Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Dames Van Takketoellie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Goedenavond




    Een half weekje verder ondertussen en er is best wel wat aan de hand in de tent.
    De perliet en het gaas doen hun ding, er zijn nauwelijks mugjes te vinden. Ik moet er echt naar op zoek, terwijl ik ze eerst moest ontwijken

    20200322_182907.jpg
    Ik ben dus een perlietfan aan het worden, enigste min is dat nu al de mooie witte kleur daarvan aan het vergelen is. Dat is voor de planten niet spannend, wel voor mijn oogjes....


    Na verpotten hadden de planten het allemaal erg moeilijk. Bladeren begonnen te hangen, en omdat ik ze net verpot had in voorbewaterde grond dacht ik dat ik die te veel bevochtigd had. Tekort leek mij sterk. Blumats begonnen met druppelen, dichter gedraaid, planten nog slapper... dat moet dus toch een tekort zijn!

    Erg vreemd zo net na de verpot, ik vermoed dat ik vergeten de droge kluitjes te bevochtigen en dat de erg lage lv een rol spelen. Maar goed, blumats elke dag wat verder opengezet de laatste 2 dagen en vandaag is alles weer bijgetrokken. Pfieuw!!



    De dames van dichtbij:

    BLUE BERRY
    20200322_182952.jpg

    8 BALL KUSH
    20200322_182935.jpg

    GORILLA CANDY
    20200322_182959.jpg

    LSD
    20200322_182939.jpg

    SKUNK RED HAIR
    20200322_182945.jpg


    Zoals jullie misschien kunnen zien is het de hoogste tijd om aan de training te beginnen!!

    Alle planten gaan weer in een kruis ge-LST-eed worden. Zodra de laagste takken gelijk zijn met de getrainde takken zet ik ze in bloei. Ik heb minder ruimte dus moet wat eerder omschakelen dan normaal.

    20200322_185034.jpg
    Net na de bondage


    .... ....


    Dat wassieweer voor vandaag. Ik denk dat ik wat vaker een tussenstandje plaats, ik merk dat dit een van de weinige activiteiten is waarbij ik niet aan dat c-woord denk.

    Een dezer dagen ga ik een zeer oude favoriet maken, choco's! Zo noemden wij ze toendertijd. Voor 5 gulden kreeg je een blokje space chocola. Was ideaal om de huiswerkbegeleiding mee door te komen...





    Grote Groeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Alleen als je ze te nat houdt.
      Bij mij was het ook een beetje gelig aan het eind vd kweek. idc

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Vast en zeker

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ah ok, dat scheelt weer. Ik ging er wel vanuit dat het uiteindelijk groen zou worden. Als ze de mugjes maar tegenhouden

    #17
    Die lsd komt er bij mij volgende ronde ook in....
    Gaat wel goed hier ziet er mooi uit hoop dat ook u nu een ronde zonder beestjes krijgt
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Ouwe lullen zaad!? Hahahah

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      .......


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Hahaha

    #18
    Hallo beste mensen,





    De Grijze Graaf smaakt weer prima. Zonnetje schijnt, vogeltjes fluiten.... niks aan het handje zou je bijna denken. De merels zijn in ieder geval wel weer terug in de buurt, die heb ik echt gemist!!


    Het goede nieuws in huize Takketoeilli is dat er ook niks aan het plantje is!


    20200326_124642.jpg
    Ze groeien erg hard de laatste dagen! Blumats zijn weer goed afgesteld.
    Ze zuipen veel, mede door de wat lage lv. Dat vindt ik verder super, tent2 staat in bloei in dezelfde kamer dus hoe lager hoe beter. Is nu rond de 35-40% in de tenten


    20200326_124651.jpg
    Ze staan nu 3 dagen op 12/12, en ondertussen zijn alle toppen gelijk ge-LST-eed. Ik ga ruimteproblemen krijgen zo te zien, vooral als ze zo door blijven gaan...

