Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Eco Kweeko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De Eco Kweeko

    Korting op 420shop

    #2

    Groeien zal het hopelijk wel doen, iets deftig van afhalen zal een uitdaging zijn.
    Dus je kweekt zonder tent of kast? Bio voeding ? (hopelijk wel anders wordt het ph meten)

    Mijn ervaring is goedkoop=duurkoop.
    Alhoewel ik ook jaren geleden begonnen ben met een plantje onder een bureaulamp.

    Nog een tip: schaf een timer aan.

    Succes.

    Comment


    • MrVooDoo
      MrVooDoo commented
      Editing a comment
      Snap ik en vaak is dat ok zo maar goed ik wil gewoon eens de uitdaging aan gaan. Ik maak gebruik van zonlicht zoveel ik kan. Dan heb ik wat meer aandacht geduwd in voeding. Omdat lampen te duur zijn in dit experiment wil ik de focus op voeding gaan leggen. We zullen zien iig

    #3
    Hoi MrVooDoo

    Net als jouw wilde ik graag een budgetkweek doen. Mijn budget was initieel net zoals jij: puur een paar zaadjes en gaan met die banaan. Gaande weg en de zoektocht hier kwam ik erachter dat wanneer je een beetje een degelijk resultaat wilt bereiken (opbrengst) je toch echt wat moet investeren in spullen. Nu moet ik je meteen wel aangeven dat ik een absolute newb ben qua kweken. Ik ben gisteren begonnen met mijn eerste echte kweek.

    Uiteindelijk ben ik uitgekomen voor rond de 350 euro. Dit is zelfs nog zonder koolstoffilter van rond de 75 euro.

    Verder heb ik nog geen tips. Wel veel succes gewenst.

    Persoonlijk denk ik dat je budget te laag is om een binnenkweek te doen waar je ook wat vanaf haalt. Maar goed dit baseer ik op het onderzoek dat ik de afgelopen week heb gedaan. Maar als je gewoon eens een leuk plantje wilt om te verzorgen zal het wel werken denk ik.

    Veel succes.

    Last edited by kweek0r; 21 September 2019, 05:24.
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Oh sorry MrVooDoo ik dacht dat je voor een eerste kweek ging (Ik ben nog nieuw hier) Leuk experiment wel hoor. Ik ben erg benieuwd wat je er voor dit budget uit kunt halen! Succes!


    • MrVooDoo
      MrVooDoo commented
      Editing a comment
      Nieuw niet echt ben al lang maar heb altijd buiten gekweekt omdat het voor mij beter uit kwam. ivm kinderen en ruimte. Nu heb ik wat meer ruimte en kinderen zijn groter.
      ik heb buiten plantenkast en alles staan ( die is van me vrouw voor kruiden enz ) die ik af en toe gebruik om even wat voorraad te maken. Door alle medische shit die ik heb ben ik een tijdje gestopt met roken. Ben ook totaal met roken gestopt. Dit ook omdat doorsommige medicatie samen met weed niet echt goed bij me deden. Nu ben ik voor een groot deel gestopt met meeste medicatie. En omdat ik langzaam totaal knetter begin te worden zei me vrouw dat het misschien eens goed was om weer plantje te kweeken. En vandaar ik er een uitdaging van heb gemaakt. Daarna ga ik me kweekruimte opzetten met hydro systeem denk ik, en kweek ik wat leuke plantjes. Heb de zaadjes al.

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Rot dat je zoveel medische shit hebt. Ik heb ook een medische shit. Geestelijk dan. Wiet helpt me heel erg hierbij. Ik hoop dat het bij jou ook zo werkt zodat je weer wat rust kunt vinden. Heel veel succes!


    #4
    Zoals beloofd paar foto's
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Comment


      #5
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • MrVooDoo
        MrVooDoo commented
        Editing a comment
        ja ik ook

      #6
      Leuk, ik ga je experiment volgen! Succes!

      Comment


      • MrVooDoo
        MrVooDoo commented
        Editing a comment
        dank je

      #7
      Hey MrVooDoo , ik ben ook eens benieuwd hoe dat dit gaat verlopen ik zet mijne zetel er ook bij !!


