Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Phieeeeuw, ik weet geen titel. Kijk maar gewoon, knappe bink.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Phieeeeuw, ik weet geen titel. Kijk maar gewoon, knappe bink.

    Korting op 420shop
    Jawel, we zijn weer terug!Zambeza.
    De kweek is budget gericht, en Zambeza komt daar mooi op aansluiten. Niet de speciaalste soortjes, maar wel telkens goede resultaten mee behaald.
    Het zijn, na de evolutie van Darwin, 4x NYC Diesel en 5x Blueberry geworden. Ik had het liever omgekeerd gezien, maar het zei zo.

    Potgrond is terug m'n geheime recept. Wat wilt zeggen 1/3e DCM Kruiden en Groenten, 1/3e DCM Universeel en 1/3e Zaai en stekgrond van Aveve.
    Qua voeding ben ik aan het twijfelen geslagen. Ik wou graag eens Hesi voeding proberen, of terug overschakelen naar Dutch Pro. Maar deze bevatten beide veel flessen, en da's weer €50 voor wat voeding. Dus heb ik m'n restjes Plagron bijeengeschraapt en ga ik deze terug gebruiken.

    LR2 z'n topic over gele bladeren tijdens de oogst zette me wel aan het denken. Zoals gewoonlijk is het Terra Grow tijdens de groei en Terra Bloom tijdens de bloei. Maar qua booster, en/of ik deze wel ga gebruiken ben ik nog niet uit.
    Roots Juice doen we hier niet aan mee, en Pure Zym gebruik ik enkel die zeldzame keer dat ik er eens aan denk.


    En dan nu... de dames!

    De Blueberry's groeide in het begin een pak sneller dan de NYC Diesels, maar ondertussen is dat wel gelijk. Het grote verschil tussen de 2 is dat de Blueberry zich perfect leent voor te scroggen, terwijl de NYC een taaie stam is met weinig vertakkingen.
    Bij de BB's is er 1 dame die wat bladproblemen vertoonde. Eerst heb ik voor deze dame gewacht met groeivoeding, maar dat veranderde er niets aan. Probleempje met Kalium ofzo?
    Bij de NYC's is er 1 dame die zichzelf topt (al is dat niet de eerste keer dat ik dat zie), en 1 dame met een vorm van TMV (had ook een grote achterstand) en 1 dame met een heel vreemd probleem (zie foto's).

    De dames kwamen boven op 21/03, en zijn wat traag op gang gekomen. Op 15/04 heb ik ze op 12/12 gezet. Het was een twijfelgeval, de dag ervoor dacht ik nog dat het te vroeg was om over te schakelen, de dag erna vond ik het al te laat.
    Sindsdien krijgen ze dus ook wat Terra Grow mee, behalve die speciale BB. Bij deze wacht ik nog even af.


    De dames op 12/04
    mini_twaalfvier.jpg mini_twaalfvier2.jpg

    Enkele dagen later (17/04)
    mini_IMG_20200419_005929.jpg mini_IMG_20200419_010222.jpg mini_IMG_20200419_010110.jpg

    De Blueberry's (tweede foto is het raar geval).
    mini_IMG_20200419_005954.jpg mini_IMG_20200419_005945.jpgmini_IMG_20200419_010139.jpg

    Dit heb ik nog nooit gezien...
    mini_IMG_20200419_221527.jpg mini_IMG_20200419_010149.jpg

    TMV?
    mini_IMG_20200419_010157.jpg mini_IMG_20200419_010210.jpg

    Maaaaar... Al bij al doen ze het tot nu toe heel erg goed. Flinke dames, ondanks de mindere NYC Diesel.
    Toen ik de zaden kreeg leken deze zeer vers, en de Blueberry zaden leken me heel erg oud. Zo zie je maar dat je aan het zaadje niets kun zien.


    PS: M'n excuses voor de afrateling, ik heb daarstraks namelijk wat spacekoek gegeten, snapt u.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Ik schuif me stoeltje erbij sucses man

    Comment


      #3
      Succes!
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #4
        Succes. Kijk graag mee

        De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

        Comment


          #5
          Ik sluit me aan bij de rest en pak ook een stoel erbij. Heel veel succes!!
          Last edited by Brandnetel; 20 April 2020, 21:16.

          Comment


            #6
            Netjes.

            Comment


              #7
              Ja dit heb ik nodig, ik kijk mee
              Mooie dikke bladeren, worden ongetwijfeld overheerlijke bloemtrossen!
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #8
                Succes deze ronde Modest
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                  #9
                  Succes ermee. Blij dat die lumii het nog altijd goed doet.