    De 4 dames in de hoeken groeien mooi gelijk, die hebben een mooie mix sativa/indica geentjes, de dame in het midden (Gorilla Candy) lijkt wat meer sativa in zich te hebben. Mix heeft mijn voorkeur; die vindt ik veel gemakkelijker te trainen. De GC heeft wat langere internodes, wat ook te zien is op de foto's. Er liggen steeltjes bloot waar die bij de rest bedekt zijn. Ze gaat dus flink de 4 windrichtingen in, links is het zuiden



    LSD
    20200326_124731.jpg

    SKUNK RED HAIR
    20200326_124739.jpg

    8 BALL KUSH
    20200326_124711.jpg

    BLUEBERRY
    20200326_124719.jpg

    GORILLA CANDY
    20200326_124725.jpg


    .... ....



    Ik ben erg tevreden met deze ronde tot nu toe. De vibe is beter lijkt wel. Hier en daar nog een mugje maar wat een verschil!! Perliet en gaas, werkt prima tot nu toe

    Volgende vatvulling begin ik met groeivoeding, CaMg, Silicboost en af en toe N. Zodra er pisteltjes zijn bloeivoeding. Nog 1x Vita Race





    Grote Groeten!!



    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Ze staan er mooi bij

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment

    #19
    Mooi man, ze gaan prima ! Goed dat de muggen wegblijven, anders roep je maar dan breng ik je mijn vleesetende plant, die is uit de winterslaap gehaald en staat nu in het groeitentje. Ze begint weer mooi nieuw blad aan te maken.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Nee, vorig jaar dacht ik dat ie kapot was, zwarte bladeren maar dat is schijnbaar normaal.

      Heb m nu in de garage gezet, niet te nat en al het zwart weggeknipt. In de groeitent is ie weer opgefleurd en begint volop nieuwe bladeren te maken.

      Staat altijd in een bodem gedestilleerd water op een voedingsarme grond en je moet er niet teveel mee spelen, iedere x de bek sluiten kost energie, na een aantal keren happen sterven ze af.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat laatste zal het hem geweest zijn

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      De Venus Vliegenvanger heeft inderdaad even een paar maanden winterrust nodig. Daarna groeien ze weer mooi De eerste 'bladeren' groeien wat dichter op de kluit. Des zomers worden de bladeren langer en in de winter sterft het blad weer af.
      Die van mij is een beetje in de war en denkt dat het nu zomer is. Gevalletje; in het najaar gekocht en er een maand geleden pas achter komen dat ze winterrust nodig hebben

    #20
    62A45E1A-CAC5-4A47-98BD-CFD1B0450D03.jpeg 3705BC93-EF5A-474B-A517-E9D1199E7430.jpeg
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Leuk man

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Imposanter als mijn chili wel.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      buitenaards!

    #21
    Goedemiddag!



    Terwijl mijn kippenragout lekker staat te pruttelen, de kat mijn beentjes verwarmd en ik Per Seconde Wijzer wordt effe lekker mijn verslag bijwerken. Niet dat ik echt veel te melden heb hoor...

    20200330_165402.jpg20200330_165601.jpg
    Het lijkt wel een scrog! Alleen de 8 Ball Kush linksonder heb ik nog wat bij moeten trainen, de rest gaat erg mooi gelijk op. Ze moeten nog zeker 2 weken voor de groei eruit is, dus 'het gaat spannend worden'.


    .... ....


    Het waaide flink de laatste dagen, en de tijd had wind mee. Is precies een uur vooruit gewaaid. Apart hoor
    Nu dus opletten dat ik de tent niet openrits terwijl de lamp nog uit staat! Scheelde niet veel vanmorgen....


    Voeding is nu 1ml groeivoeding, 1/2 druppel silicboost en 2 druppels CaMg per liter. Morgen krijgen ze hun laatste Vita Race douche.


    Volgende keer ook weer foto's van de dames apart. Die ben ik vergeten te nemen



    Grote Groeten

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Thx voor de info Toelli

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik vul mijn vat steeds met 4 liter, dus 2 druppels. Ieziepiezie

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Hahahah dat had ik gisteren ook een uur te vroeg bijna whuhahaha ff wennen.

