Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Back to the future Haze run

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Update: Met de trein zou je er al zijn ...

    Afgelopen weekend heb ik het net afgespeurd naar een snelle leverancier van de CalMag die ik zo dringend nodig heb en heb die meteen besteld. Krijg ik vandaag de melding dat niet alles van mijn bestelling op voorraad is en ze het pas vrijdag zullen binnen hebben! Op hun site stond het als 'in voorraad' En als zij het pas binnen hebben op komende vrijdag, is het pas bij mij geleverd op de daarop volgende dinsdag, da's meer dan een week! K*tzooi! Mijn dames kunnen zo lang niet wachten! Zelfs als ik er met de trein zou omrijden, was het sneller geweest!


    Gelukkig gaat het in de tuin wat beter. De dames hebben het lekker naar hun zin sinds de verhuis en zijn me aan het belonen met uitbundige groei. Als het licht aan ging vandaag, kreeg ik dit te zien, ik werd weer helemaal rustig

    image_345708.png image_345709.png

    Ben dan maar naar boven gegaan op de logeerkamer met de vier dames

    Ze beginnen het tentje nu wel mooi te vullen en naast het Calcium probleem, zien de dames er goed uit.

    -IMG_2688.jpg-IMG_2691.jpg-IMG_2681.jpgIMG_2682.jpg

    Een deel van de oogst staat ondertussen te curen in de kast. Toen ik de weckpotten ging halen uit de kelder, stootte ik op 2 oude bekenden

    -IMG_2693.jpg

    Splinternieuw want dat waren mijn reserve lampen van m'n oude kweekhok

    Zij die het net gaan afspeuren naar CalMag, groeten u!

    Groentjes!
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Nee, het lijkt erop dat de kweekgoden (bestaan die wel ) me niet gunstig gezind zijn deze kweek
      Maar je hebt gelijk kweek0r: het glas is halfvol, of beter: de tent is halfvol

      Ik kreeg deze morgen bericht dat het flesje CalMag (dat ik gisteren in alle paniek heb bijbesteld) vandaag zal arriveren. Deze namiddag kan ik er al meteen de eerste beurt van geven aan de dames, ze zullen in hun nopjes zijn

      Gisteren en vandaag heb ik ze een sterke bladvoeding gegeven (EC2.0) in de hoop zo een beetje het tekort af te remmen (Plagron Terra Grow kan je ook als bladvoeding gebruiken, zo wordt het sneller en directer opgenomen door de plant)

      En ik heb geluk dat ik inderdaad al eens geoogst heb, maar die rokertjes zijn nog niet klaar. Eerst curen dus binnen minstens 2 tot 3 weken weet ik of het een goed kweekje was

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Inderdaad zeg, dat is nieuw voor mij!

      Kopietje Plagronsite:
      Kan ik Terra Grow ook op mijn planten sproeien?
      Ja, dit kan. Als je zo snel mogelijk een voedingstekort in de groeifase wilt oplossen, bijvoorbeeld omdat je bladeren te geel zijn, kun je Terra Grow op de bladeren sproeien. Gebruik maximaal 2 ml per liter.

      Bedankt weer

    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Blij dat ik je wat kon bijbrengen Takketoelli
      Ik wist niet dat het op hun site stond (ik heb die info van exmember47012

    #77
    Update: een kweek waar Murphy trots op zou zijn!

    Jaja, het kan niet op! Je kent em wel, die wet van Murphy, toch?

    Had ik een MABO automatische brandblusser besteld en die kreeg ik vandaag toegestuurd.
    Ik herinnerde me nog dat iemand op dit forum had gezegd goed op de houdbaarheidsdatum te letten dus dat is meteen wat ik deed als ik de doos opende. En ja hoor, je kon het al raden: de MABO was gemaakt in 2015 en had nog een garantie tot 2025

    IMG_2715.jpg

    Godverdevloekendekutbullshitmiljaardedju!


    €125 voor zo'n brandblusser is niet niets. En dan krijg je een exemplaar dat al aan 60% (en binnen enkele maanden 50%) van z'n levensduur zit. Sjonge jonge wat een geklooi weeral

    Dan maar mailtje gestuurd om tot een oplossing te komen. Ik ben benieuwd naar de reactie.

