Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze & Black Rhino kweekverslag!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Planten van die grootte hebben geen tekorten, zo simpel is het. Er is een laagje bladgroen weg, dat zijn 9 op 10 beestjes.

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Ik heb varenrouwmug gehad. Maar is al weg. Beestjes lijkt Me heel sterk.. Sta bekant 24/7 toezicht op die planten en geen spoor gevonden.

    #17
    Het is erger geworden omdat ik kalium korrels er al bij heb gedaan zou ik niet weten wat het is, ook heb ik gisteren geen water meer besproeit desondanks is het toch erger geworden..

    Ik heb aan het begin last gehad van varenrouwmug deze zie ik niet meer en onder de grond heb ik een capsule gedaan tegen de larven van de mug dus dit zou het niet kunnen zijn, tenzij die capsules natuurlijk amper werken.

    HELP!!
    Attached Files

    Comment


      #18
      Ik zit hier me eigen rot te zoeken naar mogelijke oorzaken, schimmel lijkt er wel een beetje op. Of een zink tekort het lijkt allemaal een beetje op elkaar!

      Ik hoor het graag van jullie. Het lijkt best snel uit te spreiden...

      Comment


        #19
        Tuurlijk wordt dat erger, het bladgroen is daar weg. Dat gaan bruin plekjes worden. Als het 100% zeker geen beestjes zijn dan is het de HPS die op je besproeide plantjes brandplekken heeft veroorzaakt. En nu kan je bladproblemen gaan krijgen door overvoeding. Ze staan in 2 liter potgrond, in principe maakt het zelfs niet uit welke potgrond dat is. Die hebben de eerste drie weken geen enkele voeding nodig, alles wat je op die moment geeft is teveel. Je moet de test maar is doen. Begin in 1 liter en geef ze geen enkele voeding. Je zal verschieten wanneer ze om voeding beginnen te vragen. Zeker nieuwe sets bladeren die zo snel verkleuren, altijd overvoeding.

        Comment


        • SmokeHaze
          SmokeHaze commented
          Editing a comment
          I fucked upp! Maar wat stel je voor dan? Gewoon geen voeding meer slechts water en ook geen besproeiingen meer, gewoon laten gaan en pas wanneer ze tekenen van tekort tonen Rustig beginnen met voeden?

          Bedankt voor je antwoord iig!

          Het is nog wel te redden neem ik aan??

        #20
        Alles buiten autoflower is nog recht te trekken. Enkel water geven en als de kluit er proper in 1 keer wilt uit komen overpotten. Je hebt er toch maar twee, dan zou ik dat in batmix doen. Gaan ze onderaan wat verbranden, maar da's niet erg. Zeker zo'n zaken als zink en calcium tekort en zeker in dit stadium, dat mag je vergeten. De manier waarop ik vroeger kweekte was starten in 1 liter in zaai en stek grond of growmix/lightmix. Als ze een drie weken oud waren gingen ze in batmix, daarna topte ik ze en nog twee weken later gingen ze op 12/12. Groeivoeding kregen ze mss nog 2-3 keer. Bloeivoeding 2,3 keer per week max in lage dosissen. Altijd pk 13-14 en dat begon met een paar druppeltjes per liter. Nooit tekorten gezien.

        Comment


        • SmokeHaze
          SmokeHaze commented
          Editing a comment
          Oke, dankjewel voor je reactie! Ik zal morgen even kijken of ze er een beetje fatsoenlijk uit willen.

        #21
        Yep, overpotten in de grote pot en deze dingetjes negeren.
        Normaal verder gaan zoals je altijd doet na overpotten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • SmokeHaze
          SmokeHaze commented
          Editing a comment
          Danku zal dat proberen!

        #22
        Te veel of te weinig?? Vanmiddag hingen ze nog goed..
        Attached Files

        Comment


          #23
          Moet je zelf aanvoelen. Potje zwaar = teveel, potje licht = te weinig. Lijkt mij te weinig. Als je twijfelt, dezelfde pot nemen en vullen met nat gemaakte potgrond en dat als referentie gebruiken.

          Comment


          • SmokeHaze
            SmokeHaze commented
            Editing a comment
            Nou het rare is dat hij in de middag gewoon goed eruit ziet en rond 19 a 20 u gaat hij slap hangen. Eerst dacht ik dat ik teveel gaf, ff laten drogen en vandaag dus weer wat water gegeven. De pot was lichter als de purple die er overigens kwa water geving goed uitziet. Dus ik twijfel of ik nou juist te veel of te weinig heb gegeven.

          #24
          Ik ben even de draad kwijt, wat heb je nu precies voor stappen ondernomen? Gewoon in de allmix gezet? Dat is in ieder geval wat ik aanraad. Allmix van te voren even doorspoelen, dan de plant erin zetten en de aarde laten opdrogen. Dat moet goed komen zonder dat er verbranding optreed. Als je haar in de allmix hebt gezet zonder te spoelen, zal ze wat verbranden. Maar dat herstelt ook wel.