      Verder mooie plantjesssssss

    #22
    Ziet er zeker niet verkeert uit hoor!!

    Succes!!

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt Ipie!!

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment


      Hij heeft gezegd wat ik ook wilde zeggen daarom zeg ik het nu maar zo. Nou, heb ik dat ook weer gezegd.

    #23
    Was de k2 toevallig van homegrown fantaseeds? Heb er ook 3 van liggen,daarmee , ik schuif ook bij , succes!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hallo Wesley!
      Die K2 was van huismerk

    #24
    Goedemiddag samen



    Lekker in het zonnetje buiten op mijn nieuw balkonnetje! Zojuist alle zaadjes over de bakken buiten gestrooid. Allemaal wilde bloemen en nog wat meer eenjarig spul. Japanse mix en mijn tante heeft mij een verassingspakket gegeven, dus vanalles wat. Ik hou het lekker simpel dit jaar

    Er gebeurt niet zoveel in de tent maar ik zit nu eenmaal op dit ritme van om de 3-4 dagen een tussenstand dus ja....

    Ze krijgen deze week per liter 2 ml groeivoeding, 2 druppels CaMg en 1 druppel Silicboost. De N laat ik nog ff achterwege.
    Volgende week 3 ml voeding, de week daarop 4ml. Dan staat ze in bloei, dus bloeivoeding



    20200330_165402.jpg

    Alles gaat prima, niks te klagen. De 8 Ball Kush (linksonder) groeit wat harder dan de rest, das het enigste. Ze steekt er met de topjes een beetje bovenuit

    20200330_165601.jpg

    Het is een prachtig veldje aan het worden. De Gorilla Candy in het midden heeft haar plekje gevonden, alleen nog wat ruimte tussen de dames aan de zijkanten.

    20200404_132234.jpg

    Onder het bladerdek ook alles in orde, op de LSD na. Niet te zien op de foto's helaas, maar ze heeft een vergeeld setje drievingerig blad. Onderaan de plant dus. Iets te laat verpot of iets te laat met voeding begonnen denk ik. Rest gaat ok in ieder geval

    .... ....

    De LV in de tent liep iets op, dit heb ik verholpen door de afzuiger harder te zetten. Staat nu bijna op de helft.


    Ik heb met moeite 2 varenrouwmugjes kunnen ontdekken. De laatste der Mugicanen!!
    Ik wordt steeds enthousiaster over de perliet en het gaas. Ik ben de strijd aan het winnen!


    Dat wil zeggen dat ik door kan gaan met de supermarktpotgrond. Daar zitten ze standaard in. Ik heb ontzettend veel moeite moeten doen om 2 zakken lightmix in mijn kelder te krijgen. Is hier gewoon nauwelijks te krijgen, daar moet ik een half uur voor fietsen, en dan met 50 liter achterop terug. Of 5 minuten naar de Jan Linders....

    Dus ik zal altijd last houden van VRMjes, vooral met de blumats. Dat wil ik overigens nog rechtzetten;
    Ik heb wel eens geroepen dat Blumats voor (meer) varenrouwmugjes zorgen. Dat slaat nergens op, zoals in een andere post al opgemerkt door QnQ. Blumats geven water, meer niet natuurlijk.

    Ik gebruik 'slechte' besmette grond, en door het gebruik van de blumats is mijn grond natter dan zonder blumats. Ik heb voor de Blumats altijd te droog gekweekt met dezelfde grond. Minder mugjes.
    Blumats erin, natter dus meer mugjes.

    Logisch....


    Daar heb ik mijn hele leven al zo'n beetje last van, verkeerde conclusies trekken...



    Grote Groeten!!



    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Nodig je diegene uit om te komen eten maak je lekker eten en als het donker is de zakken naar binnen ik laat ze ook in de auto tot savonds laat dan gaan ze pas naar binnen staat anders ook raar 250l potgrond haha

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Waar een wil is is een weg, zekers.
      Voor dat stoofpotje van net had je het mij nog hier in limburg gebracht, zeker weten!
      Maja, nu is ie op...