      Succes er mee !!
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


        #8
        Ze strekt wel erg snel!
        Ik hoop dat je er nog een leuke
        oogst aan overhoudt!

        Succes!

        Comment


          #9
          ja deze gaat wel lekker tot nu toe. hij is weer wat gegroeid.
          Attached Files

          Comment


          • EasyW
            EasyW commented
            Editing a comment
            Hopelijk is hij een zij want aan een hij hebben we niet zoveel

          • MrVooDoo
            MrVooDoo commented
            Editing a comment
            hahahhaha indd

          #10
          Even een update want ik heb nu ongeveer weekje of zo die groeilamp van de boegie woegie site en moet zeggen lampje doet het goed zo. Zij had wat probleempjes maar is alweer opgelost.
          Eet goed en bloeddruk is ook goed ....

          Attached Files

          Comment


            #11
            Even weer een Foto uploaden. Ik ben tijdje uit de running geweest maar voel me vandaag goed genoeg om wat toe te voegen aan me post.
            Ze is een mooi plantje geworden van ongeveer 1 meter hoog. Mooi grote bladeren aan de top. Ik heb haar net even een knijpje aan de kop gegeven om haar wat te remmen. Verder heb ik haar overgepoot in grotere pot.

            Water blijf ik gewoon geven op de manier zoals het moet. Dus even water laten rusten tot het goed is en dan iedere 2 dagen wat geven. Omdat ik speciale potgrond heb gehaald hoeft dat niet elke dag namelijk. Ook zorg je dan ervoor dat de plant niet te verwend raakt in mijn mening. Ze verwend me met lekker geurtjes ben er best blij mee tot nu toe.
            Omdat het een eco kweek blijft heb ik verder niet veel te melden hierover want doe niet meer dan dit zover.

            iig bedankt voor het lezen zover en tot snel
            Attached Files

            Comment


              #12
              De bovenkant ziet er goed uit, voor zover ik kan zien. (alles is paars eh
              Ze is toch wel wat gestrekt, de nodes zitten wat ver van elkaar.
              Als ze een meter hoog is kun je wel 10-15 nodes (zijtakken)hebben, daar groeien ook toppen.

              Daar kun je nu niks meer aan doen, maar voor de volgende keer kun je proberen de lamp vanaf het begin wat dichterbij te houden.
              Een plantje strekt alleen maar als het licht te ver weg zit.
              Als bijvoorbeeld in het begin de ronde lobblaadjes meer dan 3cm boven de grond komen, dan is dat al een signaal dat je lamp te hoog hangt.
              Ze gaat dan zelf op zoek naar licht en investeert energie in groei van de stam, in plaats van bladeren en zijtakken.
              Hou je het licht dichterbij dan heb je minder grote stukken tussen de nodes dus krijg je meer zijtakken op dezelfde lengte

              Maarre.....ik ben nou natuurlijk wel nieuwsgierig naar welke potgrond je gebruikt ?

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #13
                Heeey QnQ,

                Leuk dat je hebt gereageerd. Feedback kan ik altijd gebruiken want moet nog een hoop leren.

                Ik heb de lamp 24/7 aan staan en hangt ongeveer 20 a 30 cm boven de plant. Af en toe heb ik hem in het zonlicht staan. Nu niet meer te groot en te lastig want me rug kan dat niet aan.
                De lamp heb ik bij Banggood besteld voor zo 20 euro. 45 wat en full spectrum heb vooral gelet op de licht balans en kleur verhouding. verder heb ik zonlicht gebruik tot het niet meer kon.
                in het begin moest ik me plantje op zonlicht alleen laten groeien omdat de bestelling van die spectrum lamp eeuwig duurde.
                Maar dat zou het strekken kunnen verklaren. iig ga ik er zeker op letten de volgende keer.

                Ik zal een foto voor je maken van de potgrond. Me vrouw heeft die een keer gehaald dit jaar voor haar plantjes dus dat kwam goed uit.
                Ik maak nog een foto voor je van de potgrond .

                Bedankt voor je reactie
                Last edited by MrVooDoo; 4 November 2019, 11:49.

                Comment

                Bezig...
                X