Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    IMG_3765.jpeg IMG_3766.jpeg IMG_3768.jpeg IMG_3754.jpeg IMG_3755.jpeg IMG_3746.jpeg IMG_3758.jpeg IMG_3762.jpeg IMG_3757.jpeg IMG_3752.jpeg IMG_3751.jpeg IMG_3753.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Nice. Wall 2 Wall Buds. Dat is het doel
      Heb je evt cal/mag ?
      Misschien dat je het nodig gaat hebben.

      Wel leuk, je loopt week of 2 achter mij.


      Alleen ik zie geen fans? Of ik ben nog nie wakker.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Of ik calcium en magnesium heb weet ik niet helemaal zeker. Ik heb hier een sample verpakking van green sensation staan waar ik over een week of 2 mee zou moeten starten als ik het wil gebruiken. Ik heb al meerdere keren het advies gekregen om extra calcium en magnesium toe te voegen i.v.m. de led. Ik denk dat green sensation een soort van calmag is maar zeker weten doe ik het niet. Op dit moment zijn er nog geen ernstige tekorten maar ja, het is dan ook pas de eerste bloeiweek. Wat betreft de fans... ik heb er 1 hangen, op een enkele foto zie je net 1 fan. Echter deze hangt relatief hoog zodat de wind alleen door het topdek blaast. En jouw verslag volg ik op de voet, kan ik een beetje zien wat ik de aankomende week kan verwachten zeg maar

    5BF2EF30-3996-46CC-A5F6-1B2B093D1702.jpeg A4FEB40B-E9C3-4C65-9EBE-954D24E4DA6E.jpeg 00FF26DC-14BB-4224-A8F9-A8D6AD86ACE6.jpeg 3B8D6E3D-7A8F-446D-963B-8327DCA8996B.jpeg 3ED142FF-10A2-4601-BD73-3D2E31A46F9D.jpeg EBAC671C-9218-4AEF-B8EA-BF03CA0DC9DB.jpegOeps.... vochtmeter bleek stuk (uiteraard nieuwe gehaald). Staan behoorlijk nat. Niet zorgwekkend schijnbaar maar toch. Heb 3 blumats 2 driehoekjes terug gedraaid. De vierde heb ik laten staan. Waarde lijkt me prima. Wellicht dat ik daardoor ook steeds weer die muggen heb. Nu bij het typen van het verslag denk ik misschien kan ik ze morgen best even helemaal dicht draaien als er geen verbetering is in vochtgehalte in de potten.

    overigens lijkt er mij niets mis met de planten dus heel benauwd ben ik nog niet.

    Lopend Verslag

    Comment


      Nog een andere vraag. Zou ik ze het best nog een keer platleggen of gewoon lekker laten gaan? Ik neig naar het laatste want veel lengte krijgen ze niet meer gok ik
      Lopend Verslag

      Comment


        35AC4953-2FBE-4665-A543-602BC3D0A1A4.jpeg 2 uur later.... en een boodschappentas met blad verder...
        Lopend Verslag

        Comment


          Goedemorgen dames en heren.... We zitten al weer op de 4e dag van de bloei. De eerste topjes beginnen nu ook wat lengte te krijgen. Verder heb ik net alleen maar een controle gedaan omdat ik vannacht al een hele tas blad afgeknipt had en ze daar eerst van mogen herstellen. Opmerkelijke planten. Ik twijfelde tot gisteren een beetje over de hoeveelheid water. Met het afknippen werd me wel duidelijk dat er inderdaad veel te veel water op zit. Takjes liepen gewoon leeg. Maar goed. De luchtvochtigheid is nu wel veel beter (geen aan elkaar plakkende bladeren meer) en er schijnt zowaar weer wat licht op de potten. Hoop dat dat bijdraagt aan de bestrijding van die k*tmuggen.

          Lopend Verslag

          Comment


            Foto's van gisteren voor en na het knippen...

            IMG_3769.jpeg IMG_3777.jpeg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Al geteld?

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ik zal eens een poging wagen...