                  Comment


                  • Modest
                    Modest commented
                    Editing a comment
                    De Lumii is een nieuwe, wel exact hetzelfde model (al hebben ze wel een upgrade gekregen).
                    De vorige kreeg kuren op 600W boost, en dat vertrouwde ik niet meer. Dan een nieuwe aangeschaft, en deze had exact hetzelfde.
                    Was nog in garantie, dus terug een nieuwe gekregen van Greensell. Qua electro is alles vorig jaar vervangen, tot op de torin en Davin toe.

                    Wil al heel lang overschakelen op LED, maar zie door de bomen het bos niet meer.

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    En deze heeft geen kuren ?

                  • beowulf
                    beowulf commented
                    Editing a comment
                    Ahzo. Heb zelf nooit die boost gebruikt. Setje cobs

                  #10
                  Fijn om te zien dat er wat volgers zijn!

                  Jammer genoeg valt er weinig spannends te vertellen, aangezien de dames heel erg goed voor zichzelf zorgen.
                  Ik moet zeggen dat ik de dames deze ronde heel weinig aandacht geef, enkel om de dag wat tijd voor water te geven en te scroggen.

                  De Blueberry doet het opvallend goed, groeit echt als een speer. De NYC doet het ook goed, maar die zit wel toch met rare speciallekes hoor.
                  De TMV dame (zie foto's) is zowat het heftigste geval van TMV dat ik al tegen kwam. En een andere dame (zie foto), die dat zichzelf splitste, heeft op een andere tak 4 i.p.v. 2 scheuten. Dat worden dus 2 hoofdtoppen in elkaar .

                  Qua temperatuur heb ik heel erg veel geluk tot nu toe, de waardes blijven mooi tussen de lijntjes, zowel met de lamp aan als de lamp uit. LV mocht wat hoger zijn, maar daar is weinig aan te doen.
                  Dat m'n waterton al 2 maanden droog staat maak ik me anders wel enorme zorgen om. De wereld is om zeep mannen!

                  Ohja, het blijkt trouwens wel dat beide dames echt niet zo geschikt zijn voor te scroggen. Vooral de NYC is enorm stijf, met al 2 afgebroken takken tot gevolg.
                  M'n scrogtechniek is nu ook slechter dan vroeger. Nu trek ik de planten (nadat ik ze heb getopt) onder het net door en verspreid ik zo alle toppen een beetje.
                  Vroeger bond ik de takken vast aan het net vanaf de moment deze hoog genoeg waren en bond ik deze dagelijks extra vast. Was meer werk maar gaf ook een beter resultaat.
                  Misschien wat slecht uitgelegd, maar zo is het toch een reminder aan mezelf om het volgende keer terug anders aan te pakken.

                  mini_IMG_20200426_215357.jpg mini_IMG_20200426_215404.jpg mini_IMG_20200426_215411.jpg mini_IMG_20200426_215416.jpg mini_IMG_20200426_215520.jpg
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                  • kroket
                    kroket commented
                    Editing a comment
                    Mooi vol, de bloei mag beginnen

                  #11
                  Toch een aardig net vol ondanks deze niet zo ideale soorten
                  Hoe ging de training hiervoor in zijn werk?
                  Zou vernevelen in een tent geen hulp kunnen zijn bij een te lage lv, ik neem aan dat het de planten toch deugd zou doen? Heb je een idee hoev water je juist geeft?

                  deftig aan het lezen tegen dat het mjn indoor toer is en wat skuff geschud en gerookt

                  Ja wi stap voor stap thanks
                  Veel succes kijk uit naar die toppen v beide soorten
                  ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                  Comment


                  • Modest
                    Modest commented
                    Editing a comment
                    Hehe, moeilijk uit te leggen. Hiervoor bond ik om de 2 dagen alles vast aan het net. Nu trek ik alles onder het net door zonder te binden. Heeft als voordeel dat het iets minder werk is en ik achteraf wat kan bijsturen. Maar als nadeel heeft het dat het iets minder 'strak' is als een vaste scrog.

                    Vernevelen mag trouwens enkel met de lamp uit, dus dat haalt niet veel uit.

                    Qua water geef ik er de eerste 2-3 weken amper. Enkel om de grond wat vochtig te houden. Daarna bouw ik op van 30cl tot nu 50cl om de dag. Tijdens de bloei drinken ze meestal terug wat minder. Hangt heel erg af van plant tot plant.

