Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een tent vol autoflowers; Vragen, obstakels en het resultaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Inschatten hoe lang nog kan ik je niet mee helpen. Heb je misschien de mogelijkheid om de trichomes te bekijken met een vergrootglas of microscoopje?
    Misschien krijg je wat meer response op je vraag als je hier wat foto's plaatst: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-oogsten-topic

    Had je nog wat geprobeerd met die omhoogkrullende kartelrandjes? Verder ziet het eruit als een tent vol lekkere toppen. Zeker voor autoflowers, damn!
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Cheese420
      Cheese420 commented
      Editing a comment
      kroket merci ja vergrootglas moet ik nog aanschaffen ga dit volgende week kopen of microscoopje wat is het beste? Sorry voor late respons. Zat bij tattoeur tattoo laten verderwerken. Ik zal zeker daar wat fotos plaatsen. Ja vind de toppen wel echt dik mijn eerste kweek binnen in tent dus ben wel blij hehe..

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment

    #62
    show your tatoo's

    (helaas zijn de foto's die niet op JD stonden inmiddels verdwenen)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #63
      Voila hier de tattoo. Bovenste stuk was al gedaan. Nu de duif gezet zal ook foto bijzetten hoe het moet worden ongeveer.
      heb toch wel nog wat bewerkingen gedaan qua duif en figuur van de ronde boven moeder maria haar hoofd..
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Volgens mij bedoelde Q dat je op z'n linkje moest klikken en daar de foto's plaatsen, maar dit geef ik ook een like netjes gezet!

      • Cheese420
        Cheese420 commented
        Editing a comment
        Fotos post ik morgen op de link

      #64
      Die foto links!
      Kweekje van een hobby?
      Professioneel gezet die tatoos hoor!

      Comment


      #65
      Welk vergrootglas microscoop raden jullie me aan? Heb 3 fotos geplaatst mss dat deze wel kunne werken om we trichomen van dichtbij te zien? De laatste is een soort microscoop met vergrootglas en tot x60 inzooming ofso heb de specificaties erbij gezet
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.

      Comment


        #66
        Ik heb zowel de eerste (zonder ledje weliswaar) als de derde. Vind de eerste prettiger werken/kijken. De derde vergroot iets meer, maar het is lastig om de boel scherp te krijgen.

        Beiden komen trouwens gewoon van AliExpress, waar je nog niet eens 10% van de prijs betaald die jij laat zien!!
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Hehe, bol.com is duuuuuur. Zij verkopen het ook weer voor een andere webshop, dus het is nog een extra winkel die er tussen zit en winst wil maken.
          Ik zie het heel veel tegenwoordig, webshops die inkopen op AliExpress en het voor het veelvoudige doorverkopen.
          Klein tipje, je kan op AliExpress zoeken op foto's. Als je voortaan op het punt staat een product in Nederland te kopen, kopieer dan eerst de foto naar AliExpress om ernaar te zoeken. Het zal je verbazen!

        • Cheese420
          Cheese420 commented
          Editing a comment
          Ja heb op ali besteld komt hopelijk snel toe ali is toch beetje het zelvde als wish?

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Als wish ook uit China komt vast, maar ik moet me perse aanmelden om wish te bekijken (en dan haak ik af).
          Hoe dan ook, levertijd wordt wel vermeld bij AliExpress, daar kan je hedendaags redelijk op van aan. Al zit je wel met de feestdagen, dat kan de boel vertragen..

        #67
        kroket & QnQ Ipie heb 3blue cheese staan. 2daarvan zijn ongeveer 1m20 geworden waardoor die maar 45cm van de 600 watt lamp staan. Kan mijn lamp niet hoger hangen, deze hangt tegen mn plafond van kweektent..

        Dus conclussie ik zie bij die 2blue cheese luchtige toppen wss door de warmte? De 3de blue cheese dat maar 90cm is en op 60cm van de lamp staat heeft wel mooie volle toppen..

