Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x killingfields feminized zadenkweek binnen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

    Ik top de mijn na 3 weken groei, na de 6de of 7de internode. Daarna krijgen ze nog anderhalve week groei en gaan ze op 12/12. Werkt perfect. De onderste 2 zijtakken ontwikkelen zich zelden, maar de rest wordt semi-hoofdtop

    Comment


      #32
      Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

      Hey hallo allemaal,

      Even een update,

      De dames zitten nu op 18 dagen groei.

      Heb de twee dames met rare bladeren verwijderd.
      Blijven nu nog 3 over van de vijf, komt misschien ook wel goed uit i.v.m. ruimte.

      Heb de drie dames twee dagen geleden getopt.

      Word vervolgd........DSC00125.JPGDSC00126.JPGDSC00127.JPGDSC00128.JPG
      Alles begint bij jezelf...........

      Comment


        #33
        Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

        Eyy mate, zien er prachtig stressloos uit de drie dames! Mooi werk! Geef even de afmetingen van je ruimte, want deze dames groeien echt nog wel 3 weken door na de omschakeling 12/12. Heb zelf 2 dames staan welke met een lengte van 20-25 cm op 12/12 gingen en zitten nu met week 8 op een dikke 1 meter 20/30. Heb ze tevens niet getopt, dit haalt de groei er ook voor een deel uit omdat ze nu haar krachten over meerdere toppen moet gaan verdelen. Ik raad je aan 2 stekken van de onderste internodes te nemen van elke dame, deze laten wortelen, wanneer de dames dan klaar zijn met afbloeien heb je een paar prachtige moederplanten, de mooiste afgebloeide dame, van die overeenkomende moeder ga je dan van stekken ; ) Als je nu al een moeder selecteerd kan het weleens een slechte opbrenger/ minder potente dame zijn.
        Voor het clonen kijk ff hier: http://www.cannabisculture.com/v2/co...ow-make-clones

        Greetzz mate

        Comment


          #34
          Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

          Geen problemen dan met het stekken van planten uit gefeminiseerd zaad?

          Comment


            #35
            Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

            Oorspronkelijk geplaatst door Psycho View Post
            Eyy mate, zien er prachtig stressloos uit de drie dames! Mooi werk! Geef even de afmetingen van je ruimte, want deze dames groeien echt nog wel 3 weken door na de omschakeling 12/12. Heb zelf 2 dames staan welke met een lengte van 20-25 cm op 12/12 gingen en zitten nu met week 8 op een dikke 1 meter 20/30. Heb ze tevens niet getopt, dit haalt de groei er ook voor een deel uit omdat ze nu haar krachten over meerdere toppen moet gaan verdelen. Ik raad je aan 2 stekken van de onderste internodes te nemen van elke dame, deze laten wortelen, wanneer de dames dan klaar zijn met afbloeien heb je een paar prachtige moederplanten, de mooiste afgebloeide dame, van die overeenkomende moeder ga je dan van stekken ; ) Als je nu al een moeder selecteerd kan het weleens een slechte opbrenger/ minder potente dame zijn.
            Voor het clonen kijk ff hier: http://www.cannabisculture.com/v2/co...ow-make-clones

            Greetzz mate
            Hey Psycho,

            Bedankt voor de tip .

            De afmetingen van mij bloeihok is 0.6m x 1.10m en 1.35m hoog. (dit is gemeten vanaf bovenkant 11 liter pot tot onderkant cooltube).

            Echter nog drie vragen:

            1e : wanneer kan ik die stekken maken. (i.v.m. toppen 3 dagen geleden)(moeten de dames eerst ook bij komen hiervan ?)

            2e: Zal ik dan de beide onderste internodes verwijderen ?

            3e: Heb hier op het Forum gelezen bij stekken maken dat de afstand van de bovenste internode van de stek minimaal vijf cm. moet wezen. Hou jij hier ook rekening mee?

            Word vervolgd.........
            Alles begint bij jezelf...........

            Comment


              #36
              Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

              Eyy mate, de antwoorden op je vragen: Vraag 1: Ongeacht van het toppen zou ik de stekken nemen wanneer de onderste internode mooi ontwikkeld zijn (5-10cm en minimaal 2 blaadjes (fanleaves) aangezien je anders hoogteproblemen gaat krijgen. Als je nauwkeurig te werk gaat met stekken kan het bijna niet meer fout, stekken neem je het best van de onderste internodes, zie je dat de internode erboven beter ontwikkeld is (grotere bladeren, langere scheut) dan neem je deze gewoon. De top had je btw ook makkelijk kunnen stekken, maar daar heb je nu niks meer aan.
              Vraag 2: Als deze goed ontwikkeld zijn, zie boven, dan neem je deze weg vlak voor het licht uitgaat. Hebben ze de nacht om te kunnen herstellen van de schade.
              Vraag 3: Dit noem ik stekken in de meest ideale omstandigheid, van moederplanten welke dus ook al een paar maandjes staan. Dit is simpelweg geen optie voor jouw nu aangezien de dames snel in bloei moeten worden gestoken voor ze je tent uitgroeien. Je kan de meest slecht ontwikkelde stekken nemen en ze nog laten wortelen, mits je nauwkeurig te werk gaat. Het komt dus ook geheel aan op de behandeling van je stekken ; ) Ik raad je dan ook sterk aan voor het stekken wat superthrive aan te schaffen, dit vergroot de overlevingskans van je stekken! (staat ook in bovenstaande doc)
              Mocht je niet zeker zijn of de scheuten voldoende ontwikkeld zijn om te stekken, neem wat foto's en post ze, weet je het meteen ; )