                  #12
                  Dat ziet er veelbelovend uit. Niet slecht, toch?

                  Comment


                    #13
                    Met maar 3 weken groei zit het net toch echt wel mooi vol man
                    daar zit ik dan me mijn 7 weken voorgroei

                    Comment


                    • Modest
                      Modest commented
                      Editing a comment
                      3 Weken tot dat ik omschakel. De effectieve bloei begint nu pas, rond ongeveer 7 weken.

                    #14
                    Jawel, even een snelle update.
                    Zoals ik al zei besteed ik deze ronde weinig aandacht aan de dames, en tot dusver lukt dat best goed.

                    21/03: Kopje boven (0 weken)
                    15/04: Omschakelen naar 12/12 en 600w (3,5 weken)
                    08/05: Start bloei (7 weken)


                    Een week geleden heb ik nog wat zitten binden, maar ik merkte dat ze niet meer groeide. Dus ben ik gestopt met binden, maar nog wel even Terra Grow blijven geven.
                    Tot dusver hebben ze dus al een een goede 3 weken groeivoeding gekregen, opbouwend van 1ml naar 2ml/L.

                    Vandaag heb ik beslist dat ze in bloei zijn. Jawel, zelf beslist. Sommigen hadden al een week geleden gezegd dat het bloei was, maar ik zeg het nu pas.
                    Maar... nu komt de stress pas. Ik moet gaan beslissen wat ik geef als bloeivoeding en eventuele booster. LR2 z'n topic over bloeivoeding en gele bladeren hebben me aan het nadenken gezet.

                    Komt erop neer dat de gele bladeren tijdens de bloei (die wij 'herfst' noemen) komen door een te hoge toevoeging van fosfor, waardoor de plant geen stikstof meer kan opnemen.
                    Nu zijn er 3 opties:

                    1. Enkel Terra bloom geven als bloeivoeding, en geen booster. Maar dan heb ik wel kans op een zwakke oogst.
                    2. Terra bloom + Green Sensation. Gewoonlijke combinatie, maar dan maak ik heel veel kans dat alle bladeren weer geel worden.
                    3. Terra bloom + PK 13/14. Het spreekt een beetje LR2 z'n topic tegen, maar hier heb ik het vroeger wel gebruikt zonder gele bladeren.

                    A. Als je achteraan de flesjes gaat kijken leer je best veel bij. Eigenlijk zit in de Terra bloom een goeie combinatie van NPK voor in de bloei, dus in principe zou dit, zonder booster, perfect moeten werken. En dan is booster enkel een extraatje die je (eventueel) een iets grotere oogst kan geven. Maar wel met gele bladeren, dus of dat die groter is of niet weet je eigenlijk niet/kun je onmogelijk vergelijken.

                    B. Terra bloom + GS geeft hier eigenlijk altijd problemen. Eerste weken van de bloei verloopt alles goed, en vanaf dat je met GS start worden de bladeren snel geel. Bladeren zijn de zonnepanelen van de plant, dus met gele bladeren krijg je een mindere oogst. Ik heb soms ook het gevoel dat ze de laatste weken stilvallen door de gele bladeren, terwijl ze dan volop zouden moeten zwellen.

                    Als je de NPK + aanwijzingen van GS grondig leest merk je dat er wordt aangeraden om GS te gebruiken als volledige dosis, en dan (m.b.v. een bij mij ontbrekende EC-meter) Terra bloom toe te voegen tot de gewenste EC-waarde is bereikt. Eigenlijk is dus GS een samenstelling van PK 13/14 en Sugar Royal (en nog wat toverdrank) in 1 flesje, en moet je, indien mogelijk, nog een beetje extra Terra bloom toevoegen. Zou kunnen werken indien je een EC-meter hebt, en goed in het oog houdt dat je stikstof waarde hoger blijft dan je fosfor waarde. Al denkt Plagron hun 'filosofie' daar anders over. Hoe meer ik er over lees, hoe meer ik het gevoel heb dat Green Sensation een beetje het waardeloze paradepaardje is van Plagron dat ze met een hele handige copywriter aan de man proberen te brengen.

                    C. Terra bloom + PK 13/14: Het spreekt het gele bladeren topic een beetje tegen, maar eigenlijk lijkt het me logischer indien dit als 'extra'tje' wordt gezien. Gewoon dus de dosis Terra grow toevoegen, en dan, indien gewenst, een klein beetje aanvullen met PK 13/14 om extra 'stimulans' te geven. Plagron zegt nog van hun duur flesje suikerwater te gebruiken, maar da's quatch.

