Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Budbox van Klutser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: De Budbox van Klutser

    Korting op 420shop
    Goeie morgen mede growers,
    Ik was niet van plan om een verslagje te posten maar bij deze zal ik toch een poging doen.
    Had toch al een paar foto's genomen om zelf de evolutie te bekijken,jullie kunnen zowel meekijken en van me fouten leren zoals ik van jullie doe

    Mijn opstelling
    100x100x200
    600w Philips Son-T Plus
    PK 125 EC-TC 680m3 afzuiging zeer tevreden!!Tip van Takketoelli en na wat verdere opzoeking
    800m3 filter
    2 clipfans
    Voorgroei 1L potjes met stekgrond nadien 18l poten met een mix van DCM Ecoterra en Batmix met toevoeging van Rogis root protecter
    Voeding... alga grow ,alga bloom en green sensation van Plagron maar ze hebben nog niets daarvan gekregen

    De dames
    2X Gorilla Zkittlez van Barney's Farm
    2X Crystal White van Spliff
    2X Peyote Critical van Barney's Farm

    Wat voorgeschiedenis,ik heb ze alle 6 ontkiemd en in aarde gestopt en waren allemaal met hun kopje boven de aarde op 2december,verpot op 15 december
    De temp draai rond de 26 en 29 met licht aan en rond de 17/18 met licht uit LV tussen 35 en 50
    De bedoeling was om er 4 of 5 over te houden maar tot nu toe doen ze het alle 6 goed in mij ogen ,wat denken jullie ervan ??
    Hier wat foto's van de groei...

    9/12
    IMG_3749.jpg
    12/12
    IMG_3755.jpg
    ​​​​

    ​​
    16/12 verpot
    IMG_3756.jpg
    19/12
    IMG_3760.jpg
    ​​​​​

    Volgende fotos zal ik proberen zonder de hps te nemen

    GRTS

    ​​
    Last edited by Klutser; 20 December 2019, 13:38.

    #2
    Bij mij zijn de foto’s niet zichtbaar..
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Leuk, toch een verslagje, ik lees lekker mee
      Foto's zijn hier ook niet zichtbaar helaas.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #4
        Ik ga je stalken, kan je foto's trouwens ook niet zien. Succes met je kweek

        De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

        Comment


          #5
          Bij mij zijn er 4 fotos zichtbaar .... waarscheinlijk iets verkeert gedaan ??
          ik heb ze opnieuw geupload zien jullie ze nu ?
          Last edited by Klutser; 20 December 2019, 13:39.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Zie er nu ook 4, ziet er goed uit. Succes !

          #6
          mooie zaailingen
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #7
            Die gaan mooi rap
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #8
              Gaan mooi gelijk op ondanks dat het 3 soorten zijn!
              mij zou lekker met ze alle 6 door gaan!
              heel veel suc6 iig maar het goede begin is het halve werk!

              Keep them green !

              Comment


                #9
                Dag 22

                Ze gaan idd snel vooruit zeker die Peyote Critical die ga het snelste vooruit, denk ook een stikstofoverschot bij die 2.
                De andere 4 dames hebben het lekker volgens mij ,temp en lv zitten nog altijd rond het zelfde.
                Sinds ik overgepot heb in de aarde met die rogis root protecter heb ik geen last meer van vwm meer en geef ongeveer 0.5l water afgezuurd met verse
                citroensap in afwachting dat ik ph- binnen heb.
                Nog steeds geen voeding gegeven ze zouden zeker nog een week of 4 moeten toekomen met wat in de grond zit.
                Anders niet veel te melden tenzij jullie nog tips hebben zijn ze altijd welkom.

                Gorilla Zkittlez

                IMG_3765.jpg IMG_3768.jpg

                Crystal White

                IMG_3764.jpg IMG_3767.jpg

                Peyote Critical met stikstofoverschot??

                IMG_3763.jpg IMG_3766.jpg

                En de groepsfoto
                IMG_3769.jpg

                Dat was het dan voor nu

                PS: Als ik het goed gedaan heb deze keer zouden er 7 fotos te zien zijn
                Attached Files
                Last edited by Klutser; 22 December 2019, 02:40.

                Comment


                  #10
                  Dag 23

                  Weer een dagje verder...
                  Vandaag hebben de dames naar de kapper geweest zo zullen ze mooi staan voor de feestdagen .
                  De Pey. hebben we iets korter geknipt zodat ze weer gelijk staan met de andere 4.
                  Voor zo goed ik het kan zien hebben ze nu elk 4 nodes
                  Verder niets nieuws.

                  IMG_3770.jpg IMG_3772.jpg

                  Wat feedback is altijd welkom

                  Comment


                  • kroket
                    kroket commented
                    Editing a comment
                    Die hebben de blaadjes weer goed zitten Heb je ze wel een complimentje gegeven nadat ze bij de kapper waren geweest? Vinden ze fijn..

