Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Big Kush Dinafem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5x Big Kush Dinafem

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Gisteren nieuw aangekomen op dit forum en mezelf voorgesteld. Daar werd het idee geopperd om een verslag te maken van de plantjes die ik nu heb staan. Had natuurlijk wel al wat verslagen gelezen, maar of ik dit zelf ook zo uitgebreid kan zullen we zien. Dus na wat wikken en wegen besloten om toch maar een kweekverslag te maken van mn 2de kweek.

    Even snel een inkijkje naar de ruimte die ik nu gebruik. 120x120x200 tent. Lumii digita 600watt variabele avsa. MH 400watt voor de groeifase en HPS 600watt voor de bloeifase. Voor de rest allerhande bijkomende dingen, ventilators meters, gieters de hele mikmak. Geen EC meter, vond ik niet zo nodig.

    Plantjes zijn opgekweekt onder 4x18watt 5500k t5-tl. Eerst in kleine opkweek potjes van 8x8cm met zaai en stekgrond, na 2 weken overgepot in 3 liter potten met all mix.
    20190927_161403.jpg 20191012_113540.jpg
    Plantjes verder laten groeien en na het eerste setje met 5 vingerige bladeren getopt en de stam gebogen d.m.v. LST. Van deze periode heb ik geen foto's meer bewaard, dus jullie zullen me op mn blauwe ogen moeten geloven dat dit dezelfde planten zijn.

    Op dit moment zijn ze bijna 2 maanden oud en staan ze onder de MH400Watt zichzelf uit te sloven.
    Als voeding heb ik gekozen voor RQS pellets 100gr per 50liter all mix. Verder heb Easy Grow van RQS. 2 tabs voor tijdens groei en 3 voor tijdens bloei. Mocht ik ergens een tekort aan krijgen ga ik die biologisch proberen te fixen, ondanks dat ik een lading Aptus en Canna heb staan.
    20191122_104956.jpg Water geven doe ik op dit moment nog op de al oude til en weeg techniek. Door de stoffen pot droogt de grond wat sneller uit en kan ik ook makkelijk 4 liter per plant om de 4 dagen storten en dat is wel zo makkelijk.

    Denk niet dat ik voor nu nog wat te melden heb, behalve dan dat ik dit plantje heerlijk vind ruiken. Als ik er mee bezig ben komen de aroma's lekker los.

    Update volgt met wat close ups van mn 5 BK's


    P.s. bij de introductie sectie van dit forum staat ook een kleine omschrijving van deze kweek. Veelal dubbele info.. en stel ik me wat uitgebreider voor.
    Last edited by Hybride; 22 November 2019, 14:22.

    #2
    Kijk ze eens staan, die zijn goed vertakt en mooi fris groen Je zal zo ongeveer wel het punt hebben bereikt om naar de bloeifase om te schakelen, al plannen wanneer?

    Edit:
    Die lampen is nog wel een puntje.. zoals QnQ ook al aangaf in je voorstel topic.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...es-voorstellen
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Hybride
      Hybride commented
      Editing a comment
      Ooohh, op die manier. Ga ik direct mn dikke neus insteken..

      Thx op voorhand

    • Hybride
      Hybride commented
      Editing a comment
      Net het 1 en ander gelezen rondom dimbare evsa's. Het is inderdaad niet de bedoeling om een 400watt lamp op 400watt te laten draaien op een 600watt dimbare evsa. Over een paar uurtjes maar snel vervangen voor mn hps. Zo zie je maar, nu al wat geleerd.

      Merci

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment

    #3
    Ziet er mooi uit hoor! Ik ga je volgen

    Comment


      #4
      Ook langs deze weg welkom op het forum en succes met je kweek. Ik ga je verslag ook maar ff stalken

      De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

      Comment


        #5
        GanjaMan1 thx en welkom.
        Waldpiek mn eerste stalker, maak ik dat ook eens mee.

        Comment


          #6
          Welkom good luck
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


          • Hybride
            Hybride commented
            Editing a comment
            Dankjewel

          #7
          Hallo allemaal,

          Eindelijk weer een update uit mn tuintje.
          Er heeft best wel wat tijd tussen gezeten en de planten hebben niet stil gestaan, dus ga lekker zitten en pak net als ik een bakkie en draai een lekker stokkie, want daar gaat ie.
          20191122_101333.jpg
          22 november even en foto gemaakt van mn plantje lv in de tent.
          Alles gaat naar wens, planten zien er gezond uit en groeien lekker. Om de 4 dagen 4 liter water op een ph waarde tussen de 6,2 en 6,5. Ene dag 6,2 andere dag 6,5 of 6,4. What ever. Beetje variatie kan geen kwaad dacht ik zo.
          20191122_101349.jpgZelfde plant, zelfde dag. Is de hoogte goed te zien.

          Klein sprongetje naar 25 november. De klok gaat naar 12/12. Planten zien gezond uit. Ik kan ook niet langer wachten. Ik ga dr voor.
          20191130_010827.jpg
          Zelfde plant lv in de tent. 27 november.
          Alles gaat nog naar wens. Alleen heb ik nu al een beste tijd geen extra voeding gegeven en moeten ze het doen met de pellets in de grond en de grow tablet die ik 2,5 week geleden gegeven heb met een water beurt.
          20191127_172227.jpg Overzicht van mn tuintje. Lv is dus mijn foto model.

