Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ja ben ook best tevreden. Eerste keer scroggen...check. Eerste (en laatste keer) voedingstabs...check. Sativa en Indica in 1 ronde...check.

    Conclusie van deze ronde...
    • Blumats zijn een fantastisch systeem maar een juiste afstelling is cruciaal.
    • Voedingstabs zijn handig maar doordat je geen idee hebt hoeveel voedingsstoffen er nog in zitten begin je te vroeg of laat met voeden. Ga ik dus niet meer gebruiken.
    • Sugar Royal doet zeker iets, weet niet wat, blijf ik (ook mede om de aanschafprijs) gebruiken maar volgende ronde iets eerder in de gloeifase.
    • Groeivoeding.... Zolang ik met BAC werk blijf ik dit voortaan toevoegen tot 3e week echte bloei.
    • Aarde.... Ik moet de wortels nog bekijken maar gevoelsmatig vind ik kokospotgrond prettiger werken. Wellicht dat ik daar na de oogst wel heel anders over denk. Gevoelsmatig is het het beste van twee werelden.
    • Verlichting... je kan met de Mars Hydro TSL 2000 (300W) prima een ronde op vol vermogen draaien. Tijdig verhogen en er is niets aan de hand. Groei ca 60cm, bloei circa 30 cm. Kan op zich wel prima wat lager tijdens de groei.
    • Airpots.... ja het is handig dat een teveel aan water er weer direct uitloopt echter vraag ik me af hoe dat zal gaan met kokospotgrond. Ik zie wel rondom wortels door pot naar buiten komen maar kan geen inschatting maken of dat er veel of weinig van zijn. Ze zorgen hoe dan ook voor veel varenrouwmug. Volgende ronde dus wellicht toch een tussenmaat potjes kopen zodat ze daar even vrij van rouwmuggen kunnen groeien.
    Dan... blad verwijderen... niet meer dan noodzakelijk en vanaf dag 1 ontvochtiger erin (wellicht dat het aankomende voorjaar dit wel veranderd).
    Bindmiddel...tiewraps werken perfect.
    Koolstoffilter.... ik denk dat ik deze moet vervangen of misschien nog 1 ronde kan laten draaien. We gaan het zien

    Lopend Verslag

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Of op cocos gaan kweken, heb je helemaal geen last van vrm

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Heb ik overwogen Waldpiek maar dat is zo ongeveer het tegengestelde van wat ik wil bereiken. Ik wil niet met phmeters etc aan de gang. Dat heb ik geprobeerd op DWC en ik vond het hopeloos. Nu meet ik heel af en toe steekproefsgewijs de bodem en zolang die tussen 6 en 7 ligt vind ik het prima. Dat werkt voor mij prima

    Dag 101... nog 5 dagen
    De Critical begint ergens op te lijken.... duidelijk deze mag een weekje langer dan de rest. De paarse toppen beginnen ook wat aan te zwellen maar ik weet niet hoe lang ik die nog kan laten staan... worden erg oranje. Wil straks ook niet na de eerste hijs al in slaap vallen

    Dan het geheel... het ziet er allemaal prima uit. Ik blijf water geven en wacht lekker af tot volgende week maandag. Weet dat ik gezegd heb donderdag te beginnen met knippen maar ik denk dat ze het nog wel ff redden. Qua timing zou ik beter morgen knippen... dan zijn de kids er niet en volgende week woensdag redden ze denk ik niet allemaal.

    IMG_4109.jpeg IMG_4111.jpeg IMG_4108.jpeg

    En nog wat individuele foto's van de dames...
    IMG_0015.jpg IMG_0012.jpg IMG_0016.jpg IMG_0013.jpg IMG_0017.jpg IMG_0014.jpg IMG_0018.jpg IMG_0020.jpg IMG_0022.jpg IMG_0024.jpg IMG_0025.jpg IMG_0023.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


      Zolang je niet puur rookt kun je er altijd minder in doen he, dan val je niet in slaap
      Let je goed op de ventilatie ? Dit zijn erg kritieke dagen voor wat betreft toprot.
      Vooral als ze tegen de wand leunen.
      Hou ze goed in de gaten!

