Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onkruid vergaat niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Een van de toppen is een beetje vreemd...
    Ze worden dik, zonder teveel pistels. Precies kleine bloemkooltjes. Ik zie wel niet meteen bananen, op andere delen van de plant ook niet...
    Of ben ik gewoon paranoia?

    Iemand een verklaring hiervoor? IMG_9261.jpg
    -

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nee, je let juist goed op.
      Ik kan het niet goed zien op deze foto helaas.
      Deze zit onderaan / bovenaan ?

    • Lovis
      Lovis commented
      Editing a comment
      Ik zal vanavond opnieuw proberen een duidelijkere foto van te maken. Het is heel moeilijk met de HPS.
      Het is een van de bovenste toppen. Bovenkant ervan. De rest van de dames heeft helemaal niks

    #32
    Enkele andere poging van fotos 6E7D1B2F-E027-4CF8-AE3A-F5EC9369CCA6.jpeg DD5337D9-901D-49F9-9DB0-A3F14BC92CCE.jpeg F249A1F6-2B3A-4EE9-9ECF-C925B7961E26.jpeg CFFBA79B-6327-45A5-9AD3-EC11DB118A71.jpeg
    -

    Comment


      #33
      Zal aan mij liggen maar zie niets bijzonders

      Comment


        #34
        bloemkool.png
        Dat plukje bedoel ik, jij ook denk ik.
        Ik kan het nog niet goed zien, misschien is het extra bloei, dan zie je een plukje pistils (haren)
        Als het echt wit is, dan is het lightbleach, maar dat komt bijna niet voor met HPS.
        Anders wordt het een nestje banaantjes, die zijn geel-achtig. Maar da's precies moeilijk te onderscheiden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Lovis
          Lovis commented
          Editing a comment
          Ja dat plukje bedoel ik ook!
          Ik zal vanavond met de foto toestel deftige fotos maken.
          Geel achtig is het niet. Als ik de toppen buiten de tent bekijk is het echt wit. Daarom mijn vergelijking met een bloemkool(en ook omdat ik deze middag bloemkool ga eten ghehe)
          Ik dacht eerst ook extra bloei ofzo. Maar de hoeveelheid pistols blijft normaal voorlopig. Juist iets wit achtig dat er stevig tussen groeit. En dat maar op een top. De hoogste.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik heb al een paar keer wat lightbleach topjes gehad met mijn cooltube.
          Hoef je dus niet raar van op te kijken!

        #35
        1A07E944-2FDB-470D-B9BE-9BF7A43E3A9F.jpeg
        -

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Lichtbleek inderdaad, 100%

          Lamp dimmen en of hoger hangen.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Of accepteren dat je 1 lightbleach topje hebt en gewoon alles zo houden.

        #36
        Bedankt alleen voor het mee zoeken naar de juiste probleem!
        Lightbleach was mij niet bekend. Maar nu dus wel
        De lamp kan ik voorlopig niet hoger hangen, zonder de tent helemaal leeg te moeten gaan halen. ik heb simpelweg de pot gedraaid, en de toppen van de plant zo ver mogelijk van de lampkap gehouden. Het is maar en paar centimeter.. Dus we zullen zien of dit helpt.

        Heeft lightbleach invloed op de kwaliteit van de toppen?
        -

        Comment


        #37
        Jammer genoeg is de kweek noodgedwongen vroegtijdig stopgezet..
        Gezien de huidige "crisis" is de werkdruk in mijn sector enorm gestegen, waardoor ik niks anders gedaan heb dan werken en slapen afgelopen weken..
        De dames zijn te vaak uitgedroogd volgens mij, waardoor ze niet meer te redden vielen. Kliko.

        Niet getreurd!
        De situatie begint zich weer te stabiliseren, waardoor ik stilletjes aan (hopelijk) meer tijd ga hebben.. En dan gaan we weer van start.


        Wat hebben we geleerd uit deze ronde:

        6 dames zijn teveel! Het was een overwoekering. Niet handig. En uiteindelijk veel verschil tussen soortjes.
        Volgende keer zijn het 4 dames, met een netje. Ik ga ze meer leiden, zodat alles gelijkmatiger verdeelt wordt.
        Ook zal ik max voor 2 soorten gaan.

        Ik heb gemerkt dat met de smartpots de aarde veel sneller droogt, waardoor dat er telkens als er water gegeven wordt, de water er zo uitloopt. Dan moeten ze weer de water opslurpen. Een heel gedoe vind ik.
        Ook is het moeilijk om een contante vochtige grond te krijgen. De potten waren te duur om weg te doen. Dus ik heb gespaard voor een setje blumats! Dan gaan we daarme te werk.

        Er was redelijk wat geur buiten de tent, en de afzuiging staat nochtans steeds aan minimum 70% te draaien. Alles is goed afgeplakt, en ik ben vrij zeker dat er geen lekken zijn. Dus ik bekijk hoe ik dit kan oplossen in vervolg. Ik heb mijn twijfels over de filter. Dus die ga ik proberen te vervangen tegen dat ze weer in de bloei moeten gaan.


        Ik ga vandaag de potgrond al mengen(potgrond, cocos, worm mest, enz enz) dat deze al een tijd kan "leven"
        Vanavond een selectie maken van zaad.. En waarschijnlijk ga ik ze meteen laten ontkiemen. En laten we hopen op en niet te warme zomer
        -

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Gewoon steenwol/hydro gaan doen.
          Of kleikorrels/eb-vloed.

          Nooit teveel water, flinke voorraad water voor weken.

        • Lovis
          Lovis commented
          Editing a comment
          Jaaa zou ik wel willen, helaas is mijn budget zeer beperkt en kan ik het me niet permitteren. Anders was ik meteen vertrokken!

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Heb je pH/EC meters? Dan heb je het belangrijkste.

          Pompen en timers kunnen duur zijn, maar hoeft niet.

        #38
        Lovis! Met de blumats kan je dergelijke problemen in de toekomst hopelijk voorkomen. Heb je er nog wel iets vanaf kunnen halen of is alles in de kliko belandt?

        Kokos + potgrond zorgt er wel voor dat de potgrond veel meer water gaat vasthouden. Dat is wel iets om rekening mee te houden.
        Ik had het zelf ook gemengd, om de potgrond luchtiger te maken met een betere drainage. Maar dat schijnt dus het tegenovergestelde effect te hebben
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • Lovis
          Lovis commented
          Editing a comment
          Ja is echt balen! Ik heb er een paar toppen van afgehaald. Maar ik vrees dat het te vroeg was. De trichos zijn amper milky, meeste doorzichtig.. Eerst wat laten curen, dan kunnen we nadien nog zien of het iets is of niet. Hopelijk wel, want ben de straat zooi moe.. kwaliteit is echt vreselijk.

          Ik gebruik betoniet en kokos met mijn potgrond, Ik schat zo een derde is kokos in mijn mix.
          Maar de blumats zullen hun werk wel doen vermoed ik

        #39
        Jammer!



        Volgende keer gaat ie beter!

        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment

        Bezig...
        X