              Suc6 mate

              Comment


                #37
                Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                Bedankt Psycho, voor je snelle reactie.

                Zal meteen wat foto's maken.
                Alles begint bij jezelf...........

                Comment


                  #38
                  Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                  Internode = het stuk stengel tussen twee nodes (zijtakjes)

                  Niet de onderste nodes gebruiken als stek. Deze zijn vaak zwakker dan de hoger gelegen mogelijkheden.
                  Ik heb goeie ervaring met Clonex
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #39
                    Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                    Oke, hier de foto,s

                    Hoop dat jullie e.e.a. kunnen onderscheiden. (valt niet mee om zulke dames een beetje netjes op de foto te zetten.)

                    De kleinste dame is nu 20 cm. hoog, de twee andere dames 27 cm. hoog en hiervan zijn de onderste en 1e nodes 15 cm lang, bij de kleine dame 7 cm. lang. (misschien moet ik deze met rust laten?)

                    Graag jullie adviesDSC00129.JPGDSC00130.JPGDSC00136.JPGDSC00135.JPGDSC00134.JPGDSC00131.JPGDSC00133.JPGDSC00132.JPG
                    Alles begint bij jezelf...........

                    Comment


                      #40
                      Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                      Nog effe mijn vraag van hierboven herhalen. Is het wel verstandig om te stekken uit gefeminiseerd zaad ivm risico op herma? En zeker met die killing fields, die zo al niet stabiel lijken.

                      Comment


                        #41
                        Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                        Geen Idee Beowulf, Is voor mij ook de eerste keer.

                        Maar ik ben vanmiddag bij de growshop geweest om stekken spul te halen.
                        Ga het gewoon doen, mocht het misgaan dan heb ik weer wat geleerd. Een ander zal misschien zeggen zonde van je tijd en energie, maar daarvoor zit ik hier op dit forum, om te leren, proberen en misschien op mijn bek gaan, maar dat maakt niet uit.

                        Als het goed is denk ik dat mijn blueberrys met een week of 3, 4 klaar zijn, en mocht deze kweek succesvol zijn, dan heb ik in ieder geval mijn eigen rokertje en succes behaald.
                        Ik vind je bezorgheid wel fijn, betekend dat je mij wilt waarschuwen , en aan de andere kant maak morgen een nieuw topic aan:eerste keer stekken maken, blijf dit anders volgen.
                        Mocht er toch een goede moeder uitkomen, kun jij van mij wel wat stekken krijgen als je wilt.

                        In ieder geval leuk dat je kijkt.... en blijf dit volgen zou ik zeggen.

                        Word vervolgd............
                        Alles begint bij jezelf...........

                        Comment


                          #42
                          Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                          Hey allemaal,

                          Kreeg zo net een leuke verrassing toen ik in het groeihok keek.

                          Heb er vanmiddag een 400 wat hps lamp ingehangen omdat ik de groei tl,s van 55 wat voor de stekken nodig heb.
                          De bladeren zijn in twee uurtjes tijd mooi recht op gaan staan. terwijl ze daarvoor wat hingen. (zie de foto,s van mijn bericht vanmorgen.

                          Vond het verbazingwekkend, of is dit gewoon ?DSC00139.JPGDSC00137.JPGDSC00138.JPG
                          Alles begint bij jezelf...........

                          Comment


                            #43
                            Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                            Dat laat zien dat de dames het super naar hun zin hebben
                            optimale houding gr bilspleet

                            Comment


                              #44
                              Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                              Hou er wel rekening mee dat Beowulf niet voor niets waarschuwd , om een keer stekken te maken te leren is geen probleem maar de kans dat je herma's over houdt is zeker aanwezig en dan moet je niet teleurgesteld zijn

                              Feminisd zaden zijn er om af te bloeien , niet om mee te fratsen

                              Ajo
                              Ventje
                              Living in Second live for real

                              Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                              Comment


                                #45
                                Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                                Laat mij toevoegen dat stekken maken van feminised zaad echt niet slim is, bespaar me de uitleg maar ik kan genoeg verhalen vertellen waarbij het foutliep . Feminised zaden afbloeien zonder herma's te krijgen is al een hele klus

                                Comment

                                Bezig...
                                X