Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Back to the future Haze run

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Dat klinkt als een behoorlijke uitdaging. Hoop dat je het nu op deze manier onder controle krijgt. En onthoud: zonder strijd geen overwinning!

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de aanmoediging

    #62
    En geen afzuiging = geen vocht afdrijven. Wel afzuiging aan = te koud in de tent.
    Beter te koud dan regenbuien. Die zgn 18 graden grens is niet zo heel belangrijk.
    Plantjes gaan niet meteen dood als het onder de 18 wordt, dan zouden alle buitenplanten al een paar maanden dood zijn en die staan nog steeds prima juist omdat ze in de buitenlucht staan, ventilatie, wind door de haren.

    Je moet het denk ik meer als buitenkweek behandelen in zo'n koude ruimte.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Klopt QnQ

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja oke maar das geen verrassing eh.
      Elk jaar gaat aan het eind de temperatuur naar beneden.
      Maar ik ik moet kiezen tussen meer dan 70% of 10 graden dan kies ik voor de laaste omdat je koolstoffilter ook niet meer goed werkt boven de 70% maar dat was al aangehaald.

      Nja kachel erin dus.
      Je hebt ook vorstbeveiligers die zijn lager wattage.

    #63
    De planten die op deze foto op de achtergrond staan (zijn de Amnesia Hazes die eigenlijk rechts in mijn tent staan) hun Blumat gaat straks dicht als het licht terug aan is. Je ziet duidelijk dat ze hun blaadjes meer en meer laten hangen en ze niet opnieuw oprichten. Zij krijgen teveel water en laten hun blaadjes hangen daardoor. Da's natuurlijk ook omdat de LV veel te hoog is en het regent in de tent.

    vlcsnap-03455.jpg

    Die Blumats gaan dicht en die planten krijgen zo lang als nodig zal blijken even geen water meer om de pot wat te laten uitdrogen.
    Eens de pot terug OK is, zal ik de Blumat voor die pot opnieuw afstellen. Hopelijk heb ik tegen dan ook een beter LV situatie...

    Ah, het is dweilen met de kraan open .. dat besef ik ook wel .. maar ik wil eerst alles geprobeerd hebben voordat ik beslis de stekker uit te trekken.
    Last edited by OudHollander; 22 October 2019, 15:28. Reden: Ik krijg geen GIF gepost :-( (had het nogthans als gezien van anderen, maar mij lukt het niet)
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


      #64
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Zoek eens op warmtemat bij de Hornbach of Bauhaus of internet.

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Warmtematten heb ik ook overwogen Rreppellsteeltjam

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ze hebben hele grote warmtematten!!!


        Dus niet voor onder je potten!!!

      #65
      Even een snelle update tussendoor.

      Toen ik daarnet de tent opendeed na de nachturen viel alles al bij al nog goed mee. Ik bedoel dat de planten er nog vrij goed bijstaan, het vocht droop natuurlijk weer van de wanden en plafond.
      (laat je niet misleiden door de hygrometer stand want het licht was al 1.5u aan en dus was de tent op temperatuur gekomen. De lagere LV is omdat ik de tent opendoe, dan zakt die meteen een heel pak)

      IMG_2599.jpg

      De warmtelampen en keramische fittingen zijn aangekomen. Eentje ervan heb ik ondertussen al in de tent gehangen en aangezet. Da's dus een warmtelamp van 250W en ik was teleurgesteld van de hoeveelheid warmte dat de lamp uitstraalt. Ik heb ze een dik kwartier aan laten staan om op temperatuur te laten komen, maar dan nog vond ik de straalwarmte tegenvallen.
      Ik denk eraan om niet eens die 2de lamp op te hangen want ik voel nu al aan mijn theewater dat het uiteindelijk toch niet voldoende zal zijn, ook niet met 2 lampen. Bovendien wilde ik niet beide lampen aan hebben staan tijdens de lichturen en wanneer dus de LEDs aan staan want dan voeg ik zo maar even 500W toe aan mijn kweek... Dat is echt niet the way to go...

      Gadver!

