Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

200W lamp met een 90 x 90 cm tentje. White widow - eerste poging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 200W lamp met een 90 x 90 cm tentje. White widow - eerste poging

    Korting op 420shop
    Tentje staat hoor.

    Plan? Plan is wat ik vaak dan weer vergeet. Plan is om zelfvoorzienend te zijn. Ik rook een gram per dag, op die twee weken na dat ik denk dat nuchter zijn een moraal is. Dat dus. Er valt voor mij wel wat te halen om zelf te verbouwen. Eerste plan is 9x11 liter potten met white widow die ik niet wilde, maar inmiddels wel bezit. De tent staat.

    Secret jardin DS 90x90
    Meest goedkope inline 125 venitlator
    Secret jardin draaiende ventilator
    9x11 liter potten met lekbakje
    temperatuurmeter en lv
    tijdklokje
    nette schakeldoos met overspanningstop
    LED spectrabox 300 BB, of zo. LED zijn samsung lampjes voor de agricultuur, 165W in totaal met wit spectrum. De lamp is passief gekoeld, dus geen ventilatie nodig.

    De inline ventilator en de draaiende ventilator vragen allebei 20W, met zijn 2en dus 40W. In principe draaien die 24 uur per dag, met zijn beiden. Met 9 plantjes ga ik 3 of vier weken groeien voordat ik in de bloeifase ga. Dat betkent de eerste 3/4 weken een extra 16 uur 165W maximaal. Waarschijnlijk minder, want de lamp kan ik van 10%-100% integraal regelen.

    Vandaag ben ik van Eneco naar Oxxio overgestapt. Dat scheelt me nu 7 euro per maand, maar dat is dus zonder deze tent. Mijn plan is om volgend jaar tot de conclusie te komen, dat overstappen van electra leverancier het waard is.

    Zodra ik de potten heb, een vervolg. Plan is om ergens begin augustus te oogsten.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ik ben toch wat huiverig om meer dan 5 planten te zetten. Heb jij dat niet?

    Succes
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Cammadorgrows
      Cammadorgrows commented
      Editing a comment
      Dat heb ik ook ja, stel dat ze binnen komen kijken

    #3
    Vind 200w led weinig voor een 90 x 90. Dit baseer ik ook alleen maar van wat il momenteel heb gelezen. Ben zelf aan mijn eerste kweek dus who knows.
    post af en toe een keer een update, is altijd leuk

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Kan ik beamen is niet voldoende voor de groei misschien net maar voor de bloei is niet alles belicht.
      Succes verder

    • Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      200 watt is een mooie lamp voor in een 60x60 in een 90x90 ga je het er idd niet mee redden, dan moet je toch minimaal aan 400watt gaan denken wil je er iets "fatsoenlijks" afhalen

    • kapsalon
      kapsalon commented
      Editing a comment
      Ik heb 200 watt op een vierkante meter gebruikt en er 130 gram uitstekende wiet vanaf gehaald. Meer dan genoeg. Op 60x60 is 50 watt uitstekend, ik kreeg prima planten.

    #4
    Hoi,

    Met die oppervlakte en lamp kun je met 4 plantjes (foto's) in 18L potten net zoveel resultaat behalen.

    De beperking zit hem in je lamp... Als je meer wattage uit de muur gaat trekken met een krachtigere lamp bijvoorbeeld (mits goede verdeling van het licht), kun je met die oppervlakte een mooie sea of green maken om je gram per dag te halen...

    200watt LED en 200gram droog zou al fantastisch zijn en een mooi streven.

    Succes man!

    Comment


      #5
      Oorspronkelijk geplaatst door Tomaten View Post
      Ik ben toch wat huiverig om meer dan 5 planten te zetten. Heb jij dat niet?

      Succes
      Nee, is een gotspe:
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...5-planten-2020
      Oorspronkelijk geplaatst door Sp4ceman View Post
      Hoi,

      Met die oppervlakte en lamp kun je met 4 plantjes (foto's) in 18L potten net zoveel resultaat behalen.

      De beperking zit hem in je lamp... Als je meer wattage uit de muur gaat trekken met een krachtigere lamp bijvoorbeeld (mits goede verdeling van het licht), kun je met die oppervlakte een mooie sea of green maken om je gram per dag te halen...

      200watt LED en 200gram droog zou al fantastisch zijn en een mooi streven.

      Succes man!

