Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek alleen. Silver Haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Eerste kweek alleen. Silver Haze

    Korting op 420shop
    9 januari 2020

    Hi iedereen,

    Toch ook maar mijn eigen kweekverslag neerzetten hier. Eerst een en ander doorgelezen allemaal en wat was ik aan het Googelen naar de termen die hier worden gebruikt! (Ik weet nog steeds niet echt waar ik mee bezig ben maar zo doende leert men, dus...) Even wat background info:
    Eerste ronde is mislukt, met de temperaturen van afgelopen zomer werd het te heet. Daarnaast heeft mijn lieve (ex)partner aarde gebruikt die al een tijd in de box lag te verotten. Dus je raadt het al. Beestjes. Spint. Wat een hel! Kreeg ze met geen mogelijkheid dood en er was een plant gesneuveld. Behandelen mocht gewoon niet meer baten en met de ventilator op vol vermogen zat ik alsnog op de 30 graden helaas. Opbrengst was zo minimaal dat ik wel kon janken. Ik hoorde het pas achteraf over de aarde, maar begrijp niet dat je dan zoveel geld uitgeeft aan alle shit en dan gaat beknibbelen op zoiets als aarde of maar zelfs de plantjes! Ik dus als totale noob, zonder verstand of wat dan ook, ben er maar in meegegaan.

    Tweede kwam er netjes uit (redelijk) toch nog een aantal 100 grammen eruit kunnen halen. Alleen het zag er niet zo mooi uit. Als ik dat zou meekrijgen in een shop zou ik vragen wat voor troep hij me geeft.. Was gewoon te roken, alleen het zag er minder uit.
    Helaas ook een aantal bevruchte planten (dus veel zaadjes die eruit kwamen). Waren wel vrouwelijke plantjes te zien aan het geslachtorgaan in de “oksel” van de plant. Heel erg jammer. Denk dat waar ik ze vandaan heb gekregen ze bevrucht zijn geraakt of iets, want ik kon verder geen mannelijke planten vinden in mijn tent (is dit mogelijk of heb ik het mis? Of hebben ze gewoon geleden onder stress of iets? Ex knakte ze namelijk wel.. Kan het daaraan liggen?)

    Nu ben ik dus alleen. En gelukkig heb ik wel meegekeken toen, dus geheel zonder ervaring zit ik niet meer. En thank God voor het internet, want waar zou ik nu anders zijn?

    Be gentle on me. Ik ben nog van alles aan het uitzoeken. Dus tips en opmerkingen worden altijd goed en dankbaar ontvangen!

    Tent van 1,20x1,20x2,00
    Lamp: Osram 600w
    (ik heb er 2 maar er staat maar eentje aan, mocht er een reden zijn om die tweede ook aan te zetten hoor ik het graag, lijkt mij zelf een beetje too much eigenlijk, maar nogmaals, was niet mijn idee om er 2 te nemen)
    Rhino Pro afzuiging (zou je niet kunnen zeggen welke, het is wel aangepast aan de inhoud van de tent, op advies van de growshop)
    Ventilator staat op een fan controller, deze staat altijd op onder de 50 procent.
    Verder heb ik de lamp op plusminus 86 cm hoogte vanaf de bovenkant van de plant staan (vegetatieve fase)
    12 potten van 25 liter past er net in met nog enigszins wat ruimte ertussen.
    (heb nog een paar plantjes die in kleine potjes van 1,25 (?) liter staan. Verwacht ook niet dat die heel groot gaan worden. Maar dat hoeft ook niet. Ik ben achtergelaten met zoveel en dacht ik houd ze nog even achter de hand mochten er een paar het niet overleven) Ben er niet zo een fan van, alles volgepropt. Ik ga liever voor kwaliteit dan voor kwantiteit

    Staat nu op 18/6 te draaien. Maandag 13-01 gaat ie op 12/12, dan hebben ze 2 weken de groeifase gehad.

    Voeding gebruik ik de lijn van Dutch Pro. En ik kweek op aarde.
    Original Grow A en B
    Original Bloom A en B
    Later komt hier nog Explode bij.
    Ph- eventueel erbij. Probeer het altijd rond of iets boven de 5,8 te houden (is advieswaarde op de fles). Mijn ph meter is de goedkoopste die ik kon vinden dus verwacht ook niet dat ie echt nauwkeurig is hahah. Maar hey, ik heb het dit keer allemaal zelf in de hand en als ik ergens aan begin dan wil ik het zo goed mogelijk doen ook.

    Zal vast een aantal dingen vergeten zijn. En vast ook een boel vragen waar ik nu even niet op kom.