      (je kan altijd alvast de meest rijpe toppen er tussenuit knippen he...die zullen dan alleen wat langer moeten curen waarschijnlijk)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ventilatie heb ik momenteel op Max staan. Rh is 42% gemiddeld met soms pieken van 50%. Daar maak ik me dus niet heel druk om. Wat betreft er minder in doen. Ja dat kan, maar ik vind tabak in mijn joint eigenlijk niet meer lekker sinds ik zelf kweek. De pure smaak bevalt prima, moet gewoon er even aan denken dat ik niet die joint in een keer oprook als een shaggie

      Net even wezen kijken, eigenlijk niets te melden behalve dat de toppen wat dikker lijken geworden (met name de paarse). Begin nu toch wel zo iets te krijgen van... ze moeten om. Maar wil gewoon minimaal 4 dagen gespoeld hebben dus nog ff geduld. Worden wel echt heel oranje. Er komt letterlijk een oranje gloed overheen
      Lopend Verslag

      Comment


        Trichomen !!!

        Trichomes-720x694.png
        Attached Files
        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


          Onverwacht einde... toppen hebben echt nog even een boost te pakken... ik ben er blij mee. Ik zal dit bericht zo indien mogelijk nog even aanvullen met foto's maar de glasvezelboer is er en die hoeft niet te weten wat ik aan het doen ben. Hoop dat hij op tijd weg is voor de foto's.

          Ik heb het net in ieder geval vast opgehangen en bekeken hoe en in welke volgorde ik ga knippen. Ik denk dat ik vanavond de eerste paar echt erg rijpe toppen er vast afhaal.

          De fotootjes...
          IMG_4117.jpeg IMG_4116.jpeg IMG_4115.jpeg IMG_4114.jpeg
          Last edited by Voor het eerst; 1 April 2020, 09:32.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Het probleem is eigenlijk dat ik juist nog niet wil oogsten... Maar ik heb het gevoel dat ik het spul naar de klote laat lopen als ik het niet doe en dat zou zonde zijn....

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Dat ken ik heel goed dag gevoel, heb zelf ook vaak zat in de situatie gezeten. Heb ook wel eens een week of ook wel 2 te vroeg geoogst, effect en de duur is wat minder.

            Zou het proberen zo lang mogelijk te rekken zolang je nog geen rot hebt, of je moet het echt niet meer vertrouwen. Is lastig..

            Succes met beslissen..

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Sterkte. Eerst 1 en dan een week later de ander? Dan kun je vergelijken.

          Nou, omdat ik verwacht morgen te knippen heb ik van de betrokken plant vast wat fanleaves gehaald. Nut? Vast geen maar staat wel geinig. Scheelt morgen toch weer een uurtje. Critical blijft zeker nog een week staan, blackberry misschien ook wel. Powerplant gaan morgen zeker grotendeels om
          CED69FFD-825C-42F3-94F4-17E1723DCDEE.jpeg 44AD2BAC-AC0E-43DF-8F68-E9656AF648AE.jpeg B71D95B9-04B4-4938-A857-12E792C06347.jpeg D31FF7D0-FE95-46DC-B57C-90F0FE394C51.jpeg 6651EF51-DFFF-4F5B-B4E0-55E017463D93.jpeg E7D0DEA0-3C21-41AF-97B5-C3F3DF730302.jpeg 186E65E2-C7B3-4199-B564-77B2663EAA23.jpeg 978D3720-77C8-4CC8-B402-48B913D45313.jpeg A89AD5EE-EE41-443E-821D-E1A64C49693E.jpeg 9449F5EE-5965-4A83-90A8-CF5969FCC809.jpeg A8645B76-8634-44BE-B86B-630D2A96D36E.jpeg DAA69FFD-E8C0-4D06-BBD4-C58A5A17B570.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Jezelf al op je schouders geklopt? Mag wel hoor!

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Nee, maar dat is meer omdat niet alles ging zoals gehoopt. Ben zeker tevreden en heb een hoop geleerd van deze ronde. Zometeen de schaar maar eens schoonmaken en beginnen.

          Zo... De powerplants (geplant als Blackberry's) zijn om... Zometeen even grof knippen en dan te drogen leggen. Dunt wel lekker uit en de rest van de toppen van de Blackberry en Critical is nu ook zichtbaar
          Wat er nu nog staat is nog lekker bezig met toppen vormen... Die knip ik eind van de week/begin volgende week wel met de rest

          IMG_4135.jpg IMG_4137.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


            Zometeen even grof knippen en dan te drogen leggen ??