    Dit verslag gaat al lang niet meer over de planten, want die gaan uitstekend, maar over al het geklooi er rond ...

    Ah ja, een mens zou zich te snel gaan vervelen, toch?


    To be continued ...

    Groentjes!
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Mag ik vragen waar je de Mabo hebt gekocht ? Ik kreeg er 1 van Bol.com met een kortere levensduur, die vertelden mij dat er verkeerde stickers waren geplakt. Kul verhaal natuurlijk..

      Takketoelli Mabo automatisch is nu 85 €, de granaat 70 €. https://www.brandblussercentrale.eu/...-brandblusser/

    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Ik kocht em bij desjop.nl Flip Hasjkip
      €125 BTW inclusief en geen verzendkosten.
      Bij brandblussercentrale is hij in de aanbieding blijkbaar, normaal kost ie daar evenveel. Ik had die ook gecheckt bij mijn aankoop en toen was die aanbieding niet actief

      Toen ik zocht waar ik hem het goedkoopst kon kopen, kwamen ze allemaal ongever op hetzelfde bedrag uit. De ene vermeldt wel of geen BTW, bij de andere komen er torenhoge verzendkosten bij, etc.. Allemaal kwamen ze rond de €125 uit.

      Maar dat verhaal van verkeerde etiketten zou ik echt niet aanvaarden, wat een larie! Terugzenden of compensatie!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dankewel Flip!
      Zo goedkoop ben ik ze nog niet tegengekomen

    #78
    UPDATE: De spanning is te snijden!exmember47012Screen Shot 2019-10-31 at 20.50.28.pngScreen Shot 2019-10-31 at 19.51.45.png

    De LST heb ik een dag of 3 ongemoeid gelaten. Ik wilde dat de planten hun scheuten lieten zien. zo kon ik zien of het bladerdek een beetje gelijk uitkwam. Eind deze week zou ik het scrognet moeten gaan ophangen. Maar in heb besloten dat vandaag al te doen.
    Dus i.p.v. LST te doen, heb ik de spanning erop gezet door het scrognet te installeren en over de planten te plaatsen. Die handeling op zich is al stressvol genoeg dus hier mogen ze nu een dagje van bekomen.

    Ik ben van dit beeld

    Screen Shot 2019-10-28 at 17.42.48.png

    Naar dit beeld gegaan:

    Screen Shot 2019-10-31 at 19.50.59.pngIMG_2722.jpg

    De klok staat nog niet op 12/12. Dat zal dit weekend gebeuren. Ik wil ze eerst een beetje van de spanning van het scrognet laten bekomen. En na een paar dagen zullen we erin vliegen met de bloei in te zetten.

    De spanning is dus te snijden

    Groentjes!
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Als EC leek zou ik voor optie 2 gaan, zo raadt Plagron het ook aan bij gebruik Green Sensation. Meen ik ooit zo gelezen te hebben. Hier heb ik helaas geen ervaring mee, de EC horde moet ik nog nemen

      Met de CaMg had ik precies hetzelfde, ik zat met een acuut probleem, dus ik heb de eerste keer volle dosering gegeven, daarna de helft per liter. Nu geef ik 1x per week halve dosering. Hetzelfde geldt bij mij voor de N toevoegen. Proefondervindelijk.

      Ze zien er inderdaad gezonder uit OudHollander!

      Dat is iets waar ik ook nog mee ga spelen, goeie. Ik heb het over de aan en uitschakelen van de afzuiging. Daar heb ik nog niet aan gedacht om dat in te zetten voor temp en of perikelen

      Je gaat toch niet de Blumats degraderen tot ordinaire druppelaartjes he? Ben nog steeds benieuwd!

      Grote Groeten!!

    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      SweetMango zoals jij het beschrijft, doel je op de pH en niet de EC. de pH meet de zuurtegraad van je water/grond. Als je pH te hoog of te laag is heeft dit inderdaad invloed op de opname van de voeding. Er kunnen dan tekorten en blokkades voorkomen, helemaal correct.