            Op verzoek even de topjes geteld. Het zijn er wellicht nog wel een paar meer maar dit zijn de op deze foto duidelijk zichtbare.....128 stuks

            IMG_3777.jpg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Jamzieman
              Jamzieman commented
              Editing a comment
              positief denken

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Jamzieman Daar ben ik meestal ook van maar bij deze hobby bekijk ik het liever wat minder positief, dan blijft er ruimte over om te winnen.

            • Jamzieman
              Jamzieman commented
              Editing a comment
              winnen doe je altijd,elke dag,elk opgelost probleem is een overwinning.
              Tis maar hoe je het bekijkt.

            Stel dat ik nu i.p.v. 4, 8 planten had gezet. Zouden er dan meer toppen zijn? Of levert het hooguit wat meer snoeiwerk op. Qua oppervlak had ik het met de purple haze ook wel zo vol kunnen krijgen als ik had gescrogd maar dat waren slechts 2 planten en die hadden een veel langere voorgroei. Ik probeer nog steeds duidelijk te krijgen waarom sommigen zoveel planten zetten (binnen een m2, heb het niet over de velden, dat lijkt me duidelijk) en sommigen maar 1. Wat zijn de voors en tegens? Enkele redenen die ik zelf kan bedenken:
            Voors:
            • Meer planten mogelijkheid tot verschillende soorten
            • Risicospreiding, gaat 1 plant kapot gooi je die gewoon weg, heb je er maar 1 dan is het dus gewoon jammer van tijd en geld
            • Kortere voorgroei
            • Meer hoofdtoppen
            Tegens:
            • Meer zaden nodig dus iets duurder
            • Meer potten nodig dus meer aanvullende apparatuur (bijv. blumats)
            • Hoogteverschillen (eventueel op te lossen met scrog)
            • Mogelijk verschillende bloeitijden bij meerdere soorten
            Wat kunnen jullie hier nog aan toe voegen?
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              En dat dus ook, altijd maar weer die amnesia.. Hier in de shop verkopen ze RQS zaden. Zodra je een lekker soortje vraagt krijg je standaard als antwoord Amnesia.

            • SweetMango
              SweetMango commented
              Editing a comment
              Ken wel mensen met andere soort stekjes..
              Alleen vrolijk word je er niet van.


              Moeders worden geselecteerd op bloei tijd, en smaak en vgm ook uiterlijk.
              Weet dat maat van mij meerdere moeders heb staan. En die selecteerde daar op.
              Ik zelf doe kleur, en of die mij wel bevalt.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Er zullen vast wel ergens goede stekken te koop zijn, maar gezien mijn manier van kweken hou ik het lekker bij zaad. Werkt prima... en of het nou zo heel veel tijd scheelt... ik weet het niet. Ik heb vroeger ooit eens geprobeerd om een kweekje te zetten met stekken, toen was alles dood na een week. Dat was dan ook voor mij gelijk een goede reden om toch maar weer gewoon naar de shop te gaan. Moet ik er wel bij zeggen dat ik destijds FL7,50 per stekje kwijt was en als ik dat vergelijk met de prijzen van zaden nu heeft het financieel dus ook niet echt een voordeel tenzij de stekjes veel goedkoper zijn geworden in de afgelopen 20 jaar.

            Dag 53 (5 dagen bloei)

            Hoewel ik het om te zien nu erg mooi vind is er heel erg weinig te melden. De dagelijkse verschillen zijn best subtiel te noemen. Ik heb er voor gekozen de lamp weer 5 cm hoger te hangen omdat de afstand inmiddels al weer was geslonken tot 28 cm. Dat is wel iets wat ik nu ff in de gaten moet houden. Ik kijk snel naar de afstand tussen de houten balk en de lamp die nu gigantisch lijkt maar die groeit natuurlijk niet mee.
            Varenrouwmuggen lijken wat minder te worden nu er ook wat minder blad is. Ik kan nu in ieder geval mijn handen door het dek halen zonder dat een hele zwerm me tegemoet komt. Wat denk ik ook helpt is dat de bovenlaag nu wat droger wordt (er komt nu ook licht op de aarde, dat was voor het snoeien niet het geval).
            Verdamping is duidelijk ook een stuk minder... ik haalde vanmorgen maar 4 liter uit de ontvochtiger.
            in principe ga ik nu niet meer binden tenzij het zo ongelijk wordt dat ik de lamp in een onmogelijke positie moet hangen. De randen hebben duidelijk minder licht dan de rest (daar nog veel strek) en proberen naar het midden te komen. Dat wil ik voorkomen dus die zal ik nog wel een paar keer moeten binden tot de groei er echt helemaal uit is. Tevens zitten er in het midden een aantal toppen die rechtstreekse takken vanaf onder zijn en die kunnen eventueel ook nog doorschieten, daar geldt dan hetzelfde voor.
            Wat het blad betreft. Er wordt nog steeds dagelijks nieuw blad aangemaakt dus ik denk dat ik over een week of twee (einde week 3 bloei) nog een keer flink ga snoeien. Indien nodig eerder. Ik heb begrepen dat het niet slim is om er dagelijks een paar weg te halen, dan beter steeds een grote hoeveelheid in een keer.