      Comment


      • Sp4ceman
        Sp4ceman commented
        Editing a comment
        Ik begrijp de overweging hoor!

        Hier is het ook de sport om zo min mogelijk te spenderen en te gebruiken.

        Lekker je ding doen. Je merkt vanzelf wat wel en niet voor je werkt. Have fun trying it!

      #6
      Aangezien je 200 watt totaal hebt,light en ventilatie, had je mischien beter voor een 60 x 60 kunnen gaan? Dan helpt het mylar (neem aan dat de binnenkant van je tent met Maylar is bekleed) wat beter light te reflecteren en zo ook te optimiseren.
      Om een beter idee van light/spectrum etc te krijgen zou je het youtube canaal van Migro light moeten bekijken. Ook is dr.Bruce Bugbee een expert op gebied van light en planten.

      Wees voorzichtig, iedereen is expert en meester grower als je een beetje online begint te lezen.
      Het zou een zonde van je tijd zijn om iets aan te leren wat duidwerkelijk niet correct is.

      Comment


        #7
        Dat is niet nodig. Ik ben ingenieur en ik heb me wat verdiept in de specs. Of het gaat lukken? Wie weet.

        Comment


          #8
          Goedkope drugbomen kweken en zelfvoorzienend zijn. Mooi toch. Knalle met die lamp en veel succes!

          Comment


            #9
            Ok,
            Gestart! Onderstaand het schema met de doorlooptijd en de maximale kosten erbij. Als het uitloopt, meer kosten, maar ik heb nog wel een week of 1,2 ruimte in dit schema:
            Theorie
            Eenheid Teller Toestand Datum Aditieven Controle waarden Lichtbron Licht aan Licht uit Daltarief* Normaal* Tarief dal Tarief normaal Kosten
            Week 1 zaadje 11-mei geen voeding geen ph / ec controle daglicht nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt
            Week 2 zaadling 18-mei geen voeding geen ph / ec controle daglicht nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt
            Week 3 vegatief 25-mei geen voeding geen ph / ec controle 16/8 19:00 11:00 18,28 11,4 0,19731 0,21222 € 6,03
            Week 4 vegatief 1-jun geen voeding geen ph / ec controle 16/8 19:00 11:00 18,28 11,4 0,19731 0,21222 € 6,03
            Week 5 vegatief 8-jun geen voeding geen ph / ec controle 16/8 19:00 11:00 18,28 11,4 0,19731 0,21222 € 6,03
            Week 5 vegatief 15-jun geen voeding geen ph / ec controle 16/8 19:00 11:00 18,28 11,4 0,19731 0,21222 € 6,03
            Week 6 bloei 22-jun controle 12/12 23:00 11:00 16,64 7,3 0,19731 0,21222 € 4,83
            Week 7 bloei 29-jun controle 12/12 23:00 11:00 16,64 7,3 0,19731 0,21222 € 4,83
            Week 8 bloei 6-jul controle 12/12 23:00 11:00 16,64 7,3 0,19731 0,21222 € 4,83
            Week 9 bloei 13-jul controle 12/12 23:00 11:00 16,64 7,3 0,19731 0,21222 € 4,83
            Week 10 bloei 20-jul controle 12/12 23:00 11:00 16,64 7,3 0,19731 0,21222 € 4,83
            Week 11 bloei 27-jul controle 12/12 23:00 11:00 16,64 7,3 0,19731 0,21222 € 4,83
            Week 12 bloei 3-aug controle 12/12 23:00 11:00 16,64 7,3 0,19731 0,21222 € 4,83
            Week 13 bloei 10-aug controle 12/12 23:00 11:00 16,64 7,3 0,19731 0,21222 € 4,83
            Week 14 bloei 17-aug controle 12/12 23:00 11:00 16,64 7,3 0,19731 0,21222 € 4,83
            Week 15 oogst/drogen 24-aug nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt
            Week 16 cure 31-aug nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt
            Week 17 cure 7-sep nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt
            Tot 22 juni ongeveer kan ik dus eens goed na gaan denken over voeding en/of andere nodige correcties.

            Het water hier is ontzettend kalkrijk. Ik verwacht dat dit een probleem gaat opleveren. Simpele oplossingen?