                    Maar dus... Geen idee wat te doen. Ik ben geneigd om terug eens een flesje PK 13/14 te kopen, maar heb geen zin om achteraf de deur tegen m'n gezicht te krijgen, en een gele oogt te hebben. Maar wie niet waagt... Heeft 420shop geen gratis testertjes meer van GS? Dan koop ik een flesje PK en kan ik vergelijken .


                    Terug naar de planten! Ik geraak nogal snel afgeleid, ghehe. Ik hou het kort.

                    Weinig boeiends te vertellen. Sinds een week beginnen ze plots heel erg snel in de bloei te geraken. Eerst kwam de Blueberry, en enkele dagen erna volgde de NYC Diesel.
                    De Blueberrys doen het eigenlijk al van in het begin zeer goed. De NYC's kwamen wat trager op gang maar haalden het wel in. Enkel de TMV dame blijft zeer mager, maar dat wisten we. Vrouwen met AIDS gooien we ook niet in de vuilbak.

                    De Blueberrys zijn veel voller dan de NYC's maar ze hebben wel een vreemde eigenschap die ze delen, namelijk de dubbele hoofdtop. Ik krijg het niet heel erg duidelijk op foto, maar sommige takken, bij beide soorten, lijken samen te plakken en geven dus 2 aparte toppen die er 1 grote gaan vormen. Siamese tweelingen lijkt het zo.

                    Enkel is er nog 1 NYC die wat vreemde bladeren heeft (zie foto), maar geen flauw idee wat dat is.

                    Tips voor de booster, wel of niet, en welke dan, zijn zeker welkom. Had misschien toch beter eens die HESI voeding geprobeerd deze ronde. Al is dit wel lekker budget .
                    mini_IMG_20200508_215132.jpg mini_IMG_20200508_215213.jpg mini_IMG_20200508_215256.jpg mini_IMG_20200508_215138.jpg mini_IMG_20200508_215231.jpg mini_IMG_20200508_215322.jpg mini_IMG_20200508_215313.jpg mini_IMG_20200508_215345.jpg

                    Zoals je kunt zien zijn de varenrouwmuggen ook weer terug. Maar gelukkig blijft het tot dusver wel beperkt.
                    Weet trouwens iemand welke dier mijn paprika's en struikbonen zit aan te vreten? Dit jaar geen slakken te zien, wel opvallend veel bladluizen (en al hele dikke) en mieren. Maar ja, die hebben samen een deal gesloten. Eerst dacht ik dat het mieren waren die stukken uit m'n bladeren vreten, maar deze ochtend vond ik deze knapperd. Al denk ik dat het een zwangere dame was. Ofwel is ze gestorven tijdens het knabbelen aan m'n bonen, ofwel heeft m'n kat ze gevonden, en heel precies met z'n tanden rond de stengel klaar gelegd voor mij.

                    mini_IMG_20200508_123650.jpg mini_IMG_20200508_123630.jpg
                    Stap voor stap geraken we er wel.

                    Comment


                    • Wesley pipes
                      Wesley pipes commented
                      Editing a comment
                      Misschien nog sugar royale erbij , werkt perfect met bloom en pk13/14 samen in plagron lijn? Toen ik las dat npk 9-0-0 was verschoot ik wel.. of zit dit ook in de gs , alles in 1?

                    • Modest
                      Modest commented
                      Editing a comment
                      Wesley Pipes: da's idd wat ik zeg. GS is een samenvoeging van PK 13/14, Sugar Royal en wat toverdrank. Die NPK 9-0-0, wat bedoel je daarmee?

                    • Wesley pipes
                      Wesley pipes commented
                      Editing a comment
                      Dit nog niet gezien sorry , de waarde van sugar royale alleen is 9-0-0 dus enkel stikstof , en zeer hoog. Vind ik raar om toe te voegen net wanneer de plant er minder nodig heeft, ofwel is dit voor de strek in de voorbloei misschien ook ?

                    #15
                    Mooie update!

                    das een dikke muis zeg
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                    • Modest
                      Modest commented
                      Editing a comment
                      Als ik me niet vergis is dat een rat. Muizen zijn hier ook volop, maar dan enkel spits- en bosmuizen. Mooie beestjes.
                  Bezig...
                  X