Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 1x Amesia Haze, 1x Purple Haze, 2x Critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • GreenFuture
    commented on 's reply
    Waterfall420
    werd geadviseerd om na 2 weken echte bloei de pk te geven
    met de biotabs voedingslijn dan
    Naast de compost thea heeft biotabs geen andere echte bloeivoeding
    Last edited by GreenFuture; 18 June 2020, 19:06.

  • Waterfall420
    commented on 's reply
    GreenFuture
    Waarom PK zo vroeg geven? Is dit niet voor een latere fase van de bloei?

  • Waterfall420
    replied
    GreenFuture

    Heb je temperaturen van de vegetatieve fase opgenomen want ik heb gekeken in eerdere topics maar zie geen temp/Rv waarden.
    Is namelijk ook voor mezelf studie
    Ik zit nu in dag 16 van 12/12 als ik 600Boost gebruik ga ik ook al snel rond de 29 a 30 hangen. Is dit niet TE warm voor de plantjes? Meestal op warmere dagen dim ik even af naar 400 , airco staat ook klaar in case of emergency
    Ik hoor graag van U!
    Grt Waterval

    Leave a comment:


  • QnQ
    commented on 's reply
    Vergroot je inlaatcapaciteit, er moet meer lucht in.
    ----- het is trouwens dag 109 als je op 1 maart begonnen bent
    Last edited by QnQ; 17 June 2020, 10:32.

  • GreenFuture
    commented on 's reply
    inderdaad erg apart afgelopen dagen zelfs met lamp aan zelfs 32 33 geweest.
    heb al wat air coolers besteld op aliexpress.
    is pas sinds buiten 22 graden plus is
    de criticals en Amnesia zijn inmiddels gechopt alleen de purple is nu nog aan het afbloeien met 33 graden.....
    afzuiging staat al op zijn max dus zal niet weten hoe ik dit omlaag moet gaan krijgen
    Lamp staat wel op 600w Boost maar wil dit niet omlaag gooien
    Last edited by GreenFuture; 17 June 2020, 08:54.

  • Waterfall420
    commented on 's reply
    GreenFuture

    Ongelofelijk dat ze 30 graden aankunnen!
    Is dit al gedurende jou hele ronde zo?
    Grtz Waterval

  • GreenFuture
    commented on 's reply
    Ik heb niet het vermoeden dat de hoge temp zorgt voor problemen qua topvorming want ook ik ben dik tevreden over de toppen.....Thanks
    De Purple Haze is zeker een knaller en dat voor een huismerkzaadje van ik geloof wietzaadjes.nl die kreeg ik erg gratis bij de bestelling van 3 x Amnesia haze waarvan vermoedelijk door eigen schuld 2 niet ontkiemd waren. Purple blijft in Trichomes produceren wel erg achter met de rest maar daarin tegen zijn de toppen echt huge en heeft nog veel minder bruine haartjes/rijping als de rest dus die geef ik nog wel een dikke 4-5 weken.
    Die trichjes komen vanzelf nog wel

  • Wesley pipes
    commented on 's reply
    De hoge temp geen probleem voor topvorming? Zoals ik zie niet , mooie toppen hoor! Purple haze ook een soort die ik met tijd eens wil proberen , en zoals ik het hier zie , zet ik hem liever vroeger dan later

  • GreenFuture
    replied
    Dag 94

    Bij de Criticals en Amnesia Haze ben ik 4 dagen geleden gestopt met voeding geven, De Purple Geef ik om de dag licht de PK mee.
    De dames zien er erg ongezond uit maar daarin tegen zien de toppen erg sweety uit en ruiken erg lekker.
    De Criticals wil ik aankomende 2 weken nu op flush gaan zetten dus alleen maar licht afgezuurd water ph van 8,3 naar 7,0.
    daarna gaan ze op de kop gehangen worden, De purple geef ik nog een goeie 5 weken voordat die klaar is.
    Deze gaat nog een goeie 2-3 weken pk mee krijgen om de dag.

    Ik geef iedere dag zon 1,2-1,5 liter water per dame,
    Luchtvochtigheid zit tussen de 30-40% Soms 45% als het buiten regent bijvoorbeeld.
    Temperatuur was aardig hoog laatste dagen met lamp aan 30-31 graden en uit zon 24-26 graden

    Greetz

    03-06-20 alles.jpeg 03-06-20 Critical 1.jpeg 03-06-20 Critical 2.jpeg 03-06-20 Amnesia Haze.jpeg 03-06-20 Purple Haze.jpeg

    Leave a comment:


  • ganjagast
    commented on 's reply
    Ja kan je doen maar dan niet het maximale meegeven ondanks dat overvoeden stuk moeilijker gaat als wanneer je mineraal kweekt. Max dan weer minimaal etc. Ik doe liever om de beurt, dus alleen water dan weer voeding enz. (met BAC). Als je er echt zelf controle op wilt hebben ben je beter af met minerale voeding of bio mineraal.