            De zaden zitten in het koffiefilter en hangen in de kast. Over een dag of drie volgen foto's. 9x:
            https://www.zamnesia.nl/zamnesia-see...feminized.html

            Zamnesia levert me dus niet wat ik wil. Dan komen we overeen dat ik wat meer zaadjes krijg, maar 2 dagen later gooien ze de zaden in de aanbieding (nu dus in de aanbieding)!!!! Zamnesia, eenmalig dat ik bij jullie heb gekocht! LOL

            * Is het aantal KiloWatt per week

            Comment


            #10
            Wauw wat een tabel.

            Veel succes alvast!

            En om het kalk uit je water te krijgen misschien gewoon zo'n waterfilter, die mensen hebben om zuiver water te drinken of zelf bruisend water te maken. Ik weet niet of deze dingen echt werken, ik gebruik het zelf niet maar een vriend van mij wel.

            Comment


            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              Sp4ceman , ik ken alleen de ph-waarde op het moment, 8,08 zou dat moeten zijn volgens het waterbedrijf. Ik ga maar eens nadenken over een meetapparaat.

            • Sp4ceman
              Sp4ceman commented
              Editing a comment
              Ah ja!

              Maar of het echt voor problemen gaat zorgen (de kalk) weet je alleen als je het probeert. Je zorgt toch dat je pH op orde is? Wat voor voeding gebruik je? Het hoeft niet ingewikkeld te zijn hoor. Succes

            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              De grond heet nu een pH van ongeveer 6. Dit zou nog wat mogen stijgen, maar ik meet op het moment niet tussentijds. Ook heb ik van die pH strips waar ik eerst maar eens mee wil gaan meten als ze in de grote pot zitten .

              Mooie apparaten hoor, die (digitale) meters, maar niet goedkoop.

            #11
            Succes met je project!
            Mijn setup is zo goed als hetzelfde, ik ga voor de viparspectra R450 (210W) in een SJ DR90

            Je buisventilator al getest? Valt ie mee qua geluid? Want daar ben ik nog niet aan uit!

            ​​​​​

            Comment


            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              De buisventilator heeft al een paar dagen gedraaid, omdat ik wilde weten wat de temperatuur en luchtvochtigheid is gedurende de dag. Het is een "Garden HighPro ProLine Inlinefan 125mm", goedkope meuk en dan ook nog een goedkope afzuigslang erbij.

              De afzuiging maakt 48dB geluid op 1 meter afstand (zelf gemeten, de specificaties geven iets lager aan). De afzuigingsbuis heb ik met een minimale bocht, zodat er geen licht via de buis binnenvalt en het geluid zo laag mogelijk is. Deze setup is voor de eerste keer te doen. Je hoort het niet buiten en ook nauwelijks buiten de kamer waar de tent staat. Maar zacht is anders, vergelijk het met een keukenafzuiger op standje 2.

              Wanneer ik groeien van de plantjes leuk vind en het succesvol is, dan is de buisventilator de eerste die vervangen zal worden. Dan wordt het een Soler & Palau (of ander Duits kwaliteitsmerk).

            • eeltje
              eeltje commented
              Editing a comment
              hehe heb dezelfde ventilator wanneer ik me hoortoestellen uitlaat hoor ik ze niet haha.

            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              Tot nu ben ik er zeer tevreden mee

            #12
            de Soler & Palau Buisventilator TD-250/100 Silent zal zeker stiller zijn !!


            Comment


              #13
              Deze wiet dus

              IMG20200513090946[1].jpg
              Kartonnen beker zaadling methode. Werkt ook met tomaten.

              IMG20200515225024[1].jpg

              8 vd 9 laten hun kopje boven het maaiveld zien. Nog een dag of twee en dan maar naar het tentje.
              Attached Files

              Comment


                #14
                Goed bezig man!

                Als je nog geen meters heb... Laat het dan even los voor nu.

                Wat voor bodem(mix) gebruik je?
                Vertrouw daar op.

                En lekker gaan!

                Comment


                • WittiW
                  WittiW commented
                  Editing a comment
                  Vooralsnog wat van ik vorig jaar over heb aan potgrond (was voor kruiden en tomaten), aangevuld met AH en Plus mix. Het is turfgrond, tot de plant echt wat volume heeft, is dat mijn zorg niet. PH is dat wel een beetje en ook kalk. Tot de bloei zal ik de PH af en toe verlagen met wat citroen of azijn.

                • Sp4ceman
                  Sp4ceman commented
                  Editing a comment
                  Klinkt als een plan! Top

                #15
                happyhappy.jpg

                Comment

                Bezig...
                X