      Ik ben nu bezig met een experimentje waarbij ik toch aan het proberen ben om de ruimte op te warmen waarin de tent staat maar de opwarming gebeurd dan door de tent zelf. De afzuiging staat constant aan (waardoor de vohtige lucht ververst wordt) en die blaast dan in de ruimte de warmere lucht uit. Op die manier warmt die ruimte traag op. Maar ook dat is uiteindelijk niet ok want wat ga ik dan doen tijdens de donkere uren? ...
      Hoe dan ook ga ik eens ernstig de situatie bespreken met de vrouw, want zo kan ik niet naar de bloei...
      Last edited by OudHollander; 22 October 2019, 18:51.
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Oh? Ik had ook wel meer verwacht hoor! Ik kan mijn hand niet voor mijn bouwlampje houden, gewoon te warm!

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ik heb ook een keramische lamp en ik richt de ventilator erop zodat de warmte wordt verspreid. Ik kan daarmee de temp 2 tot 3 graden verhogen wat net genoeg is voor mij (150 watt keramische lamp, 80x80x180cm hok)

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Yep, had ik gelezen Flip Hasjkip jouw posts waren dan ook mijn inspriratie om dit te gaan doen In mijn geval was het een 250W lamp in een 120x120x200 tent maar het had totaal geen effect... Ik had het eerst al eens getest maar naden heb ik ze eens deftig opgehangen en 2u laten hangen.
        Ik had precies hetzelfde gedaan: de lamp van 250W aan (net onder mijn LED gehangen) en met een ventilator erop geprobeerd de warmte te verspreiden. Na 2u zag ik nog niet een halve graad stijging waardoor ik die poging tot opwarmen dan maar gestopt ben.
        Maar goed, ik zal die opwarming niet meer nodig hebben want de tent verhuist vandaag naar binnen

      #66
      Last edited by OudHollander; 22 October 2019, 23:50.
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ja ik heb de droger er op aangesloten. Toen gingen de ledjes wel branden tot 1000W of zo? (Puur een gokje, ik zag iets van 3 ledjes branden, ik zal het binnenkort eens opzoeken hoeveel die droger trekt en hoeveel het stekkerblok dan aangeeft.)


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Je hoeft geen uitgebreid onderzoek te doen hoor kweek0r
        Toch bedankt voor de bereidwilligheid

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Yeeeeaaaaahhhhh!!!!!!

      #67
      Dus dan heb je maar zo'n 2 maanden per jaar niks staan als alles vlot achter elkaar doorgaat ?
      Als dat zo gevoelig ligt toch een klein risico als je bijna het hele jaar wiet hebt staan.

      Lucht uit je Blumatleidingen doe je door de laatste Blumat even helemaal open te draaien tot er alleen nog water uitkomt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Daar komt het inderdaad ongeveer op neer QnQ
        Alleen is het zo dat ik in potten kweek buiten en die "makkelijk" weg te stoppen zijn indien nodig.
        Het is ook een heel ander verhaal om enkele plantjes buiten in potten te hebben dan als je een heuse ingerichte binnenkwekerij hebt. Voor ons kwekers en voor het gezonde logische verstand slaat dat nergens op, maar zo is de huidige publieke opinie wel waar ik woon.
        Jammer genoeg is het niet wat wij er van vinden dat telt, maar wat de interpretatie en perceptie is door derden wat van belang is, hoe stompzinnig of bekrompen die visie ook mag zijn...

        Dus met de Blumats kan ik waarschijnlijk niet anders dan ze gewoon opnieuw af te stellen zoals bij de start... Het laten doorlopen van het water zodat de lucht er terug uit is en dan de sensor afstellen. Dat wil dan ook zeggen dat ik dit pas kan doen als de pot de juiste vochtigheid (lees: druk) heeft. Ik zal dan eerst handmatig terug de pot op de juiste vochtigheid moeten brengen waarna ik dan de Blumats kan afstellen zoals het hoort. Of zie ik het verkeerd?

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Als je de Blumats zelf gewoon laat zitten en de dunne slangetjes los maakt aan de hoofdleiding heb je wel een paar uur speling hoor. Loskoppelen, tent verplaatsen, vat en leidingen weer leggen en aansluiten. Als je aan het einde van de hoofdleiding een kraantje doet kun je goed ontluchten, maar het gaat ook wel zonder. Gewoon effe laten stromen uit de laatste aansluiting. Dan de blumatslangetjes vastmaken, en blumats opendraaien tot het goed stroomt. Als je weet hoe ver je ze openzet kun je ze ook weer terugzetten op beginstand.

