Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 citral onder 3 x 50w ledbars in verhoogde bonanza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    wat een kast man. en ook die (dure)lamp met koelribben. nice hoor. ik ga eens kijken bij je kweekverslagen
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Freedom1984
      Freedom1984 commented
      Editing a comment
      Ik denk wel dat je die deurtjes met scharnieren apart kan bestellen. Eens mailtje naar gtools,
      Want kan me idd inbeelden dat die schuifdeuren niet makkelijk zijn.

    #17
    ja ze zijn apart te koop voor 90 eur zag ik net. maar ik wil eerst eens kijken of dit wat voor me is anders verkoop ik het hele geval weer en ga ik olie maken van gekocht knipafval
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


      #18
      ojee daar gaan we al... ik heb de lamp lager gehangen (op een dikke 20cm) en vanmorgen lijken de plantjes veel lichter van kleur en staan de blaadjes omhoog. ik zal eerst eens googlen wat er misgaat nu

      1 steel krijgt maar geen blaadjes. kan dat uberhaupt nog wat worden?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        En lichtgeel is teveel water bij zaailingen , gewoon minder of geen water dan moest het zo zijn...

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        heb net bij het aanvullen van de grond ook wat water gebruikt. ik twijfelde al omdat de pot nog best zwaar voelde.
        ik zet voor mezelf ff een link in dit bericht dan kan ik deze vaker gebruiken..
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-onderwatering

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        De zaailomgen paar druppels water voldoende eerste 2weken hebben ze echt maar druppels nodig

      #19
      ja ik heb te veel gegeven. hopelijk overleven ze het . thnx!
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


        #20
        een kleine week op weg nu. van ieder plantje een afzonderlijke foto, te beginnen met het zorgenkindje. hiervan was de wortel opgekomen en zag ik verstopt tussen de grond een blaadje. een poging tot omdraaien is nog niet supersuccesvol gebleken maar ik lees overal dat geduld belangrijk is dus ik wacht 'rustig' af.

        de tweede raakt niet mooi ontwikkeld omdat de buitenkant van het zaadje(geen idee hoe dit heet) aan het blaadje blijft zitten.ook maar ff afwachten ben ik bang.

        nr 3 en 5 gaan even goed/slecht. maar als ik het begrepen heb staan die er wel goed voor.

        nr4 hangt wat naar beneden.

        ze zijn in zeiknatte grond begonnen en ik heb 1 x 100ml per pot gegeven toen ik wat grond toevoegde n.a.v. het strekken.
        ik ga nu weer op mijn handen zitten en als ze achteruit lijken te gaan begin ik met een beetje water en de eerste root juice van het biobizz starterspack dat hier staat


        Attached Files
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ja dat is waar. die snelle wortelgroei heb ik kunnen zien omdat hij bij mijn zorgenkindje rechtomhoog groeide

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Gaat goed toch? Rustig afwachten.

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          dat vind ik het moeilijkste

        #21
        https://www.cnnbs.nl/studie-vrouwen-...n-betere-seks/

        ik geloof dat ik er nog een plantje bijzet voor mevr alzheimer
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          leerzaam dit. ik maak aantekeningen want wil dit niet vergeten

        • Freedom1984
          Freedom1984 commented
          Editing a comment
          Heb nog al gehoord dat veel op cnbs niet klopt, klopt dit ?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Klopt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          Is een advertentiesite!

        #22
        even een update van de vergeetachtige prutser..

        de potten waren een paar honderd gram lichter geworden dus ik heb een kleine 100 ml per plant aan water gegeven. ook ben ik met een drupje root juice en bio heaven begonnen. beiden uit het starterspack biobizz.

        het zorgenkindje lijkt niks meer te worden. ik wilde gisteren dus een nieuw zaadje ontkiemen ter vervanging maar ik weet niet meer waar ik het buisje met 5 citral heb neergelegd. daarom krijgt hij voorlopig nog even de kans. hij staat voorlopig nog lang niet in de weg
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          een droge pot was ongeveer een kilo. de zeiknatte was 1300. dus nu hij ongeveer op 1100 gram zat was ik het wachten zat en heb ik water gegeven. te vroeg dus? dan ga ik nu weer twee dagen op mijn handen zitten.

          op de foto hebben ze net gehad trouwens

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Die lichte kleur komt van teveel water, deze drinken ongeveer 30 ml per dag.

