Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Scrog van Takketoelli; 1 tent, 1 lamp, 1 plant.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Status update?

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Om de maand.. Nog 2 weken wachten Kek
      Maar misschien als we allemaal gaan zwaaien dat Toelli eerder toegeeft..

    #32

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


      #33
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #34
        Gooijenmidaag same!



        Een paar dagen geduld nog, ik ben nu erg druk met knippen en starten nieuwe ronde!
        Tent 2 staat effe in de wacht

        Maar ik gun jullie wel een sniekpiek van een paar dagen geleden...

        20191124_204237.jpg

        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Ik bedoelde; als je een paar uurtjes nodig hebt/had voor voorspel..
          Enne maak jij foto's met de lamp dan?

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Hahahaha
          Die rust heeft je goed gedaan! Hehehe

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Ckah

        #35
        Goedenavond beste mensen!



        Eindelijk weer weekend, daar was ik wel echt aan toe weer
        Vermoeiende tijden, maar daar komt binnenkort een eind aan!


        Goed, tent 2.
        Het is alweer drie weken geleden, ondertussen zitten we in bloeiweek 5,5 van de 8 tot 9 dus over de helft!
        Nog maar een kleine maand

        Dat is maar goed ook! Ik kan alvast verklappen dat het niet allemaal van een leien tentje gaat allemaal, maar eerst gaan we weer eventjes een paar weekjes terug in de tijd, toen was geluk nog heel gewoon....

        Riempjes vast?

        20191124_204135.jpg
        24 november. Bijna bloeiweek 4. Gaat super!

        20191124_204153.jpg
        De scrog is erg goed gelukt, mooi gelijk bladerdek

        20191124_204227.jpg
        Dit is wel een grappige traditie aan het worden. Iedere ronde op ongeveer dezelfde plek heb ik een lightbleach

        20191124_204205.jpg
        Onder alles okiedo



        20191201_185141.jpg
        01 december. Wit licht!

        20191201_185220.jpg


        20191201_185147.jpg
        Niks aan het plantje, alleen heb ik de Blumats los moeten koppelen
        Ik moest het vat bijvullen maar was te moe blijkbaar; ik was op de bank in slaap gevallen.
        De dag erna stonden ze al droog; na bijvullen begonnen ze flink te spuiten. Ik heb 2 dagen geprobeerd te resetten, maar ik had er geen vertrouwen meer in. Ze drinkt 1000ml per dag ongeveer, en ik kreeg dat niet meer ingesteld.
        Dus hup, over op handmatig water geven. Gaat goed de laatste tijd met die Blumats...


        20191206_184606.jpg
        6 december, vandaag!
        Ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit.

        20191206_184544.jpg
        Alles ging goed tot enkele dagen geleden. Althans, toen begon ik het pas echt te zien.
        Ze staat stil! Kwa topontwikkeling dan he, bewegen kan ze niet met al die bondage .
        Pistels worden heel rap bruin en...
        20191206_184823.jpg
        .... ziet er verdort uit! Maar ik schrok pas echt toen ik wat beter keek, zie ik dat nu goed??

        20191206_184902.jpg
        Banaantjes! Bij beide topfoto's te zien! Zes in totaal, maar het is onmogelijk om alles goed te controleren.


        20191206_185339.jpg
        Er is nu ook wat verkleuring te zien van het blad... 20191206_184709.jpg
        ... vooral in het midden. Ik heb de lamp wat hoger gehangen. Ventilator stond aan, nu met de banaantjes uit. De lv is laag de laatste tijd, ik hoop dat er zich geen vocht op het blad vormt.

        20191206_185016.jpg
        Bruine pistels zitten over de hele top. Erg open en sprieterig, wel veel trichoompjes

        .... ....

        Ongelooflijk hoe snel het soms kan gaan. Drie dagen terug alles koek en ei en nu heb ik een extra jointje nodig...
        Het is eerder begonnen maar daar heb ik niks van gemerkt. Och ja, bloeiweek 5 he...



        Terugkijkend met de gegevens erbij valt wel wat op:

        20191206_191026.jpg
        De temp zou wat hoger mogen, maar niks spannends. Lv is goed.

        Hersenscheet:
        Het is de green sensation denk ik. Door de iet wat lagere temp (?) en de enorme hoeveelheid mugjes (?) loopt de plant wat achter in topontwikkeling. Ze zijn nog niet voldoende ontwilkkeld om de GS aan te kunnen en dat kleurt de pistels ineens bruin. Dat heb ik eens eerder gehad, en ik herken het wel een beetje.

        Laatst Remco nog gewaarschuwd voor precies dit, en nu doe ik het zelf...