        Komt goed!

        Belangrijkste is dat je door kunt, echt mooi! Wij kunnen veel van elkaar leren heb ik zo het idee, dus ik ben blij dat je blijft!!
        Geef je vrouw maar een flinke knuffel van Takketoelli!!

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Yep, dat idee heb ik ook Takketoelli Ik leer in elk geval veel bij van jouw kweken en die van anderen! Gratis info dat ik vroeger niet ter beschikking had

        Ik zal die knuffel doorgeven, maar wel pas als ik klaar ben met het geven van mijn eigen knuffels

      #68
      Even snelle update: De verhuis is bijna klaar!vlcsnap-00019.jpg

      Dan was het tijd voor de lastige klus; het installeren van de luchtfilter, de lampen en de bekabeling daarvan. De situatie is een klein beetje anders als in de garage dus ik moest een beetje zoeken hoe ik het zou aanpakken. Welke gaten zou ik gaan gebruiken voor welke kabels? Ik heb alles graag netjes en ik heb liefst zo weinig mogelijk bekabeling in zicht. Bovendien sta ik er prat op dat er in de tent zelf geen enkele stekkerdoos of kabelverbinding zit, alle kabels moeten de tent uit om daar hun stroom te krijgen

      Zo gezegd zo gedaan en de vier dames konden weer gezellig terug in hun tentje

      Rond middernacht ben ik moeten stoppen met mijn gedoe want vrouwlief ging slapen. Onze logeerkamer ligt net naast onze slaapkamer en ik wilde haar uiteraard niet tot last zijn

      Aan de Blumats ben ik niet meer toegekomen, da's een vraagstuk voor morgen. Voorlopig kunnen de dames gerust even zonder water. (Bedankt QnQ en Takketoelli voor de tips i.v.m. de Blumats)

      Ik heb toch even de tijd genomen om mijn stoel erbij te pakken en voor de tent te gaan zitten. Toen zag ik dat mijn bladerdek mooi gelijk is in hoogte, de LST verloopt goed blijkbaar. Ik kon het natuurlijk niet laten om even een foto te nemen. De discolights stonden aan, dus ik maakte de foto zwart/wit, dat is toch net iets aangenamer

      IMG_2610.jpg
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Ah kijk met een anderhalf rechterhand komt het wel goed hoor appeltje eitje, of dat net niet... een eitje dan
        Dat is ook nog een het leuke ervan, je kan er namelijk ook geurballetjes bij doen (is that a good idea?) De densiteit kan je ook zelf bepalen, heb het ide dat de granulaat de gaten van het aluminium beetje verstoppen dus wat grotere pallettes doen het beter IN een prima klima dan. Betere opname/absorptie op deze manier. Mijn oude canfilter doen het beter met granulaat maar dan gewoon de palletes fijn slaan net als wanneer ik pepertjes stamp. Toelli had het er al over, er zitten wel verschil in dus opletten dat je wel de juiste soort kool koopt.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Welke kool haal jij ganjagast?

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        TakketoelliIk heb die van SuperFish Super Activated kool 1L
        Dit zou goed genoeg moeten wezen? Tot nu toe geen lekken, maar goed de planten bloeien dan wel niet dus ben benieuwd wat straks doet.

      #69
      Snelle tussentijdse update: Het gaat de goede kant op!