    (ik weet niet of het te zien is op de foto, maar een blaadje krult vanaf de zijkanten ligt naar binnen, even snel gezocht op dit forum en ik kwam tegen dat het waarschijnlijk kwam doordat het iets te heet is voor ze. Dus heb even de fan wat hoger gegooid en het koelt iets af. Ik blijf dit even in de gaten houden)


    Voor nu, dank voor het lezen. Ik zal het korter houden bij de updates haha.

    Sorry voor shitty kwaliteit foto's, ben nog even aan het uitzoeken met mijn telefoon hoe ik onder dat licht mooie foto's kan maken.

    4.jpg
    Attached Files

    #2
    onder dat licht krijg je nooit mooie fotos de hps flikkert 50 keer per seconde ongeveer dat geeft die rare lijnen op je fotoscherm neem fotos juist voor je lamp aangaat of voor je de lamp aanzet je zal het verschil wel zien
    voor de rest mooi bezig
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Er komt 50 Hz uit het stopcontact inderdaad.
      Maar bijvoorbeeld een EVSA kan een output hebben van wel 50-100 KHz.
      Dan heb je niet genoeg aan een sluitertijd van 1/100

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Ja, inderdaad wat je zegt. maar of dat voor
      een mindere foto van belang is,, geen idee.

      Een kennis van mij houdt tropische dieren
      en zien 50 hertz als een strobuscoop, aan, uit
      aan, uit. Dat was lang geleden jaren 70 en heeft
      het toen naar 100 moeten brengen

    • kweker
      kweker commented
      Editing a comment
      Bril kopen van Method seven, Cultivator HPS+, kun je eventueel bij Urban Garden shop bestellen.... dan pas maak je mooie fotos.

    #3
    Mooie plantjes!

    Comment


      #4
      Gaat goed tot nu toe! Succes met de kweek!

      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


        #5
        DutchPro raadt een pH aan van 5.8 tot 6.5
        Ik zou toch wat meer naar het midden kruipen, 6.2 is een betere waarde als je op aarde kweekt.

        12 plantjes in een vierkante tent past ook niet echt, 4, 5, 9, 16, 25 oke, maar hoe zet je 12 potten in een vierkant ?
        600W hps is geschikt voor 120x120, Een lamp erbij hangen heeft geen zin.
        De afstand lamp-plant is bij 600W optimaal tussen de 60-70cm.

        Beestjes krijg je altijd mee als je met stekken kweekt.
        Bij zaden begin je schoon, als je schoon materiaal gebruikt en niet met je buiten-pumps je tent in stapt krijg je geen beestjes in je kweekruimte.

        Mooie foto's maak je sowieso met de flits aan, en inderdaad, liefst als de lamp net uit gaat.
        Niet zomaar licht maken in het donker, of gaan flitsen midden in de donkere periode, dat kan tot stress leiden en dat kan leiden tot rare verschijnselen zoals hermafrodieten. (en als gevolg zaden in je wiet)

        Omschakelen naar 12/12 als je van boven op de plant kijkt en de bladeren de hele pot bedekken.
        Bij Silver haze (of Amnesia wat eigenlijk hetzelfde is) kan het wat eerder omdat die nogal de neiging hebben om wat langer door te groeien.
        Maandag lijkt me prima.

        Blaadjes kunnen ook omkrullen door tocht.
        Als je een fan hebt staan, richt die dan niet rechtstreeks op de planten.

        Voila, het begin is gemaakt.
        Succes
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Sinderella
          Sinderella commented
          Editing a comment
          Thanks Q! Hier kan ik wat mee. Zal de lampen wat lager hangen dan.
          Voor volgende keer bestel ik ook gewoon zaadjes. Hebben we gelijk weer gezien en ervaren hoe dat moet.

          En ja, het zijn ook erg veel plantjes. Het past ook niet. Ik heb ze dan ook niet afgenomen haha (wilde er zelf echt max 9 a 10, die passen precies mooi met nog genoeg ruimte eromheen). Maar zie dat er al een aantal zijn die
          achterlopen op de rest. Dus denk dat ik de sterkere ga overpotten en de rest maar wegdoen? Anders zien ze er ook maar zo zielig uit..

          De fan heb ik wat hoger gezet, maar tot nu toe ziet ie er helaas hetzelfde uit. Is wel een van de grotere en mooiere planten. Heb ook water opzij gezet
          voor de volgende keer om water te geven. Die laat ik 24 uur staan. Misschien dat dat dan ook nog een verschil maakt.

        #6
        Succes met deze ronde met alle hulp hier moethet natuurlijk helemaal goed gaan komen.

        omkrullend blad kan idd van te warm zijn of te droge lucht ik zou de fan nog niet op de plantjes zelf richten maar de lucht er boven langs laten gaan.

