Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koelkast Kweek! 1e kweek, 1e ronde!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Hier zijn de foto’s dan, oordeel zelf
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Knipperdeknip als het nodig is.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik zou nog niet gaan knippen hoor. Gewoon laten gaan, probeer het wat te buigen en binden evt. Ik vindt dat je nog wel wat ruimte hebt!
      Knippen is zeker weg, laten groeien is misschien weg!

      Je zou kunnen uitzoeken of het mogelijk is de lamp evt te dimmen? Licht is gewicht, maar het zou je wel wat meer controle kunnen geven.

      In mijn ogen valt het best mee

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat dus

    #62
    Knippen ben ik ook niet van plan, de lamp kan idd wel gedimd worden. Ik kijk wel gewoon aan hoelang het goed gaat. Als er toch plekken beginnen te verbranden probeer ik die delen weer wat terug te binden. Mocht dat niet lukken schroef ik gewoon het vermogen van de lamp 20/25% naar beneden.

    Comment


      #63
      Dag 67
      Dag 32, 12/12

      Hierbij weer een update over de lijdensweg van Dutchie’s koelkast
      We geven nog steeds lekker iedere dag 1L water met Coco A&B, Canna zym en Canna Boost. Afvuren doen we ook nog steeds tot 5,7. Ben al weken alleen terug aan het buigen, knakken en met van die jojo’s. Maarja het is al met al geen succes. Meerdere toppen al afgebroken, en stelen geknakt. We zitten nu 30cm van de lamp af, ziet er opzich nog niet erg verband uit. Als het begint te verbranden kan ik nog de lamp omlaag schroeven, ook krijg ik steeds vaker de nijging om ze er gewoon uit te rukken en in de groene bak te beuken. Echter denk ik ook soms wel is dat er evengoed nog wel een lekker wietje af kan komen. Het zal niet veel wezen maar toch...

      Heb ook nog een aantal vragen.
      Deze soort zou maximaal 140cm worden indoor, niet dus ondanks dat ze ook getopt zijn. Komt dit door de 5 weken groei, moet ik dit volgende ronde verkorten?
      Is het dat niet handiger om een andere soort te kiezen die kleiner blijft? Bijv de Mimosa EVO van Barneys Farm. Die staat indoor maximaal 90cm. Kan ik dan met die wel 4/5 weken groeien. Ik vind dat je wat langer groeien prettiger zodat het al echt een plantje is als je gaat toppen en scrog’en enzo
      Het is allemaal toch veel lastiger als ik gedacht had! Ondanks dat ik dit helemaal verpest heb, vind is het wel echt onwijs tot om te doen! Gelukkig heb ik de aankomende tijd weer wat tijd zodat ik JD forum weer lekker kan doorlezen met een bakje koffie!

      fijne avond iedereen en alvast bedankt weer!

      Comment


      • Dutchy
        Dutchy commented
        Editing a comment
        Ik wil best 3 weken voor groeien als ik dan betere oogst kan halen, alleen ik had nu met 3 weken plantjes die 17/22cm hoog waren. Ik kwam er niet zo goed uit hoe ik dan moest scrog’en en toppen, aangezien het net op 30cm moet hangen. Vandaar dat ik dus nu ook 5 weken gegroeid heb zodat alles tegen het net aan kwam. Achteraf had ik dat dus nooit moeten doen... Ik begrijp dat allemaal nog niet zo goed ga voordat ik volgende ronde ga beginnen nog maar is de dingen opzoeken waar ik nu moeite mee had/heb.

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ik denk, dat als je na 3 weken veg je lamp op 12/12 zet. Dat je planten in de 2/3 weken daarna nog zat doorgroeien om er een scrog van te maken. Maar ik snap je punt wel inderdaad. Het liefst schakel je pas over als je planten hersteld zijn van het trainen dat je doet. Zeker bij toppen ofzo. Maar denk dat je beter planten een beetje stress kan geven in de voorbloei dan tijdens de bloei hele boel te moeten snoeien en knakken enzo. Is een beetje timing, dat komt wel met ervaring. Ik heb trouwens nog nooit binnen gekweekt. Dus voor mij is het ook allemaal kweekverslagen theorie

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Een iets langere groei kan geen kwaad, groei is best belangrijk, daardoor wordt de plant vooral sterker en heeft ze tijd te settelen in de pot.
        Ik laat ze ook veel langer groeien, ik heb ongeveer 40x60cm scrogruimte per plant.
        De lamp gaat hier op 12/12 als ze nog onder het gaas zitten, of als de eerste tak 10cm boven het gaas uit komt. Dat verschilt per soort.
        Ik zet er geen tijd op, bij zaden is die tijd zo verschillend.
        Dat is iets van vroeger toen iedereen met dezelfde stekken kweekte
        Het is afhankelijk van wat de plant doet, en die groeit zoals het vastligt in haar genetica en afhankelijk van bodem en klimaat.
        Je kan niet alles plannen

      #64
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 5 photos.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dat is echt niet vol hoor!!

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Aansteller.