      Onder het motto "een beeld zegt meer dan woorden"

      IMG_2614.jpg
      Out = in het bladerdek, in de schaduw
      In = pot-hoogte in de tent, in de schaduw


      Groentjes!
      Last edited by OudHollander; 24 October 2019, 19:26.
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Yep yep

        De plantjes hebben het helemaal naar hun zin heb ik zo de indruk. En wij ook
        Nu ja, ik slaap nu wel al relaxter maar mijn vrouw nog niet ... zij maakt zich zorgen om de veiligheid. Dit heeft ze natuurlijk overgehouden van m'n oude kweekhok, daar werkte ik met voorschakelapparatuur, relais, zeer hete HPS lampen etc.. het boeltje was (veilig) aangesloten, maar voor een leek ziet het er gevaarlijker uit dan het is ...
        Ze heeft gisteren een rondleiding gekregen in de nieuwe tent en hoe veilig en anders alles vandaag is met de LED lampen. Zo zag ze dat er in de ruimte geen enkele kabel of stopcontact was. Alles was netjes aangesloten met nieuwe verlengsnoeren en stekkerdozen. Kortom: ik heb haar kunnen overtuigen dat ik het echt wel veilig heb aangepakt.
        Om haar te helpen rustiger te slapen, ben ik nu op zoek naar een snelle en goedkope leverancier van de MABO automatische blusser. Ik heb mijn vrouw getoond wat het is en kan en als dat op de tent zou liggen, zou ze pas echt rustiger slapen
        Last edited by OudHollander; 25 October 2019, 17:35.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat was voor mij ook altijd een hoge drempel, en door de ledlampen stapte ik daar overheen zogezegd
        Bij de Mabo is de houdbaarheidsdatum van belang. Je wilt geen volle bak betalen voor een mabo die nog maar een paar jaar houdbaar is.
        Er zijn diverse sites te vinden

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Mabo in de aanbieding ;

        https://www.brandblussercentrale.eu/...r/#prettyPhoto

      #70
      Update: op zoek naar nieuwe koolstof

      Na 2 dagen de kamer waarin de tent staat goed te verluchten, kon ik deze morgen toch de tent ruiken toen ik op de gang kwam... Ik denk dat ik de conclusie mag trekken dat het vochtgeweld mijn koolstoffilter naar de filistijnen heeft geholpen

      Maar ganjagast heeft me op 't idee gebracht om de koolstof te vervangen en niet de hele filter. Vind ik een interessante piste want zo kan heb ik ook dat stukje zelf onder controle. Wat men zelf doet, doet men meestal beter

      Ook Takketoelli gaf al wat interessante informatie. Ik moet dus op zoek gaan naar A kool als ik het goed begrepen heb. Ook zou ik niet voor een grove korrel moeten gaan en kiezen voor kool van kokosnoten.

      Ik heb al wat research gedaan, maar ik vrees dat mijn google-skills kapot zijn of verdoofd want ik kan niet echt vinden waar ik die kool kan kopen.
      Ik heb ook niet echt een idee hoeveel ik er van nodig heb... of hoe ik de filter open maak en of hoe ik die koolstof kan vervangen ...

      Zijn er mensen die me hierin kunnen adviseren? Een linkje naar een webshop zou top zijn, maar een hint in de juiste richting wordt ook gewaardeerd.
      Eventueel een link naar instructies/handleiding om die kool te vervangen zou ik ook op prijs stellen

      Alvast bedankt voor de nuttige input!

      Groentjes!
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik zou zeggen laten drogen en uitproberen!

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Duidelijk
        Top man!

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de duidelijke info Takketoelli!
        Ik ga, terwijl ik verder onderzoek doe, mijn filter gewoon laten 'uitdrogen' en zien of de werking verbetert.
        Alleen deze morgen had ik een geur hangen in de gang, deze namiddag leek die verdwenen te zijn.. Maar goed, ik geef het nog een paar dagen voordat ik met zekerheid kan zeggen of de filter nog zijn werk doet.
        Eens de droogtent klaar is met de buitenkweek oogst, ga ik die filter+afzuiging gebruiken als actieve inlaat. Zo kan er langs daar ook niets meer ontsnappen.

      #71
      Ik heb hem er ff bij genomen

      20191025_140557.jpg

      Er zit niks in

      Schroefjes doordraaien en lostrekken

      20191025_140938.jpg

      Deze korrelgrootte dus.

      En nu de kool opruimen....
      Attached Files
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        "Actieve kool"

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Ok, daar ga ik zo meteen mee aan de slag, met die zoekterm. Ik wil ook eerst nog wat meer info voordat ik iets ga kopen. Volgens mij kan dat goedkoper en ik denk niet dat ik 5kg nodig heb... Maar eerst boodschappen!

