Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

400W scrog white widow (eerste kweek)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: 400W scrog white widow (eerste kweek)

    Korting op 420shop
    Hey Growers,

    Na enkele weken research , aankopen & installeren van mijn growtent ben ik eindelijk klaar voor het echte werk! (zie topic voor meer info)

    Wat ik van plan ben :
    Een scrog kweek van 1 grote white widow plant in een groeitent van 100x100x180 met een 400watt HPS lamp in een 40 liter smart pot gevuld met aarde.

    Het traject zou er als volgt uit zien :
    • Starten in een kleine pot om het zaadje te laten ontkiemen & groeien.
    • Overplanten als de wortels goed gevormd zijn naar een 40 liter smart pot.
    • De plant 2 keer toppen om 4 takken te hebben.
    • Zodra de takken 30 cm hoog zijn een scrog net plaatsen & de takken hiertussen beginnen weven.
    • Als het scrog net voor 70% vol is overschakelen naar 12-12 licht.
    • Na enkele weken bloei de plant dieven door alle bladeren onder het net weg te knippen.
    • Oogsten \o/
    Benieuwd of het in de praktijk even vlot gaat gaan.
    Voorlopig zit ik aan puntje 1: een pot van 1,5L gevuld met zaai & stek pot grond gemend met perliet.
    Goeie klets water op gedaan, even laten doorsijpelen & dan zaadje op ong 1cm diep gestoken.

    Momenteel nog 3 todo's op men lijst :
    • Iets van scrog net kunnen fabriceren, ik dacht ik pak een tuin afsluiting maar was enkel te koop op rol van 10M voor 60 euro :s
    • Men voeding schema uitfiguren. heb een top grow box terra van Plagron, zit iets in voor de wortel,groei , bloei, meer oogst & gezondere plant(what more could i need?)
    • Ph meter calibreren

    Veel is er nog niet te zien maar zonder foto is ook maar sad
    20191127_222835.jpg

    #2
    Succes met je kweek, ik ga je stalken.....dat uitvogelen van je voedingschema kan trouwens via de site van exmember47012 . Daar kun je een schema op maat downloaden. En hier op het forum is ook iemand aanwezig van plagron om je eventueel bij te staan

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


      #3
      Bouwmarkt voor je scrog gaas/net. 5x5 vakjes als goed is.

      40L maar? Als ik dit zo zie zou ik gaan voor 150l Smart pot. Zou zonde zijn om niet alle ruimte te gebruiken.
      Succes met je kweek!
      sigpic

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        +1 Ik heb dezelfde ruimte en daar staan 4 potten in van 40 liter. Het ook tuingaas, 5 x 5 cm, 20 € voor 10 meter.

      • CrDolan
        CrDolan commented
        Editing a comment
        Effe een vraagje terzijde, zou je gaan voor 4 plantjes in 40 liter potten? Of 5 plantjes in 20 liter potten? Als ik de keuze moet maken.

      #4
      Hoe groter de pot, hoe groter de plant.
      Je kunt eigenlijk elk soort gaas wel gebruiken als er gaten van minstens 4-5 cm in zitten.
      Je hoeft de tak er maar 1x doorheen te trekken en dan blijf je de tak op het gaas binden.

      Ik denk dat je net wel/niet genoeg hebt met die 100ml Grow.
      Je mag wel op een maand of 3 groei rekenen als je je planning aanhoudt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


          #6
          Succes met de kweek! Ik volg deze ook maar!

          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


            #7
            Hey Growers,

            Ik had eerlijk gezegd niet verwacht zo snel een update te kunnen geven maar deze ochtend zag ik iets boven "water" komen op de vensterbank.

            Voorlopig al 2/3 todo's kunnen schrappen, de ph meter is gecalibreerd & het growschema gedownload van de plagron website
            Het scrognet moet ik nog werk van maken maar is niet super dringend.

            De laatste 3 dagen heb ik met behulp van een keuken weegschaal de pot zijn gewicht op 480 gram gehouden. Beetje bak een cake stijl maar het werkt wel gemakkelijk.
            Voor voeding had ik een emmertje kraanwater een dag laten staan, daarna alle voeding erin gekapt en ph gemeten op 7.8.
            Beetje ph- bij gedaan en vervolgens stond de ph op 3.2.
            2de emmertje ging beter maar ph wel wat aan de lage kant: 5.6(die ph- is straf spul precies)

            Het moet haar hebben aangestaan want deze morgen was ze er dan, nog een beetje gebogen maar reaching for the sky!
            Speaking of which : tijd om ze weg te halen van de warme venster bank & te migreren naar de tent. Anders zal ze gaan beginnen strekken met het weinige zonlicht.
            Ik heb de lamp(400w) op 100cm hangen, not sure of ik hem verder of dichter ga moeten hangen.
            Ik vermoed dichter maar heb schrik om haar te verbranden , ik ga na 4uur nog eens kijken of alles goed gaat, als morgen het nog steeds goed is hang ik de lamp wss 10 cm lager.

            Ivm de pot grootte dacht ik dat ik al met een kanjer van een pot zat .. niet dus
            Geen probleem, het is mijn eerste echte kweek dus verwacht geen super oogst.

            Ivm de terra grow ga ik inderdaad geen 3 maanden vol houden, mogelijk zal het net dan niet vol geraken.
            Eerlijk gezegd was ik eerder richting 8-10 weken groei aan het denken, kan dus nog gaan tegen vallen

            Picture time :
            20191201_193342.jpg

            20191201_193420.jpg
            20191201_193414.jpg

            Comment


            • exmember47012
              exmember47012 commented
              Editing a comment

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Waarom steek jij geen buis tussen jouw afzuiger en tent uitgang. Is deze methode effectiever? Bij mij zit een buisdiameter 125 aangesloten die na buiten gaat ong 40 cm in een bocht. Moet ik deze weghalen?