      Ik heb nu weer voor de komende ronden genoeg in huis.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Gaat nog steeds mooi hier

    #25
    Gefeliciteerd met je voorsprong in de strijd met de Mugicanen!

    Zelf bestel ik gewoon light mix bij een online growshop. Gewoon eens per half jaar wat grond en voeding en andere benodigdheden. Dat komt gewoon discreet in dozen binnen en de bezorgkosten zijn te overzien als je maar 2 zakken nodig hebt. Betaal dan volgens mij 13 euro bezorgkosten.

    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Hermie.com is ook al gelukt bij mij, weet nu niet hoeveel verzendkosten precies waren... alles neutraal verpakt gewoon sticker van firma die je bijna niet kan lezen...

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als er een sticker op zit met de afzender is het niet neutraal eh
      Als je dat googelt weet je al genoeg.
      Geen aanrader dus, imho

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Das ook wel weer waar lol , nuja sticker was 5cm breed op doos van goeie meter, maar inderdaad...

    #26
    Ik zie hem (mede verkeerde conclusie trekker) al staan op zijn nieuwe balkon. Al Strooiend met zijn verrassingszaad

    Plantjes gaan lekker, mugjes genocide is zowat geslaagd, het is mooi weer buiten en je hebt een nieuwe balkon. Je dag kan vast niet meer stuk!
    Ad usum proprium!

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Mijn nasi is een beetje van mijzelf, de toko en een beetje van conimex. Nasimix aangevuld met kruidenmix van de toko. Ik doe daar nog verse knoflook en gember bij. Rijst en vlees een dag vantevoren koken en marineren. Dan alleen nog prei, paprika en bosui erbij, en 2-3 eieren.
      Rest van groentes maak ik apart, meestal boontjes ofzo

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Meer van jezelf zeg ik dan Klinkt goed hoor! Mix je de ei nog er door heen of gewoon apart als extra?
      Je hebt wel wat geoefend zo te horen. Als ik wel eens bij me familie of vrienden een bordje voorgeschoteld krijg is het vaak dat flauwe nasi ghehe.
      Intrekken? nee joh gewoon kiepfiletje snijden en hopla in de pan!

      Ik probeer dan zelf nog tot op heden de level te bereiken van mijn moeder Das de ekte sjiit kost wel wat tijd en moeite. Me moeder maakt haar eigen sambal, chutney en nog van alles wat je bij de toko vind. Kan er gewen genoeg van krijgen.

      Ik heb trouwens nog een foto staan van mijn nasi gerecht.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...53#post1277653

      Mijn eigen char sui style kip
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...79#post1415279

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ei wordt erdoorheen gemixed ja, eitje tikken en roeren. Ik maak altijd met varkensvlees. En flink wat sambal en gebakken uitjes

      Tijd is het toverwoord met koken ja. Ik zal mijn nasi ook eens plaatsen

    #27
    Staan er mooi bij!

    Perliet! Heb ik hier zelf afgekeken van Q, en met succes!
    Geen mug te spotten!

    Veel succes verder. Komt goed

    2018, Bubblegum, Kera Seeds
    2019, Jack Herer, Kera Seeds

    Comment


    • newhobby
      newhobby commented
      Editing a comment
      Kleikorrels werkt ook prima en makkelijk verkrijgbaar bij bijv de action

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zoals kattenbakvulling? Die lossen op in water toch? Kweetniet, al eens geprobeerd?

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Die zuigen, zijn hydrofiel, zou ik niet doen.

    #28
    20200409_205847.jpg

    Tent staat vol! Bijna dan, nog een klein beetje plaats her en daar of hier en der

    De linkerkant groeit wat harder dan de rest. Barneys Farm!! LSD linksachter en 8 Ball Kush linksvoor. Dat is geen toeval denk ik, die zaadjes zijn wat potenter. Sowieso nog nooit problemen gehad met Barney's.