                  • Klutser
                    Klutser commented
                    Editing a comment
                    Denk dat iedereen een complimentje leuk vind

                  • kroket
                    kroket commented
                    Editing a comment
                    Vooruit, omdat je er zo om vraagt..
                    Zal ik je de volgende update een complimentje geven. Geduld wordt beloond

                  #11
                  Bij deze allen een happy weedboom gewenst.
                  Had vandaag bijna een led lamp besteld voor me kerstdag (Mars tsw 3000),wat ik raar vind is dat de meeste hier op led kweken omdat het minder verbruikt maar dan zetten ze wel een 800w of meer om bij te verwarmen en meer probleem met cal/mag, daarom blijf mijn keuze bij hps en een goeie afzuiging... wat een still ding zeer tevreden !!

                  Comment


                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Je vergeet de hogere opbrengst per Watt en minder warmteontwikkeling wat in de zomer weer positief is.

                  #12
                  dag 25

                  kleine update..
                  Ze groeien lekker door,enkel de 2 pey. waar er meer strek op zit en nog steeds last van teveel voeding in de grond.
                  Ik geef nog steeds kraanwater afgezuurd met verse citroensap tot 6.3ph.
                  Zou het helpen moest ik ze een paar dagen geen water geef en nadien nog eens doorspoel of ga ik ze verzuipen zo ??
                  Andere 4 hebben daar blijkbaar minder last van en zie ook geen verbrande puntjes.
                  Dit weekend ofzo zal ik kijken om een netje in elkaar te prutsen en dan begin de scrog.
                  Ik zal ook tensiometer bestellen want zal de potten niet meer kunnen opheffen nadien,zijn die groene standard een goeie koop ??
                  Verder nog wat pics.

                  Pey

                  IMG_3784.jpg IMG_3783.jpg

                  Groeps foto

                  IMG_3785.jpg

                  Tot zo

                  Comment


                    #13
                    Wat zit je haar goed, ben je bij de kapper geweest Klutser?

                    De term 'spoelen' is een beetje misleidend als je op aarde kweekt. Je geeft dan gewoon een normale hoeveelheid water (zonder voeding), zodat de plant de aanwezige voeding verbruikt.
                    Bij hydrocultuur is dat een ander verhaal, daar spoel je echt het substraat, zodat daar geen voeding meer in zit.
                    Zou je hetzelfde proberen bij aarde, wat veel meer water vasthoudt, staan de dames vervolgens veel te nat. Ik zou voorlopig dus gewoon normaal water zonder voeding blijven geven..

                    Die groene standaard tensiometers kan je trouwens gewoon van AliExpress halen, voor 10% van de prijs in Nederland. Mja.. Je zit dan wel met de levertijd, die rond deze tijd van het jaar een stuk langer kan zijn.

                    Je kan nog overwegen om elke pot een individueel scrognet te geven. Dan kan je de dames blijven optillen en verplaatsen
                    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                    Comment


                    • Klutser
                      Klutser commented
                      Editing a comment
                      Mooi kapsel he
                      OK,dus niet spoelen dan, Ali Express is idd goedkoper maar betrouw het zaakje niet zo veel meer,ik wacht nog altijd achter 2 pakketjes dat ik in september besteld had, ik zal een in de tuincenter gaan zien

                    • kroket
                      kroket commented
                      Editing a comment
                      Kan je garanderen dat die uit het tuincentrum ook uit China komen. Maar je hebt in ieder geval geen wachttijd van een paar weken

                      AliExpress hanteert een "delivered before *date* or full refund". Als het dan te lang duurt open je gewoon een "dispute" en krijg je de centjes keurig terug.
                      Vaak contacteren de verkopers je vervolgens, zeggen ze dat het echt verzonden is, vragen ze of je nog even wil wachten en of je de dispute wil sluiten. Daar moet je alleen niet intrappen. Want als de kopersbescherming op zijn einde is reageren ze niet meer en kan je fluiten naar je centen.

                      In september besteld? Dan kan je wel stoppen met wachten, die krijg je waarschijnlijk niet meer. Al heb je soms geluk, heb wel eens dingen binnen gekregen die ik een half jaar eerder had besteld (en waarvan ik het geld ook al terug had gekregen).
                      Over het algemeen kan je hedendaags goed vertrouwen op de "delivered before date". Dat was in het verleden wel anders. Maar soms heb je ook pech, dan is het tijd voor een dispute

                    #14
                    Dag 30

                    Dit weekend even tijd gemaakt om een netje in elkaar te knutselen.
                    Plantjes zijn ondertussen 25cm en heb het net ook op deze hoogte,nu alles wat er boven komt steek ik er terug er onder.
                    Ik heb ook nog geen blad verwijderd,weet niet of dit nu al goed is het ziet er wel bushi uit onder het net
                    Nog een paar dagjes en we schakelen over op 12/12

                    IMG_3801(Edited).jpg IMG_3800.jpg

                    dit was het voor nu,opmerking zijn altijd welkom

                    Comment


                      #15

                      Dag 33

                      Keep them green zoals ze zeggen... groen genoeg ??

                      IMG_3816.jpgIMG_3809.jpg IMG_3815.jpg

                      Wordt vervolgd ...
                      Last edited by Klutser; 3 January 2020, 05:21.

                      Comment

                      Bezig...
                      X