        Zodra je bent omgeschakeld moet je nog 2 weken groeivoeding blijven geven of helft helft groei/bloei voeding.


        Zoals q hierboven al zegt met stekjes krijg je bijna altijd beestjes het beste is gewoon met zaad te beginnen en ook goede schone potgrond.

        Stuur maar een pm voor de explode staat nog 750ml 3 flessen van 250ml en heb ook nog 2x multi total staan 500ml van dutchpro

        Succes natuurlijk ik volg een beetje mee
        greetzzz
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Je moet er ook een gezellig feestje van maken, dat knippen
          Ik doe dat wel, ik ga lekker in de kelder zitten, naast m'n hps lampen, in het zonnetje dus, lekker muziekie erbij, eten, drinken, voorgedraaid rookmateriaal, (waar je meteen de schaarhasj op kunt plakken, zo kun je meteen zien of het goed is (als het bubbelt ) prullebakkie tussen de knietjes, alle scharen binnen handbereik.
          En als ik geen zin meer heb, dan stop ik er mee. Morgen weer een dag.
          Voor de planten maakt dat niet uit, die kun je ook in het donker laten staan als je je wiet in dezelfde ruimte moet drogen.
          Al die machines zijn belachelijk duur, en meer gericht op grootverbruikers die hun wiet verkopen en je verliest er inderdaad best veel materiaal mee.

        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Haha jaa gelukkig heb ik ook hulp maar zelf dan heb ik er een hekel aan.

          De 1e dag gaat nog wel Q maar die 2e dag begint het al pfffff haha

        • Sinderella
          Sinderella commented
          Editing a comment

        #7
        Hallo Sinderella!



        Silver Haze wil ik ook nog eens een keertje kweken. Lange bloeitijd!

        Succes!!

        Ik kom af en toe een kijkje in je tent nemen

        Grote Groeten!
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        • Sinderella
          Sinderella commented
          Editing a comment
          Thankyou! Ja ben ik ook achter gekomen! Ik dacht echt dat het met 6 weken bloeitijd dus klaar was (omdat het mij zo verteld is) maar ik las volgens mij 11 weken, kan dit kloppen?

          En je bent welkom natuurlijk

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Een haze heeft zeker 10 weken nodig, ja
          Nog ff en ik ben er; mijn planten langer dan bloeiweek 5 uit de problemen. Dat is de reden dat ik nog geen echte lange bloeier in de tent heb gehad, ze gingen bij mij gewoon nog niet zo lang mee. Nog 1 ronde zaad opmaken en dan ga ik voor de heerlijke langbloeiers! (Lees: Haze!)

        • Sinderella
          Sinderella commented
          Editing a comment
          Ze zijn lastig.. Moet ook echt oppassen voor schimmel. Heb helaas in m'n vorige ronde ook wat schimmel gevonden in een paar toppen. Dus het knippen heeft me zoveel tijd gekost, want als ik een keer zoiets zie, kan ik niet meer relaxed verdergaan. Dan moet alles echt 3 keer gecontroleerd worden.. Laat de tijd van het jaar waarin ik ermee begon nou ook net de tijd van het jaar voor schimmel te zijn

        #8
        begin ziet er toppie uit
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • Sinderella
          Sinderella commented
          Editing a comment
          Danku! Ik ben er ook echt trots op, ze zijn tenminste nog niet dood

        #9
        Ook ik plof hier ff neer. Succes met je kweek Assepoester!

        De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

        Comment


        • Sinderella
          Sinderella commented
          Editing a comment
          Dankjewel! Ik hoop echt zo erg dat het dit keer er mooi uitkomt. Twee keer een teleurstelling is toch al genoeg.. Inmiddels alweer toch een halfjaar verder vanaf de eerste keer.
          Maar weet nu in ieder geval hoe het niet moet en hoop dat het resultaat er dan mag zijn!

        #10
        Succes, en met JD kweek je nooit alleen!
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • Sinderella
          Sinderella commented
          Editing a comment
          Hahaha. Net zoals een kind grootbrengen toch? Doe je ook nooit alleen

        #11
        Mensen. Hierbij een vraag. Na het lezen over toppen en fimmen, wil ik dit keer de technieken gaan combineren. Fimmen zal nieuw voor mij zijn.

        Maandag wilde ik de lichten op 12/12 zetten maar klopt het dat je met fimmen de vegetatieve fase verlengt? Las dat ze 1-2 weken dan rust moeten hebben.
        Kan ik beide technieken, fimmen en toppen, combineren en moet ik dan nog een weekje of 2 wachten tot ik de lichten op 12/12 zet?

