een later verslag

      De samenstelling van het voedingswater was tot gisteren de door Plagron aanbevolen balans voor week 2 in de vegetatieve fase.
      Hoewel de 2 Amnesia Haze dames een weekje voorop zitten en dus eigenlijk al de balans van week 3 zouden mogen krijgen, heb ik daarmee gewacht. Dat deed ik omdat de vier dames van dezelfde reservoir drinken. Ik zou dus de jongere plantjes een week vervroegd een hogere dosis kunnen geven, maar dat wilde ik uiteraard niet doen. Bijgevolg hebben de oudere planten een weekje langer op de gehalveerde opstartdosis gezeten. Daar lijken ze geen last van te hebben gehad, in tegendeel, ze zijn niet te stoppen.

      Dus per liter krijgen ze:

      2.5ml Plagron Terra Grow
      1ml Power Roots
      1ml Pure Zym

      De EC is 1.35 (ik start van 0.75) en corrigeer de pH naar 6.5 met Plagron pH- (fosforzuur)

      Door de Lemon Kick te vervangen door de pH- van Plagron blijft de pH inderdaad wat langer stabiel in de reservoir. Af en toe check ik de reservoir en corrigeer ik de pH indien het toch nodig blijkt.

      De volgende keer dat ik de reservoir zal bijvullen, zal ik overgaan naar de aanbevolen hoeveelheid voor week 3. Dat is een verdubbeling van de Terra Grow terwijl de Power Roots en Pure Zym gelijk blijven (van EC 1.35 naar 1.95)

      Ik vulde de afgelopen week bijna elke dag de reservoir met 2L maar de afgelopen 2 dagen lijken ze minder dorst te hebben. En dat is niet zomaar natuurlijk!

      LST
      Eens je start met LST toe te passen, weet je dat je dit zult moeten gaan doen tot een paar weken in de bloei. Elke dag beetje bijsturen, nieuwe scheuten binden en begeleiden, je bent er nooit klaar mee.
      Dat is ook wat ik heb gedaan sinds ik met de LST ben begonnen. En daardoor ben ik er in geslaagd om de week achterstand bij de Royal Domina en de Critical XLL t.o.v. de Hazes weg te werken. Tenminste, in de hoogte
      Alle planten komen nu ongeveer even hoog (of ‘laag’ moet ik zeggen). Ze werden dusdanig gebonden dat ik nu een gelijk bladerdek begin te krijgen.

      IMG_2581.jpg

      Vandaag (en waarschijnlijk morgen) krijgen de dames een rustdag. Ik heb ’t gevoel dat ik misschien wat te hevig ben geweest met de LST. Bijna bij elk bezoekje aan de tent was ik bezig met de LST beetje bij te sturen. Maar ik merk dat ze wat vertragen in groei, ze hebben rust nodig. En dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze nu wat minder drinken want ze groeien minder snel. (dat en de illusie waar ik het daarnet over had en die ik in een volgende post zal bespreken).Licht
      De lampen hangen nu beide (dankzij de LST) op een gelijke hoogte van 55cm.
      Volgens de fabrikant zijn dit de aanbevolen hoogtes:

      Zaailing: 60cm
      Vegetatieve fase: 45cm
      Bloei: 30cm
      IMG_2582.JPG

      In het jonge stadium waarin de plant zich bevindt, is voedingstekort zo goed als uitgesloten. Het was ook alleen maar op de bovenste scheut en op dat punt hing de lamp misschien zelfs maar op 40cm erboven. Ik hoop dat mijn diagnose correct was want sinds ik de lamp verhoogt heb, heeft die verkleuring zich nergens verder gezet.
      (als er andere suggesties zijn, hoor ik ze graag)

      Onder LED kweken is nieuw voor mij, hetzelfde geldt voor light-bleaching en is het dus een beetje koffiedik kijken…

      Al bij al staan de planten er gezond bij. Maar mijn algemene indruk is dat het toch beter kan. Er is er maar eentje van de vier bijvoorbeeld die trots haar blaadjes opricht. De rest laten ze wat hangen. Ik vermoed dat de hoeveelheid water per waterbeurt daar iets mee te maken heeft. Door de Blumats heb ik niet echt controle over of zicht op hoeveel elke plant nu precies krijgt. Het is naar eigen behoefte, dat wel, dus je denkt niet te kunnen overwateren. Maar dat is een foute redenering, je kan wel degelijk teveel water geven met Blumats. Dat verhaal en de LV is voor een volgende post.