          Ik gebruik altijd kleine potjes, om in het begin het water geven niet te verkloten.

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ok dank je. ik heb mezelf voorgenomen geen water meer te geven tot hij onder de 1100 gram zit.

        #23
        ff een dom vraagje op de woensdagmorgen.
        ik heb gezocht op blumat en op blumat digi maar ik vind niet de info die ik zoek.

        omdat ik al twee keer de tip heb gehad dat ik teveel water geef heb ik twee van die blumat digital gekocht. dus niet de druppelaar maar de meter.

        na een nachtje in het water heb ik ze nu in de pot gezet bij een paar planten en de dop er op geschroefd. er staat op de verpakking dat ze 15 cm diep moeten worden gestoken dus dat heb ik gedaan,

        maar zijn de wortels al wel zo ver? ik bedoel te vragen of het wel zin heeft bij zulke jonge plantjes om de meters zo diep te steken. ze staan morgen pas twee weken namelijk. ter illustratie een foto van gisteren. het zorgenkindje staat er niet op. ik kijk het tot het weekeinde aan met haar en dan neem ik er afscheid van ben ik bang
        Attached Files
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Ik steek pas mijn meters in de grond , als ze verhuist zijn naar hun vaste plek !!

          En bij mij werkt het goed, ik kan zien wat ze verbruiken per dag !!

          En zo nodig voed ik als ze over de 200 mBars gaan !!

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment

          Maarre...wats de problem ?
          Ja, in die kleine potjes werkt het niet zo goed. Die hoef je ook nauwelijks meer water te geven als je die eenmaal een keer hebt laten zwemmen. Dan kun je rustig een week of langer zonder water geven.
          Dat is goed voor de wortels....de aarde droogt langzaam op, de wortels merken dat en zoeken steeds rapper en steeds dieper.
          Hoe droger het wordt hoe sneller ze gaan. Logisch als je erover nadenkt.

          In al mijn binnenkweekverslagen staat wel wat uitleg over Blumats in het begin.
          Er zijn ook wat topics over op JD.
          Als je met google wil zoeken kun je als zoekterm proberen: jointjedraaien.nl: Blumat zoekwoord zoekwoord zoekwoord
          Dan zoekt google alleen deze site door naar je zoekwoorden

          (ja die ene is al even dood he...het wordt tijd dat je daar afscheid van neemt)

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ok dank je. dan haal ik ze er gewoon weer uit en blijf ik het op de gok doen tot ik ze verpot. ik had een topic gelezen waarin je beschreef hoe je te werk ging en dat heb ik aangehouden maar ik kon nergens vinden wanneer je er mee kan beginnen. ik weet nu in ieder geval dat ik beter kan wachten.

        #24
        Zelf nog geen ervaring met die Blumats,
        maar naar mijn gevoel zou ik ze pas gebruiken als de meisjes in hun grote pot staan.
        als je er nu al zo een blumat inpoot, neem je de wortels dan GN plaats af om te groeien in dit stadium?

        nogmaals, is mijn bedenking,
        QnQ zal er wrs idd een correct antwoord op kunnen geven.

        grtz

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ja daar zeg je ook wat. misschien idd gewoon te vroeg en beter wachten tot ik ze kan verpotten. dat zou verklaren waarom ik ze nergens bij zaailingen kon vinden.

        #25
        Oorspronkelijk geplaatst door Freedom1984 View Post
        Zelf nog geen ervaring met die Blumats,
        maar naar mijn gevoel zou ik ze pas gebruiken als de meisjes in hun grote pot staan.
        als je er nu al zo een blumat inpoot, neem je de wortels dan GN plaats af om te groeien in dit stadium?

        nogmaals, is mijn bedenking,
        QnQ zal er wrs idd een correct antwoord op kunnen geven.

        grtz
        De tensiometers zal ik pas in de potten doen als ze je ze hebt verpot.
        Teveel water geven is een van de meest gemaakte fouten.
        Nu ze wat minder water geven de wortels moeten zoeken naar water als je water geeft zakt het richting de bodem en daar gaan de wortels dus ook heen

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          yes ga ik doen. dank je!