            • Mitham
              Mitham commented
              Editing a comment
              Hey Waterfall420. De flexibele buis kwam erbij, voordeel dat de tent sluiting mooi tussen 2 ribbels kan nu, buiten dat lijkt een rechte me ook prima te werken. Een bocht maken is wel nadelig voor de afvoer

            #8
            Gelukkig is het gelukt met het groeischema! Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het graag.

            Comment


              #9
              Hey Growers,

              We zitten een week ver.
              Op advies van QnQ & Plagron(waarvoor dank) enkel water gegeven, heb de ph waarde wel wat verlaagd naar 6.3.
              Ik had de eerste dagen het gevoel dat ze wat aan het strekken was dus heb geleidelijk aan de lamp laten zaken(5-10 cm per dag ofzo).
              Lamp staat nu op 65 cm en het strekken lijkt gestopt te zijn.

              De bladeren tonen op sommige kleine plekjes een licht groene , gele verkleuring.
              Not sure of ik er iets in moet zien(op de foto is het moeilijk zichtbaar).
              Ik ga denk ik wat minder water geven & kijken of er iets wijzigt aan de bladeren.

              Voorlopig heb ik quasi elke dag bij het start van de lichtcyclus water gegeven tot op het "normale" potgewicht.
              Ondertussen de aarde wat aan het voelen om het vochtniveau in de vingers te krijgen.

              Rustige hobby toch he?


              20191206_225130.jpg


              20191206_225124.jpg

              Comment


                #10
                400 watt hps? Dan kan die ook op 40 cm hangen. Misschien wel veel beter dat je hem in het begin zo hoog heb hangen kunnen ze ff wennen. Maar zou toch naar de 40/45 cm gaan.

                Ziet er gewoon goed uit voor zijn tijd.. Water geven moet je in zekere zin mee uit kijken.. Als je ze wat droger laat is het ook beter voor de wortels, die zullen dan namelijk op zoek gaan naar water, krijg je meer wortels ect (je snapt me wel toch?xD) en dat is natuurlijk ook weer goed.
                sigpic

                Comment


                • Mitham
                  Mitham commented
                  Editing a comment
                  Hey sweetmango,thx voor de tips.
                  Ik ga je raad opvolgen en de lamp door laten zakken tot 40-45 cm.
                  Ik ga ook es een dagje water overslaan om de grond wat droger te laten worden. Zou je daarna dezelfde hoeveel water geven of wat extra om terug 2 dagen toe te komen? Maw : wil de plant constant droge aarde of afwisselend vochtig/droog?

                #11
                Als je de aarde laat opdrogen en je pot aanvult met aarde tot aan de lobblaadjes ben je in 1 keer van je strek af Dan maakt ze ook meer wortel aan.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #12
                  Jup, zoals Flip zegt, opvullen en die strek komt mede door te weinig licht........

                  Comment


                    #13
                    Hey Growers,

                    Ze gaat goed vooruit, de 2de set van blaadjes zijn zichtbaar.
                    Nog een 3tal te gaan & ik kan ze toppen(denk ik?).

                    De lamp is ondertussen gezakt naar 40 a 45 cm & ik heb er wat aarde bij gedaan om het strekken weg te werken.
                    Ik merkte wel een kleine kronkel op de 2 grote bladeren, vermoedelijk omdat mijn fan er te recht op aan het blazen was.
                    Heb hem nu naar de kant van de tent gemikt zodat er wel nog airflow is maar niet rechtstreeks op de bladeren.

                    Ze drink nu ongeveer 60 cl water per dag, ik geef het meestal kort nadat de lamp aangaat(foto is vlak erna genomen).

                    20191210_182316.jpg
                    20191210_182254.jpg

                    Comment


                      #14
                      Hey Growers,

                      We zitten ondertussen 2 weken ver terwijl ik ze precies elke dag sneller & sneller zie groeien.
                      De fan van de bladeren weg halen heeft de kromming van de bladeren gestopt dus ga die zo ff laten staan.
                      Ze drinkt ongeveer 120 cl per dag(gaat snel omhoog).
                      Nog een weekje & ik gok dat ik ze ga verplanten naar haar definitieve pot. Als ik onderaan de pot kijk zie ik al enkele wortelhaartjes door steken, ik denk dat dat qua timing goed zal zitten.

                      Bij het overpotten ga ik proberen nog wat light aarde dicht tegen de plant te mengen met de batmix, op die manier gaat de plant hopelijk zachtjes aan een overgang krijgen van voeding arme grond naar de stevig bemeste batmix.

                      Wat me voorlopig nog niet duidelijk is wanneer ik moet beginnen met voeding? Na het overpotten gaat ze plots veel meer voeding krijgen van de batmix, het lijkt me overkill om dan plagron groei voeding bij te geven.
                      exmember47012 : kun jij je licht even werpen over hoe te starten? Na het overpotten in batmix nog wachten met voeding? Of zou je al stilletjes aan beginnen met wortel stimulator & enzym?

                      Ik was er vandaag trouwens vroeger bij dus heb foto's kunnen nemen voor de lamp aan gaat, dan hebben ze een mooie groene kleur ipv die gele schijn.20191215_163153.jpg
                      20191215_163210.jpg

                      Comment


                        #15
                        netjes die begint te gaan
                        The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                        5 lekkere grieten onder de zon

                        Comment

                        Bezig...
                        X