Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

QB 480w 7x Amnesia Haze 3x Northern Light Autoflowers Eerste ronde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: QB 480w 7x Amnesia Haze 3x Northern Light Autoflowers Eerste ronde

    Korting op 420shop
    Na een beetje bouwen en inlezen ben ik begonnen met mijn allereerste ronde, en heb besloten deze met jullie te delen zodat ik met wat hulp deze leuke hobby kan gaan uitoefenen.

    Dit is mijn setup:

    Kast: MDF 80x160

    lampen: 4 quantum boards samen 480 watt.
    op 3000k met 660nm deep red toevoeging.

    Afzuiger: 500m3 softbox

    Koolstoffilter: 300m3

    Potten: 9x 18 liter vierkanten potten met lekbak

    tijdschakelaar: Hornbach

    Aarde: plagron lightmix

    voeding: plagron terra grow, power roots, pure zym en PH-

    fan: 2x 15W

    Ph meter: Horiba laquatwin PH 11

    zaden: 7x Amnasia Haze autoflower van een Huismerk. 2x Northern light van RoyalQueenSeeds



    Attached Files

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Zo, die kast heeft genoeg scharnieren Leuk dat je (ook) zelf een kast hebt gebouwd

          Is hij goed lichtdicht? Dat is wel belangrijk als je fotoperiodieke plantjes hebt staan.

          En die Northern light is een fotoperiodieke plant toch (geen autoflower)?
          Fotoperiodieke planten gaan niet samen met autoflowers namelijk. Autoflowers hebben 20+ uur licht nodig gedurende de hele ronde. Fotoperiodieke planten hebben 12 uur licht en 12 uur donker nodig om te kunnen bloeien. Als je ze dus in dezelfde ruimte zet, zal de fotoperiodieke plant niet in de bloei komen, of de autoflowers niet genoeg licht krijgen (als je kiest voor 12 uur licht).

          Verder is het verstandig om geen gewone tijdschakelaar te gebruiken. Die kunnen vast smelten door de hoge startstroom. Daardoor blijven de lampen aanstaan, of nog erger; brand.
          In plaats daarvan kan je beter een relais gebruiken.

          En volgens mij is je 300m3 filter een beetje te klein voor een 500m3 afzuiger Of je moet de afzuiger flink terug dimmen en nooit vol open zetten.

          Goed, dat was het allemaal volgens mij..
          Oh wacht.. Veel succes natuurlijk!

          Edit:
          Toch nog een extra puntje
          Misschien kan je de softbox nog aan de andere kant van de kast hangen? Dan trek je de warme lucht van de verwarming over de planten heen. In plaats van dat het direct verdwijnt in de afzuiger.
          Last edited by kroket; 2 December 2019, 00:53.
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


          • Greenery
            Greenery commented
            Editing a comment
            Bedankt voor jou reactie!

            De kast heb ik goed lichtdicht gekregen, misschien nog een beetje finetunen bij de deur maar ben niet ontevreden.

            Direct een davin dv-12 besteld, veiligheid boven alles!!

            Afzuiger vond ik zelf ook raar, ik vroeg nog in de winkel moet het filter niet hoger zijn dan de afzuiger in M3

            Softbox aan de andere kant wordt lastig ook ivm luchtinlaat, gelukkig verwarming nog niet nodig gehad

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment

          #6
          Ziet er goed uit! Ik vraag me alleen af of je in een paar weken nog wel bij je achterste plantjes kunt. En ik heb ook een rqs freebie liggen northern lights auto (daar gooien ze blijkbaar mee) ... dus het zullen allemaal auto’s zijn.

          succes!
          Last edited by kelderkastje; 2 December 2019, 08:09.

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            RQS heeft de Northern Light zowel als autoflower en als fotoperiodiek te koop

          • Greenery
            Greenery commented
            Editing a comment
            Klopt de kast is aardig krap in breedte, dit kon helaas niet anders ivm beschikbare ruimte. Zijn inderdaad northern lights auto

          #7
          Dag 12

          Van de 10 nog 8 over welke wel groeien, erg veel verschil in hoe goed of slecht ze het doen.
          Foto’s zeggen genoeg.

          De ene groeit lekker door en een andere heeft de grootste moeite om wat groter te worden.

          moet ik al wat voeding gaan geven aan de plantjes??
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            #8
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


            • SweetMango
              SweetMango commented
              Editing a comment
              Die 2 kleintjes hebben vgm wel erg veel water gekregen niet? Ze hoeven ook weer niet zoveel water..

            #9
            zou ze nog effe alleen water geven
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #10
              Auto’s en lightmix... de eerste 2 a 3 weken na de 1e gekartelde blaadjes enkel water.

              Comment


                #11
                Kan ik het best via boven of onder via de lekbak water geven?

                Comment


                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Iedereen doet dat anders, ik geef via de lekbak. Vooral niet te veel, de wortels moeten 'op zoek' naar water en voeding.
                  Naar het schijnt spoel je anders de producten die de plant uitscheidt via de wortels weer terug naar beneden.
                  Ik ga nu ook een ronde met coco experimenteren en dan moet het weer wel langs boven lees ik overal.
                  Verwarrende hobby. Alleszins regelmatig vocht geven, dat vinden de meeste plantjes wel fijn.

                #12
                Netjes heb altijd respect voor die handige zelfbouwers ik ben daar wat een lamzak in haha
                The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                5 lekkere grieten onder de zon

                Comment


                  #13
                  Dag 14

                  Plantjes puntjes van het blad zakken beetje naar beneden.
                  Lampen hangen op 50cm, misschien dat ik ze iets kan gaan verhogen om verbranding te voorkomen.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 2 photos.

                  Comment


                  • Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Staan ze niet gewoon wat te droog?
                    Kun je tjekke met een sateprikker bij twijfel. In de pot steken tot de bodem en kwartiertje laten staan. Eruit halen en op vocht controleren. Kun je zien en ook voelen

                  #14
                  Dag 17

                  Heb de dames wat extra water gegeven om te kijken of dit ervoor zorgt dat de puntjes van de bladeren minder gaan hangen.

                  Helaas is dit niet het geval, maar ze groeien gelukkig nog wel goed.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 2 photos.

                  Comment


                    #15
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 2 photos.

                    Comment

                    Bezig...
                    X