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        ghehe die foto vd katten

      #72
      Deze lijkt er erg veel op! Ik wil alleen nog meer info voor ik een beslissing neem, en nu gaat het huisje poetsen ff voor
      Laterssss
      Ja, oefen maar vast voor als je straks met die kool gaat lopen stuiven

      Bij de fabrikant van je filter kun je vinden hoeveel kilo erin zit.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Okiedokie

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        prima klima 2600x tussen 0,8Kg en 1.9Kg
        Last edited by ganjagast; 25 October 2019, 16:47. Reden: iets meer kg dan ik had vermeld :-)

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        "Bij de fabrikant van je filter kun je vinden hoeveel kilo erin zit."
        Of je wacht ff op ganjagast

      #73
      Update: wat een k*t-kweek-jaar is 2019?!IMG_2601.JPGIMG_2654.JPG

      Op een andere plant zag ik dan ook nog een beetje meeldauw .. Het kan niet op dit jaar!

      IMG_2656.JPG

      Die was al deels geoogst en zou sowieso morgen onder het mes gaan... ik zal extra moeten opletten zodat ik geen met meeldauw besmette toppen in de droogtent leg bij de andere oogst

      Ah ja, met dit vochtige najaar verwachte ik niet echt veel meer van de planten die nog buiten staan. Die moeten nog tot ongeveer half november, misschien zelf eind november. Dagelijks zet ik de planten in een serre met ventilatie en zo kan ik de toprot tot een minimum beperken maar als er cola's beginnen sneuvelen, word ik chagrijnig ...
      Alles wat ik van buiten nog kan halen is lekker mooi meegenomen, want ik heb mijn voorraad voor komend jaar al geoogst. Toen ik de droogtent vanuit de garage naar binnen heb verhuisd, heb ik de (bijna droge) toppen gewogen terwijl ik ze in een bak had verzameld. Momenteel staat de teller op 380gr maar nog niet alles is echt droog genoeg. Ik verwacht nog een vermindering van 10%, maximaal 15% ofzo.

      "Zo lang de binnenkweek maar goed loopt" denk ik dan bij mezelf

      Koffie erbij, jointje erbij, keyboard erbij en nu maar wachten tot de lichten aan gaan in de tent zodat ik m'n dames een bezoekje kan brengen

      IMG_2659.jpg

      Toen het 16u was, zag ik op de camera's dat de tent wakker werd. Gisteren had ik een beetje extreme LST toegepast en alle plantjes stonden alweer omhoog, mooi mooi mooi!

      Screen Shot 2019-10-26 at 17.46.36.pngScreen Shot 2019-10-26 at 17.47.06.pngPANIEK PANIEK PANIEK IMG_2653.JPGIMG_2651.JPG
      IMG_2648.JPGIMG_2645.JPG

      Heel duidelijk een calcium tekort!!
      (opmerking: de witte stipjes/dingetjes zijn stofjes, geen beestjes)

      Calcium tekorten onstaan vaak als de pH van het voedingswater niet correct is. Maar dat is bij mij niet 't geval. Ik meet constant de pH en hou die op 6.5, soms een afwijking van 0.2 maar nooit meer.

      Het voedingswater dat ze krijgen, is geheel volgens het exmember47012IMG_2660 2.jpg

      "You may add more calcium and magnesium than normally needed"

      Ik vraag me af waarom dat in de handleiding van LED lampen staat
      Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen? Ik heb niet de indruk dat andere LED kwekers veel problemen hebben met calcium of magnesium tekorten. Toch niet in die mate dat het iets typisch zou zijn voor LED kweken.

      Kan iemand me een calcium & magnesium oplossing aanbevelen die ik zou kunnen gebruiken?
      Ik zou voor die van Plagron kunnen gaan, maar die moet door de aarde worden gemengd, daar is het nu te laat voor. Ik zoek dus iets dat mee in het voedingswater kan. Ik ga alvast zelf ook wat researchen.
      Alvast bedankt voor nuttige tips

      Het kweken zit me niet mee in 2019
      Buiten niet, en u binnen ook al niet
      Groentjes!
      Last edited by OudHollander; 26 October 2019, 18:41.
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        OudHollander
        Green House /Powder Feeding

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Op hydro verhoog je de EC ook als je plantje groter wordt, want ze heeft geen buffer zoals in aarde.
        Mijn ec is momenteel 2.4.

