Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x killingfields feminized zadenkweek binnen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

    Eyy mate, ik moet me wel aansluiten bij de bovengenoemde opmerkingen over de relatie van feminised zaad en herma's, je speelt nou eenmaal met vuur, had ik je al eerder gezegd heh ; ) Daarnaast is het nog geen recept voor falen, heb zelf ook uit feminised zaad gestekt, de powerplant van dutch passion en deze gaf geen ballen en kwam een heel mooi weedje af. Op de foto's te zien kan je al prima stekken nemen van de dames, de 2e internode van onder zien er mooi ontwikkeld uit, deze zou ik nemen. Je kan ook nog even wachten tot de onderste internoden beter ontwikkeld zijn, aan jouw de keus ; ) Je weet dat je qua hoogte niet veel kan hebben!
    Wat je kan doen om de stressbestendigheid van je dames te testen is de afbloeiende dames aan het eind van de bloei een paar x tijdens de nachturen een korte periode licht te geven en kijken hoe ze hierop reageren. Vertonen de stammen meteen een rode kleur, zie je beginnende aanmaak van bananen (mannelijke geslacht) weet je dat je deze dame niet als moeder moet gebruiken. Je kan er ook voor kiezen om van de komende moeders stekken te nemen en deze na het wortelen op verschillende lichtschemas te zetten om de stressbestendigheid te testen. Vertonen ze mannelijk ballen/bananen, reageert ze op de stress door hangende bladeren, rode stammen dan is ze niet geschikt als moeder.
    Dat de dames nu mooi omhoog staan is door het veranderde klimaat en meer lumen, door de bladeren naar het licht te keren kan er meer fotosynthese plaatsvinden voor groei, vinden ze heerlijk!

    Greetzz mate

    Comment


      #47
      Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

      Hey Jona en Psycho,

      Heb net de stekjes gemaakt, gewoon om te zien of ik dit goed doe.
      Maar stel je voor dat door heel veel geluk de dames gewoon mooi afbloeien zoals dat hoort, heb je dan een goede moeder (van de nu genomen stekjes) met alleen vrouwlijke planten hiervan, of heb je dan weer kans op herma,s ?
      Alles begint bij jezelf...........

      Comment


        #48
        Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

        Hey hallo allemaal,

        Stekjes staan inmiddels in de propagator, nu maar afwachten.

        Kon het niet laten om nog 10 reguliere K.O. Kush f3 reguliere zaadjes te laten ontkiemen. Is een ander kweekverslag voor gestart.

        Word vervolgd.........DSC00141.JPGDSC00140.JPG
        Alles begint bij jezelf...........

        Comment


          #49
          Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

          Eyy mate, je blijft kans houden op herma's, al verloopt je eerste ronde met de strekken nog zo goed, je blijft een risico lopen. Dit vanuit het feit dat bij de productie van fem zaad de moeder hermaverschijndelen moet vertonen om zichzelf te kunnen bevruchten. Dus die kans zit er gewoon in, hoe je het ook bekijkt. Maar zoals ik eerder al zei, is geen recept voor falen, zeker als je alle factoren goed in de gaten houdt, temp, lichturen, voeding, geen vals licht, te kleine potten, ph enz kan je nog steeds een mooie moeder werven en mits goed behandeld hier van stekken. Ik zou zeggen gewoon proberen, met de zaden er nu naast heb je altijd nog n backup ; )

          Greetzz mate

          Comment


            #50
            Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

            Klopt Psycho,

            Wie niet waagt, die niet wint.

            En anders een ervaring rijker, en een illusie armer.

            Word vervolgd.........
            Alles begint bij jezelf...........

            Comment


              #51
              Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

              Gewoon proberen.
              Ik heb pasgeleden van een breeder vernomen dat je best kunt stekken van feminized, maar zo min mogelijk stressen.
              Het is een stek, dus een exacte copie van haar moeder. Herma-risico is dus net zo groot.
              Alleen omdat stekken vaak wat meer stress oplevert is dat het enige gevaar, dus zo perfect mogelijk klimaat onderhouden.

              Breeden met feminized zaad, dus bestuiven, is geen goed idee volgens dezelfde breeder.
              Dan is er wel een veel grotere kans op herma's.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #52
                Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                Hey hallo allemaal,

                Bedankt voor jullie reacties, ook met name QnQ. Ben weer wat gerust gesteld.

