Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze & Black Rhino kweekverslag!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Wat foto's van de plant met normaal licht, nu zijn de punten ook beter te zien.


    Is dit gewoon overvoeding??
    Ik denk een stikstof teveel, toen de bladeren aan het vergelen waren (verkeerde ph) heb ik stikstof toegevoegt. Dit was dus het probleem niet en nu krijg ik deze punten??

    Ik hoor het graag!


    Attached Files

    Comment


      #47
      Daar zijn we weer! Ze staan nu een klein weekje op 12/12 en de bloeiharen zijn zichtbaar bij beide planten.

      Ze hebben nu echt explosieve groei, heb onder het bladerdek nog wat bladeren verwijderd. Nu laat ik ze hun gang gaan, en na 3 a 4 weken echte bloei (die ik over een weekje verwacht) ga ik nog 1x bladeren verwijderen.

      Kortom alles gaat z'n gangetje en geef ze nu alleen water omdat ze wat verband waren. Wanneer ze weer wat tekort tonen begin ik aan de bloeivoeding!

      Groetenn
      Attached Files

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Gewoon nog weekje wachten met bloeivoeding.
        Verder zou ik niet teveel verwijderen alleen het blad wat geen licht krijgt of een top in het schaduw zet

      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Weske ik verwijder inderdaad alleen de bladeren die geen tot amper licht krijgen! En de bloeivoeding zal ik mee wachten!

      #48
      HELP!

      Alle bladeren onder het net zijn ineens heel slap en naar beneden gehangen, terwijl alle bladeren boven het net allemaal perfect eruit zien over/onder bewateren is het in iig niet! Heb ze gisteren nog 2 liter gegeven en toen stonden ze weer mooi omhoog vanochtend ook maar nu kom ik thuis met dit.

      ​​​​

      Heeft iemand een idee??
      Attached Files

      Comment


      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Maar wanneer ze te droog staan laat ze alles hangen nu alleen de onderste bladeren! Net graafde ik een beetje in de aarde zie ik toch weer die rotmugjes... Zou het kunnen zijn dat er gewoon een hele kolonie aan mn wortels zit te knagen??

        Zit er nu aan te denken die nematoden? Te bestellen...

        Ben kwa watergedrag nix veranderd en water geven gaat de laatste maand perfect dus ik denk niet dat het hieraan ligt!

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Plant laat als eerste de onderste bladeren hangen.

        Als je last hebt bij je wortels zie je dat echt wel overal aan de plant ik denk ook te droog

      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Okee zal dr morgen een goede plens geven haha! Thanks en groetenn

      #49
      De pruikjes zijn nu goed aanwezig, dat betekent dat de bloei officieel is gestart en dat het aftellen kan beginnen!

      Alles gaat zn gangetje de gele punten beginnen ook weg te trekken, mocht ze nu weer wat lichter worden begin ik met de bloeivoeding!

      Het netje is goed gevuld (al zeg ik zelf) en ben zeer tevreden met de kweek tot nu toe

      Tot de volgende!

      Attached Files

      Comment


      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Jamzieman jaa ben super blij met de resultaten en weer een hoop geleerd.. Nu nog hopen op een succesvolle bloei en dan ben ik helemaal tevreden!!

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Ziet er veelbelovend uit.

      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Fijn om te horen!! Ben benieuwd.

      #50
      Lieveheersbeestje kon niet wachten tot de volgende update dus ging er zelf maar op uit!
      Attached Files

      Comment


      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        kroket zeker! Als hij nu ook nog wat mugjes uitschakelt mag hij hier nog wel een tijdje verblijven!

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Varenrouwmugjes? Helaas niet

      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        kroket ah helaas! Achja zolang die larven zichzelf in bedwang houden hoor je mij niet klagen!

      #51
      Ondanks de corona crisis gaat het hier allemaal gewoon door!

      Ze zijn al goed bezig met toppen te maken en ze begint ook al best sterk te ruiken. Thc is vollop in opkomst en de purple haze heeft al hele lichte paarse tinten in de topjes!

      Kortom alles gaat zoals het hoort, en jullie horen snel weer van me!

      Tot de volgende
      Attached Files

      Comment


      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Jamzieman precies! Mn dames trekken dr nix van aan, als het zo doorgaat ben ik super tevreden! Vooral over de paarse gloed die nu al zichtbaar is

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Van waar heb je de zaadjes gekocht want een paarse purple is toch wel zeldzaam.

      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Jamzieman Deze zijn van FreeSeedsOnline! Ik heb inderdaad vaak voorbij zien komen dat de purple haze gewoon groen is/word daarom verwachte ik niet teveel maar al met al begint er toch wat paars zichtbaar te worden. Ik zal even wat fotos posten waarbij het beter zichtbaar is!

      #52
      Hier is het paarse beter zichtbaar!
      Attached Files

      Comment


        #53
        Vind her en der wat verkleurde bladen en paarse stelen, had gezien dat paarse stelen meestal een gevolg is van stress... S'nachts kan het hier wat koud worden zo rond de 17 graden zou dit de reden kunnen zijn?