        De GS is in ieder geval wel de enigste variabele de laatste dagen
        20191206_184620.jpg
        Drie van deze linten, helemaal vol



        Nu dus stoppen met GS, dagelijks op bananenjacht en er maar het beste van hopen. Ze hoeft niet lang meer dus het zal wel goed komen, laten we daar maar vanuit gaan. Veel hangt de laatste tijd ook af van mijn vermoeidheid; vorig weekend heeft er teveel ingehakt gvd. Ik zal niet elke dag veel tijd kunnen besteden aan de bananenjacht.

        Daar zou je eigenlijk een potje mini-apen voor moeten kunnen bestellen; net als met de tripsbestrijding

        Als iemand de behoefte heeft om een hersenscheet te laten ruik ik die graag!!



        Grote Groeten!!
        Attached Files
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


          #36
          Als je het woord hersensscheet gebruikt voel ik me toch wel een beetje aangesproken hoor Ik weet niet of ik er echt wat zinnigs op heb te zeggen. Maar misschien komt dat tijdens het typen, dat gebeurd wel vaker.. Maar we gaan het proberen, even persen... Nee, nog niks..

          Eerst dan maar even jouw hersensscheet opsnuffelen om mijn hersencellen te prikkelen en op gang te komen..

          De Green Sensation.. Zelf zou ik verwachten dat je voedingsperikelen eerder terugziet in de bladeren en niet zo zeer in de pistels, of zeg ik nu iets stoms? Anderzijds, als je hetzelfde vaker ziet gebeuren en de enige overeenkomst de GS is..

          De varenrouwmug, misschien zullen die inderdaad (deels) schuldig zijn. Gebruik je geen Rogis rootprotector in deze tent? Kan je dat granulaat misschien nog een beetje toevoegen? Of misschien aaltjes toevoegen? Of een beetje neemolie meegeven met de watergift? Bij m'n kamerplanten heb ik dat laatste met succes toegepast (op 1 plant na, daar lijken ze er schijt aan te hebben).
          Maar als we het toch over beestjes hebben.. Wat is dit? Zie ik vraatschade op het blad? Heb je nog meer beestjes in de tent?
          88D8C438-A3E6-40AC-BBC2-BD2CEEDE1F9B.jpeg"1 december wit licht"
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


          • SweetMango
            SweetMango commented
            Editing a comment
            Of zwart wit folie over je pot heen. Blijft het lekker vochtig voor de wortels en de beestjes komen er niet bij.

            Dat ‘vreetschade’ is vrij wel altijd vanwege scrog of iets met de potten..
            overigens had ik ook ergens gelezen dat je 10% van de grote van je pot aan water moet geven.. Ik weet niet hoever dit waar is, we zijn namelijk altijd bang on te overwateren terwijl we eigenlijk altijd te weinig geven haha

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            LST schade in plaats van vraatschade, dat kan natuurlijk ook
            Die 10% water wat je had gelezen ging denk ik over het inwateren van nieuwe potgrond SweetMango Om vanaf de start de juiste vochtigheid te hebben, daarna is het bijhouden.
            Maar goed, ook die 10% is slechts een ruwe schatting. Als de zak maanden in de regen heeft gelegen, of juist maanden in een warme droge schuur, maakt dat nogal een verschil

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Hallo manne
            Ik heb iets geminderd in de watergift omdat ikvond dat de aarde nog te nat was. Gecontroleerd met een satestok. Ik ga vandaag weer wat meer geven, terug richting de 900ml

            Dat van die watergift zit wel wat in, maar daar moet de plant maar aan wennen. Ik ga en kan niet meerdere keren per dag water gaan geven

            Beschadigd blad komt van het scroggen inderdaad, iets te enthousiast

            En dat witte licht is mijn bouwlampje, voor warmte en foto's

            Ik kijk het ff aan zonder GS, met bananenjacht.

            Bedankt voor het meedenken!!

          #37


          Het zit je niet mee, ze zien er juist zo mooi uit !

          Ik hoop dat het onder controle te houden is met zoveel bananen, dat wordt goed in de gaten houden de komende tijd.

          Succes amigo, ik zal voor je duimen !
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          #38
          Hopelijk valt het al bij al nog mee,klote dat je niet alles kan controleren dat vind ik wel wat klote aan een vast scroggnet en een kleine kweektent.
          Zet idd die fan uit zal de schade alszins iets beperken.
          Ik duim voor je takketoeli.
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Bedankt Jamzieman!
            Inderdaad een groot nadeel ja. Hierna nog een scrogje denk ik, daarna hoop ik verder te kunnen met 1 tent

          #39


          20191209_202754.jpg







          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


            #40
            banaan.jpg
            Laat 'm los!!!
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Upheavel
              Upheavel commented
              Editing a comment
              Hahaha wat een plaatje.. prachtig haha

            #41
            Ah sjit man
            Ad usum proprium!