        Ik zie dat helaas 2 plantjes erg achterlopen op de rest (heel klein en blaadjes worden steeds geler) en dat de plantjes in de kleinere potten het erg goed doen. Dus ik ga die 2 vervangen door 2 anderen (ga even de mooiste eruit zoeken).

        Ik wil dit keer ook 'dieven'. Die kleine popcorn fluffies heb ik niks aan. Heeft me de laatste keer ook erg veel tijd gekost.

        Ik ga dit keer dingen proberen die ik nog nooit heb geprobeerd en wil best wat risico nemen, maar wel zo min mogelijk schade aanrichten. Ik wil graag experimenteren en heb daar gelukkig ook wel de tijd voor.

        Ik zal morgen even foto's maken vlak voor de lichten aangaan, dan zie je het wat beter.

        Voor nu alvast bedankt!


        Comment


        • Sinderella
          Sinderella commented
          Editing a comment
          QnQ dat ben ik nog steeds van plan met wat ik al heb haha. Alleen nog niet aan toegekomen eigenlijk. Had al een receptje gevonden op dit forum dus ga het binnenkort maar eens proberen.

        • Sinderella
          Sinderella commented
          Editing a comment
          Weske. Ik dacht dat je moest fimmen juist wanneer ze 18/6 draaien. Of doen alleen de ongeduldige kwekers dat

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Toppen en fimmen doe je inderdaad gedurende de groei periode. Wat Weske bedoeld/doet na 2-3 weken op 12/12 is 'dieven'.

        #12
        Wat bedoel je precies met het combineren van toppen en fimmen?

        In beide gevallen verwijder je een deel van de bovenste groeischeut. Bij fimmen iets minder, bij toppen iets meer. Zou je eerst fimmen en direct daarna toppen, doe je met het toppen de fim-poging teniet.
        Je kan beide technieken prima combineren, alleen niet gelijktijdig. Je zou dan bijvoorbeeld eerst kunnen toppen, 1-2 weken hersteltijd geven en daarna pas (de twee nieuwe hoofdscheuten) fimmen. Daarna zal de plant weer opnieuw moeten herstellen.
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • Sinderella
          Sinderella commented
          Editing a comment
          Hahaha beetje onduidelijk geweest. Ik bedoelde paar planten toppen en paar fimmen. Zodat ik het ook kon vergelijken meteen.

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          That makes more sense
          Al klopt het ook wat Weske zegt, een mislukte fim poging resulteert meestal in een getopte plant. Al heb ik ook een keer meegemaakt dat de plant normaal verder groeide, maar dat terzijde.

        #13
        Ik heb ontdekt dat ik ook foto's kan uploaden vanaf mijn telefoon. Scheelt gelijk veel rotwerk​​​​​​

        Ik ben achter de oorzaak dat de plantjes klein bleven. Wortels zijn helemaal niet verder gaan ontwikkelen. Zoals je kan zien op de foto's zijn ze nog dezelfde grootte als voor ik ze had overgepot 2 weken geleden.

        Dan weet ik voor de volgende keer ook gelijk dat ik er dan geen energie meer in hoef te steken. Gelijk doorgaan. Heb ze vervangen voor 2 andere plantjes.

        Vergeten foto's te maken voor de lichten aangingen. Mijn hoofd is net een vergiet. Kzal het even opschrijven voor de volgende keer zodat ik het niet vergeet
        ​​
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Enig idee waarom de wortels zich niet hebben ontwikkeld na het overpotten? Op de foto lijkt het net alsof ze niets van de nieuwe potgrond wouden weten Vreemd..

        • Sinderella
          Sinderella commented
          Editing a comment
          Echt geen idee.. Ik heb ze niet anders behandeld dan de anderen. Ik heb ook precies dezelfde aarde gebruikt als voor de anderen. Ik zou het echt niet weten helaas.. Is dat niet iets wat vaker gebeurt? Ik maak het mee voor de eerste keer.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Teveel vocht of de volgende keer even de wortelpunten knippen, groeien ze daarna gewoon weer door.

        #14
        Hierbij de foto om het even te vergelijken
        Attached Files

        Comment


          #15
          ik loer lekker mee hoe het hier loopt....
          Veel succes assepoester !!
          grow "em to the ceiling !

          https://images.app.goo.gl/XaLrTZyewnZ7gbYRA

          Comment


          • Sinderella
            Sinderella commented
            Editing a comment
            Hahahaha die VREETKICK is echt niet goed men

            Laten we niet hopen tot het plafond, dan verbranden m'n schatjes nog voor ze er zijn.

            Dankjewel en jij ook succes!
        Bezig...
        X