        Nog even een vraag over klieven
        wanneer doe ik het best?
        Ik zou het klieven de laatste 2weken doen wanneer ik mijn plant zou spoelen met neutraal water klopt dit ?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.
        Last edited by Cheese420; 8 December 2019, 10:16.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Klopt. Door de hitte kun je fluffy toppen krijgen.

        #68
        Hehe ik reageer misschien op veel dingen maar heb nog lang niet overal verstand van. Veel van m'n 'kennis' komt door het lezen van kweekverslagen en de aangeboden oplossingen die daar langs komen. Die adviezen geef ik dan weer door Met deze vraag kan ik je helaas nog niet helpen

        Wel zie ik de eerder genoemde omhoogkrullende kartelrandjes weer terug. Maar dat is juist de plant die je de mooiste toppen vindt hebben volgens mij? Dat maakt dat ik het ook even niet weet

        Ik laat het antwoord aan iemand anders over
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #69
          Klieven kan je achterwege laten, dat brengt niks extra.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Cheese420
            Cheese420 commented
            Editing a comment
            Dus dat brengt geen extra thc ? Toch bedankt voorde reactie

          #70
          Doet me een beetje aan mijn situatie denken.
          Ik kweek maar op 60 cm. hoogte Het enige
          wat ik kan bedenken zijn de toppen naar de
          buitenkant van de tent vastmaken zodat ze
          wat verder van de lamp afstaan.

          Is het niet mogelijk om de afzuiging wat op te
          schroeven? Anders zal ik het zo ook niet weten.

          Misschien een foto plaatsen van het totaal
          beeld dat geeft toch een andere kijk erop en
          brengt mensen soms op andere gedachtes...

          Comment


            #71
            Voila Ipie hier fotos van het totale beeld de foto da berwerkt is wil zeggen 45cm en 60cm
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


              #72
              Ach zo ja!

              Knakken en buigen van wiet is het laatste wat
              in me opkomt! Zodat het een verdere afstand krijgt
              van de lamp. De plant blijft intact als je het goed doet.

              Tussen middel en wijsvinger rustig vasthouden en rustig met
              de duim een beweging maken zodat er een knik in komt en je
              het voor ongeveer 45 graden kan buigen naar horizontaal......

              Ps. wel even een studie maken op you tube want even de slagen
              van de zweep kennen is zeer belangrijk!!

              Comment


              • Cheese420
                Cheese420 commented
                Editing a comment
                Oke Ipie had dit al eens gezien op youtube maar dacht dat het teveek stress voor de plant bezorgde ofzo.. alsinds bedankt voor de reactie

              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Knakken kunnen ze prima verdragen. Dat heb ik dan wel weer veel gedaan
                Mijn ervaring is dat je de stam/tak beter eerst een beetje kan pletten op de plek waar je wil knakken. Ten eerste omdat ze anders nog wel eens wil breken, en ten tweede omdat ze zich anders binnen een dag weer volledig rechtop heeft gericht.
                Als je de stam/tak eerst plet moet je haar wel gaan ondersteunen, anders gaat ze verder dan de gewenste hoek doorhangen

              #73
              Harskliertjes zien echt troebel dus denk dat ik wel mag beginnen flushen spoelen met gewoon water?
              net gekeken met microscoopje van vriend in afwachtende van de mijne van aliexpress

              Comment


              • Cheese420
                Cheese420 commented
                Editing a comment

              • Cheese420
                Cheese420 commented
                Editing a comment
                Wil hem ook niet telang laten staan heb gelezen als de harskliertjes van troebel en geel naar bruin veranderen dat er dan geen effect meer is van de thc ofso.. dat wil ik zeker niet meemaken..

              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Het effect veranderd, het is niet meteen weg. Da’s een oefening in tijd.

              #74
              QnQ dit wil ik bedoelen.. In mn microscoop zie ik al veel kliertjes die melkachtig wit zijn.. drm ik wil spoelen bij de bubble kush.. de andere planten zijn nog transparant en doorschijnend vzn kleur..


