Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

200W lamp met een 90 x 90 cm tentje. White widow - eerste poging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Het valt me altijd op, dat natuur een voorkeur heeft voor oneven. 3 - 5 - 7 - 9 - ....

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      https://youtu.be/Fut0_xU9M6g

      Dusse....Sheldon is ook makkelijker dan Takketoeli

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Niet te geloven!!!
      Dat lijkt er verdomd veel op ja! Ik ben in ieder geval niet alleen, en Sheldon is de man

    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Bij mij blijft het erbij dat ik zelfs in een netje mandarijnen tel of ze oneven zijn :+

    #47
    Update:
    - groeit als gras
    - problemen onderin. Teveel voeding, te weinig, teveel water, te weinig, teveel specifieke stoffen (calcium, stikstof, magnesium, natrium etc) of te weinig. Voorlopig kijk ik het even aan.

    overzichtje
    IMGP3508.JPG

    problemen onderin (met name linksvoor, maar 3 vd 4 planten kent wel een paar gele bladeren)
    IMGP3509 (2).JPG

    dichterbij
    IMGP3510.JPG

    IMGP3512.JPG

    de top
    IMGP3513.JPG

    en dichterbij
    IMGP3517.JPG

    Temperatuur is dik in orde (tussen 23 - 26C), de luchtvochtigheid is wat hoog (50 - 60%). Ik geef nog steeds niet veel water, ik denk dat ik wat meer moet geven. Ik geef nog steeds minder dan de helft van de geadviseerde voeding. Ik zuur nu af naar ongeveer 6,3PH. Ik zit nu 9 dagen op een 12/12 schema.

    Comment


    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Jamzieman, je had gelijk hoor. Dan luister ik ook. Ik heb nog 5 plantjes in mijn huis die nu langzaam doodgaan. Geen kans om die te redden de komende 9 weken....

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Buiten zetten!

      Slaapkamer op het zuiden!?

    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Helaas, wordt de kliko morgen. Strekken als een malle en veel bladverkleuring

    #48
    Ander macro lensje, een tamron 90mm, veel makkelijker om mee te werken, dat wel. Maar dan snap je ook je eigen onvermogen:

    1 linkerkant
    IMGP3518.JPG

    Achterin, de laatkomer, blijft nog steeds wat achter. Meest mooie plantje, dat wel:
    IMGP3519.JPG

    Bookeh
    IMGP3520.JPG

    Bladeren ruim ik op als het echt niet meer kan, is nog steeds heel weinig
    IMGP3522.JPG

    wide angle plaatje
    IMGP3523.JPG

    Comment


    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      En ondanks dat het uitvoerbeleid hier niets zegt over minder of meer dan 5 planten, vind ik het wel prima om nu slechts 4 planten in huis te hebben. De aankomende coronawetgeving geeft diverse ambtenaren bizar veel macht. Onder het mom van geen afstand houden kan elke opsporingsambtenaar straks alles maken. Slechte zaak.

    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Teken de petitie tegen die wet!

      Ze zijn krankjorum geworden in Den Haag

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Zijn mooi gegroeid die dames ziet er mooi uit.

    #49
    Vanaf vanavond ga ik over op bloeivoeding. Ook daar denk ik niet de aanbevolen hoeveelheid te gaan gebruiken. Dat lijkt me toch echt veel. Aftellen is begonnen! Statisieken:
    - totale tijd 48 dagen
    - groei 33 en 12/12 tot nu 15 dagen
    - energiegebruik 201kWh
    - max temp 29,2C (vanacht); min temp 22,9C
    - max LV 72%; min LV 45%

    Ten opzichte van de planning heb ik nu 10kWh meer gebruikt en loop ik 1 week achter op mijn groei- bloeischema. Die 10kWh komt omdat ik twee weken 20/4 als schema heb aangehouden. Die week loop ik nog wel in, ik heb denk ik de bloeiperiode ruim ingeschat. Verwachte ETA is 31-8-2020 om 10:00 in de ochtend.

    Om de bloei te vieren, heb ik bij sensi seeds maar wat nieuwe zaadjes gekocht:
    5 x Guave Jelly van hun White Label. Voor de volgende ronde.

    Comment


      #50
      Er valt gewoon niet zoveel te zeggen. 't Lijkt alsof je naar grasgroeien kijkt, maar als gras een centimeter per dag zou groeien, zou het ook gaan irriteren. 1 top wil maar met mijn lamp kussen, elke dag dat de lamp bijna aangaat, hangt ze een centimeter of 4 ervan af. Dat is te weinig, dus lamp weer iets omhoog. Die top nadert de 70cm.

      IMGP3537.JPG IMGP3541.JPG

      70 Centimeter haalt die lamp niet. "Dieven" heet dat? Onderste bladeren verwijderen? Ik zit erover na te denken.

      Comment


        #51
        Update, wat bladproblemen. Nu toch wel zichtbaar aan de top. En dat heb ik liever niet!