      Met de EC te meten, meet je de hoeveelheid voeding dat in je water zit (eigenlijk de elektrische geleiding ten gevolge van toevoeging van zouten in het water, maar da's te technisch )
      Het schema dat ik volg, raadt een EC van 1.95 aan. De EC verhogen of verlagen doe je dus door meer of minder voeding in je water te doen. Dus om de EC aan te houden dat aanbevolen wordt, moet ik spelen met de hoeveelheid voeding. Maar CalMag verhoogt ook de EC omdat je voeding toevoegt. Dus mijn vraag was of ik naar de juiste EC streef d.m.v. de basisvoeding te verhogen of d.m.v. de CalMag toevoeging.

      Maar goed, omdat Rreppellsteeltjam en Takketoelli beide de optie kiezen die ook mijn buikgevoel aangeeft, heb ik dus de neiging om die piste dus te volgen. Ik heb dat ook ergens gelezen TakketoelliTakketoelli, dat is een verdomd uitgebreide post aan het worden

    #79
    UPDATE: Wintertijd? Zomertijd? Bloeitijd!

    Ik lig helemaal niet wakker van die hele heisa rond de overgang van zomertijd naar wintertijd. De overgang van groeitijd naar bloeitijd interesseert me veel meer
    En ten huize OudHollander begint de bloeitijd dit jaar op 1 november. De klok staat dus op 12/12 sinds vandaag. De dames konden uitslapen want ze kregen een extra lange nacht deze keer.
    Ik moet wel nog even monitoren hoe ’t nu zit de LV en temperaturen in de langere donkere periode en zo nodig de klok van de afzuiging bijstellen.

    Voorlopig zitten we nog steeds met mooi weer:

    Lichturen:Nachturen:Kamertemperatuur:Buitentemperatuur:Screen Shot 2019-11-01 at 20.59.48.png
    (klik voor grotere foto)

    Ze waren nog niet genoeg gegroeid om ze alweer onder te dompelen (de gaten in het net zijn vrij groot), dus ik wacht nog even tot vannacht of morgen. Dan gaan de scheutjes terug onder het net.
    Ik ben benieuwd welke groeispurt ze nu nog zullen maken. Toen ik vannacht het scrognet nog eens aanschouwde, besefte ik dat ik beter niet te lang kon wachten met de omschakeling naar 12/12. Het viel me op dat ik eigenlijk al redelijk wat top-plaatsen heb, verspreid over het net. Vandaag heb ik er een foto van genomen toen alle kopjes terug omhoog stonden.

    IMG_2726.jpg
    (klik voor grotere foto)

    Nog niet alle topjes zijn even hoog, ze reiken nog niet allemaal tot aan het net. Maar dat komt wel in de komende dagen als ze hun groeispurt inzetten. Pas als ze daarmee klaar zullen zijn, zal ik de topjes vastbinden aan het net. Misschien hier en daar al eventjes om de weg aan te geven, maar voorlopig laat ik ze nog even sprinten.

    IMG_2732.jpg
    (klik voor grotere foto)

    Van overschakeling van voeding is natuurlijk nog geen sprake, dat komt pas als ze pruikjes hebben. Dit zijn overigens de enige vrouwen ten huize OudHollander dat toegelaten worden om pruikjes te groeien
    Ik hou ze wel nauwgezet in de gaten i.v.m. dat calciumgebrek. Ik vermoed dat het vooral te maken had met de overschakeling van pH- Het tekort is beginnen optreden na enkele waterbeurten met de nieuwe pH- die vooral fosforzuur bevat. Blijkt dit een impact te kunnen hebben op de calciumopname. Zodra ik terug geswitcht ben naar de Lemon Kick zijn de symptomen afgenomen. Ik was toen nog in afwachting van de CalMag toevoeging. De symptomen van dat tekort zetten zich ondertussen in elk geval niet meer verder dus dat is al een goed teken. Hopelijk blijft het bij dit ene probleempje… time will tell …

    Groentjes!
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Mja, maar je schrijft zelf dat dat door pH fluctuaties komt en dat je die niet hebt gehad, maar wel teveel water vanwege klauwen en hangend blad!!
      toch!?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Maar met de kennis van nu . . .


