Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

COB Tomaten tuintje 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    COB Tomaten tuintje 2020

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    inmiddels ben ik alweer een tijdje bezig met mijn huidige kweek en het lijkt me toch leuk hiervan weer verslag bij te houden.

    Omdat ik alweer 8 weken bezig ben zal ik eerst verlag doen vanaf het ontkiemen tot nu. En dan zal ik vanaf nu weer periodiek updates plaatsen.

    Tips en opmerkingen zijn zeer welkom.

    Lets Gooo!!!

    Set up:
    Secret Jardin DR90
    2 ventilatoren
    Afzuiger en filter
    kleine voorgroeipotjes
    18 liter potten + schotels voor onder de pot.
    Bluelab ph meter.
    4 x COB TGL star 60 3500K 55w p/s
    1 x COB TGL star 60 3000K 55w

    Voeding en aarde:
    Plagron light mix voor ontkiemen en zaailingen
    Plagron Batmix
    Plagron grow, bloom, power roots, vita race, green sensation en ph min.
    Bac CalMag 2.0

    Zaden:
    1 x G13 van Barneys
    1 x Blue Gelato van Barneus
    2 x Pineeapple van Barneys
    1 x Chocolope van wietzaadjes huismerk.

    Nu met de ellende van de Corona blijkt maar weer hoe fijn het is om je eigen wiet te kweken. Toch een geruststellend gevoel als je weckpotten mooi vol zitten .

    Zoals gezegd ben ik al een tijdje bezig. Op 27 januari ben ik begonnen met ontkiemen.
    Ik begin altijd met 5 planten waarvan ik de beste 4 af ga bloeien.

    20200204_215046.jpg

    Het ontkiemen heb ik gedaan met koffie filter en zakjes met een een sluiting. Nadat de zaden ontkiemd zijn heb ik ze in kleine potjes met light mix gezet.

    20200209_162823.jpg
    Dit zijn de plantjes na 10 dagen.

    Na ruim 2 weken heb ik de planten verpot. Dit was misschien wat aan de vroege kant. Ik heb namelijk toen teveel water gegeven waardoor ik vertraging opgelopen heb.

    20200221_172622.jpg
    20200228_205046.jpg vlak na de 1e keer toppen. In totaal ga ik 3 keer toppen zodat de tent bomvol komt.

    20200304_214240.jpg vlak na de 2e keer toppen.

    20200316_141951.jpg20200322_185215.jpg
    Weer een week later. De tent begint zich te vullen en de planten gaan nu de hoogte in.


    20200331_184941.jpg


    20200331_184923.jpg
    De pineapple in het midden is naar een vriend gegaan. Nu dus verder met de 4 beste.

    De klok gaat vandaag op 12/12. Het is inmiddels 1 april. De planten hebben dus een goede 2 maanden gegroeid. Lang wel... maar de stammen zijn mega dik en de tent komt helemaal vol. Ik ben tevreden.

    20200407_171611.jpg
    Ruim 1 week op 12/12. Nog eventjes en de TGL star 60 3000K kan ook aan. Deze hangt in het midden en zorgt voor een boost tijdens de bloei.

    Bovenstaande foto is een foto van vandaag. Ik ben dus weer helemaal bij. Ik zal proberen regelmatig updates te sturen.

    Mochten jullie vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik ze natuurlijk graag.

    voor iedereen sterkte.. hou de rust, in deze bizarre tijden. Help elkaar, net zoals op deze site!

    Attached Files
    Last edited by Spacende Hollander; 7 April 2020, 23:38.
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    #2
    Ziet er goed uit joh!
    En ik maar denken dat je het over
    tomaten plantjes hebt!

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Thanks Ipie!

      Haha de liefde voor tomaten is groot en de keuze was lastig maar viel uiteindelijk toch op groen.

    #3
    Kan samen. Staat er fris bij.

    Comment


      #4
      Mooi man nu gelijk alle lampen aan en knallen
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #5
        Dat ziet er goed gevuld uit, ga je volgen. Succes met de dames

        Comment


          #6
          Mooi hoor!
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #7
            Gaan mooi gelijk op, toch maar geen scrognet ?
            Lijkt me ook een beetje overbodig, er is weinig ruimte om te scroggen, zal dan hooguit ter ondersteuning zijn.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Spacende Hollander
              Spacende Hollander commented
              Editing a comment
              Dankjewel Q! Het scrognet ga ik inderdaad enkel gebruiken om te ondersteunen en de planten nog een beetje te verspreiden. Ik ben van plan om dit te installeren nadat de voorbloei voorbij is, over ongeveer een week. Ook wil ik dan nog een keer goed dieven.

            #8
            Mooie tomatenplantjes
            En een mooi begin van je kweek(verslag)!
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #9
              Ziet er goed uit sucses
              man

              Comment


                #10
                Thnx allemaal voor jullie leuke reacties!

                Momenteel twijfel ik lichtelijk. Ik heb de planten nog niet tegen beestjes behandeld en ik heb nog neemolie staan.

                Mijn idee is om de planten hiermee een paar keer te behandelen voordat de bloeiperiode begint. Ik wil dan 500 ml warm water mengen met 3 ml neemolie en 2 ml afwasmiddel. Dit laten afkoelen en dan vanavond op de planten spuiten.

                Zijn er ook kwekers die hiervan verstand hebben? Is dit een goed idee?