                Echter volgens mij ben ik wel wat weer te snel geweest, heb n.l. kleine blaadjes gehalveerd terwijl ik later las dat alleen blaadjes groter dan 3 cm. gehalveerd moeten worden.
                Maar goed, nogmaals dit zijn proef stekken.

                Heb vanmorgen nog even gekeken en de grootste stekken zijn tegen de bovenkant van de propagator gegroeid.
                Heb ze b.t.w op 24/0 staan.

                Word vervolgd..........
                Alles begint bij jezelf...........

                Comment


                  #53
                  Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                  Eyy mate, zag het idd al dat je veel blad had afgeknipt, zorg ervoor dat de dames voldoende licht vangen door de tl's er dichter op ze zetten. Doordat er minder bladoppervlakte is voor fotosynthese zul je het aantal lumen (lichtintensiteit) wat moeten verhogen zodat ze alsnog voldoende licht vangen voor de aanmaak van wortelen en voortzetting van de groei. Nu groeien ze omhoog omdat er te weinig licht kan worden opgevangen door de beperkte bladoppervlakte. Let er wel goed op dat de temp niet al te hoog oploopt bij het laten zakken van de lamp ; )

                  Greetzz mate

                  Comment


                    #54
                    Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                    Even heel kort verhaal van een oud-forumlid schetsen: persoon koopt feminised zaad, Sweet Seeds' Blackjack. Maakt daarvan een moederplant, neem stekken en doet een perfecte kweek. Herhaalt daarna dit proces door stekken te nemen van dezelfde moeder en bekomt herma's dat je direct de deur kan uitzwieren (dus castratie was onbegonnen werk zeg maar)... Het is een risico dat je loopt gedurende de hele tijd dat je een moeder hebt dus. Ik zou zeggen: ga gewoon uit regulier zaad stekken en een goede moeder nemen, dan zit je safe van in het begin...

                    Comment


                      #55
                      Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                      Hey jona,

                      Begin nu weer te twijfelen, maar ga nu toch maar voor safe

                      Laat de stekken nog wel even staan, om te zien of ze aan slaan.
                      Ga daarna stekken nemen van de K.O. Kush f3 zaadjes die nu in de spongepot staan. (dit is regulier zaad).

                      Word vervolgd........
                      Alles begint bij jezelf...........

                      Comment


                        #56
                        Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                        Natuurlijk kun je beter van een met regulier zaad gekweekte moeder stekken. Waarom risico nemen. Maar dat is wel bekend dacht ik.
                        Je kunt best een keertje van fem. stekken, (en nog netjes afbloeien ook) al is het alleen maar om het onder de knie te krijgen voor als je echt een moeder gaat houden.

                        Maarre..hoe staan ze erbij ?
                        Ze zullen best snel gegroeid zijn nu ze onder 400W staan.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #57
                          Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                          DSC00145.JPGDSC00149.JPGDSC00146.JPGHey QnQ,

                          De dames zijn inmiddels in 3 dagen 13 cm. gegroeid. Zijn nu gemiddeld 40 cm. groot.
                          Toppen is volgens mij ook mooi gelukt.

                          De dames gaan donderdag op 12/12.

                          Staan er volgens mij ook lekker bij.

                          Word vervolgd.....
                          Alles begint bij jezelf...........

                          Comment


                            #58
                            Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                            mooie plantjes lekker dik stammetje en een mooie kleur.zou ze wel in grootere pot zetten vinden ze lekker

                            Comment


                              #59
                              Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                              DSC00152.JPGDSC00153.JPGHey hallo allemaal,

                              De drie dames zijn gisteren op 12/12 gezet.
                              Vandaag nog even een paar fotos gemaakt, de dames doen het nog steeds goed.

                              Word vervolgd.......
                              Alles begint bij jezelf...........

                              Comment


                                #60
                                Re: 5x killingfields feminized zadenkweek binnen

                                Hey hallo allemaal,

                                We hebben inmiddels bijna 1 week bloei achter de rug, en de dames doen het nog steeds goed.

                                Het is gek om te zien dat de Killingfields (een sativa) veel compacter groeit, en een heel ander blad (veel breder) heeft dan de Blueberrys. (ook een sativa).(mooi slank blad).
                                Misschien veranderd dit in de loop van de boei nog.

                                Bijgaand nog wat foto,s

                                Word vervolgd........DSC00174.JPGDSC00173.JPG
                                Alles begint bij jezelf...........

                                Comment

                                Bezig...
                                X