        Zelf denk ik dat ik de lamp te laag heb gehangen. Maar zou ook een voedingsprobleem kunnen zijn.

        IMGP3545.JPG IMGP3544.JPG

        Twee verschillende plantjes. Alle planten hebben ook hele mooie groene bladeren, waar ik nog steeds een beetje overvoeding in de punten zie, en ik nog steeds niet de geadviseerde hoeveelheid voeding gebruik.

        IMG20200705100443.jpg

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Lightbleach is meestal maar bij enkele toppen, ook bij hps.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Lightbleach komt niet voor bij hps.
          Daarmee verbranden de toppen gewoon als je te dichtbij zit en kleuren de toppen niet wit
          Mja het is bij alle soorten licht niet zo handig als je je niet aan de afstand houdt.

        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          Mijn Chinese mobiel wordt wat warrig met planten. In principe wil die de kleuren corrigeren totdat het er allemaal ontzettend groen uitziet. Springt ook direct op een stand "plant".

          Het is niet zo wit als die foto. Het kleurverschil klopt wel ongeveer.

        #52
        Champignon? Te nat dus, de LV baart me zorgen en nu dus schimmel in de tent.

        Welke champignon is dit? Word je er high van of beland je op de IC?

        IMG20200707002548.jpg

        IMGP3549.JPG
        Last edited by WittiW; 6 July 2020, 23:36.

        Comment


          #53
          De ic ligt het meest voor de hand als je dat naar binnen werkt.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • WittiW
            WittiW commented
            Editing a comment
            Enig idee wat het is?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Zo uit m’n hoofd, nee. En googelen op m’n gsm is geen doen
            Er bestaan zoveel soorten en veel kun je ook niet uit identificeren zonder de sporen te bekijken.
            Ik heb een fotoverzameling van meer dan 100 soorten die in een omtrek van een paar kilometer rondom m’n huis voorkomen.
            Als ik echt ga zoeken kan ik er nog veel meer vinden.
            Nahja en die rare namen kan ik sowieso niet onthouden.
            Ben al blij als ik m’n huis weer vind na een wandeltocht.

          #54
          IMGP3550.JPG

          Het ding heeft besloten zijn kop te laten hangen. Hekel aan licht? Nou ja. Iemand die me kan vertellen wie deze parasiet is ))) , krijgt eeuwige roem. Ik kijk het nog een dagje aan en dan denk ik dat die ook maar de stofzuiger ingaat.

          /edit, het ding is dus een 5mm hoog, kopje misschien 3mm? Niet echt groot.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Hahaha

            Leve Wipneus en Pim!

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Is dat ook geen teken van te zure grond, nee?

          • WittiW
            WittiW commented
            Editing a comment
            Zou best kunnen...houd ik in mijn achterhoofd.

          #55
          Die paddestoel is verzopen. Eerst water geven en dan denken aan dat ding, is verkeerdom. Dus ik weet nu niet meer of het een omgedraaid hoedje is of gewoon grond. Dus laat maar, ben ik goed in "laat maar".

          IMGP3567.JPG IMGP3568.JPG

          De LV daalt dramatisch, eindelijk. Maar echt zomers weer wordt het nog niet....

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Goed album ook, maar nevermind


          #56
          even! 8

          IMGP3577.JPG

          Geen idee waarom, omdat. Denk ik.

          IMGP3575.JPG
          Klein topje, ik denk niet dat ik ga snoeien. Kan het niet, dat lukt me niet. Ook denk ik dat dit forum een vrouwenliefhebber is,

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Mooie foto

          • WittiW
            WittiW commented
            Editing a comment
            Ik ga mijn spullen verkopen. Weet nog niet of ik het eind ga halen, zo niet, krijg je OppO plaatjes

          #57
          Het punt dat het zinloos is terug te lopen, is inmiddels al een tijdje gepasseerd. Ik denk nog niet veel na over de oogst en al een tijdje terug de ETA gegeven. Daar mik ik nog steeds op, dus nog even.

          IMGP3580 (2).JPG IMGP3582.JPG IMGP3581.JPG

          Comment


            #58
            Subbed met stoeltje erbij, ziet r goed uit !
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #59
              IMGP3588.JPG IMGP3589.JPG

              Geen water vandaag.

              Zelf heb ik weinig verwachtingen wesly pipes. 50 gram goed rookbaar spul zou al geweldig zijn.

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                4 plantjes elk 60 gram nat , zal wel lukken denk ik. Ik duim mee !

              • kapsalon
                kapsalon commented
                Editing a comment
                Zal wel 60 gram droog afkomen of meer.

              #60
              IMGP3593.JPG IMG20200720042855[1].jpg

              Comment

              Bezig...
              X