          Ik vind het lastig beoordelen, de DCM potgrond heb ik zelf geen ervaring mee. Heb wel even rond gelezen en lees wat vaker dat er problemen hiermee zijn. Nou lees je dat bij elk merk wel eens dus dit wilt niet perse wat zeggen.

          Als het al een gebreksverschijnsel is, dan lijkt het op calcium en beginnend magnesiumgebrek. Dit ligt vaak aan het substraat, maar kan ook door de transpiratie van de plant komen. Aangezien jij voorbemeste aarde hebt en een goede temperatuur hanteert, vermoed ik niet dat het een gebreksverschijnsel is. Ik denk nog steeds aan ongedierte. Deze kunnen in je bodem zitten, of in je omgeving. Vandaar mijn advies om om te potten en de plant te inspecteren op ongedierte..

          Planten kunnen veel hebben, zeker cannabis planten. Maak je niet al te veel zorgen! Ik denk dat het wel goed komt.

          Comment


          • SmokeHaze
            SmokeHaze commented
            Editing a comment
            Dankjewel voor je reactie!! Heb ze net overpot vergeet ik te flushen... Achja het verpotten is iig goed gegaan. Nu hopen dat ze er snel bovenop krabbeln. Volgende kweek ga ik geen dcm meer halen. Bij het verpotten zag ik wel dat de wortel heel er pluizig lekken? Hele spierwitte wortels maar met allemaal pluis haartjes. Het leek op schimmel is dit normaal??

          • exmember47012
            exmember47012 commented
            Editing a comment
            Klinkt wel als iets goeds, klinkt als nuttige schimmels die het leven van je plant vergemakkelijken. Als het niet verkleurd was en niet stinkt zou ik me geen zorgen maken!

          • SmokeHaze
            SmokeHaze commented
            Editing a comment
            Oke top!! Dankjewel voor he reacties. Ze reageeren goed op de allmix

          #25
          Hier zijn ze net voor het verpotten.
          Attached Files

          Comment


            #26
            Nu ze goed reageren op de nieuwe pot en aarde, vraag ik me af of het zover is om te toppen?

            Ze lijken geen stress meer te hebben van verpotten en zien er alleen maar beter uit! Is het verstandig om morgen al te toppen of zal ik beter nog 1 a 2 vertakkingen wachten?

            Ik tel er nu 4 incl de 1e die zeg maar pas 2 blaadjes totaal heeft.

            Ik hoor het graag van jullie!
            Attached Files

            Comment


              #27
              Wacht nog heel even.
              dan top je hem terug naar 4.. Of je doet fimmen (mislukte manier van toppen)

              sigpic

              Comment


              • SmokeHaze
                SmokeHaze commented
                Editing a comment
                Ik wacht dan nog even, Denk dat ze dan over 2 a 3 dagen wel kan. Dankjewel voor je antwoord!

              #28
              Black rhino getopt & low stress training begonnen. Purple haze gaat morgen getopt en lst krijgen! Vanochtend rond 10u begonnen met de black rhino getopt terug naar de 4e vertakking en gebogen (lst),

              Inmiddels is het 17:39 en het ziet er allemaal goed uit, heb het advies van jullie opgevolgd en ben gewoon verder gegaan met wat ik aan het doen was, ondanks de problemen bij de purple wat overigens inderdaad verbranding was van sproeien want zie er niks van terug in het nieuwe blad.

              Kortom alles gaat goed, nu wachten op het resultaat van de trainingen..
              Attached Files

              Comment


                #29
                De lst begint al zichtbaar te worden! Het gaat allemaal goed met de meiden, nog zo'n 2 weken groeien en dan eindelijk over naar 12/12.

                Denk dat ik ze niet meer top en gewoon de lst blijf geven met de nieuwe hoofdtakken die groeien!

                Ik hoor graag evt tips en trickss
                Attached Files

                Comment


                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Zien er fris en fruitig uit.

                • SmokeHaze
                  SmokeHaze commented
                  Editing a comment
                  Ze gaan als een speer, Ben benieuwd!

                #30
                Ze zien er super gezond uit! Mooie donkere bladeren en veel begroeiing, de low stress training is zeker een aanrader.

                Het toppen is bij de purple volgens mij niet helemaal goed gegaan, en heb haar dus ge fuck i missed! (gefimmed) nouja het maakt zn naam in ieder geval waar!

                Ze heeft erg veel bladgroei wat ook een beetje raar groeit, wel komen er 3 nieuw groei takjes omhoog op de plek waar ze gefimmed is.

                De black rhino groeit vele malen sneller als de purple haze! Grappig om het verschil per zaadje te zien.

                Anyways Dit was de update weer!

                Tot de volgende!!

                Attached Files
                Last edited by SmokeHaze; 8 February 2020, 18:41.

                Comment

                Bezig...
                X