    20200409_205828.jpg
    Hier is het verschil in hoogte wat beter te zien. Ik heb de lamp hoger gehangen, afgesteld op de hoogste dame.




    8 BALL KUSH
    20200409_205856.jpg
    Groeit dus het hardst. Net zag ik dat er wat bruine bladsprietjes in een paar toppen zitten....

    20200409_210543.jpg
    Misschien wat beter te zien als je de foto apart opent. Bladpuntjes verkleuren ook een beetje, dus ik vermoedt dat ik iets te vroeg ben begonnen met de voeding; er zat nog genoeg in de grond. Volgende vatvulling is zonder.



    BLUE BERRY
    20200409_205903.jpg
    Niks over te melden


    GORILLA CANDY
    20200409_205911.jpg
    De dame in het midden, en dus ook de mooiste foto! Gaat super, alleen zag ik dat ze te nat stond. Vochtcircel rond de pot, dus helemaal verzadigd. Blumat wat dichter gezet. Plant zelf heeft nergens last van
    Staat als enigste in een 7 liter pot, ook niks van te merken tot nu toe



    SKUNK RED HAIR
    20200409_205928.jpg
    Niks bijzonders te melden....




    LSD
    20200409_205923.jpg
    De andere Barneys dame. Enkele takken gaan wat meer de hoogte in als de rest.


    .... .....


    Verder niet zoveel te melden. Bijna beginnen met bloeivoeding, dat is het wel.





    Grote Groeten!!!


    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Heb ik geprobeerd maar ik kom er niet goed bij, en er is nauwelijks plaats. De rechterkant is een beetje geschrokken gellof ik, die beginnen nu de hoogte in te gaan. Vooral de Skunk Red Hair

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Staan er prima bij, verder niet zo veel te melden

    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Die LSD ziet er wel ERG mooi uit! Hopelijk ruikt ze even lekker Ik volg allesinds al.

    #29
    Zo dan, tentje vol! Lekker bezig Takketoelli!
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dankewel Tomaten!

    #30
    Hey @Takketoelli

    Ik heb m'n stoeltje ook bijgeschoven als je 't niet erg vind Ziet er weer een leuke ronde uit!

    Ik heb wel 2 vraagjes:

    Ik las dat je moeilijk aan Light Mix geraakt, maar waarom bestel je niet online? Wordt het lekker aan de deur geleverd en hoef je dus zelf niet te zeulen met die zakken.
    Binnen de landsgrenzen waar ik woon is geen Light Mix te krijgen en daarom bestelde ik die deze keer bij Amazon.nl (vorige keer bij Bol.com) Ik heb er 4 besteld en heb geen verzendkosten moeten betalen. €48 voor 200L (4 zakken) netjes aan de deur geleverd. Niet mis toch? En bovendien ben je dan van die vervelende beesten vanaf...

    De tweede vraag die ik heb is een beetje off-topic: er werd over een aankomende beurs gesproken in je topic. Eentje die in augustus zou plaatsvinden... Welke beurs is dat? Kan je me in de richting van meer info duwen? Als het haalbaar is, wil ik die beurs bezoeken en misschien wel JD'ers tegen het lijf lopen

    Zo, verder ga ik in stilte deze leerrijke ronde volgen

    Succes verder!

    Groentjes

    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Toe maar weer..... een album.

      klinkt als een enciclopedie, alle delen moeten kopen terwijl je alleen de c nodig bent.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat heb ik eens gedaan, niet zo'n goede ervaring. Zie comment post 25...
      Enne... duur! Is te betalen, maar toch. Voor hetzelfde geld heb ik 960 liter grond. En perliet en gaas werken super.

      Die beurs gaat 99,99% niet door. Zie ik gewoon niet gebeuren.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Geen verzendkosten? Toen ik wou bestellen waren de verzendkosten per zak duurder als de zak zelf (ook bij het bestellen van meerdere).
Bezig...
X