            Hangen bedoel je zeker , of heb ik iets gemist ?,?
            πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
            ​
            πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
            ​

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Helaas heb ik niet voldoende ruimte om te hangen. Moest natuurlijk alles losknippen doordat het op/onder/door het net gegroeid is. Dus netjes weer in de droogkast

            Puur voor mijzelf.... 3/8 is ongeveer omgehaald. Nat gewicht na knippen... circa 850 gram. Als de rest net zo veel is zou ik dus op ruim 1,5 kg nat zitten. Mwah... daar blijft dan best wel 450 gram droog aan over dus ik gok dat ik mijn doel van 1.5 gram/watt gehaald heb....

            En nu mezelf beheersen... De rest moet echt nog even staan...
            Lopend Verslag

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              20% droog hou je over

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              En waar hangt dat precies vanaf?? Vorige keer heb ik nat gewogen en droog. Er bleef zo'n 35% over. Maar gewogen na het knippen (zowel nat als droog). Nu heb ik ook gewogen na het knippen en volgende week zal ik het wegen mits het droog is. Ben wel erg benieuwd hoe lang het drogen deze keer gaat duren. Naar mijn mening zijn er nu betere omstandigheden (RH 42%, donker en 23˚C)

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Van je manier van schoonmaken voor het de weckpot in gaat.
              20 tot 25% maximaal. Hangt verder nergens vanaf. Het gewicht van verse toppen bestaat voor 70-80% uit vocht.

            Toch een beetje feest altijd, zeven dagen wachten en je kunt het oproken.

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Vorige keer heeft dat zo’n 3 weken geduurd bij mij, in de zomer gaat het sneller maar dan is het ook warmer op de zolder
              Last edited by Flip Hasjkip; 2 April 2020, 20:44.

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              ik heb een keer plusminus 15 dagen gedroogd. Had het plant in zijn geheel onderste boven opgehangen en de grotere bladen de dagen erna eraf gehaald. Het drogen ging veel minder snel als dat ik normaal gewend ben, zeker zodra ik ze in de netten laat drogen. De wiet was tot nu het lekkerst van smaak kwa potentie is het niet beter op geworden imo.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ik had ze willen ophangen in het geheel om ze zo langzaam mogelijk te laten drogen.. Helaas heb ik daar de ruimte niet voor wan door de scrog moest ik veel van elkaar afknippen. Nu ligt het dus in een net en op zich werkt dat ook prima. Gaat wel wat sneller dan gewenst met zo'n lage luchtvochtigheid. Ergens wel logisch... De ontvochtiger staat op de kledingdroogstand. (Wasgoed met een 6,5 uur zo goed als droog)

            Geheel tegen mijn verwachting in was het kleine topje wat ik van de week afgeknipt heb al helemaal droog. Eigenlijk iets te droog zelfs. Heb het vermalen en een lekkere pure van gedraaid. Niet gewogen maar gewoon lekker dik. Brandt goed. Smaak... aarde en beetje hooi. Dat hooi gaat er hopelijk af met curen. Ik moet wel zeggen dat de purple haze echt veel meer hooismaak had. Deze gaat de pot in als Power Plant. Ik knip morgen vast 1 topje critical en 1 vermoedelijk “blackberry”. Kijken of die ook zo snel drogen. De toppen, nu in het net, liggen vrij kort op elkaar en zal ik dus steeds moeten omdraaien om te voorkomen dat ze rare vormen krijgen. Hierdoor kan ik ook goed de droogte in de gaten houden.

            ps effect is duidelijk aanwezig...
            Lopend Verslag

            Comment


              Gelukkig is er nog zat om naar te kijken... Oogstdatum restant??? Geen idee. Ik kijk dagelijks even en vind eigenlijk dat dit weekend de Critical ook wel om mag. Ziet er erg smakelijk uit.
              Ik had geen zin om de foto's te ordenen dus heb ze allemaal maar toegevoegd. 1 handeling meer voor de liefhebbers.

              IMG_0032.jpg IMG_0028.jpg IMG_0041.jpg
              Attached Files
              Lopend Verslag

              Comment


                Das is hier de moeite , t'is te hopen dat je den 1,5 gram per watt haalt , dat zou mooi zijn !!

                πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                ​
                πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                ​

                Comment


                Laatste update vermoed ik. Klein weekje aan het spoelen nu.. Net de eerste paarse toppen er af geknipt... Ik vind het geen mooie wiet (behalve de kleur dan). Erg open van structuur en mist body. Nu zou dat op zich wel overeen komen met het feit dat de Blackberry indica dominant is echter ze is geplant als powerplant. Achteraf bezien blij dus dat er maar 1 van staat en geen 2 zoals bedoeld. Ben wel heel benieuwd naar de smaak... ruikt erg zoet.

                Met seedstockers schiet het ook niet echt op... Ze nemen wel bestellingen aan maar verzenden met Correos. Een Spaans vervoersbedrijf die, je raadt het al, niet bezorgd i.v.m. corona. Dat betekend concreet dat ik 2 zaden heb die net ontkiemd zijn en waarvan de eerste blaadjes zich gevormd hebben maar verder geen zaden.... Dat is dus mooi kut... Kan wel naar de shop rijden en daar zaden halen maar die hebben alleen RQS. En als je net €50,00 hebt uitgegeven aan zaad dan wil ik dat in ieder geval liever niet nog een keer doen. Nou ja, als ik vrijdag nog geen zaden heb dan toch maar...

                Het voordeel van geen zaden hebben voor de nieuwe ronde is dat ik ook echt totaal geen haast hoef te maken met die laatste toppen. Vandaag zoals gezegd de eerste paar topjes geknipt van de Blackberry en 3 topjes van de critical die al mooi op kleur zijn. Critical heeft een aparte karamelachtige geur die ik niet helemaal kan plaatsen.

                Dan de powerplant die dus al een dag of 3 ligt te drogen... de kleinste topjes zijn zo goed als droog, de grotere nemen nog iets langer. Gaat wel heel snel in zo'n droge omgeving en slinken ook een stuk harder dan ik gewend ben. Nou ja water brandt toch niet. Ik vermoed dat de luchtvochtigheid nu zo keldert doordat er aanzienlijk minder toppen en blad aan de planten zitten. Heb ook al een hele dag geen water meer hoeven geven. RH is nu 28%. Geen idee of ik er verstandig aan doe om de ontvochtiger uit te zetten. Weet zo wel vrij zeker dat ik me niet druk hoef te maken om toprot.

                Mocht er iemand toevallig Cookies and Cream of Amnesia zaden willen ruilen (welke ik dan pas kan leveren na ontvangst vanaf seedstockers) dan hou ik me aanbevolen. Bij voorkeur sativa (dominant) en bij voorkeur feminised. GEEN AF. Hoe ik dat voor me zie... We spreken ergens af waar ik 5 zaden ontvang en vervolgens zodra ik de zaden binnen heb doen we dat nog een keer. Regio Apeldoorn heeft natuurlijk wel mijn voorkeur want als ik €30,00 brandstof moet verrijden kan ik ook net zo goed even een paar RQS zaden halen. (Yep, ik ben ZZP-er dus moet nu ff op de kleintjes letten)
                Last edited by Voor het eerst; 4 April 2020, 07:36.
                Lopend Verslag

                Comment


                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Ik heb eventueel in geval van nood nog wel wat Russian Snow seeds van Vision seeds. 6 Stuks.
                  Was van plan om er wat buiten neer te zetten en daar een verslagje van te maken maar dat gaat hem door omstandigheden niet worden.
                  Aangezien ik die zaadjes heb gewonnen in de maandelijkse loterij hier lijkt het mij fair om ze dan door te geven aan een ander forumlid.
                  Dus mocht jij of iemand anders interesse hebben PM me dan even.

                  Edit:- Feminized seeds. 90% Indica -10% Sativa.
                  Ohja, en ik wou je nog ff zeggen dat ik dit een erg goed verslag vind en het op de achtergrond met veel plezier volg.
                  Ziet er top uit allemaal!
                  Last edited by Nederhigh; 4 April 2020, 15:50.

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Die hou ik zeker even in gedachte. Ik zie dat de status van mijn bestelling bijgewerkt is dus ik wacht nog een weekje af. Wel heel erg vriendelijk aangeboden, dank daarvoor
              Bezig...
              X