              De top op de foto ziet er juist hetzelvde uit of de bubblekush toppen. Op de foto zie ik ook nog witte bloeiharen
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 4 photos.
              Last edited by Cheese420; 10 December 2019, 20:01.

              Comment


              #75
              cnnbs is ook geen goeie bron van informatie, dat is een site die reclames verkoopt en daar tegen betaling artikelen schrijft om dingen aan te prijzen.

              Het oogstmoment is een kwestie van smaak en van wat je wil en kan voor iedereen anders zijn.
              Het optimale moment kun je alleen zelf bepalen en weet je eigenlijk ook pas na een paar jaar kweken wat voor jou het lekkerst werkt.
              Als je oogst bij alles wit/milky dan heb je een meer high effect wat niet zolang aanhoudt.
              Wacht je tot er wat meer amber is (20-30%) dan wordt de high wat intenser je gaat meer tegen het stoned effect aanzitten.
              Het voordeel is dat het effect wat langer aanhoudt (of dat je minder wiet gebruikt per keer)

              Ik (dat is dus mijn persoonlijke voorkeur) wacht tot ik een paar zwarte trichomen zie.
              Dat komt na amber, die paar zwarte zijn dan eigenlijk iets te ver, maar ik heb graag een zo sterk mogelijk wietje.
              Dat wil niet zeggen dat alles amber is, er zijn nog steeds volop witte en misschien zelfs wat doorzichtige trichomen want dat proces gaan constant door maar als ik 1 of 2 zwarte zie dan ga ik nog wat toppen van dichtbij bekijken want die week moet er geoogst gaan worden bij mij.
              Meer stoned dan high en van mij hoeft het niet na 10 minuten uitgewerkt te zijn.
              Het zo gevreesde (door sommige nieuwe kwekers) couchlock - bankhang effect heb ik zelf eigenlijk nog nooit gemerkt.
              Nou kan ik wel wat hebben en is mijn tolerantie misschien wat hoger, idunno, maar ik wil ḿ wel goed voelen als ik wiet gebruik, anders kan ik net zo goed gras roken
              Ja als ik 2 of 3 jointjes wegwerk wordt het voor mij ook teveel, haha, dan komt de couchlock wel. (of de wc)

              Zolang er nog veel witte haren in de top zitten is het te vroeg.

              (kleine nuance want je hebt ook 2e internode bloei, dat is als de planten erg goed gaan en de omstandigheden optimaal.
              Dan komen er heel veel nieuwe haren in de top komen maar die komen pas als meer dan de helft al bruin geworden is, en dat is niet slecht, want je top wordt dikker, maar oogsten wordt dan een compromis)

              De doorzichtige trichomen die je ziet, die doen namelijk nog niks, er zit nog niks in, dus eigenlijk wil je daar 0 van hebben.
              Als je gaat oogsten bij milky is dat niet te voorkomen, omdat trichomen nooit allemaal tegelijk verkleuren.
              Daarom krijg je dan een wietje waarvan het effect wat korter is en meer high.

              Wanneer moet je gaan spoelen (water geven zonder voeding, niet verzuipen)
              Dat is nog een grote truc, want het verkleuren van trichomen gaat niet bij elke soort even snel.
              Sommige gaan in een week van wit naar amber, maar er zijn ook soortjes die daar 2-3 weken over doen.
              Ik zelf stop met voeding als het merendeel milky-wit is, misschien 1 of 2 amber en dan krijgen ze geen voeding meer en is het afwachten.
              Gewoon elke dag water geven en om de paar dagen even de trichomen checken hoe snel ze gaan enzo, en hopelijk duurt het dan minimaal nog een week tot 10 dagen voor er geoogst kan worden maar ik heb ook al meegemaakt dat het 4 weken duurde voor ze echt lekker gingen verkleuren.
              Dat geeft niks, langer op alleen water maakt alleen dat de smaak zuiverder wordt.

              Oei wat een verhaal weer. Ik ga niet eens de spelling checken, hopelijk valt het mee
              En hopelijk heb je er wat aan
              Check die link ook even die kroket gaf, daar staat ook veel info.

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X