            Ik heb weer foto's toegevoegd maar heel veel heb je er niet aan, op de foto's zie ik niet veel verschil met gisteren.
            IMG_3793.jpeg IMG_3797.jpeg IMG_3796.jpeg IMG_3795.jpeg IMG_3794.jpeg IMG_3792.jpeg
            Last edited by Voor het eerst; 13 February 2020, 12:08. Reden: dag verteld
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Nou ze vreten de bladeren en wortels op dus ik zie ze liever niet. Daarnaast is het ook niet echt prettig als ze je tegemoet komen vanuit de kast

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Gelukkig vreten ze niet aan de bladeren ghehe
              De mugjes zijn alleen de voortplantingsmachine.
              Zo gauw ze vlieg geworden zijn vliegen ze op om te paren en nieuwe eitjes in de grond te leggen.
              Het zijn de larven (kleine maden) die plantmateriaal eten zoals jonge wortels.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Nou... weer een zorg minder. En een bevestiging erbij. Ik zag enkele stipjes op een stuk of vijf bladeren van de powerplant. Ik dacht aan een calcium tekort en de bijbehorende plaatjes die ik gevonden heb bevestigen dit enigszins, het zou ook een magnesium tekort kunnen zijn. Maar de larven blijven dus rustig doorbabbelen aan de worteltjes begrijp ik. Nou ja daar hebben ze er gelukkig heel veel van maar ik wil toch zien dat ik ze dood krijg op de een of andere manier. Weet wel dat ik voor ik aan de volgende ronde begin de tent beter eerst maar even goed uitmest.

            Indica vs sativa... nou in mijn kast zie ik het verschil tot nog toe niet. Als ik op het blad af zou gaan zou ik zeggen dat de critical sativa dominant is (de smalste bladeren) maar dat is nou net de hybride. De powerplant is daadwerkelijk sativa dominant maar doet kwa blad niets onder voor de Blackberry die dan toch echt indica dominant is. Vreemd... Nu had ik al wel een paar keer gelezen dat wellicht een ander zaadje van dezelfde train toch een hele andere plant kon opleveren maar toch. Misschien dat ze op het einde hun kenmerken alsnog laten zien. Waar ik ook wel benieuwd naar ben is of de Blackberry iets kleur gaat krijgen, er zou best wat paars in kunnen zitten afgaande op de foto's bij seedstockers. We zullen zien

            Net weer even door een paar verslagen gebladerd. Leuk om te vergelijken qua periode. Net een gelezen die 18 dagen voor ligt op mij. Als ik dan vergelijk wordt ik toch wel heel erg blij. Ik zie dat de toppen in mijn netje niet achterlopen ondanks het hoge aantal. Ik hoop dan ook dat ze zich net zo ontwikkelen als ik in voorgaande verslagen gelezen heb, dan komt het helemaal goed. Ik twijfel nog even over de Green Sensation, als ik die wil toevoegen moet ik daar einde van deze week mee beginnen. Op basis waarvan besluiten jullie om dat toe te voegen op niet. Als het alleen maar een booster is denk ik juist dat het voor het doel van deze ronde niet handig is om toe te voegen. Als ik kan verwachten dat ze tekorten (Calcium/Magnesium) gaan krijgen en dat dat spul dat oplost dan moet ik dat gewoon doen. Maar ik ben er nog steeds niet over uit of dat Green Sensation nou calcium en/of magnesium toevoegt. De shop hier verkoopt ook Cal/Mag van BAC, een biologische oplossing. Maar €27,50 voor slechts 250 ml (waar ik dan wel weer jaren mee vooruit kan).