        Wel ben ik dan verbaasd over de bruinige vlekken die het blad heeft en de vergeling, zou dit een stikstof tekort kunnen zijn? Heb vanaf vandaag de voeding dosering weer wat omhoog gedaan hoop hiermee al wat suc6 te boeken!

        Ik hoor graag wat jullie ervan denken
        Attached Files

        Comment


        • SmokeHaze
          SmokeHaze commented
          Editing a comment
          Je reactie was me even voorbij geschoten! Ik heb 2 soorten bloeivoeding van de biobizz starterpack is dit voldoende als ik ze mix?

          Heb namelijk geen allmix meer kan evt wel bij bestellen..

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          2!?
          Eentje is zeker zo'n speciaal extra middeltje uit hun lijn?

          Alles van de biobizzlijn kan je bij elkaar doen.

        • SmokeHaze
          SmokeHaze commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam jaa inderdaad, je hebt bio bloom de normale bloei voeding en je hebt top max het speciale toverdrankje ofso!

        #54
        De planten zijn al lekker bezig met toppen maken!

        Het probleem is nog niet verholpen.. Ik heb geen idee wat ik denk nogsteeds te koude nachten.

        Heb wel de voedingsdosering opgevoerd dus hoop het hiermee wel beter te maken want ze begon ook wat lichter te worden.

        De paarse kleuren worden steeds beter zichtbaar!!

        Tot de volgende
        Attached Files

        Comment


          #55
          Heeft niemand een idee over wat het is??

          Begin me nu toch wel zorgen te maken aangezien het erg snel verspreid...

          Ook merk ik dat vooral de black rhino er last van heeft.

          Ik hoor het heel graag van jullie medegrowers

          Attached Files

          Comment


          • SmokeHaze
            SmokeHaze commented
            Editing a comment
            Wesley pipes dit dacht ik dus ook alleen het verhelpen ervan is moeilijker dan ik dacht, heb de voeding dosering verhoogd maar tot nu toe geen goede resultaten..

            Snachts kan het wat koud zijn maar overdags is het gewoon 22 a 23 graden.
            Ph is gewoon goed zover ik weet. Tussen de 6 en de 6.7

            Ik heb werkelijk geen idee meerr...

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Kan natuurlijk wel een eindje duren tegen dat het aanslaat he, maar een juiste diagnose ga ik aan andere overlaten ,k heb nog niet genoeg kennis om je echt te helpen, hopelijk vind je het!

          • SmokeHaze
            SmokeHaze commented
            Editing a comment
            Wesley pipes begrijp ik alsnog bedankt voor je reactie!!

          #56
          Lijkt wel een schimmel ?
          Met hps licht erbij zijn bladproblemen sowieso moeilijk te beoordelen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • SmokeHaze
            SmokeHaze commented
            Editing a comment
            Ik heb nog een foto van wat eerder met normaal licht, scroll iets naae boven! En zou het kunnen dat de varenrouwmuglarven aan mn wortel zitten te knagen?

            Zie er nu namelijk wel veel in de kast.. Erg veel.

            En ik heb trouwens ook laatst 1x schimmel aangetroffen op het oppervlakte van de aarde. Een klein wit pluizig plekje.. Zou dit erger zijn dat het toen leek?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            bericht 47 van 4 weken geleden ja, maar daar zie ik dit specifieke probleem niet.
            Varenrouwmug moet je bestrijden ja, die vliegen daar niet voor de grap maar alleen om voort te planten.
            Zo gauw de larven uit de aarde komen en opvliegen gaan ze op zoek naar een partner om te paren zodat ze nieuwe eitjes in de aarde kan leggen.
            Alles in de natuur is gericht op voortzetting van de soort. Voortplanting.

            Kan het zijn dat er iets op de bladeren gespoten is, wat nu, misschien dagen later, deze reactie geeft ?
            Zitten die bruine plekken vast of kan je ze wegwrijven ?

            Hoeveel voeding geef je precies ?
            Welke voeding en hoeveel ml/L ?
            Hoe vaak geef je dat ?

          • SmokeHaze
            SmokeHaze commented
            Editing a comment
            Ik zal de fotos even hier onder posten dacht ze ergens deze week te hebben gepost.

            Lamp staat nu uit vlekken zijn vgm vast zal morgen even kijken of ik het weg kan wrijven.

            Roofmijt ga ik dan bestellen want ze vliegen me de oren om het is niet grappig meer!

            Snachts kan het 16 a 15 graden worden dacht dat het mischien hieraan lag. Smiddags wel gewoon goede temp.(23-24)

            Ik gebruik het biobizz starter pack en geef sinds 1 week bloeivoedig er zitten 3 flesjes totaal in 1 groei 2 bloei, de 2 bloei mix ik en geef ik nu 1 week dag 1 tm 4 zon 6 a 7ml totaal op 5l water. Nu sinds 3 dagen zon 10 max 15ml per 5l.