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Klopt Rreppellsteeltjam, da's de diagnose dat ik heb gesteld. Aan de foto's is duidelijk te zien dat het om een calciumtekort gaat. Die conclusie trok ik en had ik gepost. Niemand sprak me tegen want de foto's zijn duidelijk. Alleen over de oorzaak ervan ben ik niet zeker. Ik weet dat de oorzaak van calciumtekorten vaak komt door pH schommelingen. Maar die schommelingen heb ik niet gehad, dus daarvan kan het calciumtekort niet komen bij mijn tuin, denk ik dan.

      Toeval wil dat die tekorten zich zijn gaan vertonen vlak nadat ik van pH- samenstelling was veranderd. Door terug te switchen naar een niet fosfor gebaseerde pH- stopten de symptomen met verspreiden. Dat was nog voor dat ik een CalMag boost heb gegeven.
      Ik zou graag de oorzaak kennen van dat calciumprobleem, zo kan ik het in de toekomst vermijden. En of dat klauwen en hangend blad er iets mee te maken had, weet ik niet ...

    #80
    Net komt wel vol hoor. Je mag de takken ook over elkaar heen binden als dat straks nodig is.
    Er kom misschien nog wel 20cm of meer bij
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Hehe, dat het net zal vol geraken ben ik redelijk gerust in De uitdaging zal zijn om het niet uit de hand te laten lopen

    #81

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Ja ik miste hem ook al!

      Hopenlijk is alles goed met hem.


    #82
    Ben ik de enige die zich inmiddels wel een beetje zorgen aan het maken is?

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Yup ik ook , het is maar stilletjes hier !!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Binnenkort maar een damper-alert laten uitgaan dan!?

    #83
    Ben ook wel benieuwd. We kunnen niks anders doen dan geduldig afwachten.
    Last edited by ganjagast; 22 November 2019, 17:34.
    Ad usum proprium!

    Comment


      #84
      Licht:
      Afstand lampen:
      30cm (tot de hoogste top, al de rest heeft grotere afstand tot max 40cm afstand)

      Voeding: (per liter)
      5,5ml Plagron bloei
      1 ml Green Sensation
      1 ml CalMag

      EC: 2.05 (zonder het CalMag suplement) 2.15 met CalMag erbij.
      PH: 6.4

      De planten krijgen nu elk een liter water per dag.

      Volgens het exmember47012 schema zou ik maar 4ml voeding mogen geven maar dan kom ik niet aan de aanbevolen 2.05 EC. Dus ik geef bloeivoeding, de Green Sensation en voeg extra bloeivoeding bij tot de EC juist is.

      Hier zijn enkele foto's:
      PS: de schaduw op de foto's komt omdat ik de lampen uit heb staan voor de foto's. Als de lampen aan staan, is er natuurlijk geen schaduw.

      7 December:
      IMG_2828.jpg

      IMG_2829.jpg

      IMG_2830.jpg

      IMG_2831.jpg

      Een horizontaal groeiende top: (geen idee waarom)
      IMG_2832.jpg

      IMG_2833.jpg




      En dan deze week zie je de oranje bladeren ontstaan: (rechts achteraan)

      IMG_2855.jpg

      De rest ziet er ok uit:

      IMG_2856.jpg
      IMG_2857.jpg

      Maar dat ziet er niet ok uit: BOOM!
      IMG_2858.jpg
      IMG_2859.jpg

      De verkleuring is zich op een paar dagen aan het manifesteren in de hele tent. Ik zie andere planten ook verkleuren.

      Wat ik opmerk is dat de nerven donkergroen blijven, de verkleuring begint aan het uiteinde van het blad, bij het tipje van de vingers, en verspreid zich verder over het blad.
      De planten hebben geen rode stengels dus ik een tekort aan N kan het niet zijn volgens mij.