            Lastig al die keuzes. Eerder in dit verslag gaf ik aan de biotabs niets te vinden maar eerlijk is eerlijk... ze doen het tot op heden prima. Komt wellicht ook een beetje door het gebrek aan controle en natuurlijk ervaring.
            Last edited by Voor het eerst; 13 February 2020, 08:07. Reden: Toevoeging
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              dat scheelt wel heel erg veel geld. Voor de zekerheid maar ff bestellen dan. Beter mee verlegen dan om verlegen toch

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Precies! Ben ik tevreden over, alleen was ie niet zo lang meer houdbaar. Maja, voor die paar centen

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Nou dan laat ik de green sensation denk ik maar gewoon achterwege. Is dus geen vereiste en ik wil niet meer bijvoeden dan strikt noodzakelijk. Ik begrijp dat GS eventueel opbrengst verhogend kan werken echter is nu mijn doel de opbrengst van de lamp te bekijken zonder aanvullende voeding. Wellicht dat ik gedurende het lezen mijn mening hierover bijstel maar dat is hoe ik er nu tegen aan kijk. Wat de calmag betreft... ik neem aan dat je dat alleen toevoegt indien er zichtbare tekorten ontstaan of geef je dat preventief i.v.m. de LED verlichting?

            Goeiemorgen voor het eerst. Jou dames zien er goed uit
            heb jij nog een tip om een scrog net te maken ik zag dat jij groene gaas hebt. Ik wil van het weekend een maken alleen wil geen grote rol kopen gr pantera

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ja handson gaaspaneel bij de gamma of karwei. Ik kocht hem op 150x80cm uit het hoofd, maar staat wel ergens in het verslag. Prijs iets van €15,00 incl. de klemmetjes. Met een zijknipper knip je hem eenvoudig op maat (of slijptol). LET OP! verkrijgbaar in 10x10cm maas of 5x5cm. Ik heb de 5x5 cm genomen en zou dat een volgende keer weer doen. Zit nu soms al te klooien met binden dat hij een draad net niet haalt zodat de stengel net niet daar zit waar je hem eigenlijk wil hebben.
              Last edited by Voor het eerst; 13 February 2020, 09:33.

            Zojuist nog even wat foto's gemaakt om de update compleet te maken....
            IMG_0049.jpg IMG_0044.jpg IMG_0053.jpg IMG_0060.jpg IMG_0055.jpg IMG_0067.jpg
            Lopend Verslag

            Comment


              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Als je kast/tent 100x100 is kan je in principe ook met 90 x 90 af. Dan houd je ruimte over voor een geschaafd vuren balkje van 44x44mm rondom. En dat is mooi om in het geval van een tent pootjes onder te zetten.

              Ja dat klopt ik moet de geraamte 95cmx95cm maken en daar het gaas op timmeren zal zaterdag even bij de gamma of.praxis kijken gr pantera

              Comment


                Omdat ik meestal even inlees voordat ik iets doe komt bij mij de volgende vraag op. Is CalMag nog wel zinvol in de bloei??
                Lopend Verslag

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Tsja.. dat is een lastige. Ik zie veel producten waar beiden in zitten. Ook voedingssupplementen voor mens en dier dus het zal niet de allergrootste problemen geven gok ik. Ik haal wel gewoon een flesje bij de shop, en zal als de tekorten verergeren toevoegen. Ziet er nu nog prima zat uit.

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Kleine wijziging (wederom de schuld van QnQ). Ik heb besloten om gewoon voor bitterzout te gaan en bij calcium tekort eventueel wat gemalen schoolkrijtjes oplossen in water. Ik begin met bitterzout omdat ik begreep dat een overschot aan calcium de magnesium opname blokkeert. Vanuit dat perspectief kan ik me dus ook wel een beetje vinden in de opmerking van QnQ dat die 2 componenten niet in 1 fles moeten zitten.
              Bezig...
              X