            Geef 1x per dag zon 4l water aangezien ik een 90 liter kuip heb (50l in gebruik) geen problemen met over/onder bewatering zover ik zie!

          #57
          Hierbij wat beter fotos! Het is trouwens gewoon vast in het blad, niet weg te vegen.

          QnQ
          Attached Files

          Comment


            #58
            Ik zie het blad er vlak boven nergens last van hebben, dus het wordt niet erger, alleen oude schade wordt altijd erger, dat is logisch, die blaadjes blijven niet groen, worden nooit meer groen, en gaan altijd dood.
            Ze verdorren langzaam, de plant haalt de goeie stofjes eruit, en als ze leeg zijn vallen ze af.
            Dat proces is gestart op het moment dat het probleem plaatsvond en dat kun je niet tegenhouden.
            Gewoon negeren en laten gaan, als ze helemaal verdord langs de stam hangen, laten makkelijk los en kun je ze weghalen.

            Dus je houdt je verder niet aan een schema ofzo, je doet het op gevoel ?
            Dat is nooit handig met biovoeding, omdat al je veranderingen niet meteen effect hebben, dat is met elke bio-organische voeding.
            Ik heb bij al mijn kweekverslagen de schema's gepost die ik gebruikt heb, heb je die weleens gezien ?
            Dit is het schemaatje van mijn laatste kweek op lightmix :


            (actiVera gebruik ik niet en de HyPro wortelsap gaf ik alleen omdat ik het gratis kreeg )
            Bij Biobizz blijf je dus ook de Grow de hele kweek geven !
            Pak een emmer, water erin, BioGrow erin, Biobloom erin, en de rest wat erin moet en dan roer je dat ff en geef je het aan de plant.
            Ik geef om de dag voeding. De andere dag alleen water.
            Het water met voeding daarvan pas ik de pH niet van aan, dat is niet nodig.
            De dag dat ze alleen water krijgen daarvan is de pH wel aangepast naar 6.3 ongeveer.

            Nou moet je dat ook niet exact volgen, een schema is een richtlijn, en pas je aan naar de toestand van je plant en als je niet alle flesjes gebruikt, dan laat je de rest weg.
            Ik pas het ook elke kweek wel een beetje aan, dus ik wil je niks opleggen, maar om je een idee te geven van hoe iemand anders met Biobizz kweekt.
            Met biovoeding kun je ook overvoeden. dus meer dan normaal geven is niet beter

            Sorry voor de lange post, ik wil je topic niet kapen, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk antwoorden te geven.

            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • SmokeHaze
              SmokeHaze commented
              Editing a comment
              Ik ga je advies zeker opvolgen! Ik volg inderdaad geen schema... Ik probeer een beetje de richtlijnen van 2 ml per liter aan te nemen en ivbm de verkleuring ben ik wat meer gaan geven.

              Ik zal morgen er een emmer bijpakken en maar een wat growmix en allebei de bloei flessen erin doen en dan zo'n 4ml grow en 6ml van elke bloei (16ml totaal) verdeelt over +- 10l water.

              Dan nog de ph even rond de 6 - 6.3 en gaan!

              Ik zal voor mijn volgende ronde zeker een voedschema aanhouden met bekende aarde zoals indd growmix en waarschijnlijk batmix of allmix. (plagron bevalt me wel)

              En die lange tekst maakt me nix uit! Hoe meer tekst hoe meer er te leren valt.

              Dankjewel voor je reactie, gelukkig is de schade nog beperkt. Roofmijt word ook binnenkort besteld!

            #59
            Zijn we weer!

            Probleem genegeerd en alles gaat goed zo ver ik zie... Alle aangetaste bladeren laten hangen behalve de echt dode bladeren.

            Ze zijn goed bezig met de toppen en thc, en beginnen al sterk te ruiken!

            Anyways niks raar hierzo dus tot de volgende!
            Attached Files

            Comment


            • SmokeHaze
              SmokeHaze commented
              Editing a comment
              ganjagast thanks!! Nu het moeilijkste, wachten wachten en nog eens wachten...

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              He wacht eens even..
              Idd

            • SmokeHaze
              SmokeHaze commented
              Editing a comment
              ganjagast

            #60
            Zijn we weer,

            Ik denk nog zo'n kleine 2 weken en dan de schaar erin.

            Heb ook een microscoopje gehaald om de trichomen te checken!

            Ik ga voor milky en 10 procent amber

            Tot de volgende!
            Attached Files

            Comment


            • SmokeHaze
              SmokeHaze commented
              Editing a comment
              ganjagast hahaha volgende x maar door met die zwarte soortjes dan! Ik ga maar wachten en ik hou jullie op de hoogte!

              Denk dat de volgende update de oogst zal zijn

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Once you go black.. uh ja de rest weet je vast wel whaha
              Tot de volgende, ben benieuwd

            • SmokeHaze
              SmokeHaze commented
              Editing a comment
              ganjagast hahaha tot de volgende!!
          Bezig...
          X