            Comment


              #42
              Ik had er gelukkig maar twee... en ik vind het er mooi uitzien bij je.

              Comment


              #43
              Avond same



              Niet zo'n goede avond nee...

              Ik heb hoofdpijn van het tegen mijn kop slaan, wat ben ik een domme kweker af en toe!
              Ongelooflijk dit, en het is ook nog niet eens de eerste keer...



              Manmanmanmanmanmanmanman

              Sinds 3-4 december zijn de problemen begonnen in de tent; bruine pistels, stilstand, en het ergste zijn nog de banaantjes. Zie de foto's van 06 december.

              Banaantjes zo vroeg kan eigenlijk alleen maar lichtstress zijn is mijn ervaring, en dat blijkt dus te kloppen ja....


              Sinds 01 december staat er 24 uur per dag een bouwlampje aan......



              TERING!!!

              Ik heb op 01 december 5 minuten voor de discolamp aanging het bouwlampje aangezet om jullie eens wat foto's te laten zien onder normaal licht. En die heb ik in het stopcontact laten zitten..... al 11 dagen!!





              .........







              Ik moet het ff laten bezinken allemaal, maar dit gaat nooit meer goedkomen ben ik bang.
              Godverdomme, die vermoeidheid ook!! Ik vergeet erg veel de laatste tijd en concentreren is al helemaal een dingetje

              Nog 3 dagen oftewel 10 uurtjes, en dan stop ik met werken. 100% afgekeurd, kan ik eindelijk flink uitrusten!
              En dit soort onzin niet meer meemaken hopelijk


              Maar wat nu?
              Ze is net over bloeiweek 6 heen, ze moet er 8-9.
              Ik kan doorgaan, gegarandeerd banaantjes missen en misschien wel mijn hele kweekruimte bestuiven. Niet zo handig met de dames in tent 1
              Of 1 week ofzo nog en dan voor de olie?
              De heggeschaar erin?
              ....


              Echt rookbaar zal het wel niet worden in ieder geval, en gelukkig heb ik nu een flinke voorraad waar ik wel ff mee vooruit kan. Dus de ramp is nog wel een beetje te overzien maar wat een zonde zeg....

              Enigste positieve is dat de plant nog erg mooi groen is, en de extra N en CaMg dus waarschijnlijk hun ding doen. Ervaring is nooit weggegooid he
              Stroomkosten en mijn spaarzame energie helaas waarschijnlijk wel

              Tijd voor een Vette Tangerine Dream Joint!



              Manmanmanmanmanmanman
              "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
              "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
              "Ajeto" - Buurman en Buurman

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Zaklamp of hoofdlamp gebruiken.

              • Rickysticky
                Rickysticky commented
                Editing a comment
                Shitttt wat zonde... succes ermee!

              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                Oh wat rot Takketoelli. Ik wens je veel wijsheid toe in deze situatie.


              #44
              Vind die stekkerdoos best goed bedacht Eentje kopen die nog een extra stopcontact heeft? Hoef je geen stekkers meer te wisselen.

              Maar dan blijft nog steeds de vraag over wat je nu nog kan met deze plant.. ..klein scheetje misschien

              Terugsnoeien tot het scrognet, topjes gebruiken voor de olie en reveg proberen.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...nieuw-in-groei
              Als het lukt scheelt dat weer een aantal weken groeien en scrog-werk.

              Maar ik heb werkelijkwaar geen idee of je dan een constante strijd met banaantjes moet voeren.
              Als ze eenmaal mannelijke bloemen maakt, blijft ze dat dan doen? Of, als de oorzaak (lichtstress) verwijderd is, stopt ze dan ook met nieuwe banaantjes maken?

              Ben wel benieuwd of iemand daar een antwoord op heeft......
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                #45
                Oh wat doe je nou man ? Dat is het verraderlijke van “even” een lampje aandoen. Ik gebruik een draagbare camping lamp, vergeet je niet zo gauw. Kan je eventueel vastmaken aan je broekriem.

                Wat is wijsheid ? Afbreken of uitzitten, dat is een een goede vraag, heb zelf gelukkig nog nooit voor die keuze gestaan, wens je veel succes !
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Reveg (na de 'olie-oogst') zie je dus niet zitten Toelli?

                • Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Niet echt nee. Ik heb ook alweer een nieuwe lichting klaarstaan, Royal Queen Diamond
                  Of ik die weer ga scroggen weet ik nog niet

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Okido Als de nieuwe lichting alweer staat te trappelen om de tent in te gaan gaat reveg niks worden nee
              Bezig...
              X