      Na een paar weekjes deze kweek te draaien, dikt mijn lijstje met bedenkingen redelijk aan en zal ik toch naar oplossingen op zoek moeten gaan om problemen in de toekomst te voorkomen.

      De volgende post zal dus gaan over de Blumats en over de water geefbeurten, over de LV, de afzuiging, timers en temperatuur.

      Maar vanavond heb ik eerst nog enkele van deze bakjes knipwerk voor de boeg!

      IMG_2583.jpg

      Groentjes!
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Dankje kweek0r
        Voorlopig heb ik nog 1 bakje te gaan en dan is het nog paar weken wachten op de volgende lading. Nou ja, paar weken, ... de volgende oogst verwacht ik pas midden/eind november. Mijn Haze plantjes

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als de lv buiten de ruimte wel goed is moet er dus meer lucht in.
        De inlaten groter maken.

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Hmm, interessant QnQ Zo had ik het nog niet bekeken
        Ik ga daar eens mee aan de slag!

      #57
      Een zeer goede morgen beste OudHollander!

      Lekker bankhangen met nieuw leesvoer
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


        #58
        Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
        Een zeer goede morgen beste OudHollander!
        Een zeer goede middag beste Takketoelli!

        Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
        Lekker bankhangen met nieuw leesvoer
        Hehe
        Dan denk ik weinig te vertellen te hebben en staat er plots een halve boek tekst op m'n scherm
        Blij te horen dat er toch iemand die zooi leest

        Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
        Die lv ook... net ook weer regen. Het is gewoon ff doorbijten, normaal is de herfst een supermooi jaargetijde maar daar begin ik van terug te komen...
        70% bij drogen is wel hoog ja, maar bij goede luchtverversing zou die toch echt moeten zakken lijkt mij. Of de lv in de lucht die je naar binnen zuigt moet te hoog zijn, weet je die?
        Yep, vechten tegen de LV ... de eeuwige strijd...
        De LV van de aangevoerde lucht ligt rond de 55% a 60% (beetje afhankelijk van het weer ook natuurlijk)
        Dus als ik de droogtent uiteindelijk naar die LV zou kunnen krijgen, zou ik al blij zijn. Gaan curen op +/- 60% vind ik niet mis. Hij zit momenteel net onder de 70% en ik heb er vannacht nog nieuwe (natte) toppen in gelegd... laten we hopen dat het in die richting blijft gaan

        Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
        Ik ben benieuwd naar die illusie, ze drinken met Blumats meer dan dat ik ze met de hand zou geven inderdaad. Maar Takketoelli en watergift gaan niet zo goed samen...
        Of anders gezegd, het verbruik is meer. SweetMango is van mening dat Blumats de lv verhogen, dan zou er dus veel verdampen??
        Vind ik een interessante denkpiste van SweeMango! Ik ben vooral benieuwd naar het waarom. Waarom zou een Blumat meer LV veroorzaken? Als ik giet met water, is de grond bovenaan vochtig, hetzelfde met Blumats. Want als ze een watergift hebben gedaan, is de bovenkant van de grond ook vochtig... Ik zie het niet, maar misschien kan SweetMango dat toelichten?

        Watergift en OudHollander zijn ook niet de beste vriendjes (vandaar de Blumats)
        En de illusie waar je benieuwd naar bent, ga ik later vandaag proberen neerpennen. Het zal niet makkelijk worden om dat te verwoorden zodat een lezer kan blijven volgen

        Yep! Daarom dat ik niet zo'n fan ben van gemengde soortjes in een tent. Vroeger kweekte ik op hydro en dan mengde ik bijna nooit soortjes om dezelfde reden.
        En omdat watergift en OudHollander ook niet samen gaan, overweeg ik om terug over te schakelen naar hydro bij m'n volgende kweek en de Blumats misschien buiten zal gaan gebruiken.
        Een andere piste is dat ik de Blumats opsplits zodat elke plant z'n eigen reservoir heeft. Hoeft geen ton van 50L per plant te zijn natuurlijk. Mijn reservoir is nu ook maar 11L en pakt weinig plaats in. Ik kan er makkelijk zo enkele kwijt in die kast naast de tent waar nu de reservoir in staat. Maar goed, da's denkvoer voor later, eerst deze kweek en roeien met de riemen die we hebben

        Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
        Dat trainen doe je goed ja, mooi gelijk! Probeer de dames zo te houden en niet met verhoginkjes te werken. Dat is mijn niet zo bevallen met de Blumats, maar hier was je volgens mij al van op de hoogte
        Dankje voor 't compliment
        Verhoogjes doe ik niet aan. Om precies de reden die je aanhaalt, ik zag het in je verslag
        Ik laat ze nu even doorgroeien om ze nadien weer wat gelijk te brengen door de LST door te zetten. Ik probeer de planten voor te bereiden op het scrognet. Die Hazes laten zich niet graag temmen en ik vrees dat ze te stug zouden worden als ik te lang wacht om ze al te sturen.
        Niet eenvoudig met 2 Indica's en 2 Sativa's

        Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
        Die verkleurde bladeren zijn van de led ja, mee eens. In ieder geval geen voeding
        Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
        Je kunt wel degelijk overwateren met Blumats, net als te weinig geven. Je stelt ze zelf af he.
        Bij handmatig watergeven gaf ik vaak dan te veel, dan te weinig.. als je eenmaal de sweetspot hebt kan er eigenlijk niks meer misgaan. Dat vergt wat oefening en ervaring.
        Als ik zo kijk naar de vier dames zou ik de twee rechts wat dichter zetten, linksonder iets minder dicht. Linksboven is ok
        Kijk, dat vind ik nu interessant dat je dat zegt
        Als je 't goed vindt, kom ik hierop terug in mijn volgende post (waarin ik ook de illusie uitleg) want ik heb daar zo mijn idee van

        Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
        Tijd voor mijn 2e tas koffie,
        Dadelijk de dames eens inspecteren, gisteren heb ik ze flink gesnoeid in een poging de lv te verlagen.
        Spannend!
        ​​​
        Misschien moeten we de plantjes voortaan elke dag afdrogen met een handdoek?


        Groentjes!
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Inderdaad QnQ

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Dat een blumat constant druppelt maak ik mij geen illusies. Als die de hele tijd druppelt ben je ze binnen een dag aan het verzuipen. Wel geeft de blumat over de hele dag water, ik heb ze ook wel een savonds zien druppelen. Maar vooral smorgens gaan ze hard. Meestal zie ik alleen nog een laatste drupje aan het uiteinde van het slangetje hangen, dat is samen met de natte plek op de grond voor mij de controle dat ie het nog doet.

        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          true. Zal er volgende keer op letten

          Als ik overwaterde had ik dat wel nu gemerkt en dat is verre weg het geval.

        #59
        Goed bezig hier
        Hopelijk zijn we gauw af van dat hoge rlv niet normaal dit jaar.
        Ad usum proprium!

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Gaat nergens meer over gvd!
          En normaal hou ik wel van een vochtige dame maar schimmelen gaat mij toch echt iets te ver!

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment

          Kan het vocht niet altijd even goed vasthouden. Soms moet je dan vochtvreten. vocht vreten moet je niet met een korreltje zout nemen..
          wat denk jij, is het een beetje origineel

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Erg goed! Hou ik wel van, woordspelletjes

        #60
        33 ruimte waarin de tent staat en ook die zal een deel mee worden opgewarmd op die manier. Zo hoop ik het zowel binnenin de tent als buiten de tent in de garage de temperatuur omhoog te krijgen zonder de kosten de pan te laten uit swingen.

        Ik besef dat ik heel vaak het woordje "hoop" heb gebruikt ... want dat is het ook... hoop ... ik ben niet zeker of mijn plan zal werken.

        Het beste alternatief is om de tent binnen in huis te zetten. Dan zijn alle problemen opgelost. Maar vrouwlief is het daarmee nog niet eens. Ik ben al enkele dagen in overleg en probeer haar van de nood tot verhuis te overtuigen. Ik zou binnen maximaal 2 weken mijn scrognet willen ophangen en eens dat gedaan is, is verhuizen van de tent geen optie meer. Dat wil ook zeggen dat ik dan zal overschakelen naar 12/12 en dus tegen dan ook de koude tijdens de donkere uren en het vochtprobleem opgelost zal moeten krijgen.

        De komende week wordt dus heel erg spannend want als mijn warmtelamp oplossing niet blijkt te helpen en ik kan niet naar binnen verhuizen, zal ik de kweek stilleggen en moeten opdoeken tot in het voorjaar. Op deze manier is het een verloren zaak want met deze LV kan ik nooit tot een oogst komen.

        Oh wat mis ik mijn kweekhok van vroeger
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          De oplossing: je vrouw de deur uit!

        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Zo wat vervelend OudHollander . Ik hoop voor je dat het verwarmen van het hok iets uithaalt. Of dat je toch nog je vrouw kunt overtuigen!


        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Bedankt voor de aanmoediging kweek0r Alle positieve vibes zijn welkom!
      Bezig...
      X