          Drukke periode breekt aan en weinig tijd voor foto's. Na een week begin ik een verkleuring in mn blad te zien. Boven in het bladerdek bij de jonge scheuten en bij het jonge blad. De bladeren worden tussen de nerven lichter van kleur. Het is nog niet zorgwekkend, maar toch ff in de gaten houden en mezelf inlezen. Dat valt nog niet mee om een duidelijk antwoord te vinden. Hier op het forum veel gelezen en herlezen. Uiteindelijk ben uitgekomen op ijzer tekort. Niet veel aan hoeven te doen, maar toch...
          Planten zien er nu weer top uit. Jonge blad ziet er goed uit en de andere bladeren die herstellen mooi.
          Onder tussen is de bloei gearriveerd en was voor mij 6 december de eerste dag van de bloei.

          8 december de 1ste van de 3 bloom tabletten gegeven door 10 liter water.
          20191209_182129.jpg
          20191209_180745.jpg
          Plant lv, vandaag 9 december. Planten allemaal gediefd en wat blad verwijderd zodat alles weer luchtig is en het licht overal kan komen. Foto op de werktafel is van voor het dieven. Planten water gegeven.
          20191209_182324.jpg 20191209_182350.jpg
          Overzicht van mn tuintje.

          Oja, middelste plantje heb ik 5 centimeter hoger gezet. Dit is degene met de meeste indica genen. Morgen gaat de lamp naar 600+.

          Dat was het voor nu. Tot de volgende update met grotere knotsjes...

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Mooie update, plantjes gaan mooi

          #8
          Wat een mooi tuintje heb je daar ! Mooi gelijke hoogte, kleur is goed, gaat prima zo.

          Wat heb je gedaan om het ijzertekort op te lossen ?
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Hybride
            Hybride commented
            Editing a comment
            Om het tekort op te lossen heb ik eigenlijk een kleine dosis voeding gegeven. 10 liter water met 25ml Canna Terra Vega en 5ml CaMg boost van Aptus. Ijzer tekort komt volgens alles wat ik gelezen heb niet zovaak voor en er zijn veel oorzaken voor. Ik ben er vanuit gegaan dat de groei spurt in combinatie met de kleine hoeveelheid toegevoegde voedingsstoffen tot een tekort hebben geleid.
            Bio kan ik nu wel doorstrepen, maar liever gezonde plantjes dan een treurige bedoeling onder mn zonnetje.
            Last edited by Hybride; 10 December 2019, 00:01.

          #9
          Update!!

          Ola,

          Het ziet er voor nu lekker uit in mn tuintje, gisteren geaclimatiseerd(<-standaard) water gegeven ph6,4. Ze zagen er wat dorstig uit. Knotjes groeien lekker door.
          IMG-20191211-WA0003.jpeg

          Middelste plant had ik iets omhoog gezet, maar zoals het er nu uit ziet kan ze wel weer omlaag. Ze heeft een iets vertraagde groeispurt ten opzichte van de 4 andere plantjes.
          IMG-20191211-WA0001.jpegOok hier kan ik achteroverleunen en relaxen van het weekend. Wil niet zeggen dat ik met een arendsoog alles in de gaten probeer te houden. Narigheid ligt altijd op de loer...

          Voor nu, goed weekend.

          Comment


            #10
            Hallo volgers van mn kweekje,

            Weer een week verder en ik moet toegeven dat ik wel erg onder de indruk ben van deze planten. Iets over de 14 dagen bloei en nog 6 weken te gaan. De bloemetjes ontwikkelen zich mooi en snel. Vergelijken kan ik het alleen met mijn vorige kweek en dat was Amnesia.

            Alles loopt naar wens en ziet er in mijn ogen tip top in orde uit. Wat foto's gemaakt met normaal licht.
            20191221_170736.jpg Zelfde plant als de vorige sessie.
            20191221_170706.jpg En voor de liefhebbers een close-up...
            20191221_170650.jpg
            Middelste plant weer omlaag gezet. Heeft zich toch nog erg gestrekt en kon weer omlaag.
            Om de 3 dagen nu 3 liter per plant en soms ziet het er naar uit dat ze nog wel meer lusten. Misschien frequenter water gaan geven? Eerst maar eens kijken over 2 dagen en als ik de potten te licht vind ga ik ze meer geven .
            Ook hoop ik dat ze nergens een te kort aan gaan krijgen met die tabletten van RQS. Vind het maar bar weinig voeding eens per 2 weken.
            Het is fijn om te zien dat mn lv stabiel is en niet boven de 53% uitkomt. Geeft me een gerust gevoel zolang het zo blijft.

            Verder niet veel te doen. Optijd lichtje aan/uit, watertje, liedje zingen en lieve woordjes fluisteren.


            Comment


              #11
              Ziet er mooi uit!

              Comment


                #12
                Oorspronkelijk geplaatst door GanjaMan1 View Post
                Ziet er mooi uit!
                Dankjewel!!
                Ben ook zeker tevreden zo als het gaat.

                Comment


                  #13
                  Even een sneak peek. Morgen meer en betere foto's en meer nieuws. Spoelen is begonnen en de herfst is aanwezig. 20200110_172213.jpg
                  Last edited by Hybride; 11 January 2020, 12:06.

                  Comment


                    #14
                    Foto niet zichtbaar.

                    Twee weken geleden was alles nog erg witjes. Ben je niet wat te rap? (Met spoelen)

                    Comment


                      #15
                      sigpic

                      Comment

                      Bezig...
                      X