                Gebruik is preventief bedoeld. Heb nog nergens last van maar wil dat wel graag zo houden.

                Mijn kweekverslagen:
                https://tinyurl.com/yxmrfs8w
                https://tinyurl.com/y69gjs6g

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Als je nooit last van hebt. Waarom dan toch besproeien? Ik heb gelukkig ook geen last van beestjes, tot op heden. Dus ik zie zelf het nut niet van in om dan preventief te sproeien met neem olie

                  Van wat ik weet zou je dat met wasmiddel alleen op de toplaag willen hebben van je grond. Daar kunnen andere leden die dat wel doen meer over zeggen.
                  Last edited by ganjagast; 8 April 2020, 17:30.

                • Spacende Hollander
                  Spacende Hollander commented
                  Editing a comment
                  Ik heb wel een aantal keer last gehad van beestjes. En dan zijn ze zo lastig weg te krijgen waardoor ik het echt wil voorkomen nu.

                  Belangrijkste is voor mij dat ik het op de goede manier doe en de planten niet verpest. Volgens mij is dat gelukt. De planten staan er goed bij na de behandeling vanmiddag. Hen inderdaad ervoor gezorgd dat het goedje niet ver de pot in kon lopen.

                • ronnydev
                  ronnydev commented
                  Editing a comment
                  geleezen baking soda... eetlepel op lieter en dan sproeien beetje?... en dat is dus de bi carbonaaat.. als in eten

                #11
                Pas mixen als je het gaat gebruiken, eerst emulsie maken van de zeep en neem en dan pas met water. net voordat je het gaat gebruiken. Het spul kun je niet laten staan. Dat bezinkt weer enzo. Ik gebruik meestal geen ijskoud water.
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                #12
                Beter wat bladvoeding, waarom een chemokuurtje zonder ziekte?

                Comment


                • Greyvol
                  Greyvol commented
                  Editing a comment
                  Plant neemt het op en word minder aantrekkelijk voor beesjes. Neem olie vind ik niet chemisch al meurt het wel.

                • Spacende Hollander
                  Spacende Hollander commented
                  Editing a comment
                  Neemolie komt van de neemboom en is dus idd gewoon een natuurproduct. Het meurt idd wel zeg.. Maar hopelijk blijven de beestjes weg! Bladvoeding geef ik ook eens per week idd, vita race.

                #13
                Heb ook wel eens gelezen over silicium dit kun je op je gewas aanbrengen. Dit stukje heb ik gekopieerd: 'Het beschermt wietplanten namelijk op twee manieren tegen ongedierte en plantenziektes. Omdat het de plantencellen verhardt en verstevigt kunnen biologische ziekteverwekkers er veel moeilijker in doordringen.' zelf maak ik compost thee en ook dit heeft een goede werking tegen ongedierte

                Comment


                • Spacende Hollander
                  Spacende Hollander commented
                  Editing a comment
                  Ok Thx voor de tip. Daar ga ik eens naar kijken.

                  Compost thee, ja dat wil ik in de toekomst ook gaan maken, Daan. Dan ga je helemaal bio met een bodemleven toch?

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ook hier op JD staat al jaren een interessant topic over silicium. Ff zoeken

                #14
                Screenshot_20200408-235427_Gallery.jpg
                De stam van de G13 van Barneys. Ze gaat lekker
                Mijn kweekverslagen:
                https://tinyurl.com/yxmrfs8w
                https://tinyurl.com/y69gjs6g

                Comment


                  #15
                  Die stam ziet er stevig uit zal vast goed produceren.
                  ik ga idd wel biologisch alleen maak ik het allemaal niet te ingewikkeld, heb een paar auto's staan en ga straks weer voor een paar plantjes in de bush bush

                  Comment


                  • Daandaan
                    Daandaan commented
                    Editing a comment
                    dit jaar voor het eerst binnen wat staan, hoop dat het wat word. Vorig jaar 2 in de bush bush gepland waarvan eentje een succes was en de ander helaas te vroeg moest oogsten vanwege het weer. Al met al zeker de moeite ( eigenlijk plezier) waard.

                  • Spacende Hollander
                    Spacende Hollander commented
                    Editing a comment
                    Ok, dat doe je goed. Ik heb nu 3 zomers een poging gedaan en alles is mislukt behalve 2 planten. En die waren niet te roken, echt slechte buitenwiet. Was die van jou wel lekker ? En snap je punt, leuk om te doen.

                  • Daandaan
                    Daandaan commented
                    Editing a comment
                    Ja eentje was lekker die had een citrus smaakje en een goede 120 gram droog aan over gehouden.
                    Dit had ik uit zaad opgekweekt wat ik gevonden heb in een top wiet wat ik ooit eens had gekregen van een collega. Hij noemde dit toen candy kush. De 2e die ik te vroeg geoogst had ivm het weer was helaas echt niet te doen. Veel te nat geweest, deels top rot dus die heb ik als verloren beschouwen.
                    Als je een x een goed plekje hebt gevonden gaat alles vanzelf, af en toe stiekem kijken bouwd de spanning naar de bloei goed op. Vanaf het moment dat ze goed beginnen te ruiken word het helemaal duimen. Hoop dit jaar weer de zelfde spanningen te ervaren en daarna weer beloond worden met de aroma van een heerlijk buiten gerijpt plantje
                Bezig...
                X