      Geen idee wat ik ermee moet aanvangen want zoals ik al zei, is mijn focus niet op de tent gericht momenteel

      Ze zitten nu in de 4de (tot 5de) week bloei. Ik ben laat beginnen tellen (er waren al vrij grote pruikjes te zien toen ik de bloeiweken ben beginnen tellen)

      Als de verkleuring aan dit tempo blijft verderzetten, zal er van oogsten niet veel sprake zijn binnen een paar weken.
      De planten hebben niet veel meer bladeren dan wat je op de foto's ziet. Onder het net heb ik bijna alles weggehaald (lollypop) Dus als de planten deze bladeren verliezen is het einde verhaal ...

      Ach we zien wel....

      Jullie hebben op z'n minst een update gekregen en nu weten jullie ook waarom ik niet online ben...

      Groentjes!
      Last edited by OudHollander; 14 December 2019, 13:20.
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        hey no probs familie gaat voor wens jullie in ieder geval sterkte en een positieve uitslag.
        ik zou enkel even gewoon water geven en geen voeding

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Sterkte en beterschap!

      • JFall
        JFall commented
        Editing a comment
        sterkte!

      #85
      Aloha OudHollander
      Het bladprobleem lijkt veel op een tekort of blokkade van Kalium.
      Een tekort zou niet mogen, omdat je genoeg voeding geeft.
      De planten zijn ook vrij donker van kleur wat ook wijst op de bovengrens van de voeding.

      Een andere optie zou het licht kunnen zijn, mogelijk een hotspot, of iets te dichtbij ?

      Plagron is ook niet echt mijn voeding dus ik vind dat vrij moeilijk conclusies te trekken.
      Als ik lees wat je geeft gaat mijn gedachte voor 51% naar teveel voeding, en voor 49% denk ik idunnoman.
      Wellicht dat exmember47012 een beter inzicht heeft.

      Sterkte man, voor jou, je vrouw en je familie.
      Pluk de dag!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #86
        Hey OudHollander,

        Wat een rot nieuws zeg.. Heel veel sterkte voor jou, je vrouw en je omgeving.. hopelijk gaat de operatie goed.

        Wat betreft het bladprobleem, ik vermoed ook een Kalium probleem. Ik vermoed dat dit niet zozeer komt door overvoeding (EC van rond de 2 is niet zo gek eigenlijk, de lightmix is nu echt al helemaal leeg namelijk) maar meer door een gebrek en een blokkade welke de calmag veroorzaakt. De Calmag bestaat waarschijnlijk uit Calcium, Magnesium en stikstof. Deze 3 elementen hinderen de opname van Kalium. Ik zou de calmag achterwege houden, je planten zien er namelijk niet uit alsof ze calmag nodig hebben.

        Houd je ons op de hoogte?

        Comment


          #87

          Comment


            #88
            kelderkastje , exmember47012 en QnQ ) maar als ik ze nu lees, denk ik dat jullie bij het rechte eind hadden: een Kalium probleem.
            Er was zeker iets aan de hand met de kalium in deze kweek. Dit zal veroorzaakt zijn door een overdosis aan CalMag.
            De laatste weken was ik overgeschakeld op automatische piloot en heb ik (nadien gezien in mijn verslag) dat ik ze veel te vaak water heb gegeven. Het resultaat heeft dus niet alleen met de Kalium probleem te maken, maar ook met overwatering. Lessons learned!


            In ieder geval, ik sta op het punt een 2de binnenronde te starten. Maar daar lezen jullie zeer binnenkort meer over

            Ik heb nu in elk geval veel in et halen op dit forum. Je zal me dus weer vaker zien verschijnen hier

            Groentjes!
            > Back to the future Haze run <

            < Kweek Down Memory Lane >

            Comment


              #89
              Blablabla...Kvrij verklaard...blablabla
              Gefeliciteerd, beiden! Supergoed nieuws.
              Welkom terug!
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • OudHollander
                OudHollander commented
                Editing a comment
                Bedankt QnQ (sorry voor de blablabla :p )

              #90
              Welkom terug ouwe !!

              ik ben blij voor u dat het goed gaat met uw madam , hou het veilig nu in deze moeilijke periode !!!

              Inderdaad eigen gerief is altijd beter haha ik ken da !!

              T'is mor een hobby er zijn belangrijker dingen in't leven !!!

              Allee ik ben blij dat ge terug bij zijt !!


              🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

              👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

              Comment

              Bezig...
              X