      • Dutchy
        Dutchy commented
        Editing a comment
        Hahaha, nee waren ze maar een stuk voller en een stuk lager

      #65
      AFjes in 3 literpotjes blijven klein.

      Comment


        #66
        Weer tijd voor een kleine update

        dag 81
        dag 46 12/12

        het is een beetje aankloten maar vol alsnog mag ik niet klagen, afstand tussen toppen en lamp is 28cm ze hebben absoluut last van de lampen, daardoor krullen de bladeren op de zijkanten. Maar voor een eerste keer met een aantal grote fouten valt het opzich allemaal mee. Ik denk toch dat ik wel wat lekker rookwaar eraf kan halen.
        PH Houden we stabiel op 5,7
        EC hebben we gister verhoogd van 2,0 > 2,2, sinds gister voeg ik PK 13/14 toe vandaar de 0,2 verhoging.
        Temperatuur is met lampen aan rond de 27,5, lampen uit rond de 20. Zie foto’s en oordeel zelf

        Groetjes Dutchie!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 9 photos.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment

        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Van de LV wist ik niet.. de LV is rond de 55% dus dat zou in principe goed moeten wezen toch?

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Perfect

        #67
        Als de toppen of anders last hebben van de warmte
        kun je ze ook wat buigen naar beneden toch?
        De bladeren sowieso niet verwijderen die kun je met
        3 vingers een knakje naar beneden geven.........

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Zit een beetje te denken aan de chemie ervan , als je silicium gebruikt, wordt de celwand versterkt, maakt het denkelijk moeilijker om er nog aan te buigen , en dan dacht ik aan een spray van root riot die je kan gebruiken weken voor je gaat stekken , om die delen klaar te maken. Mss bestaat er een spray die delen zachter kan maken ? Zou wel tof zijn...

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Vindt ik vreemd, dat is mij nog nooit gebeurd.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment

        #68
        Dag 91
        Dag 56 12/12

        Mini update, er veranderd weinig op een klein beetje groei na, temp lamp aan 26/27, uit 20/21. PH houden we nog steeds op 5,7, gister gestopt met pk13/14 dus vandaag de EC naar 1,6 Ipv 2,2. Wil we graag de laatste twee weken spoelen, alleen ik zou niet weten waar neer ik moet gaan spoelen, omdat ik geen flauw idee heb waar neer ze “oogst” klaar zijn
        ze staan nu precies 8 weken op 12/12, Barneys farm geeft aan 10 weken bloei, maar houdt dat in vanaf de eerste bloei verschijnselen of vanaf 12/12? Hieronder een aantal foto’s mischien chien dat een iemand daaraan kan zien hoelang ze ongeveer nog moeten staan?

        groetjes Dutchie en bedankt maar weer alvast!

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 6 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Vanaf pruikjes!! Dus nog 2 a 3 weken erbij.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Mooi kleurenpalet, njam njam

        #69
        Takketoelli De lichtbleek waar je nog niks van zag is zojuist gearriveerd hoor heb ze weer neer beneden gebogen hopen dat het niet verder gaat

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ikzelf tel altijd vanaf week 2,5-3 na omschakelen. Die van jou staan dus nu 5 weken in bloei. Ze moeten 10 volgens de boer. Tel daar maar zeker een week bij.
          Dus nog 5-6 weken waarvan de laatste 2 spoelen inderdaad!

        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Ahh duidelijk, dankje!

          Is dat altijd zo dat je 1/2 weken bovenop de aangegeven bloeitijd moet doen eigenlijk? Of heeft dat te maken met de verkoper/soort? Gewoon uit nieuwschierigheid

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Bij de meeste kwekers zeker. Licht ook aan het licht is mijn ervaring; onder de spectrabox is het minstens 1,5 week langer, onder de cobs klopt het vrij aardig.
          Er zijn er ook die precies op de aangegeven tijd oogsten, geen probleem. Ligt er aan hoe potent je de wiet wilt hebben he. Of je wilt wachten op helft ambere trichjes of niet.
          Je kunt er wel vanuit gaan dat je een goeie rookbaar wietje hebt als je op de aangegeven tijd oogst, maar wat langer vindt ik veel beter en lekkerder en stoneder...

        #70
        EFDEBA82-3D31-4CDD-B540-3DDBE33EFBD7_1_201_a.jpeg
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Unne Trich-tjekker!

          Een goeie camera gaat ook, telefoon?

        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          iPhone 11 Pro, maar ik vind het lastig te zien via telefoon.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Hmm, weet niet of dit handig is met de iphone 11 pro ivm die 3 camera's.
          Maar je kunt van die clip-up macro lensjes krijgen. Wellicht is dat genoeg om er wat van te maken.

        #71
        iPhone 5S met dit dingetje !!