        #26
        Daar zitten ook gaatjes, daar kun je voelen.
        Handig aan stoffen potten os dat je aan de zijkant met je hand in kunt om te voelen of het vochtig is.

        Heb ook al naar tensiometers staan kijken, maar lijkt mee eerder fine tuning.

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ik heb stoffen potten van 11 liter van gronest gekocht. als ik dan teveel geef dan loopt het er gewoon uit begreep ik..ik vraag me af of ik niet beter grotere kan gebruiken nu ik mar 4 plantjes over heb maar dat ga ik nog wel uitzoeken

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Vier van die potten past perfect. 5 gaat sowieso moeilijk zijn lijkt me.

        #27
        Potten tillen/wegen!!!

        Ik blijf het zeggen!

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ja dat probeerde ik maar ik was toch nog te vroeg met water geven. ik heb al 1 plantje vernaggeld door deze ondersteboven te laten groeien. beetje nerveus over de andere vier

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Geen stress, als je te weinig geeft gaan ze wat hangen, maar daar recupereren ze beter van als van teveel water.

        #28
        gewoon ff een paar foto's. geen nieuws, geen water, geen voeding, ik verveel me de tering
        Attached Files
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          haha deal. ik ben al weg Wave

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Gaat goed, bij mij gebeurt er echt niks.

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ik zie het ja. wel mooie airpotten. komt vast goed. ook gewoon ff een stukje rennen

        #29
        goedemorgen en excuus voor mijn gespam in dit verslag maar na de uitvaartdienst van ons zorgenkindje zijn er nog maar 4 plantjes die mij over een week of 20 in slaap moeten helpen.

        1 ervan heeft een verbrand(?) blaadje dat ik even wil laten zien.

        plantjes staan nu 2 weken in plagron promix. dat is onbemest. ik heb 1 x een klein beetje rootjuice en bioheaven gegeven maar omdat ze volgens iederen te nat stonden hebben ze nu al een paar dagen niks gehad.


        daar reageren de plantjes nogal wisselend op. de ene laat zijn blad hangen, 2 anderen hebben het volgens mij prima naar hun zin. maar bij 1 plantje viel me gisteravond dit beschadigde blad op. ik heb zitten zoeken naar een oorzaak, maar dan kom ik niet verder dan teveel voeding. dat kan toch haast niet ? zou het nog kunnen komen omdat hij het te nat heeft gehad?
        als het nou het bovenste blaadje was zou ik me af gaan vragen of de hoogte van de lamp wel ok is.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik bedoelde, teveel water of toch last van dat beetje voeding.

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ok haha. begrijpend lezen is niet mijn sterkste kant. nou ik had van kelderkastje begrepen dat de lamp op 20 cm kon als ik het me goed herinner. dus op zich is het denk ik niet slecht dat ik die iets verhoogd heb. ik zal vandaag opnieuw niks geven en dan hou ik ze in de gaten

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Je wilt ze verwennen maar het mag niet.
          Altijd een dilemma

        #30
        n.a.v. de feedback hier heb ik ze een paar dagen met rust gelaten. ze blijven erg licht van kleur maar omdat de potten nu ongeveer op het startgewicht waren heb ik gisteren toch een kleine 50 ml per pot gegeven met wat rootjuice en een minimaal drupje bioheaven.

        ze zien er niet supergezond uit en die op de laatste foto blijft erg achter. die heeft al zolang hij boven de grond is hangende blaadjes. zal als hij ooit een top oplevert wel een deprimerende high geven

        hoe meten jullie die milliliters voeding af trouwens? tellen jullie druppels met een pipetje of gebruiken jullie een heel klein maatbekertje? het zijn maar bizar kleine hoeveelheden he.

        moeilijk dit zeg. ik heb het gevoel dat het niet goed gaat maar werkelijk geen idee wat er aan scheelt. jammer dat er geen groene vingers te koop zijn
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment

      Bezig...
      X