  • GreenFuture
    commented on 's reply
    Denk dat het spoelbeurtje toch wel iets heeft geholpen ja Thanks voor de tip ganjagast

  • ganjagast
    commented on 's reply
    spoelbeurtje heeft wellicht geholpen
    Ook al geeft een voeding schema aan dat je mag voeden, kijk naar de plant. Als ze er gezond en vitaal uitziet mag je best wat minder meegeven als je bio kweekt en met mineraal kan je zelf een keer overslaan.
    Mooi knuppels

  • ganjagast
    commented on 's reply
    Additieven zijn in principe neutrale toevoegingen zoals silicium en bepaalde vitamines en eiwitten. Dan maakt het merk verder niet veel uit of dat het voorkomt in een bepaalde voedingslijn. Vaak staat het ook vermeld op de verpakking.
    Wat jij hebt, dat van GHE is meer een bodemverbeteraar/booster dacht ik zo, dit zou nutteloos wezen als je volledig mineraal kweekt, bio is wat anders maar kan zijn dat bepaalde merken niet in synergie werken waardoor je problemen kan krijgen.

  • GreenFuture
    replied
    Dag 85

    Weer bijna een weekje verder een tijd voor een kleine update

    Afgelopen 7 dagen heb ik als volgt voeding gegeven

    dag 78 Ma : 5ml pk op 4 liter, 1 liter per dame
    dag 79 Di : 6ml pk en 2ml orgatrex op 4 liter, 1 liter per dame
    dag 80 Wo : 6ml pk op 4 liter, 800 ml per dame
    dag 81 Do : 6ml pk op 4 liter, 1 liter per dame
    dag 82 Vr : 7 ml pk op 4 liter, 1 liter per dame
    dag 83 Za : 7ml pk op 4 liter, 1 liter per dame
    dag 84 Zo : Alleen water
    Alle keren een ph aangehouden van 6,5 - 6,8.

    Temperaturen waren met lamp aan 28-29 toen het van de week erg warm buiten was zelfd de 30 aangetikt
    met lamp uit is de temperatuur 19-20 graden
    Lucht vochtigheid redelijk stabiel 35-45 %
    gister met dat natte weer f de 50% aangetikt
    Nu begon ik me eigenlijk af te vragen of het niet beter is om om de dag voeding te geven of 1 x per week.
    Iemand suggesties/tips

    De dingen die mij opvallen is dat bij de Amnesia en Critical 1 die ik van de week geflushed/doorgespoeld heb de problemen geremd zijn.
    Bij de Critical 2 waarbij de zelfde problemen ontstonden en die ik niet geflushed/doorgespoeld heb zijn de zelfde problemen veel erger geworden.
    Verder zijn er een paar bladeren wat vergeelt bij de purple Haze maar niks schokkends.
    Ondanks deze problemen zijn de toppen echt lekker dik gaan zwellen Vooral de Purple Haze is echt een Sumo worstelaar aan het worden.
    De Amesia en Criticals lopen aardig gelijk op, Toppen hebben al aardig wat bruine haartjes en flink wat trichomes,
    Op de 420shop een betere scoop besteld dan ik nu heb dus ben benieuwd naar duidelijker beeld van de trichomes want kan dat met een 45x niet goed zien zonder de lens in de top te duwen.

    Ik geef de Amnesia en Criticals nog een 2-4 weken..... Wat denken jullie ?

    De purple haze is nog steeds dik aan het worden en hopelijk wordt die aankomende dagen ook nog lekker vettig van de trichomes,
    Er beginnen ook al enkele bruine haartjes te vormen.
    Ik geef de Purple nog wel een 6-7 weken....... Wat denken jullie ?

    Ik denk ook dat het verstandig is om de Amnesia en Criticals alleen nog water te geven met een ph van 6.5 - 6.8.
    De Purple wil ik nog een week of 2-4 bijvoeden.

    Filter....
    Ik heb een
    CanLite 425m3 koolstoffilter maar moet toch zeggen dat die niet altijd 100% geur vrij is
    Iemand suggesties voor een betere filter die wel 100% werkt..dan maar wat duurder.

    Ohja Ik heb de lamp vandaag ook op 600 boost stand gezet

    Ik hoop jullie weer wat leuk leesvoer bezorgt te hebben voor deze mooie dinsdag avond

    Tips en suggesties zijn wederom weer zeer welkom.
    zijn er dingen die ik nog kan doen of juist niet moet doen ?

    Ik ga de dames maar is van wat drinken voorzien, Daarna gaat een familie lid de grinder in,
    En vervolgens...

    Chillingzzzzzzzzz


    25-05-20 Alles.JPEG 25-05-20 alles zijkant.JPEG 25-05-20 Critical 1.JPEG 25-05-20 Critical 2.JPEG 25-05-20 Purple Haze.JPEG 25-05-20 Amnesia Haze.JPEG 25-05-20 Mix.JPEG


    Last edited by GreenFuture; 25 May 2020, 20:36.

    Leave a comment:


  • GreenFuture
    commented on 's reply
    ganjagast wat wordt er bedoeld met additieven ?
    Is dit zoals de lqiud seaweed die ik heb van GHE ?
Bezig...
X