      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        ganjagast Wat is het verschil met andere dan? Vraag het me al lange tijd af, maar ben iets te gierig. xD

      #74
      Tussentijdse update: Op de wip!

      Amper 4u geleden en toch alweer iets te melden
      Alsof we op de wip zitten gaan we van goed naar minder goed en nu alweer naar goed

      Niets heel erg bijzonder hoor, maar toen ik daarnet de camerabeelden bekeek, zag ik dat de plantjes er ondertussen toch alweer mooi bij staan.
      De blaadjes staan misschien nog niet heel erg rechtop maar ze zijn duidelijk aan de beterende hand.

      Screen Shot 2019-10-26 at 22.29.17.png

      Het watergeven via de Blumats staat blijkbaar relatief goed afgesteld. Het lijkt in elk geval beter te zijn dan hoe het voor de verhuis was.
      Ik zag ook op de andere camera dat de planten sinds gisteren niets meer hebben gedronken. Dat vind ik prima want dat wil zeggen dat ze minder drinken. Voorheen moest ik de reservoir elke dag met 2L bijvullen.
      Toen ik ze gisteren na 3 dagen zonder water terug aan de Blumats heb gekoppeld, hebben ze met z'n vieren samen 7L gedronken ... Hun blaadjes hingen slap dus de pot moet echt uitgeput geweest zijn. En nu hebben ze dus geen dorst meer

      Straks ga ik ze een bezoekje brengen en lieve woordjes toespreken. Hopelijk houden ze 't vol tot het flesje CalMag is gearriveerd

      Ik was deze namiddag bezig met het maken van het scrognet. Nou ja, 't is te zeggen: het frame bestaat uit pvc buizen en daar zou ik dan het gekochte 120x120 net in hangen van Secret Jardin.
      Maar toen ik dat wilde proberen, kwam het erop uit dat er een verkeerd net in mijn verpakking zit. op de verpakking staat wel degelijk 120x120 maar het net is 90x90 ... Verkeerd verpakt in de fabriek dus
      Geeft niets hoor, kan er ook nog bij dit kweekje

      Als ik nu nog zou weten waar ik het net had gekocht, kon ik het terugsturen, maar het ligt al even in mijn kast en mijn geheugen is een zeef (van 1 miljoen micron)

      Heb dan maar een nieuw net besteld, hopelijk krijg ik deze keer de juiste

      Op naar het volgende avontuur, ik ben benieuwd wat morgen brengt

      Groentjes!
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


        #75
        Waarom geen gaas?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment

        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Impulsieve aankopen? Ikke? neuh hoor



          Wat de doorslag zal geven is hoe het scroggen zal verlopen. Bij de LST merk ik duidelijk verschil bij de planten. De Hazes laten zich niet graag binden, heel stug en moeizaam. Ik verwacht dat zij misschien het net wat kunnen gaan vervormen. Als dat zo is, dan gebruik ik plantbinders om het net ook aan de potten wat te binden hier en daar.
          De Indica's laten zich makkelijker binden.

          Aangezien ik binnen normaal maar 1 soort tegelijk kweek (deze kweek is een uitzondering vanwege de slechte kiemresultaten) en het voortaan met 1 kweek per jaar zal moeten stellen, zal ik alleen nog Sativa's gaan kweken binnen. De Indica's ga ik buiten kweken (minder lang bloeien).

          Dus met dit in het achterhoofd, zal ik na deze kweek (lees: nadat ik het gedrag van de Sativa's op 't net heb gezien) bepalen of ik verder ga met een net of met een gaas. Want als je alleen dezelfde soorten kweekt in je tent, valt ook het voordeel van verschillende oogstmomenten beetje weg.

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment


          "valt ook het voordeel van verschillende oogstmomenten beetje weg. " dat is hier een nadeel ghehe heb liever 1 soort. geen ruimte en plek om afzonderlijk te drogen.
          Last edited by ganjagast; 27 October 2019, 17:49.
      Bezig...
      X