        5ce7a0bebd7daa6ca679255b-large.jpg 08761E6C-7E01-4301-B161-B69EBA297D60_1_201_a.jpeg
        6ECF264E-8366-414E-9970-3134286EC44B_1_201_a.jpeg 8C1F470A-AA5E-4F92-86DF-D238F2E0F99D_1_201_a.jpeg
        DAB95572-41FD-441F-B6B0-81C149A55485_1_201_a.jpeg 6647D784-98F8-4119-A269-15C58426CECB_1_201_a.jpeg



        Remco.
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


        • eeltje
          eeltje commented
          Editing a comment
          echt ??? vind fotos van mijn 5s niet denderend hehe ik hoor het wel houdoe

        #72
        Dag : 114
        Dag : 79 op 12/12

        Kleine update!

        planten zien er vrij goed uit al zeg ik het zelf? Sommige bladeren verbranden wel door dat de lamp er toch te kort op hangt. Maar desondanks zien de toppen er wel redelijk uit denk ik? (Oordeel zelf) Ph houden we nog steeds op 5,7 en de EC verlagen we tot 1,6, ik geef nu nog : Coco A&amp;B en Cannazym. Van alle drie 2,5ml per liter water. Twee keer per week geef ik een paar ml Calmag mee in het water. Ik probeer met me telefoon camera te kijken of er al wat trichomen kleuren maar voor zover ik kan zien is alles nog helemaal wit? Ik denk dat ze nu nog een week of 3 moeten? Het is iig een leuke hobby, wel veel geleerd van deze eerst ronde!

        groetjes Dutchy!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ziet er zeer smakelijk uit! Heb nu een macro lensje op ali gekocht 2 euro wel maandje moeten wachten erop. Maar denk ik de enige manier om echt te weten wanneer je kan oogsten ...

        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Ja, ik ga ook maar is voor zo’n lensje kijken! Bedankt!

        #73
        Kleine update in deze hitte!

        Door de extreme temperaturen beginnen alle bladeren nu te vergelen Geen flauw idee of dit heel erg is of niet? Kan ik ze nu beter gaan knippen, of gewoon nog laten staan tot volgende week woensdag? Ik ben vanaf woensdag begonnen met spoelen. Ik spoel de potten door met 2,5L afgezuurd water. Alvast bedankt en rustig aan het zonnen

        Gr Dutchy!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 8 photos.
        Last edited by Dutchy; 10 August 2020, 09:00.

        Comment


        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Hahaha, oeps autocorrect

        • OmeKorpo
          OmeKorpo commented
          Editing a comment
          Wanneer ben je begonnen met spoelen? Het zou moeten kloppen dat de bladeren langzaam geel worden, alle reserves aan voedingsstoffen worden nu uit de plant ontrokken, precies het doel

          Ik weet helaas niet wanneer het normaal is dat de vergeling begint, na hoeveel dagen spoelen zegmaar.

        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Ben nu precies 7 dagen geleden begonnen met spoelen, alleen op dagen zoals deze loopt de temperatuur wel op tot 32/33 graden. De 4 losse lampen die in de hoeken hangen heb ik al uitgeschakeld om de temp enigszins een beetje redelijk te houden. We gaan het meemaken, nog een week te gaan!

        #74
        Bijna 11 weken bloei inmiddels toch?. kan niet lang meer duren. Hoe zien de trichomen eruit?
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Ja zoiets, ze zijn vandaag precies 13 weken geleden op 12/12 gegaan, dus echte bloei zal nu wel een week of 11 zijn ja. Trichomen geen flauw idee, heb vorige week een microscoop bestelt via Bol, maar die kwam in 2 stukken aan... moet dus nog even een microscoop o.i.d op de kop tikken. Ik denk dat ik ze volgende week woensdag om ga zagen.

        #75
        Goedendag!

        Sorry voor de weinige aanwezigheid afgelopen tijd, enorm druk gehad. Vorige week donderdag heb ik de planten omgehaald en geknipt! Verbaasde me over de enorme toppen aan de achterzijde van de koelkast! Deze waaren gewoonweg niet te zien door het oerwoud heen. Een leue verrassing dus, het verbranden/verbleken van de toppen is ook heel erg meegevallen, op een enkel topje na bijna geen toppen hoeven weg gooien. Vandaag alles is gewogen, ik heb geen flauw idee wat goed of niet goed is dus geen idee of ik mezelf voor joker ga zetten maar het eind gewicht is 299,3 gram precies. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. De wiet ruikt enorm sterk, moet hem nog proberen dus dat laat ik nog weten. Iedereen iig erg bedankt voor alle hulp, tips en tricks! Hieronder een foto van een top voor het beeld hoe de toppen er nu uit zien!

        Groetjes Dutchy!

        p.s wss komt er nog een verslag 2.0
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Als je dat met die 135watt lamp hebt gedaan, zit je op 2.1 gram per watt!!
          Goeie score.

        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Klopt! Maar naast de HLG-135 watt, hingen er ook 4 losse lampen bij van 18W. Eerste weken 4x 6500K en daarna 4x 2700k, dus in totaal aan watts hangt er in de koelkast 135W + (4x18) 72 = 207Watt
          299gr : 207W = 1,44 gram-watt. Dat is toch niet slecht voor een eerste keer?

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Heel mooi, goed dat je hebt doorgezet!
      Bezig...
      X